2018-01-27, 01:05
Medlem
Det värsta med allt svammel om kisseri mm det drar bara till sig mera Åhörare besökare under rättegången.Vem fan vill inte se detta spektakel

Nää 6-månader skulle nog göra susen.Åtminstone en stund

Men barnen kan hon glömma få tillbaka.Och det har hon ju verkligen bevisat att hon inte ska eller klarar av
2018-01-27, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gambrinus
Tycker mest synd om barnen. På 70-80 talet så fanns det ett par i Skellefteå som benämndes Lisa och Sluggo. Skulle tro att den/de personer denna tråd handlar om är ungefär mentalt på samma nivå som L & S.

Kommer ihåg att när jag var liten så fick jag höra att L & S tvångssteriliserades så att de inte skulle få några avkommor. Skulle tro att de tidigare var intagna på ett av de många mentalsjukhus som stängdes. Rätt eller fel må diskuteras men som sagt, tycker synd om barnen.

ja och att tvångssteriliseringarna upphörde är roten till detta fall tyvärr. och till många andra. det gjordes på goda grunder tycker jag
2018-01-27, 01:49
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arlighet123
Men hallå t ha sina Kiss problem hon gå bara på toa då hon behöver
Varför håller ni på hänga ut Terese här ???????????????????
Det här är en tråd som heter Aktuella brott och kriminalfall.
Här passar detta "ärende" in perfekt.
Mitt råd till dig är fortfarande att sluta skriva.
2018-01-27, 02:01
Medlem
henki420s avatar
Det är inte så att åklagaren åtalar folk för ro skull. Han är med den övertygande bevisningen säker på att Therese är skyldig och att hon kommer att dömas av domstolen.

Hon verkar inte förstå hur hackning går till och hur otroligt svårt och omständligt det skulle vara att lämna de här spåren. I princip behöver hackaren ha tillgång till Thereses telefon och router i hennes hem.

Bevisningen har övertygat polisen, åklagaren och alla vi som läst FUP. Det kommer också att övertyga nämndemän och domare. De gillar inte när den överbevisade, anklagade personen ändå nekar, undviker att komma till domstolen och framför allt fortsätter med sin brottsliga gärningar. Det är då de tar fram hårdhandskarna och tar till polishandräckning, häktning och dömer ut hårda straff.
2018-01-27, 02:20
Medlem
Sainsburyss avatar
Om Terese kissar var 5e minut och 30e minut så kissar hon alltså så här?

En gång kl 12.
En gång kl 12:05
En gång kl 12:10
Två gånger efter varandra kl 12:30.
2018-01-27, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Om Terese kissar var 5e minut och 30e minut så kissar hon alltså så här?

En gång kl 12.
En gång kl 12:05
En gång kl 12:10
Två gånger efter varandra kl 12:30.

Ja eller tolv gånger i timmen. Svårt skaffa fyra barn då😁. Nej men seriöst.jag har känslan av att Jimmy har full koll på vad terese har gjort mot joel.

Jimmy är trots allt dömd för misshandel av sin dotter. Vem är denna 60 åriga gubbe egentligen som umgås med sånna som terese. Är jimmy utvecklingsstörd?
2018-01-27, 08:44
Medlem
Bymyselfs avatar
Angående inlägget hon gjort om Magnus Falkerup, så är det ett kedjebrev som florerar på Facebook och inget annat.
2018-01-27, 10:26
Medlem
Efter att ha läst Tereses kompis inlägg igår, så verkar Terese ta till hårdhandskarna och planerar det man kallar för att få en sjukdomsvinst och det betyder att en person som har en lindrig sjukdom överdriver sina problem med t.ex kissblåsan, så man får som man vill.

I det här fallet vill Terese slippa rättegång och häktning, så därför tänker hon gå till rättegången, springa och "kissa" på toa var femte minut och när rättens ordförande "inte accepterar det", så tror hon att åtalet bara lägga ned och resten av rättegången ställs in och hon slipper straff. Sjukdomsvinst deluxe.

Allvarligt talat, hur kommer det sig att Terese inte är omyndigförklarad, detta blir som att åtala ett litet barn?
2018-01-27, 10:26
Medlem
Arlighet123 tycker att vi andra hänger ut Terese här, när den enda som hänger ut henne är Arlighet123 själv.
Vi diskuterar ett antal brott som Terese har begått, den stundande rättegången och frågeställningar runt detta. Arlighet123 förser diskussionen med detaljer om Terese toalettvanor, hennes hjärtsvikt och njurstensanfall mm. Vi andra ställer frågor och för resonemang utifrån de uppgifter Arlighet123 förser oss med, och funderar på hur det ev. kan påverka rättsprocessen.
Diskussionen om Terese kissande hade aldrig dykt upp, om det inte var för att Arlighet123 har skrivit om det. Så kom inte och påstå att vi hänger ut Terese, när den enda som gör det är du, Arlighet123.
2018-01-27, 10:34
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Efter att ha läst Tereses kompis inlägg igår, så verkar Terese ta till hårdhandskarna och planerar det man kallar för att få en sjukdomsvinst och det betyder att en person som har en lindrig sjukdom överdriver sina problem med t.ex kissblåsan, så man får som man vill.

I det här fallet vill Terese slippa rättegång och häktning, så därför tänker hon gå till rättegången, springa och "kissa" på toa var femte minut och när rättens ordförande "inte accepterar det", så tror hon att åtalet bara lägga ned och resten av rättegången ställs in och hon slipper straff. Sjukdomsvinst deluxe.

Allvarligt talat, hur kommer det sig att Terese inte är omyndigförklarad, detta blir som att åtala ett litet barn?

Man blir inte omyndigförklarad längre.

Citat:
Omyndigförklaring avskaffades i Sverige den 1 januari 1989 och ersattes med förvaltarskap. För personer som på grund av till exempel utvecklingsstörning inte själva kan bevaka sin rätt, förvalta sin egendom eller sörja för sin person kan tingsrätten istället besluta om förvaltare[2]. Den som är satt under förvaltare mister, till skillnad från den som enbart har god man, sin rättshandlingsförmåga och saknar rätt att föra sin egen talan och på egen hand ingå avtal. Den som är satt under förvaltare får dock rösta i allmänna val.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Omyndigförklaring
2018-01-27, 10:51
Medlem
LillaTEs avatar
Terese står under förmyndarskap...
Terese har en lättare mental utvecklingsstörning.
Terese förstår inte själv att symtom hon får troligen är stressrelaterade.
Att hjärtat reagerar inför domstolen tyder på ångestreaktion vilket ofta kan likna hjärtåkommor.
Diskussionen om hennes barn och att det skulle vara synd om dem vet jag inte om jag helt håller med om. Det var synd att de föddes av föräldrar som inte fixade att ta hand om dem, men så vitt jag vet har de alla fått bra och trygga familjehem. Får de vara kvar i dem och då och då kanske träffa sina föräldrar så tror jag att det kan gå bra för dem alla.
2018-01-27, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Man blir inte omyndigförklarad längre.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Omyndigförklaring

Menade just att hon borde ha en förvaltare. Av tråden att döma så ligger hennes fattningsförmåga en bra bit under medel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in