Citat:
Ursprungligen postat av
TRUMPxPUTIN
Haha, WTF! Nu låter du precis som en del - flerfaldigt avstängda - svensk-ryska alias som har en fragmenterad och, framför allt, föråldrad bild av Ukraina. Man misslyckades där för 10 år sen och är numera bitter i någon sunkig khrushchyovka i nowhereville, russia, eller någon deformerad betongcontainer för den ryska "medelklassen" 2 timmars restid utanför Moskva. I alla fall känns det så.
Iofs är språkfrågan en vardaglig icke-fråga i de flesta oblaster. Men det ukrainska språket, inte minst för den yngre och välutbildade generationen, är numera ganska högt i status. Men mest av allt har engelska fått en uppsving. Idag är Kiev en mycket mer internationell stad än tidigare. Är det någonting man verkligen ser ned på idag så är det feta, fulla och svettiga Donbass-reliker i typiska skinnjackor och vodkafrukostar (för de representerar det gamla och unkna). Ukraina har förändrats väldigt mycket de senaste åren.
Sist, då jag gärna återkommer till mitt favoritämne, kan du väl kolla Donbassföreningen eller socialfallen som kommenterar på Fria Tider på Facebook. Bonnigt, sa Bill. Permanent "arbetssökande", säger Bull.
Om nu det funnits någon som helst sanning i ert narrativ... varför är det då bara misslyckade svenskar som stöder det? Varför är det bara socialfall och y-namn, som så klart aldrig ens besökt länderna och med utbildning/karriär som peakat med "hoppade av nian", som ser er "sanning"?
Hej igen. Jag stängde av mig själv en tid för att få vila från den ukrainska tragedin. Det är sorgligt hur folket behandlas och ett nytt krig kan starta snart, ser det ut som.
Jag har aldrig besökt Ukraina och kan inte kommentera språken, men, som du säkert vet, befinner jag mig i Sverige, inte i nowhereville, russia. Gått ut nian? Som du säkert också vet passar det inte på mig. Andra kan jag inte svara för, men jag har länge sett kloka Ukraina-kritiker i dessa trådar.
Förresten, en sak kan jag bidra med. Du kan säkert de nedsättande orden för ryssar. Så håller folk på och jag har sett liknande i Sverige och ett annat land utan att bry mig.
Tillbaka till Krim. Halvön rustas upp för stora pengar och fort går det. Vad Kiev inte ville göra sedan självständigheten det gör Moskva på bara några år. Så ska en slipsten dras.