Citat:
Nja, med lite mer kött på benen har jag svårt att hålla med dig. Vi får inte glömma att det Sara berättade är en psyksjuk version. Okey, det kan vara Saras "verklighet och sanning". Precis som allt vad Åsa gör och anser är sanningen.
Ursprungligen postat av YONI
Det fanns delar i helges berättelse som inte var riktigt sanna. Även om han erkänner sin del av katastrofen i Knutby och tar sitt ansvar, känns det ändå som han vill föringa sin egen del. Sara berättar om vad helge säger åt henne att göra i samband med mordnatten.
Men när helge själv berättar är det åsa som planlagt det hela och han enbart misstänker vad som kommer att ske.
Nja.. jag uppfattade inte helge som spec. trovärdig och sanningsenlig. Han döljer väldigt mycket fortfarande. Kanske av ren skam. Att han skulle vara helt ovetande om vad som hände med Helene och snabbt därefter gifta sig med Alexandra. Nej, i detta var han inte alls övertygande..
Tack för länken det var intressant att få höra helge berätta, även om jag anser att han har en bra bit kvar tills han kan.. vågar.. orkar berätta om vad som egentligen hände i Knutby församling.
Men när helge själv berättar är det åsa som planlagt det hela och han enbart misstänker vad som kommer att ske.
Nja.. jag uppfattade inte helge som spec. trovärdig och sanningsenlig. Han döljer väldigt mycket fortfarande. Kanske av ren skam. Att han skulle vara helt ovetande om vad som hände med Helene och snabbt därefter gifta sig med Alexandra. Nej, i detta var han inte alls övertygande..

Tack för länken det var intressant att få höra helge berätta, även om jag anser att han har en bra bit kvar tills han kan.. vågar.. orkar berätta om vad som egentligen hände i Knutby församling.
Åsa störde sig på Heléne och ansåg hon var upprorisk. Om Heléne inte ändrade sig var det kört och hon skulle få gå hem. Problemet var i själva verket Åsa som tog all tid från Helge, hennes man och även krävde sexuell betjäning. Lite likt SuFä's situation med Ubbe Död som Jesus ställföreträdare II.
När Alexandra påpassligt kom in i bilden passade hon på att sno Helge mitt framför näsan på Åsa. Även Alexandra var upprorisk och lat ansåg Åsa...
Så har du Nettan som verkligen ville ha Helge och byta ut mannen med den bögiga gången som vanärade församlingen, Åsa och familjen Waldaus rykte. Glöm inte bort att det var tider med pingstpastorn Åke Green i högform.
Tja, vad gjorde då Åsa för att inte hjälpa Gurd på traven? Mer än att under de gångna åren ljuga om sin Londonresa som var tänkt att ge henne alibi för mordnatten?
Har du sett eller känner till något som ger Åsa den minsta trovärdighet i Knutbytragikens förlopp? Vad är det i så fall?