2018-01-25, 19:01
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Ja, det kommer rätten acceptera. Om Therese behöver ofta gå på toaletten så kommer det vara okej. Det viktigaste är att Therese faktiskt kommer dit och säger ven till domaren att hon är oskyldig. Hon har ju sagt det till polisen och varit på förhör, så det är ju egentligen bara det sista nu att också säga det till domaren :-)

Sen kommer nog rätten märka om man ”behöver kissa” så fort där är en fråga man inte vill besvara. Tro mig, hon kommer nog få svara på frågorna till slut ändå :-)
2018-01-25, 19:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arlighet123
Jag vet Terese säger sanningen på rättegång att hon är oskyldig 😀

Att Terese går varje 5 minut eller 30 minut få folk apcentera o ha hon via telefon behöver man inte ta paus för hennes skull men är hon med på rättegång får dom anpassa alla gånger då hon behöver gå o kissa hon ha inget att erkänna för terese ha ingenting gjort. De som är sanningen är de Terese säger att hon är oskyldig hon va på stan för hon gick från tågstationen till Vasaplan o om Terese går på stan på sin fritid så finns de alltid toalett att gå till om Terese ska va med på rättegång få folket apcentera hon går på toa var femte eller trettionde minut om hon får 200 ge eller 500 gånger på toa få dom bara apcentera. Kateter funkar inte !!! Ja hon ha hjärt svikt o gallsten o kissblåsan som är problem hon ha inte uvi som ni tror hon ha bara behov att måsta gå direkt då hon är kissnödig om de är varje femte minut eller 30 minut så äre så alla få apcentera de för hon ha de problemet men vet hon vill gärna slippa blås problemen

Men om hon är hemma och pratar via telefon i rättegången måste hon ju ta med telefonen till toaletten var femte minut för att kissa. Tar hon inte med telefonen kan hon ju missa något som sägs eller en fråga. De som sitter i rättegångssalen pratar inte via telefon. De pratar via mikrofon och har högtalare i salen. Alla i rättegångssalen hör alla ljud som Terese gör. Det är som en högtalartelefon, men mycket starkare så även publiken hör. Så varje gång hon kissar, torkar sig, tvättar händerna och spolar så hör alla det.

Nu förmodar jag att Terese är van vid att kissa så andra ser och hör. Ska hon t ex åka bil från Jörn till stan måste hon ju sitta vid vägkanten och kissa var femte minut medan turister, timmerbilschaufförer, thailändska bärplockare och bussåkare ser på. Så för Terese är det nog inget konstigt att kissa i högtalare. Och går hon på promenad i Jörn, så kissar hon väl som hundarna vid varje buske var 5:e minut. Så jag förmodar att Jörnsborna sett hennes stjärt och underliv både här och där i samhället. Eller är hon inne jämt?

Däremot för de i rättegångssalen blir det nog lite intressant att höra hennes urinljud. Men domare, nämndemän, åklagare och advokat är nog vana vid det mesta.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2018-01-25 kl. 19:06.
2018-01-25, 19:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Ja, det kommer rätten acceptera. Om Therese behöver ofta gå på toaletten så kommer det vara okej. Det viktigaste är att Therese faktiskt kommer dit och säger ven till domaren att hon är oskyldig. Hon har ju sagt det till polisen och varit på förhör, så det är ju egentligen bara det sista nu att också säga det till domaren :-)

Exakt. Är hon oskyldig har hon inget att förlora på att vara där. Hon får ju möjlighet att berätta hur oskyldig hon är och varför. Advokaten hjälper henne om det är svårt att förklara.
2018-01-25, 19:08
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Men om hon är hemma och pratar via telefon i rättegången måste hon ju ta med telefonen till toaletten var femte minut för att kissa. Tar hon inte med telefonen kan hon ju missa något som sägs eller en fråga. De som sitter i rättegångssalen pratar inte via telefon. De pratar via mikrofon och har högtalare i salen. Alla i rättegångssalen hör alla ljud som Terese gör. Det är som en högtalartelefon, men mycket starkare så även publiken hör. Så varje gång hon kissar, torkar sig, tvättar händerna och spolar så hör alla det.

Nu förmodar jag att Terese är van vid att kissa så andra ser och hör. Ska hon t ex åka bil från Jörn till stan måste hon ju sitta vid vägkanten och kissa var femte minut medan turister, timmerbilschaufförer, thailändska bärplockare och bussåkare ser på. Så för Terese är det nog inget konstigt att kissa i högtalare. Och går hon på promenad i Jörn, så kissar hon väl som hundarna vid varje buske var 5:e minut. Så jag förmodar att Jörnsborna sett hennes stjärt och underliv både här och där i samhället. Eller är hon inne jämt?

Däremot för de i rättegångssalen blir det nog lite intressant att höra hennes urinljud. Men domare, nämndemän, åklagare och advokat är nog vana vid det mesta.

Hahaha, sluta
Jag försökte verkligen vara pedagogisk och du ba paja det totalt. De där synerna du serverade nu blir svåra att glömma!
2018-01-25, 19:09
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Terese går på toa så ofta som hon behöver isåfall få rättegång apcentera det eller avsluta o göra dom utan henne för hon ha sakt sitt hon är oskyldig o så äre

De väntar så klart på henne om hon behöver kissa. Rättegången får ta den tid det tar. 2 -3 dagar istället för 1.
2018-01-25, 19:15
Medlem
Citat:
Jag vet Terese säger sanningen på rättegång att hon är oskyldig 😀

Att Terese går varje 5 minut eller 30 minut få folk apcentera o ha hon via telefon behöver man inte ta paus för hennes skull men är hon med på rättegång får dom anpassa alla gånger då hon behöver gå o kissa hon ha inget att erkänna för terese ha ingenting gjort. De som är sanningen är de Terese säger att hon är oskyldig hon va på stan för hon gick från tågstationen till Vasaplan o om Terese går på stan på sin fritid så finns de alltid toalett att gå till om Terese ska va med på rättegång få folket apcentera hon går på toa var femte eller trettionde minut om hon får 200 ge eller 500 gånger på toa få dom bara apcentera. Kateter funkar inte !!! Ja hon ha hjärt svikt o gallsten o kissblåsan som är problem hon ha inte uvi som ni tror hon ha bara behov att måsta gå direkt då hon är kissnödig om de är varje femte minut eller 30 minut så äre så alla få apcentera de för hon ha de problemet men vet hon vill gärna slippa blås problemen

Undrar lite varför du skriver såhär?
Är du efterbliven eller har du nån annan diagnos?
Detta är inte menat som nått påhopp men är lättare att acceptera om det finns nån vettigt förklaring.
Själv sär.....skriver jag ibland när jag inte tänker mig för😀
Be din kompis Terese att inte inta så mkt. vätska så kanske det blir mindre besök på toa.
2018-01-25, 19:16
Bannlyst
Behöver Terese kissa går hon in till nån man känner eller skog ingen i Jörn ha sett hennes delar de är klart alla som åker bil måste stanna efter väg kanten nöden ha ingen lag ja de får ta 1-10 dagar om de skulle behövas därför enklaste ha via telefon men hon ha iallafall intyg ja hon säger sanningen
2018-01-25, 19:17
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Terese går på toa så ofta som hon behöver isåfall få rättegång apcentera det eller avsluta o göra dom utan henne för hon ha sakt sitt hon är oskyldig o så äre

Jag tycker du ska hjälpa din vän Terese och be henne berätta om sina kissproblem för advokaten. Advokaten kommer att kontakta domstolen och be att rättegången blir längre. Att den kan få räcka i flera dagar istället, så inte Terese behöver bli stressad över kissandet. Hon får då kissa så många gånger hon behöver och alla som jobbar med rättegången vet om att Terese behöver gå och kissa, så man gör paus då. Har hon tur finns det en toalett just utanför salen så det inte tar så lång tid. Måste man kissa var 5:e minut så kissar man ju inga stora mängder. Det går ju fort.
2018-01-25, 19:22
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Behöver Terese kissa går hon in till nån man känner eller skog ingen i Jörn ha sett hennes delar de är klart alla som åker bil måste stanna efter väg kanten nöden ha ingen lag ja de får ta 1-10 dagar om de skulle behövas därför enklaste ha via telefon men hon ha iallafall intyg ja hon säger sanningen

Vårt rättsystem är uppbyggt så att man ska närvara kroppsligen vid en rättegång när man är åtalad. En del rättegångar tar en månad eller mer, så 10 dagar är inget konstigt för en domstol. Det är de väl förberedda för.
2018-01-25, 19:26
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:

Ingen kommer tänka att det blir "enklast" att ta en rättegång via telefon. De finns de som åker utomlands eller sätter sig på andra sidan Sverige i tron om att de kan ta en rättegång via telefon, men så fungerar det inte. Man får snällt närvara eller så blir man hämtad av polis om man vägrar.
2018-01-25, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av devildenied
Undrar lite varför du skriver såhär?
Är du efterbliven eller har du nån annan diagnos?
Detta är inte menat som nått påhopp men är lättare att acceptera om det finns nån vettigt förklaring.
Själv sär.....skriver jag ibland när jag inte tänker mig för😀
Be din kompis Terese att inte inta så mkt. vätska så kanske det blir mindre besök på toa.
Spela ingen roll även om hon inget dricker kissa hon mycket ofta ändå
2018-01-25, 19:39
Medlem
Citat:
Spela ingen roll även om hon inget dricker kissa hon mycket ofta ändå

Skumt som fan, kommer det mkt åt gången eller är det bara lite?

Tror du missade någon annan fråga jag skrev..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in