Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-31, 05:45
Avstängd
Var terroristen på Gotland med Özz Nujen under politikerveckan måsta han funderat på vilken smaskig måltavla det var..
Citera
2018-01-31, 06:09
Medlem
Tre veckor efter att Nujen familjen betalat Akilov 85 000 för "Jobb Gotland" så är han på Folktandvården och betalar flykting taxa på 50kr. Off Topic kanske men ändå.

Verkar korkat om det är svartbetalning och utförs av en advokat.

Kanske blir något för advokatsamfundet att titta på och även för Skatteverket.
Citera
2018-01-31, 06:26
Medlem
Europes avatar
Här uttrycker Özz sin chock och bestörtning när han precis hade fått reda på att han och/eller hans familj hade (svart) finansierat en terrorist:

https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/vamjeligt-anna-kinberg-batra/
Senast redigerad av Europe 2018-01-31 kl. 06:42.
Citera
2018-01-31, 06:41
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Men vad hon snurrar till saker. Hon skriver att Akilov lämnade Visby den 24 okt, när det står klart och tydligt att han åkte den 18:e då han handlade på båten.
Jag tror hon ska hålla sig till att plita ner fantasier, någon vidare detektiv är hon då inte.

Jo, hon verkar snurra lite. Jag skulle inte heller lägga någon större vikt på att någon blev mördad i Visby, även om han var där då, så länge det inte finns något som talar för att det är han.

Däremot är det svårt att se hur det skulle ha relevans för det faktum att Özz Nujens familjemedlemmar har satt in pengar på hans konto, samt att det inte verkar ha anmälts som inkomst för arbete.
Citera
2018-01-31, 06:41
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Och jag måste säga att de som tycker 85 000 - 100 000 är mycket pengar, kan aldrig ha bott i villa.

Taket läcker -> hosta upp 250 000
Nytt badrum pga mögel -> 325 000
Dränera om grunden -> grävmaskin 50 000

Några av alla summor jag, vänner och familj fått hosta upp med kort varsel.

Satan så korkad kommentar.

Att du och dina vänner för över 325 tusen kronor till en flyktings bankkonto. Nej det är inte normalt.
Senast redigerad av TheAlmightyFarfar 2018-01-31 kl. 06:47.
Citera
2018-01-31, 06:44
Medlem
Blackra1ns avatar
Undrar om media vågar skriva om detta, eller blir det ”sopa under mattan” som med våldtäkts-Soran?
Citera
2018-01-31, 06:46
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linenc
Intressant med trollen som ska försvara terroristfinanserna precis som våldtäkterna den andre gjorde.
Kanske dom också fått sig en krona?

Jag tror det snarare handlar om att deras världsbild håller på att falla samman och de försöker hålla ihop de kvarvarande skärvorna av den.
Citera
2018-01-31, 06:48
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackra1n
Undrar om media vågar skriva om detta, eller blir det ”sopa under mattan” som med våldtäkts-Soran?

Jag tror det blir lite svårare, då det står i en offentlig handling, det redan har påtalats av offentligt kända personer (Katerina Janouch och Hanif Bali) o.s.v. Visst skulle de gärna tiga ihjäl det, men gammelmedia har allt mer tvingats anpassa sig efter sociala medier. Det är ju inte som att det här inte kommer att spridas på sociala medier.
Citera
2018-01-31, 07:03
Medlem
RonnyRasks avatar
Citat:
Och jag måste säga att de som tycker 85 000 - 100 000 är mycket pengar, kan aldrig ha bott i villa.

Taket läcker -> hosta upp 250 000
Nytt badrum pga mögel -> 325 000
Dränera om grunden -> grävmaskin 50 000

Några av alla summor jag, vänner och familj fått hosta upp med kort varsel.

Jo men då har du sannolikt inte anlitat svart arbetskraft som befinner sig illegalt i landet? Dessutom är väl kostnad för material inkluderat i dina priser. Det behöver det inte vara i det här fallet.

Nu har de ju fört över närmare 80.000 till just en person. Även om han jobbat 7 dagar i veckan i fem veckor måste han haft närmare 300 kronor i timmen för att komma upp i den summan om man jobbar 8 timmar om dagen.

Låter det rimligt?
Citera
2018-01-31, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnttiKlimax
Ironiskt eftersom ett av Akilovs motiv för terrordådet var att få Sverige att avstå från att stöda kurderna i kampen mot IS (enligt vad han själv sagt i förhören)

Om man vill gå hela vägen och tänka konspiratoriskt:

Citera
2018-01-31, 07:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Katerina Janouch skriver om hur terrordådet kunde ske, samt hur Özz Nujens familj förefaller ha stått för en ansenlig del (minst 85,000 kr, som uppenbarligen inte har beskattats) av Akilovs inkomster under sin tid i Sverige:

http://katerinamagasin.se/varfor-fick-den-terrormisstankte-akilov-85-000-av-ozz-nujens-familj/
Eftersom sidan ligger nere så har vi cachen här:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:http://katerinamagasin.se/varfor-fick-den-terrormisstankte-akilov-85-000-av-ozz-nujens-familj/&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gws_rd=cr&dcr=0&ei=6VxxWuDGJYa1kwWck7LYDw

Och arkiverad här:

https://archive.fo/VMib6
Citera
2018-01-31, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlekskrigare
Det har framkommit att Özz Nujens familj betalat stora pengar till drottninggatanterroristen hösten 2015, för vad kan man undra..

Året innan gav pk(k) Özz Nujen 100 000 kronor till FI.

Man börjar kunna skönja ett mönster..

https://twitter.com/katjanouch/status/958431181447614464

vad är era tankar?

Aj aj aj, att stödja terrorister skulle innebära att jag aldrig skulle betala eller titta på en kurds (inklusive Soran Ismael) stand upp (som är sömnpiller). Soran och Öss är ju redan innan kända för att ge bort spetsade gratisdrinkar för att kunna få sätta på svenska kvinnor. Hade man gjort det med en muslimsk kvinna hade de enligt sharia fått sina halsar avskurna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in