2017-11-28, 09:34
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Men hur förklarar du Helges märkliga beteende när hans första fru dog? T.ex. när han kollade livförsäkringen på henne innan hon kallnat? Hans spelade sorg? Han kan ju knappast älskat henne? Eller hur?

Nej, första frun var även hon ett offer. Några förklaringar finns väl inte, som kan kallas förklaringar.

Heléne var inte bra nog i ÅW:s ögon. Hon var "inte rätt".
Hon fick vara dagmamma till sektmedlemmarnas barn, samtidigt som det fanns tre egna barn.
Dessutom led hon av foglossning, smärtsam komplikation vid graviditet.

Gillade inte heller de närgångna beröringar som, som var vanliga i sekten.

Därför beordrades en medlem "att vänja henne vid det", medelst smekningar under tröjan.

Hur sjukt är inte det?
Citera
2017-11-28, 09:37
Medlem
Teleslingas avatar
Intressanta fakta och utsagor som kommer fram här. Jag är så glad att diskussionen hålls vid liv kring denna sjuka verksamhet.
Citera
2017-11-28, 09:48
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angel of Peace
Nej, första frun var även hon ett offer. Några förklaringar finns väl inte, som kan kallas förklaringar.

Heléne var inte bra nog i ÅW:s ögon. Hon var "inte rätt".
Hon fick vara dagmamma till sektmedlemmarnas barn, samtidigt som det fanns tre egna barn.
Dessutom led hon av foglossning, smärtsam komplikation vid graviditet.

Gillade inte heller de närgångna beröringar som, som var vanliga i sekten.

Därför beordrades en medlem "att vänja henne vid det", medelst smekningar under tröjan.

Hur sjukt är inte det?

Mycket sjukt och om vi ska tro Helge så tvingade ju Åsa honom att fingerpulla henne? Han beskriver hennes fitta som en snårskog..

källa: Eva Lundgren Knutbykoden
Citera
2017-11-28, 10:06
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Mycket sjukt och om vi ska tro Helge så tvingade ju Åsa honom att fingerpulla henne? Han beskriver hennes fitta som en snårskog..

källa: Eva Lundgren Knutbykoden
Ja, exakt, dessa händelser har jag berört här i tidigare inlägg. Kanske ska vi inte förmoda att bocken Helge var alltför nödbedd att utforska ytterligare ett exemplar av det täcka könet. Jag har svårt att tro att han drevs av några som helst andliga övertygelser om Åsa som Kristi hustru, utan han var väl snarast kåt i vanlig ordning. Kanske var dock Åsa tråkig i sängen (bilens passagerarsäte), åtminstone i jämförelse med Sara S. Med henne verkade det inte ha existerat några hämningar, utan samlivet lär ha tangerat bådas sexuella gränslandskap. I sin iver att bota demonerna, förefaller det dessutom som om de båda hade det rätt skönt i den andliga striden.

Helge Fossmo - vilken jävla pajas! Oops..just det ja, han har stämplat till mord också.
Citera
2017-11-28, 10:20
Medlem
iakttagares avatar
Som tidigare skrivits Peter G har lämnat församlingen men förstår att han har mycket på sitt samvete (tror jag) Den som tänker bli pastor för den ytterst lilla skara som finns kvar har jag hört är Kim Wincent. En som verkar glömmas bort från toppen är Patrik. Den s. k. Barnexperten Vad var han expert på😖
Senast redigerad av iakttagare 2017-11-28 kl. 10:47.
Citera
2017-11-28, 11:01
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
Som tidigare skrivits Peter G har lämnat församlingen men förstår att han har mycket på sitt samvete (tror jag) Den som tänker bli pastor för den ytterst lilla skara som finns kvar har jag hört är Kim Wincent. En som verkar glömmas bort från toppen är Patrik. Den s. k. Barnexperten Vad var han expert på😖
Patrik? Han har ju dragit till Västkusten med nya frun.
Citera
2017-11-28, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare

Hm, jag har svårt att se hur församlingen ska kunna överleva det här. Så någon församling torde inte KW få. Hoppas jag i alla fall.

Ju mer som kommer fram om sex, bestraffningar och auktoritärt ledarskap, desto mer uppenbart blir det att det här är en sekt i klass med Familjen och Folkets tempel. Stackars människor som har suttit fast i den i så många år.
Citera
2017-11-28, 12:53
Medlem
LuluBrooksies avatar
Ni har väl läst Expressens artikel i kassakön?

"Därför tvingades Kristi brud bort från Knutby"
https://www.expressen.se/nyheter/darfor-tvingades-kristi-brud-bort-fran-knutby/

Det här fick mig att haja till:

Och det är just bilden om att det är en liten klick som stått nära Åsa Waldau som allt nu handlar om, inte församlingen. Makten hon haft över dessa människor tycks sakna motstycke och personerna som ingått i hennes närmsta krets ska ha fått det svårt om de velat lämna, enligt de berättelser vi får ta del av.
Jag tror att hon varken borstat tänderna, klätt på sig eller lagat sin egen mat en enda gång de senaste åren. Det som hänt är riktigt, riktigt sjukt, säger en av medlemmarna i församlingen som, trots att de båda bott i Knutby, inte sett henne mer än en enda gång på över nio år.

Att hon haft slavar som städat hemma åt henne vet jag ju. Att hon har haft köksor som lagat mat åt henne har jag läst här.

Men att hon inte ens klädde på sig själv! Att hon hade en husa som borstade TÄNDERNA på henne.
Det är något så maktfullkomligt, så despotiskt, så.... SJUKT!
Citera
2017-11-28, 12:56
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Ju mer som kommer fram om sex, bestraffningar och auktoritärt ledarskap, desto mer uppenbart blir det att det här är en sekt i klass med Familjen och Folkets tempel. Stackars människor som har suttit fast i den i så många år.
Ofrivilliga beröringar... Behandla överstehäxan som en gudinna... Det ÄR (var) en sekt i stil med de stora kända. Fast i mindre format men ack lika våldsamt. I lilla Sverige.
Citera
2017-11-28, 13:33
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angel of Peace
Det var en nyhet för mig, att nyfödda lämnas till SuFä.
Verkligen ett övergrepp.
Vore en mardröm att ens barn, tas ifrån en på det sättet. Helt klart olagligt.
Den viktiga första tiden för anknytning. Har själv barn och detta är verkligen horribelt.

Här är det det ena värre än det andra som kommer fram i ljuset.
Vad allt har inte dessa medlemmar fått utstå, inblandning i det mest privata.
Tack för att du berättar.

Och måtte de skyldiga stå till svars.
Det jag inte förstår:
Instinkt. Naturens instinkt. Människans instinkt. Magkänsla. Från djupet av ens inre. Rätt och fel.

Det säger ju att det är FENOMENALT FEL att ge bort sitt lilla oskyldiga försvarslösa spädbarn till någon utomstående.

Så varför gjorde de det? Varför litade de inte på den där vargmammakänslan hästförnuftet, snusförnuftet, som vi ju har i oss? Det borde ju ha trumfat över allting.

Jag menar att om ngn säger till mig att "Gud blir arg om du inte gör si eller så" så har ju den personen omedelbart visat sig vara fullständigt opålitlig eftersom den talar utifrån egen agenda.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2017-11-28 kl. 13:36.
Citera
2017-11-28, 14:29
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det jag inte förstår:
Instinkt. Naturens instinkt. Människans instinkt. Magkänsla. Från djupet av ens inre. Rätt och fel.

Det säger ju att det är FENOMENALT FEL att ge bort sitt lilla oskyldiga försvarslösa spädbarn till någon utomstående.

Så varför gjorde de det? Varför litade de inte på den där vargmammakänslan hästförnuftet, snusförnuftet, som vi ju har i oss? Det borde ju ha trumfat över allting.

Jag menar att om ngn säger till mig att "Gud blir arg om du inte gör si eller så" så har ju den personen omedelbart visat sig vara fullständigt opålitlig eftersom den talar utifrån egen agenda.

Helt obegripligt, man kan inte ta in, att detta hänt i Sverige i en liten församling i Knutby.

Här är länk till Expressen artikeln från i lördags, Nabo lade in. (Är väl den du läste i?)

Bra artikel.
Mycket information om hur det går till där. Inklusive hjälp med påklädning och annat privat för frisk vuxen person.

https://www.expressen.se/nyheter/darfor-tvingades-kristi-brud-bort-fran-knutby/

Om jag inte minns fel, var ÅW även anställd som personlig assistent till sina föräldrar...

Rätta mig om jag har fel.
Förstår inte hur det gick till, när/om hon blev godkänd för det.
Citera
2017-11-28, 21:05
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Men hur förklarar du Helges märkliga beteende när hans första fru dog? T.ex. när han kollade livförsäkringen på henne innan hon kallnat? Hans spelade sorg? Han kan ju knappast älskat henne? Eller hur?
Helge ropade säkert ett högt haleluja medan drämde sin första frus huvud in i kranen i badkaret-guds villja liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in