50 shades of shaming har aldrig vunnit en diskussion
Citat:
Ursprungligen postat av
MeanME
Nej, man är ingen underutvecklad människa för det.
Jo jag beskriver hur 7 åringar ser på rättvisa, när människor blir äldre så klarar de oftast av att se fler variabler. Vad det gäller lönegapet så finns det andra parametrar än kön, men feministerna hakar upp sig på kön, eftersom de ser rättvisa ur en subjektiv och inte objektiv vinkel.
Citat:
Är det ett engelsk modeuttryck för att du inte kan komma upp med några argument?
Nej på engelska heter det shaming.
Citat:
Är det skammande nu också när jag inte håller med dig?
Skammande är när man försöker få den man diskuterar med framstå i dålig dager istället för att bemöta argument.
Citat:
Du kan inte ha det lätt i livet, du måste bada i offerkoftor.
Jag är inget offer, det handlar om att peka ut dina härskartekiniker. Jag sätter dem också i trådens sammanhang, eftersom det också var Cathys teknik, och det är de ledande feministernas teknik här också.
Citat:
Och vilka världsledande forskare är det som hävdar att man föds med en medfödd medkänsla för alla andra i ett land?
Det skrev jag inte, jag skrev att våra hjärnor inte är som hippies, utan att vi delar in i vi och dom. Forskaren har jag redan länkat till två gånger, och denne har sammanställt forskning
Citat:
Självklart har jag det, det är svårt att hävda att underlägsna styr över de överlägsna som du gör.
Det beror ju på vllken parameter vi går efter. I Många delar av Afrika där man inte kommit så långt i den demokratiska utvecklingen, så är den med mest våldkapital den mest överlägsne, i MENAs länder så är det den klan som har mest ära som anses överlägsen. I civiliserade samhällen och på ett diskussionsforum är det den som besitter den största kompetensen och den som för sig bäst i debatten. I Sverige styr inte kompetens, det som skapar en framgångsrik politiker är den som slickar mest arsel. Jag ser inte det som att vara överlägsen. Narcissister gör det, men inte jag.
Citat:
Det är bara trams.
Du hävdar det ja.
Men alla som läser tråden ser ju att du bara använder uttrycket när du blir mållös och inte kan stå för det du hävdat och saknar argument...
Eh nej jag använder det vid halmgubbar och ad hominem som här.
Citat:
Nej, det håller inte som argument.
Det är du som fantiserar på å hans vägnar.
Nu spårar du ut på riktigt, jag talade inte ens om Jordan. Jag hoppar resten av halmdockorna, har du något som du vill ha svar på angående trådens ämne så är du välkommen att höra av dig.
Citat:
Och som en liten passus, när har någon haft kontroll över kriminaliteten i Sverige någonsin?
Sverige har varit ett avsevärt tryggare land än det är nu. Man har lagt motioner till riksdagen om att fortsätta de framgångsrika försöken med Nolltorelans i vissa kommuner, men riksdagen röstade emot av ideologiska skäl.
https://kvartal.se/essaer/nolltolerans-r-mer-n-bara-batonger
Citat:
Det är ju en oxymoron att någon skulle kunna ha det.
Läs på om noll-torelarns.
Citat:
Så de har givetvis rätt i det, men det samma gäller väl alla regeringar och kungar innan med?
Om du börjar trams med att det aldrig har varit noll kriminalitet, så visar det ju bara att du gör rockader istället för att diskutera.
Citat:
Men att du citerat en massa saker ger dig ju inte rätt i sak om det inte stödjer dina argument, det borde inte vara så svårt att förstå.
Men det är det tydligen för dig.
Och detta svarar du alltså på att jag talar om ett idéhistoriskt begrepp, i sanning en rockad.
Citat:
Vad är det för vetenskap du tagit del av som talar om att det handlar om underutvecklade människor bara för de vill ha rättvisa?
Jag talar om 7 åringars syn på rättvisa. Vetenskapen har du här.
https://en.wikipedia.org/wiki/Developmental_psychology
Citat:
Att feminister är outvecklade människor?
Dagens feminister visar upp en frapperande oförmåga att förstå vad vetenskap är, de uppvisar kognitiva och emotionella brister, här vad vetenskap är, och inte är.
https://www.youtube.com/watch?v=f6iTWDh6RFc&index=2&list=PLpCTalZ2TUF8nKVg eY7SJ7NT0JIhw4Vuo
Citat:
Att det är defekta människor som bestämmer i våra samhällen idag?
Vår kultur håller på att gå under för postmodernismen har gjort att folk tappat respekten för både kunskap och dess auktoriteter.
Det är väl inte svårare att se på hur utvecklingen har skett, det är uppdelat på flera discipliner, det är inte genom att bryta ned, det är att bygga upp. Du åstadkommer ju absolut ingenting med att försöka hacka upp det jag skriver. Att du försöker dekonstruera mina inlägg skapar ingenting.
Citat:
Att man har en medfödd samkänsla med de människor som bor i samma land som en själv?
Vilken nyvetenskap hittar du som stödjer detta?
Berätta!
Det har jag gjort i ett inlägg du inte har svarat på.
Citat:
Ursprungligen postat av
rylle63
Jag fattar fortfarande inte varför MeanMe är så arg. Håller du med om att Cathys intervju var som en studie i hur man gör bort sig som intervjuare, MeanMe?
När folk är i affekt så är det alltid personligt.
Det sätt som folk visar att de är i affekt är att de använder negativt värdeladdade ord en masse.
Slutar diskutera och för istället en kamp med sina inre demoner.
Någons ego har fått sig en törn, nu försöker man upprätta det genom retaliationsprincipen.
Jag skrev ett långt inlägg om hur narcissister för sig i debatten eftersom de inte för en ärlig debatt. Men det är borttaget. Jag har börjat arcive.is mina inlägg här, jag kan göra ett inlägg på bloggen om diskussionstekniken hos vänstern och feminismen.
Här en mycket sund 19 åring som sätter bra ord på vad som fattas i diskussionerna.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=10&v=v2YhqqaiR44
Jag måste också läsa ikapp - här går det undan