Intervjuaren är väl inte där för att refutera Peterson som de flesta i tråden verkar utgå ifrån, utan för att diskutera hans idéer och ge honom en möjlighet att utveckla dessa i rutan.
Det jag finner beundransvärt med Peterson är främst försiktigheten i hans uttalanden, han väljer sina ord väldigt noggrant för att inte säga något som han kan belastas för - det gör dock att hans intervjuer blir oerhört trista - det handlar mer om hur han säger saker än vad han säger.. Och det måste vara oerhört trist för journalisten som inte har en chans att få igång en diskussion på någon nivå alls utöver vad Peterson önskar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mafia
Ha ha
Ja, oerhört tröttsam. Detta är ingen vettig kritisk intervju. Det ställs inga konkreta frågor. Bara felaktiga påståenden som JP sedan måste dementera.
Jag håller med, men jag tror, som jag skriver ovan, att Peterson kan lastas för det nästan lika mycket som intervjuaren. Hon försöker väl provocera fram en reaktion hos en man som verkar mer intresserad av att just undvika att låta sig påverkas än att utveckla sina tankegångar - det blir ett oerhört intetsägande "ställningskrig"..
Visst går han tveklöst därifrån som "vinnare" - men trist var det faktisktatt se på, vet inte vad ma kunde lära sig av den intervjun riktigt..
EDIT: Tog bort lite gnäll om segue/segway då jag ser att det redan tagits upp tillräckligt många gånger...