Citat:
Igen denna insikt om vad som är evolutionärt riktigt och defekt.
Man kan ju nästan tro du tror dig vara Gud som du skriver.
Och så jäkla defekta kan de ju inte vara om de kan sätta agendan.
Den som skulle vara " evolutionärt defekt" blir ju du då som låtit det ske.
Jag ser ditt försök till skammande.
Om det leder till kulturens undergång så är det helt klart defekt. Ja har redan pratat om boken Sapiens. Kulturer har utvecklats åt olika håll, genom historien så har en hel del gått under. Det är ju däri defekten består. Att leda ett folk, eller en grupp mot undergång. Eller bara till förfall.
Helt klart kan man säga att Sverige förfaller ifrån medborgarnas perspektiv.
Citat:
Så du sätter nu agendan för vad Jordan skall och inte skall göra...
Och du rider mot fienden i din skinande rustning...
Du är inte lite konstigt funtad du inte som tror detta...
Rätt mycket So you're saying här.
Men nej det var inte vad jag sade.
Anledningen att Jordan inte skall säga vissa saker är att han är klinisk psykolog, med det följer en viss roll och en viss etik.
Citat:
Tror du på detta själv?
Vilket av det?
Habitatet är felriggat om de belönar splittrandet av nationen.
Kriget mot männen har inneburit en kastration av landets män, alldeles för få har ett våldskapital.
Vilket är en katastrof när vi möter kulturer med ett starkt våldskapital. Vi backar bak.
Det är ju bara att titta på fjollorna Ynkeman, Johansson och Eliasson.
Lyssna på inledningen på Ronies blogg och jämför.
https://soundcloud.com/macleod1001
Habitatet premierar feministiska fjollor istället för ledare.
Löven skall vi inte tala om - han springer och gömmer sig.
Citat:
Jaså du, så du känner tydligen inte till att USA hade rasåtskillnadspolitik väl in på 1950-talet, då mången nation i Europa hade förkastat detta?
Och stater och imperium har ju funnits långt tidigare så tanken är inte ens ny.
Jo det gör jag, men jag kan också koncentrera mig och
är noga med orden. Det vill säga termerna. Nationalismen har sitt ursprung sedan mänsklighetens början då människor försvarade sin egen grotta både mot andra djur och andra människor.
Ordet nation betyder födelse eller folk, och kan definieras som en grupp människor som förenas av gemensamma och specifika kulturdrag såsom ursprung, historia härstamning, språk, religion, kultur, traditioner och sociala normer.
När man säger i självständighetsförklaringen att "all men are created equal" så avser man den grupp nationen utgör. Att man hade en starkare vi och dem känsla gentemot de svarta var för att de var objektifierade på ett annat sätt än de var i Europa. Du kan ju också fundera lite hur synen på svarta fortfarande är i arabländerna. Det är i alla fall 20 18 nu...
Citat:
Det gör man alltså inte.
Det var... intressant, källa saknas antar jag, ahh, dumt att ens fråga...
För att det skall klassa som empati så krävs en aktiv handling som lindrar bådas lidande. De flesta gör inget aktivt för att stoppa könsstympningarna. Merapi med anhang använder dem istället som ett kort att dra när det hettar till i debatten och det blir svårt att finna argument.
http://www.mdh.se/forskning/vara-forskare/manadens-forskare/jakob-eklund-riktig-empati-kanns-1.2915
Citat:
Och vi diskuterar inte om moral utan om objektiv moral.
Eh du kan inte ensidigt tala om vad "vi diskuterar". Jag har hoppat in och sagt att det finns en medfödd känsla av rätt och fel utifrån gruppens gemensamma fortlevnad. En känsla av rätt och fel är enligt mig och den moralforskare jag länkade till det vi definierar som moral. Ämnet heter moralkognition.
Citat:
Inte ens det har du förstått efter alla dina inlägg...
Jaha.
Och?
Du påstod att jag talade om altruism när jag talade om empati, remember?
Citat:
Nej du har inte visat att jag inte vet vad altruism är för något.
Visa med ett citat nu att jag inte vet vad det är eller så får vi bara konstatera att du är helt ute och cyklar igen.
Om du kopplar ihop det jag skriver om empati och kallar det altruism är du ju uppenbart inte bekant med begreppet. Igen det är noga med orden. En empatisk handling utförs för att lindra bådas lidande. Hos utföraren så kallades det på filmen empatisk distress. Altruistiska handlingar utförs utan en egen vinning.
Citat:
Oj du kan ett ord.
Det förklarar fortfarande inte hur du kommer fram till att inte jag inte kan uttala mig om objektiv moral.
Försök nu på att förklara hur du tänkte här.
Nu är vi där igen - so you are saying...
Jag säger att du är så uppenbart styrd av konfirmeringsbias så att du är så långt från vetenskaplig i ditt tänkande så inget du säger har någon som helst reabilitet.
Förutsättningen för en hederlig diskussion enligt den akademiska traditionen är att argumenten väger tyngre än åsikterna. Du har bestämt dig för din åsikt, men argumenterar inte för den utan upprepar den bara. Vilket skulle bevisas.
Citat:
Nu pratar vi inte allmänt om moral utan om objektiv moral, du kan ju i alla fall försöka förstå det du försöker så bristfälligt debattera.
Jag diskuterar överhuvudtaget inte ifrån ett filosofiskt perspektiv, jag diskuterar från ett vetenskapligt, antingen kan du delta, eller stå kvar och stampa på din fläck, men risken är att jag finner det rätt ointressant.
Intellektuell hederlighet vore att definiera vad man diskuterar, du har på egen hand bestämt vad vi ska diskutera. Din definition. Jag är mer intresserad av den vetenskapliga definitionen.
Citat:
Och det uttalandet kommer från en person som inte ens förstått vad vi diskuterade.
Vi pratade om objektiv moral given av Gud, nedtecknad följaktligen i bibeln.
Jag har inte deltagit i någon sådan diskussion, jag kom in i diskussionen och rättade till det felaktiga antagande om vad jag menade.
Citat:
Tala om att du än en gång gör bort dig totalt.
Så vem av oss är det som är en pajas, du eller jag?
Hmmm???
Återigen det är upp till publiken att avgöra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Den var jätterolig i början. Tyvärr så ramlar han ju ned på Cathys nivå, när det blir ren mobbing genom att exponera hennes fadäser genom multipla klipp. Det är riktigt skammande, och känns ganska onödigt. Det är inte vidare gentlemannamässigt att sparka på den som ligger.
Man kommer längre med att vara saklig.