2018-01-28, 09:50
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
I min värld är det inte helt normalt som Patrik gjorde att dra med sig massa folk för att be på kvällarna för att ens egen fru ska dö!

Även om man kan tycka det är bekvämt att Jesus ska lösa ens problem genom att gifta sig med ens fru så man får vara med sin nya kvinna tycker jag en mer rimlig lösning är skilsmässa direkt.

Man kan tänka att ens psykiska hälsa inte blir bättre av att folk sitter i en bastu (eller vad det var?) Och önskar bort en från den här världen!

---

Angående Gembäck nu vet jag inte om han har intentioner av att vara ärlig. Det kanske han har men är det så lätt att ändra sig när vanan sitter i att år efter år ljuga och manipulera? Jag undrar också om PeGes förhållningssätt till Helge blir ett annat nu? De pratar på ett liknande sätt att de blivit styrda av ÅW och känt sig pressade att göra dumheter.

Vet någon när (om?) de ska visa ett helt Uppdrag granskning om Knutby?

Inlägg om det s.k. överlåtelsebrevet finns här:
(FB) Knutby 2.0 länkar finns i 1:a inlägget

2009-10-15, 08:01 inlägg 2071

Theron:

samt

Theron:
2009-12-06, 11:25 inlägg 2721

Senast redigerad av Angel of Peace 2018-01-28 kl. 10:32.
Citera
2018-01-28, 10:39
Medlem
nabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
En till uppseendeväckande sak:
Tittade nyss på programmet med Stina D. för femtifjärde gången. Vid ca 35 minuter säger Åsa en sak jag inte uppmärksammat förut; Hon säger att någon lurade ner Helge till Daniels hus för att man skulle kunna avsluta Alexandras liv!
Vänta nu... Det betyder ju att barnflickan inte alls har att göra med mordet! Varför sa Åsa så?

Ovanstående hade gått mig förbi. Åsa Waldau berättar alltså 30' in i programmet om när hon blev informerad om mordet på Alexandra:
Citat:
Så här fick jag det först till mig då…. Medan dom ringde dit så sprang Helge ned dit för att hjälpa Daniel [Daniel Linde, som blivit skjuten]. För det var ju också naturligt, för han kom som hjälp. Medan han [Helge] var där och hjälpte gick nån in och avslutade Sannas liv. Och då tolkningen var att någon skulle locka ut… Helge ur huset. Så så trodde vi i det första läget då.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZS6QwJ8DV4k
Det händelseförlopp Åsa här anger stämmer inte med händelsekedjan enligt Polisens förundersökning och utskrivna domar i tingsrätt och hovrätt.
Citera
2018-01-28, 10:55
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Ovanstående hade gått mig förbi. Åsa Waldau berättar alltså 30' in i programmet om när hon blev informerad om mordet på Alexandra:

https://www.youtube.com/watch?v=ZS6QwJ8DV4k
Det händelseförlopp Åsa här anger stämmer inte med händelsekedjan enligt Polisens förundersökning och utskrivna domar i tingsrätt och hovrätt.

Helt rätt, det har hela tiden talats om att Sara gick ner till Daniel - efter att hon lämnat Fossmovillan.
I och för sig kan hon ändå haft kontakt med Helge, vid Daniels hus, när hon frågade "Ska jag knacka på,
fönstret, eller dörren?"

Tror hon knackade på fönstret (osäker), Daniel öppnade i alla fall dörren, och besköts omedelbart.

I så fall har kanske Sara gått bort till Fossmos villa och skjutit lårskottet.
Men de första var ordnat av annan skytt. Sara kan ändå beskriva, hur hon tittade under sängen...

Sara ville så gärna få den av Åsa villkorade NÅDEN....

Tänk så många liv som förstörts i denna härva.

Fotstegen, som ledde åt endast ett håll, en bil parkerad en bit bort. Tankarna slingrar längs gamla stigar...
Senast redigerad av Angel of Peace 2018-01-28 kl. 11:11.
Citera
2018-01-28, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angel of Peace
Helt rätt, det har hela tiden talats om att Sara gick ner till Daniel - efter att hon lämnat Fossmovillan.
I och för sig kan hon ändå haft kontakt med Helge, vid Daniels hus, när hon frågade "Ska jag knacka på,
fönstret, eller dörren?"

Tror hon knackade på fönstret (osäker), Daniel öppnade i alla fall dörren, och besköts omedelbart.

I så fall har kanske Sara gått bort till Fossmos villa och skjutit lårskottet.
Men de första var ordnat av annan skytt. Sara kan ändå beskriva, hur hon tittade under sängen...

Sara ville så gärna få den av Åsa villkorade NÅDEN....

Tänk så många liv som förstörts i denna härva.

Fotstegen, som ledde åt endast ett håll, en bil parkerad en bit bort. Tankarna slingrar längs gamla stigar...

Det verkar smått otroligt att man kan skjuta någon i benet utan att denne vaknar och ställer till ett herrans liv. Nej, mordet måste skett före ev. skott i ben eller bål.
Citera
2018-01-28, 14:45
Medlem
Sueidis avatar
Får inte riktigt ihop hierarki-pusslet. Om Åsa hela tiden har varit den stora auktoriteten i församlingen, vilken position hade då Helge innan han åkte dit? andreman? delad makt med Åsa?
Citera
2018-01-28, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sueidi
Får inte riktigt ihop hierarki-pusslet. Om Åsa hela tiden har varit den stora auktoriteten i församlingen, vilken position hade då Helge innan han åkte dit? andreman? delad makt med Åsa?
Helge ville väl ha ny pussy så ofta som möjligt. Har jag läst och kommer ihåg rätt fick han väl bara pulla Åsa. Ja han var nog bara andre man i församlingen.
Citera
2018-01-28, 15:03
Medlem
Citat:

Han var, förutom pastor, kristi bruds närmaste människa. Tvåa i församlingen kanske man kan säga. Samma roll som UF hade innan han fördrevs.
Det är svårt att förstå Helges enorma sexaptit, för visst var det en drivande faktor, när han som äkta man hade en fru och en barnflicka som betäcktes i herrens namn. I herrens namn var det även sexualitet inblandad i relationen med kristi brud och som toppen av allt hade han DL fru som älskarinna och käresta. Hej och hå...
Citera
2018-01-28, 15:03
Medlem
Citat:
De har liknat ledningen vid en plogspets (inspirerad av KiWi som arbetat med att slipa plogspetsar eller liknande). Jag har för mig att det predikades om att det var viktigt att plogens spets var vass för att de skulle ta sig till Himmelen.

Plogen lär ha sett ut så här:

https://rellobloggen.wordpress.com/2016/11/30/plogen-i-knutby/
Citera
2018-01-28, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
De har liknat ledningen vid en plogspets (inspirerad av KiWi som arbetat med att slipa plogspetsar eller liknande). Jag har för mig att det predikades om att det var viktigt att plogens spets var vass för att de skulle ta sig till Himmelen.

Plogen lär ha sett ut så här:

https://rellobloggen.wordpress.com/2016/11/30/plogen-i-knutby/
Jag kan tillägga att plogen skulle ju ploga sig in i Himlen med sin vassa spets, men tyvärr blev detta spektakel fördröjt av att medlemmar krånglade (inte var tillräckligt lydiga). ÅW drog sig inte för att skälla på människor i pågående predikningar. Här har jag skrivit av en snutt:

(FB) Knutby-tråden (2006) (39505 - 70216)

Man kan bara hoppas att den utskällda medlemmen har det bättre idag!

Edit: Bättre länk
Senast redigerad av joannaw 2018-01-28 kl. 16:15.
Citera
2018-01-28, 16:43
Medlem
Citat:
2004 var Helge andremannen, han tolkade det Åsa sa och vägledde de övriga fyra heltidsavlönade pastorerna... 😱

Åsa kunde mumla på men HF hade som uppgift att göra rappakaljan begriplig...

I allt detta så beordrade Åsa att DL och Sanna skulle få komma hem (som det hette (inget märkvärdigt enl. deras synsätt)).

Varför? Jo HF hade ett förhållande med Anette Linde...

Sara blev vapnet som skickdes iväg för att skaffa ett vapan.

Efter flera misslyckade försök på plattan i Stockholm så dök polisinformatören Farid Lamrani upp och hade en revolver. De tränade tillsammans och han visade hur vapnet används.

Sanna är bevisligen död när Sara skjuter henne i låret. Hennes berättelse och rekonstruktionen stämmer knappast med det påstådda händelseförloppet, men ett lårskott har hon säkert gjort på den döda personen!

Hon messar HF angåde ”det andra” dvs att ta DL av daga. HF svarar och Sara går vidare mot dörren.

Tyvärr så stämmer inte DL:s första utsaga med domen (han såg en stor man och en revolverpipa) med Saras historia om ljuddämpare och en kudde framför vapnet.

Förmodligen, om man ska tro fotspåren i snön, så har någon annan skjutit DL.

Sara flyr, kastar vapnet från Ölandsbron, åker fast, erkänner allt, och får Åsas nård i tingsrätten.

Farid Lamrani är förmodligen den som sköt DL. Han insåg nog att Sara inte duger till det... HF är naturligtvis den som mördade Sanna men Sara tog på sig dådet med hjälp av ett illa placerat skott i låret.

Åklagarna kunde, av förklrliga skäl, inte röja Farid Lamranis inblandning. Som genom ett under satt han i ett tunisiskt fängelse och dödsförklarades när historien rullades upp...
Citera
2018-01-28, 17:02
Medlem
Sueidis avatar
Intressant. Man undrar ju hur pass mycket av sektens teologi som bygger på faktiska bibel tolkningar och hur mycket som är rent hemmasnickeri slash personlighetskult? Verkar ju ha funnits mycket gnostiska Influenser... Hur pass väl insatt i kristen teologi kan Åsa vara?
Citera
2018-01-28, 17:45
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA2.0
2004 var Helge andremannen, han tolkade det Åsa sa och vägledde de övriga fyra heltidsavlönade pastorerna... 😱

Åsa kunde mumla på men HF hade som uppgift att göra rappakaljan begriplig...

I allt detta så beordrade Åsa att DL och Sanna skulle få komma hem (som det hette (inget märkvärdigt enl. deras synsätt)).

Varför? Jo HF hade ett förhållande med Anette Linde...

Sara blev vapnet som skickdes iväg för att skaffa ett vapan.

Efter flera misslyckade försök på plattan i Stockholm så dök polisinformatören Farid Lamrani upp och hade en revolver. De tränade tillsammans och han visade hur vapnet används.

Sanna är bevisligen död när Sara skjuter henne i låret. Hennes berättelse och rekonstruktionen stämmer knappast med det påstådda händelseförloppet, men ett lårskott har hon säkert gjort på den döda personen!

Hon messar HF angåde ”det andra” dvs att ta DL av daga. HF svarar och Sara går vidare mot dörren.

Tyvärr så stämmer inte DL:s första utsaga med domen (han såg en stor man och en revolverpipa) med Saras historia om ljuddämpare och en kudde framför vapnet.

Sara flyr, kastar vapnet från Ölandsbron, åker fast, erkänner allt, och får Åsas nård i tingsrätten.

Farid Lamrani är förmodligen den som sköt DL. Han insåg nog att Sara inte duger till det... HF är naturligtvis den som mördade Sanna men Sara tog på sig dådet med hjälp av ett illa placerat skott i låret.

Åklagarna kunde, av förklrliga skäl, inte röja Farid Lamranis inblandning. Som genom ett under satt han i ett tunisiskt fängelse och dödsförklarades när historien rullades upp...
LA2.0:

Farid Lamrani är förmodligen den som sköt DL. Han insåg nog att Sara inte duger till det... HF är naturligtvis den som mördade Sanna men Sara tog på sig dådet med hjälp av ett illa placerat skott i låret.Slut LA2.0 (fick göra så för att få med allt).

Så du tror HF gjorde det? Innan han gick ner till Daniel.
Vet man att HF hanterat vapen, jagat eller så? Finns ju jägare i sekten.

Blir sjukare och sjukare, skulle HF omedelbart efter han skjutit Sanna, gå ner till Daniel utan vidare.
Inte någon annan tänkbar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in