2018-01-26, 15:39
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Fy vilken galen vändning, om det är så. Är det många rödhåriga kvinnor anmälda som saknade i Danmark?
Det kan mycket väl vara så att rödhåriga triggat igång honom. Såg någon bild på Madsens mor med blurrat ansikte och håret var rött
Citera
2018-01-26, 15:42
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, men jag har svårt för när folk dömer utefter utseende.
Ja då har vi det utrett , men det är inte du som bestämmer vad vi ska skriva härinne. För mig är det ganska säkert att D varit man tidigare.Är det någon härinne som har uppgifter är jag tacksam. Jag anser att det är obildade människor som tror att man kan sätta ribban .End of diskussion.
Senast redigerad av Caracallas 2018-01-26 kl. 15:45.
Citera
2018-01-26, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Ja då har vi det utrett , men det är inte du som bestämmer vad vi ska skriva härinne. För mig är det ganska säkert att D varit man tidigare.Är det någon härinne som har uppgifter är jag tacksam. End of diskussion.
Bestämmer? Var fick du det ifrån. Jag lämnade en åsikt - precis som du - och anser att jag har rätt till det. Precis som du. Åsikter är subjektiva- Finns inga fel i åsikter. Däremot om man framför som fakta. Vad då "end of diskussion"? (Blanda inte svenska och engelska btw). Bestämmer du när en diskussion är slut? Ursäkta men... du är sååå ute och cyklar.
Ärendet Madsen/im Wall är public. Känner du att du har nån sort special interest så säg det - så kan vi alla andra hålla tyst. Men fram till dess så får du allt tåla att folk har åsikter som du kanske inte håller med om.
Citera
2018-01-26, 15:52
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hej jag har inte läst så mycket sen början, men läste nu att mordet anses vara planerat, skruvmejslar vässade, såg, buntband, plastpåsar med i ubåten etc.

Finns det någon som kan försöka sig på ett svar på VARFÖR JUST KIM WALL?
Denna miljöjournalist, en person som syns och hörs och har många vänner som vinkar hejdå från grässlänten vid vattnet. Pojkvännen som väntar.

Det känns jättemärkligt. Hade det inte varit bättre med en okänd, en utan vänner, med bara sporadiska yttre kontakter m familj, ev arbetsgivare etc?

Kan någon förklara varför Madsen skulle mörda just denna kvinna?

Tja, hon hadde ju skickat honom en förfrågan om en intervju , han googlade henne och gillade antagligen det han såg.(spekulasjon)
Citera
2018-01-26, 15:54
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Bestämmer? Var fick du det ifrån. Jag lämnade en åsikt - precis som du - och anser att jag har rätt till det. Precis som du. Åsikter är subjektiva- Finns inga fel i åsikter. Däremot om man framför som fakta. Vad då "end of diskussion"? (Blanda inte svenska och engelska btw). Bestämmer du när en diskussion är slut? Ursäkta men... du är sååå ute och cyklar.
Ärendet Madsen/im Wall är public. Känner du att du har nån sort special interest så säg det - så kan vi alla andra hålla tyst. Men fram till dess så får du allt tåla att folk har åsikter som du kanske inte håller med om.
Hahaha du säger så emot dig själv.Du fann tydligen fel i mina åsikter. Och du:jag blandar svenska och engelska NÄR JAG VILL eller hur var det nu?VAD betyder btw?hahaha. Och jag bestämmer nog när den här diskussionen mellan dig och mig om Dier... är man eller kvinna är slut.Det är den NU. Lev som du lär.
Senast redigerad av Caracallas 2018-01-26 kl. 15:58.
Citera
2018-01-26, 15:58
Medlem
Citat:
Hahaha du säger så emot dig själv.Du fann tydligen fel i mina åsikter. Och du:jag blandar svenska och engelska NÄR JAG VILL eller hur var det nu? Och jag bestämmer nog när den här diskussionen mellan dig och mig om Dier... är man eller kvinna är slut.Det är den NU. Lev som du lär.T.nt.
Lägg ner. Du gör dig dummare än vad du antagligen är. Det finns inga belägg att De**e är transsexuell, bara i dina egna fantasier. Så kom med fakta så kanske du blir tagen på allvar. Fantasier gör ingen glad. Du gör dig bara korkad.
Citera
2018-01-26, 16:15
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
M:s mamma hade barn med fyra olika män när hon var 26. Och i alla fall den siste mannen (kanske någon av de tidigare också) tillät hon att grovt misshandla hennes barn sedan förr. (Denne man var M:s biologiske pappa - M var yngst - och han gjorde aldrig M något, men misshandlade sina styvsöner svårt.) Så småningom blev det ändå skilsmässa, men då hade mamman tillåtit misshandeln i flera år...

Ja, man undrar ju om K var involverad i BDSM/swingersscenen i Köpenhamn... och det undrade säkert M också. Om han inte rentav VISSTE hur det låg till...

At slå sina söner är illa nog, men at freda sin biologiska son och slå dom andra är ju direkt sadistiskt. Trots detta var det antagligen Peter Madsen som skadades mest av uppvexten. Det blir som i krig:I frontlinjen är det många fysiska skador, men bara et fåtal psykiska. I dom bakre linjerna deremot är det inte många .fysiska skador, men massor med psykiska.
Det kan ju ochså vara en genetisk komponent här, det var ju bara Madsen som ärvde uslingens gener.
Senast redigerad av kugutt 2018-01-26 kl. 16:21.
Citera
2018-01-26, 16:24
Medlem
Stureplansstekarens avatar
Finns ju ändå rätt mycket som talar för att PM kan vara oskyldig (till mord, inte till brott mot griftefrid). Det kan ju faktiskt ha gått till så som han säger. Den riktigt kritiska punkten blir vad rättsläkaren säger i rättssalen. Kanske kan PMs advokat ta in egna experter.

Sedan undrar jag varför han kallas för "uppfinnaren" i media? Vad är det han har uppfunnit för något? Kan någon ge ett exempel?
Citera
2018-01-26, 16:28
Medlem
Det finns många bra analyser i tråden 😊 Tack ska ni ha!

Jag tror åxo att Madsens ursprungsplan sprack. Han tänkte nog säga nåt om drunkning och skeppsbrott, men råkade bli påkommen på öppet vatten.

Angående hans plötsliga infall, att ta tag i en gammal intervjuförfrågan (som Wall kanske hunnit glömma) på stående fot, finns nog inte mycket att säga.

Som den orm han är, vet han att människor blir lite dumma av stress. Man skriver kontrakt, köper fel saker osv, så fort nån trycker på ens stressknappar...

Jag tror att Madsen ville överrumpla Wall, och isf var hans taktik klassisk. Inga konstigheter egentligen.

Alla undrar varför han gjorde allt så plötsligt.

Det var inte plötsligt, impulsivt.

Han fick det bara att se ut så.
Citera
2018-01-26, 16:28
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stureplansstekaren
Finns ju ändå rätt mycket som talar för att PM kan vara oskyldig (till mord, inte till brott mot griftefrid). Det kan ju faktiskt ha gått till så som han säger. Den riktigt kritiska punkten blir vad rättsläkaren säger i rättssalen. Kanske kan PMs advokat ta in egna experter.

Sedan undrar jag varför han kallas för "uppfinnaren" i media? Vad är det han har uppfunnit för något? Kan någon ge ett exempel?

Tja , det är vel hellre media som är "uppfinnaren" i det här fallet.
Citera
2018-01-26, 17:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Om det är nån som missat. Från 23/1-2017, Sydsvenskan.

https://www.sydsvenskan.se/2018-01-23/ett-pussel-av-vidriga-detaljer-ska-falla-madsen

Det är förbjudet att länka till betalartiklar. Dessutom: vad skulle en svensk journalist ha att tillföra? Han har ju inte fått någon egen intervju med någon nyckelperson, han tuggar bara om information precis som vi gör här. Det blir inte mer värt för att det är tryckt i SvD.

Citat:
Jag har läst någonstans att D...re var man tidigare. Hittar det inte nu. Någon som vet? Hon/Han har lite för manliga drag i mitt tycke för att vara 100% kvinna.

Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Men det är inte på samma sätt. En kvinna kan se direkt på en man som försöker se ut som en kvinna, det är något annat som en man inte kan skapa (väldigt sällan).

Detta är inte bekräftat, men jag håller med. Det är både ansiktet, kroppen och intressena (teknik, rymdraketer) som är manliga. Lite för många sammanträffanden.
Citera
2018-01-26, 17:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Handlar nog inte bara av biologiska fäder. Utan om uppväxt. Madsen växte upp med en galen gubbe utan minsta lilla kram. Hans halvbröder växte upp med mamman. Med kramar och kärlek. Sånt kan avgöra.

Så var det ju verkligen inte. Du kan inte ha läst om M:s och hans bröders bakgrund i Djursings bok ALLS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in