2018-01-27, 18:40
Medlem
En sak har gnagt i mig under många år. Minns ni ljuduppspelningarna från SOS-alarm när Daniel Linde själv ringde? De finns ingenstans längre vad jag vet och just därför gnager detta inom mig.

Daniel hade svårt att prata och man hörde andra röster i bakgrunden. DL ropade på dem och då hörs en röst som säger att han ska "ta det lugnt". Jag fick uppfattningen att de andra, rösterna, diskuterade något och minimerade DLs situation. Jag fick känslan av att någon/de hoppades att DL skulle mista medvetandet om det drog ut på tiden.

Någon annan som minns detta?
Citera
2018-01-27, 18:59
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
En sak har gnagt i mig under många år. Minns ni ljuduppspelningarna från SOS-alarm när Daniel Linde själv ringde? De finns ingenstans längre vad jag vet och just därför gnager detta inom mig.

Daniel hade svårt att prata och man hörde andra röster i bakgrunden. DL ropade på dem och då hörs en röst som säger att han ska "ta det lugnt". Jag fick uppfattningen att de andra, rösterna, diskuterade något och minimerade DLs situation. Jag fick känslan av att någon/de hoppades att DL skulle mista medvetandet om det drog ut på tiden.

Minns inte exakt, men helt absurt att en svårt skadad själv måste ringa SOS!

När andra finns i närheten....
Citera
2018-01-27, 19:39
Medlem
En annan sak:
Gembäck har bytt dialekt! Kunde man höra i TV4 inslaget.
Samma mysko iakttagelse gjordes ju vid intervjun med P.Waldau (när U. Fält satt bredvid) för en tid sedan. PW pratade med samma underliga dialekt som Åsa. Det lät nästan som Åsa.

Jag är en äldre människa som rest runt hela landet i mitt liv och tror mig hört och känner igen de flesta dialekter men den som de talar med i Knutbyförsamlingen har jag aldrig kunnat härleda.
Senast redigerad av catami 2018-01-27 kl. 19:42.
Citera
2018-01-27, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angel of Peace
Minns inte exakt, men helt absurt att en svårt skadad själv måste ringa SOS!

När andra finns i närheten....

Det är kanske därför jag minns det. Jag tycker som dig.
Citera
2018-01-27, 20:56
Medlem
En till uppseendeväckande sak:
Tittade nyss på programmet med Stina D. för femtifjärde gången. Vid ca 35 minuter säger Åsa en sak jag inte uppmärksammat förut; Hon säger att någon lurade ner Helge till Daniels hus för att man skulle kunna avsluta Alexandras liv!
Vänta nu... Det betyder ju att barnflickan inte alls har att göra med mordet! Varför sa Åsa så?
Citera
2018-01-27, 21:35
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
En till uppseendeväckande sak:
Tittade nyss på programmet med Stina D. för femtifjärde gången. Vid ca 35 minuter säger Åsa en sak jag inte uppmärksammat förut; Hon säger att någon lurade ner Helge till Daniels hus för att man skulle kunna avsluta Alexandras liv!
Vänta nu... Det betyder ju att barnflickan inte alls har att göra med mordet! Varför sa Åsa så?

Verkar konstigt. Hmm!

Allmänna uppfattningen är ju att Sara först gick in till Alexandra - och sedan gick bort till Daniels hus.

Men det stämmer ju inte med skotten, att Sara skulle skjutit, men det här du nu uppfattat styrker ju den teorin! Påsittande skott... nog bara skottet i låret, som Sara åstadkom.
I så fall, kan bara spekulera - har någon annan varit beredd ta över efter det. Medan Sara skyndade ner till Daniel.
Vid eftertanke, har nog Sara kommit efter de påsittande.
Lår skottet bör varit sist, annars hade A vaknat.

Ännu ett frågetecken, Daniels första vittnesmål, att skytten var en stor kraftig man..

Och Åsa, hon säger nog som hon vet... då hamnar vi åter i frågan var Åsa i London eller ej?
Senast redigerad av Angel of Peace 2018-01-27 kl. 21:54.
Citera
2018-01-28, 05:29
Medlem
Citat:

Det var väl SaFr som pratade i bakgrunden...
Citera
2018-01-28, 07:14
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA2.0
Det var väl SaFr som pratade i bakgrunden...

Om jag minns rätt, fanns väl Jossan, deras barn och Helges dotter hos Daniel.
Inneboende eller inneboende tillfälligt?

SaFr och Kiwi var deltidsbrandmän.

Helge följde väl senare med ambulansen, som tog Daniel till sjukhuset.

Bland annat har vi undrat var HF försvunna mobil tog vägen. Och då är det nära misstänka någon av de nämnda.

Glöm inte, att SuFä och SaFr "hittade" Alexandra.
Citera
2018-01-28, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angel of Peace
Om jag minns rätt, fanns väl Jossan, deras barn och Helges dotter hos Daniel.
Inneboende eller inneboende tillfälligt?

SaFr och Kiwi var deltidsbrandmän.

Helge följde väl senare med ambulansen, som tog Daniel till sjukhuset.

Bland annat har vi undrat var HF försvunna mobil tog vägen. Och då är det nära misstänka någon av de nämnda.

Glöm inte, att SuFä och SaFr "hittade" Alexandra.

SuFä, SaFr, KiWi ????

Kan du utveckla vilka det är?
Citera
2018-01-28, 08:25
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
SuFä, SaFr, KiWi ????

Kan du utveckla vilka det är?

Förkortningar för Susann Fält, Samuel Frankner och Kim Wincent.
Allmänt använda av skribenter i Knutbytråden.
Istället för att skriva ut hela namnet.
Citera
2018-01-28, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Peter Gembäck avslöjar något alarmerande i TV4 idag:
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/3953541

Säger Gembäck med detta att Patrik Waldau varit sektens möjliggörare och förutsättning?
Fram till skilsmässan 2016 har både Åsa och Patrik utåt bedyrat att de levt tillsammans som en harmonisk familj med två barn. Men i verkligheten hade Patrik hösten 1999 inlett samlivet med en annan kvinna. Åsa hade då en dygnet-runt-relation med Helge Fossmo som hon kallade sin ”kärleksslav” och fler män har senare haft den rollen. Paret drog alltså in sina nu vuxna barn i dubbelliv med lögnhärvor.
Enligt Gembäck kollapsade Åsas skräckvälde när Patrik började tvivla (=slutade ljuga).
I ett normalt leverne arbetar en vuxen människa för sin försörjning med sociala återkopplingar från arbetskamrater, chefer, grannar, släktningar, vänner. Hade ett normalt liv motverkat Åsas skenande galenskap med storhetsvansinne, manipulation, paranoia, aggressioner, utnyttjande?
Svaret är ja.
Så i förlängningen växer frågan fram som Patrik och hans närstående har att grunna på:
Om Patrik levt ett ärligt liv - hade då Emilie och hennes jämnåriga i Knutby haft en normal uppväxt och ungdomstid? Hade då Heléne och Alexandra nu varit i livet?
I min värld är det inte helt normalt som Patrik gjorde att dra med sig massa folk för att be på kvällarna för att ens egen fru ska dö!

Även om man kan tycka det är bekbämt att Jesus ska lösa ens problem genom att gifta sig med ens fru så man får vara med sin nya kvinna tycker jag en mer rimlig lösning är skilsmässa direkt.

Man kan tänka att ens psykiska hälsa inte blir bättre av att folk sitter i en bastu (eller vad det var?) Och önskar bort en från den här världen!

---

Angående Gembäck nu vet jag inte om han har intentioner av att vara ärlig. Det kanske han har men är det så lätt att ändra sig när vanan sitter i att år efter år ljuga och manipulera? Jag undrar också om PeGes förhållningssätt till Helge blir ett annat nu? De pratar på ett liknande sätt att de blivit styrda av ÅW och känt sig pressade att göra dumheter.

Vet någon när (om?) de ska visa ett helt Uppdrag granskning om Knutby?
Citera
2018-01-28, 09:30
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
I min värld är det inte helt normalt som Patrik gjorde att dra med sig massa folk för att be på kvällarna för att ens egen fru ska dö!

Även om man kan tycka det är bekvämt att Jesus ska lösa ens problem genom att gifta sig med ens fru så man får vara med sin nya kvinna tycker jag en mer rimlig lösning är skilsmässa direkt.

Man kan tänka att ens psykiska hälsa inte blir bättre av att folk sitter i en bastu (eller vad det var?) Och önskar bort en från den här världen!

---

Angående Gembäck nu vet jag inte om han har intentioner av att vara ärlig. Det kanske han har men är det så lätt att ändra sig när vanan sitter i att år efter år ljuga och manipulera? Jag undrar också om PeGes förhållningssätt till Helge blir ett annat nu? De pratar på ett liknande sätt att de blivit styrda av ÅW och känt sig pressade att göra dumheter.

Vet någon när (om?) de ska visa ett helt Uppdrag granskning om Knutby?

Nej, det är verkligen ingen rimlig lösning.

Tror det nämndes i något klipp, att Uppdrag Granskning med Knutby kommer om ett par veckor.
Men inte när. Gissningsvis menar de någon gång i februari.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in