Intervju med Özz i oktober 2015, under samma tidsspann som Akilov fick 85 000:- av familjen Nujen (anledning oklar).
Citat:
Däremot finns det ögonblick Özz Nûjen är desto stoltare över.
– Jag är väldigt stolt över vårt Sverige just nu. Hur vi agerar i världen och hur vi tar emot flyktingar. Vårt folk har börjat fatta vad som gäller och öppnar upp sina hem, sina plånböcker och sina hjärtan.
Ingen mer som reagerar på planerna Özz N påstår sig ha att starta teaterverksamhet i en liten by med drygt 200 invånare ett par mil utanför Visby?
Publikunderlag?
Naturligtvis rör det sig om någon slags feriebostad (eller vad man ska kalla det), där täckmanteln "teaterverksamhet" används av oklara ekonomiska orsaker, möjligheter till skatteavdrag, kulturbidrag, vad vet jag?
Ingen mer som reagerar på planerna Özz N påstår sig ha att starta teaterverksamhet i en liten by med drygt 200 invånare ett par mil utanför Visby?
Publikunderlag?
Naturligtvis rör det sig om någon slags feriebostad (eller vad man ska kalla det), där täckmanteln "teaterverksamhet" används av oklara ekonomiska orsaker, möjligheter till skatteavdrag, kulturbidrag, vad vet jag?
85000 kr utan skatt(terroristen säger att han även fått kontanter) för 5-6 veckors arbete? Det sker ett mord den 24:e oktober och terroristen åker tillbaka till Sthlm 25:e oktober. Hur får man reda på vem mördade 40-åringen var?
Publikunderlag?
Pengatvätt i någon form är väl det som ligger närmast till hands?