Först skall jag tala om för dig Merapi att detta är ett diskussionsforum. Jag förföljer inte dig, du är inget offer
Du skriver inlägg där du hävdar saker, och där jag anser dig ha fel så går jag i polemik. Stalkande är att ta oönskad kontakt via pm, det har inte jag gjort, men väl du, nu till ämnet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Ehh? var pratar hon om "crisis of identity"?
jag minns det som att de pratar om maskulinitets kris?
Han pratar om unga mäns behov av bekräftelse för att "växa upp"
är det den debatten du syftar på?
Och henne what's in it for women är väl mer en fråga riktad till hans teorier...vad är det i dina teorier som kvinnor skulle tjäna på?
men min tolkning...
Hon säger att han har sagt att unga män skall växa upp.
Han talar om att det inte finns något som ugly som en gammal bäbis, han talar inte könsspecifikt, han nämner också kvinnor som inte hittar en man. Han talar om bittra människor helt enkelt.
Hon fortsätter dock på könsspåret. Och pratar om crisis of masculinity och frågar vad han gör åt det
Han säger att han inte läxar upp utan pratar om att peka ut vad som gör livet värt att leva.
Han påpekar igen att budskapet inte är könsspecifikt.
Hon lägger honom till last att det är mest män som är villiga att ta till sig budskapet.
Han säger att man inte kan avgöra om det är budskapet eller domänen som styr urvalet.
Hans budskap till unga män är att de måste växa upp för att de har något att erbjuda (världen) och att det är där de kommer att finna meningen
Hon frågar vad som gått fel
Han säger att en del män aldrig fått höra uppmuntrande ord (Du tolkar alltså fel. Män söker inte bekräftelse de vill ha någon som visar vägen och uppmuntrar dem när de gör rätt. Män får sin självkänsla baserad på sina prestationer, inte på att någon talar om för dem vem eller vad de är )
Han hänvisar sitt stora inflytande till att unga män är svältfödda på den här sortens budskap
Jag tror inte hon förstår vad han pratar om - för hon undrar om det inte stör honom att hans publik består av män och undrar om det inte är splittrande, hur hon kan få det till det är bortom förnuft.
Klart det är störande att kvinnor inte strävar efter att förbättra sig själva och hitta en väg ur gnäll och att skylla på andra och annan bitterhet. Men det fattar hon inte.
Han talar dock om att det är gott om kvinnor som söker hans föreläsningar, men det är majoriteten män.
Det är nu hon frågar - what's in it for the women though - Hon undrar vad kvinnorna tjänar på att män utvecklas och mår bättre.
Han kontrar - vilken sorts partner vill du ha? En förvuxen bebis, eller någon som du är jämbördig med och som kan stötta dig.
Då frågar hon helt out of the blue om kvinnor har något slags ansvar att fixa maskuliniteten. Vilket är helt knasigt. Han pratar om att växa upp och bli en vuxen människa och hon går in i en slags där hon är av åsikten att det är något fel på unga män.
Han svarar att det beror på vad de vill ha (det här handlar om ansvar- vill de ha mogna män eller några de kan dominera)
Han hävdar att kvinnor vill ha kompetenta och kraftfulla män (inte förtryckande) och han frågar - varför skulle du inte vilja ha en kompetent man? Vilket är en retorisk fråga, och han fortsätter - jag vet varför - för du kan inte kontrollera en kompetent man.
Det är ju det här hela grejen handlar om, en feminism som vill trycka ned män, och hålla dem nere, och så har vi Jordan som vill lyfta upp människor och få dem att må bra och lyckas väl i livet.
Det är nu So you're saying börjar för nu känner hon sig träffad.
Hon säger - så du påstår att kvinnor vill dominera män!
Han säger att kvinnor som fått sina relationer med män skadade kommer nöja sig med en svag partner eftersom de kan dominera dem. (Det här är ingen åsikt det är ett av flera välkända relationsproblem.) Han säger att det inte är en optimal lösning.
Hon säger Tycker du att det är vad många kvinnor gör?
Han säger att det är en märkbar minoritet som gör. Han säger att det inte är bra för dem, inte för deras partners, men lägger till att partnern får den fördelen att han slipper ta ansvar.
Triggad frågar hon vad som ger honom rätten att säga det, kvinnor kanske vill ha det så. (alltså detta är bara dumt bjäbbande från hennes sida. )
Hon fortsätter med att Du gör dessa vidlyftiga generaliseringar.
Han påpekar att han är verksam psykolog
Hon säger - så du har gjort din research (Näe han har utbildning och många års erfarenhet. Hon är bra arrogant och defensiva här - hon kände sig träffad längre upp, eftersom hon är en kvinna som dominerar sin omgivning)
Så hon ifrågasätter att kvinnor skulle vara olyckliga om de dominerar män. (jag vet inte om hon blandar in sexuell dominans här, hon är helt klart triggered och tänker inte klart - Jordan pratar om det optimala kärleksmötet som ett jämlikt möte med ömsesidig kärlek respekt och förståelse)
Nu börjar han undra vad som är fel...
Påpekar - jag sade inte att kvinnor var olyckliga dominerandes män, jag sade att det var en dålig lösning i det långa loppet (han nämnde tidigare att kvinnorna är olyckliga i dessa relationer)
Han nämner att framgångsrika relationer i det längre perspektivet är ömsesidiga.
Alltså den här mannen står för jämlikhet