2018-01-25, 19:58
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rylle63
Han är en mycket speciell man. Intervjun med Cathy Newman kommer gå till historien.
Den kommer användas i utbildningssyfte.

Vi får inte glömma att liknande redan har provats: http://nationalpost.com/news/canada/heres-the-full-recording-of-wilfrid-laurier-reprimanding-lindsay-shepherd-for-showing-a-jordan-peter son-video

Mörka tider. Vi får inte heller glömma att feministerna/neo-marxisterna har satt klorna i det svenska universitetsväsendet också. Det går inte längre att påstå att jorden är rund, utan straff.
Citera
2018-01-25, 22:45
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeptoid
Nej, men det är det alt-right Flashback-style people hör när de lyssnar på honom. Det är därför de mår så bra av det (bland annat). Mycket skarp iakttagelse av Sir Dwain. Ungefär som när antisemiter som tror judarna styr hör när de lyssnar på klippet från Barbara Specter:

https://www.youtube.com/watch?v=5jl-OJJVAEg

De hör något annat än vad som faktiskt menas. Tyvärr är språkförbistringen så stor i den tid vi lever i.

Tack! men det är oförtjänt snälla ord, allt jag har gjort är att läsa den här, mycket underhållande, artikel som tidigare visats i tråden (http://www.macleans.ca/opinion/is-jordan-peterson-the-stupid-mans-smart-person/ ) och inte själv kommit till denna slutsats. Som jag visserligen håller med om men i mitt fall är det baserat på väldigt lite, jag har sett att han använder termerna men jag har ingen uppfattning om hur vanligt förekommande det är.
Citera
2018-01-25, 23:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Tack! men det är oförtjänt snälla ord, allt jag har gjort är att läsa den här, mycket underhållande, artikel som tidigare visats i tråden (http://www.macleans.ca/opinion/is-jordan-peterson-the-stupid-mans-smart-person/ ) och inte själv kommit till denna slutsats. Som jag visserligen håller med om men i mitt fall är det baserat på väldigt lite, jag har sett att han använder termerna men jag har ingen uppfattning om hur vanligt förekommande det är.
Jag behövde inte läsa särskilt länge förrän artikeln spårade ur och missrepresenterade det Jordan faktiskt säger.
Får man inte ens namnet rätt är man knappast en auktoritet att uttala sig.
Du kan bättre. Det där var damtidningsnivå och under...
Citera
2018-01-25, 23:16
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Intervjun med Cathy Newman kommer gå till historien.
Den kommer användas i utbildningssyfte.
Jag har i årtionden irriterat mig på de som ägnar sig åt det här och säger: "Så du menar att … ?", men inte kommit på något bra motmedel som sätter den som nyttjar det billiga knepet på pottan. Nu kan jag hänvisa till Cathy Newman och memet "So what you're saying is I'm a lobster?" eller bara påtala att tramsaren "gör en Cathy".
http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/001/334/563/b51.jpg

Det finns gott om vänstertomtar även här på forumet som använder den här taktiken att vantolka och tillvita för att försöka vinna diskussionen. Förhoppningsvis kan debaklet kring den här intervjun få dem att sluta med dumheterna.
Citera
2018-01-25, 23:16
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Haha. Den där artikel är inte mycket mer än ett smear job mot Peterson och hans tankar. Och ett väldigt patetiskt försök dessutom där skribenten upprepade gånger använder infantilt språk som Dr Eggson, Dr Pettyson och grumpy-old-man Skynet. Knappast något att ta seriöst och det ges inga motargument alls. Skribenten Tabatha Southey är mest ett typexempel på en butthurt feminist utan argument som gör sitt bästa att ta ner sin nemesis med elaka ord fast misslyckas kapitalt för hon har helt enkelt inte hjärna till det. Kolla hennes twitter.https://twitter.com/tabathasouthey

Mycket underhållande artikel säger du? Den är mer tragisk än underhållande. Skribenten ligger på dagisnivå.
Senast redigerad av Hexen666 2018-01-25 kl. 23:20.
Citera
2018-01-26, 12:36
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Haha. Den där artikel är inte mycket mer än ett smear job mot Peterson och hans tankar. Och ett väldigt patetiskt försök dessutom där skribenten upprepade gånger använder infantilt språk som Dr Eggson, Dr Pettyson och grumpy-old-man Skynet. Knappast något att ta seriöst och det ges inga motargument alls. Skribenten Tabatha Southey är mest ett typexempel på en butthurt feminist utan argument som gör sitt bästa att ta ner sin nemesis med elaka ord fast misslyckas kapitalt för hon har helt enkelt inte hjärna till det. Kolla hennes twitter.https://twitter.com/tabathasouthey

Mycket underhållande artikel säger du? Den är mer tragisk än underhållande. Skribenten ligger på dagisnivå.
Det finns en poäng med namnanvändandet, Jordan har ju gjort det tydligt att han inte bryr sig om att kalla folk vad de vill bli kallade, det var ju det som gjorde honom känd.
Citera
2018-01-26, 13:38
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det finns en poäng med namnanvändandet, Jordan har ju gjort det tydligt att han inte bryr sig om att kalla folk vad de vill bli kallade, det var ju det som gjorde honom känd.
Ta det från början.
Han är emot att lagstifta om vilka pronouns man "måste" använda.
Bill C16 gick igenom, men tolkningen av den finns i en annan del av juridiken och han fick rätt. Lagen används för att kräva foilk att använda pronouns trots att dessa inte är definierade nånstans.
En lag om att "du måste använda vårt godtyckliga språk".
Citera
2018-01-26, 13:40
Medlem
Citat:
Varför skriver du direkta lögner?
Citera
2018-01-26, 14:48
Medlem
Grisbrottarens avatar
Paulina Neuding på Svenskan har snappat upp historien och skrivit en ledarkrönika om den.
Citat:
Ursprungligen postat av SvD
Journalistik med syfte att tysta kritiker

En intervju med en psykologiprofessor i brittisk TV har mötts av häftiga reaktioner på nätet och blivit omskriven och analyserad i tidningar från USA till Australien. Och den brittiska TV-kanalen Channel 4 tar in säkerhetsexperter efter hot mot intervjuaren, journalisten Cathy Newman, som tills för någon vecka sedan var okänd utanför Storbritannien.
https://www.svd.se/journalistik-med-syfte-att-tysta-kritiker
(Jag har inte tillgång till artikeln, så någon som har får gärna pm:a innehållet.)

Även om hon har fel om att Cathy Newman verkligen skulle ha utsatts för hot, så är det rätt modigt i det svenska medieklimatet att gå ut med den rubriken, när det handlar om en "god" journalist mot "ondskan" personifierad i en vit medelålders man som kritiserar feminismen och avslöjar dess lögner, myter och fake news.
Citera
2018-01-26, 14:59
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Nån idiot har missförstått. Och känslomänniskor tolkar det som att han kränkt människor och då måste man frysa ut honom.

Man kränker Jordan för att han påståtts kränka en elev (vilket han inte gjort) och man ser inget problem med det...

De här nänniskorna kan inte hålla isär begrepp och har ingen yttte måttstock. De projicerar sin egen ondska.

Det är lite som 3 minuters hatet i 1984. Organiserat och sanktionerat i en utpekad riktning. Precis som skolgårdens mobbare så njuter de. Feministerna här i tråden säger ju att artikeln är bra. Det är ett legitimt sätt att hata och kränka. Eftersom de ser sig själva som goda. Och Jordan som ond.

Ang feminism så är all feminism hyckleri när de inte tar itu med kvinnors situation i orten. Tar man inte itu med skamkulturens kvinnosyn, stympning och barnäktenskap så framstår man bara som hycklare.

De som kallar sig feminister är svaga kvinnor. Har ni hört någon framgångsrik kompetent kvinna kalla sig feminist?

Feminister behöver gruppens trygghet för att ta för sig. Assertiveness tar tyvärr fel riktning hos skolgårdsbitches. Istället för att sträva uppåt så trycker de ned. Och sanningen är de njuter av det. Det handlar om revansch för egna tillkortakommanden. En kompensation

Those who can, do - those who can't, bully
Senast redigerad av Gertrud1 2018-01-26 kl. 15:31.
Citera
2018-01-26, 16:17
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Citat:
Dumhet? Ondska? Oförmåga att läsa innantill? Oförmåga att höra vad som sägs? (Jfr Cathy!) Ovilja att lyssna på vad oliktänkande säger? Faktaresistens?
Eller all of the above.

Jordan Peterson gjorde klart i intervjun vad han har sagt tidigare och tillbakavisade vad Cathy Newman i sin inskränkthet inbillade sig att han skulle ha sagt, när hon hade behov av att smutskasta honom inför tittarna, fastän vad han sagt i trans-frågan är fullkomligt rimligt och respektfullt mot transpersoner. Så här omskrevs det och citerades han långt före intervjun:
Citat:
Ursprungligen postat av The Spectator
At the University of Toronto, after receiving two written warnings, he has been in danger of losing his job following his announcement that he would refuse to use the preferred gender pronouns of students and faculty who don’t identify with their biological gender, to the fury of radical transgender activists. The use of such pronouns is mandatory under a recently instituted Canadian law, Bill C-16. Peterson rejects the injunction on free speech grounds. ‘I’m not going to cede linguistic territory to post-modernist neo-Marxists,’ he says. He has expressed the view that he might use the preferred gender pronoun of a particular person, if asked by that individual, rather than having the decision foisted on him by the state.
https://life.spectator.co.uk/2017/09/jordan-peterson-and-the-transgender-wars/

Ett tydligt motstånd mot försök att inskränka yttrandefriheten från neo-marxister, vantolkas av neo-marxisterna som om det skulle vara frågan om respektlöshet mot enskilda "utsatta" människor, som skulle visa på hat mot dessa människor.

Det här är business as usual från neo-marxister som missbrukar statsmakten när de möter kritik mot sina antidemokratiska metoder, nämligen att beskylla kritikern (som förstås har rätt i sak) för att hata enskilda människor eller grupper. Lögner och förtal är deras vapen och det var det vapnet som Cathy Newman försökte använda i en intervju, där det skulle se ut som om Jordan Peterson erkände beskyllningarna genom att inte kunna komma med ordentliga svar. Men neo-marxisten Cathy gick på pumpen ordentligt och hennes inkvisition och agenda att smutskasta och förtala den som inte är neo-marxist, avslöjades med all önskvärd tydlighet eftersom JP är betydligt mer intelligent än hon och är väl införstådd med neo-marxisternas fula metoder.
Citera
2018-01-26, 16:43
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Nån idiot har missförstått. Och känslomänniskor tolkar det som att han kränkt människor och då måste man frysa ut honom.
So your saying...?

https://youtu.be/CaaSCU7d7U4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in