2018-01-26, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tja, det kanske någon faktiskt gjort. Fast vi inte vet om det. Mycket kan ha hänt den här sista månaden. Tips kan ha kommit in när folk faktiskt känt att "min integritet väger inte mycket i det här fallet, bäst jag berättar för polisen vad jag varit med om med Madsen".

Det kan ju ha inkommit såna uppgifter till polisen, fast att media och därmed vi inte har fått veta det. Ännu.
Citera
2018-01-26, 13:57
Medlem
[quote=Picasso2|63035945]Tror du han var kapabel till såna känslor? Jag får intrycket att han inte bryr sig om någon annan än sig själv. Inte ens känslor för en ev käresta. Han hade ju ett öppet förhållande med sin fru, vilket indikerar att om hon hade andra så brydde han sig inte.[/QUOTE

Avundsjuka är att missunna andra det han inte själv har tillgång till. Det ÄR i högsta grad egoistiskt. Ta Johanna M t.ex. hur avundsjuk hon var när hennes syster lyckades i affärerna. Johanna tyckte det var djupt orättvist - men JAG då. Eller när mamman (som skadades efter hennes mordförsök) fick sympatier - men ingen tänker på hur JAG har det!

Ja, jag tror han kände sig kränkt av deras lycka och framgång. Liksom han kände av att vBengtsson och företaget var framgångsrikt. ALLT det skulle tillkommit Han Själv, det var djupt orättvist. Han var fylld av hat.
Citera
2018-01-26, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hej jag har inte läst så mycket sen början, men läste nu att mordet anses vara planerat, skruvmejslar vässade, såg, buntband, plastpåsar med i ubåten etc.

Finns det någon som kan försöka sig på ett svar på VARFÖR JUST KIM WALL?
Denna miljöjournalist, en person som syns och hörs och har många vänner som vinkar hejdå från grässlänten vid vattnet. Pojkvännen som väntar.

Det känns jättemärkligt. Hade det inte varit bättre med en okänd, en utan vänner, med bara sporadiska yttre kontakter m familj, ev arbetsgivare etc?

Kan någon förklara varför Madsen skulle mörda just denna kvinna?

Kanske mördade han henne för att hon var just den personen hon var? Skulle han tagit vem som helst så hade han kunnat lura med sig en prostituerad från Istergade där han bodde. Det hade varit mycket enklare i så fall och mordet hade kanske inte ens upptäckts för att ingen saknade en prostituerad i första taget? Han ville ha en speciell kvinna av någon anledning vi bara kan gissa här.
Citera
2018-01-26, 14:03
Medlem
[quote=Remark|63036071]
Citat:
Tror du han var kapabel till såna känslor? Jag får intrycket att han inte bryr sig om någon annan än sig själv. Inte ens känslor för en ev käresta. Han hade ju ett öppet förhållande med sin fru, vilket indikerar att om hon hade andra så brydde han sig inte.[/QUOTE

Avundsjuka är att missunna andra det han inte själv har tillgång till. Det ÄR i högsta grad egoistiskt. Ta Johanna M t.ex. hur avundsjuk hon var när hennes syster lyckades i affärerna. Johanna tyckte det var djupt orättvist - men JAG då. Eller när mamman (som skadades efter hennes mordförsök) fick sympatier - men ingen tänker på hur JAG har det!

Ja, jag tror han kände sig kränkt av deras lycka och framgång. Liksom han kände av att vBengtsson och företaget var framgångsrikt. ALLT det skulle tillkommit Han Själv, det var djupt orättvist. Han var fylld av hat.
När det gäller företaget säger jag inte emot dig. Han ville vara den lysande stjärnan. Men när det gällde känslor ang människor, så vete fan om han var kapabel till såna känslor. Tror inte vi ska blanda in Johanna M i det här fallet. Det är två olika människor i två olika fall. OT. Vad gäller Madsen så fixade han inte att andra var stjärnor i sitt genre. Bara han. Det var nog därför han alltid tog credit för det andra i hans team gjorde. Jag tror jag har svårt att diskutera detta. Känner bara förakt mot Madsen och är högst subjektiv i både kommentarer och mina tankar. När jag känner att han sitter bara några kilometer från mig och har både mat och husrum gratis så blir jag förbannad.
Citera
2018-01-26, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag tänker att storyn att hon släppts i land var den ursprungliga storyn som han gjort upp i förväg. Han hade tänkt att han skulle åka hem och sanera ubåten, och därefter hävda att han inte sett KW efter hon släppts av i hamnen föregående kväll. När han tvingades sänka ubåten hamnade han i en ny situation som han inte tänkt igenom i förväg, och därför höll fast vid sin ursprungliga plan istället för att snabbt försöka tänka ut något nytt.

Madsen är en mycket erfaren lögnare och vet att snabba ogenomtänkta lögner är svåra att ta sig ur längre fram. Därför tänkte han säkert att det var smartare att hålla sig till den story som han förberett under flera års tid.

Han hade en liten stund på sig att tänka ut en ny lögn när han blev ertappad och insåg att han var tvungen att sänka ubåten för att förstöra bevis. Men en ny lögn också om vad som hänt KW skulle vara dålig för honom - då skulle polisen definitivt dyka ner i ubåten och dyka runt om den för att försöka hitta henne, och det ville han ju absolut inte. Jag tror att han tänkte igenom situationen en stund och insåg att det enklaste för honom var att hålla fast vid den planerade historien.

Tror inte PM hade en aning om att det skulle bli så mycket blod när han styckade kroppen - och hur fruktansvärt svårt det är att torka upp så mycket blod.
Citera
2018-01-26, 14:14
Medlem
Inget nytt men från igår, Sydsvenskan:

Den 10 augusti 2017 hade Kim Wall och hennes pojkvän en fest på Refshaleöen i Köpenhamn för att tillsammans med sina vänner fira att de två skulle flytta till Kina.
Mitt i firandet ringer uppfinnaren Peter Madsen som Kim Wall hade tagit kontakt med flera månader tidigare. Hon ville göra en intervju med honom om hans olika projekt och skriva ett reportage om "Raket-Madsen" som han kallas i hemlandet.
Den här kvällen ringer han plötsligt upp och bjuder in henne på en kopp te i sin verkstad på Refshaleöen. Där erbjuder han sig att ställa upp på intervju under en seglats samma kväll.
Kim Wall återvände till festen efter det korta mötet berättar hennes pojkvän i dokumentären. Och frågade honom till råds. Alternativen var att välja vännerna och kalaset eller jobbet och intervjun på ubåten. Jobbet kunde ge pengar om hon fick det sålt till en amerikansk tidskrift, vilket var planen.
Tillsammans kom de överens om att jobbet skulle gå före. Och efter en kort betänketid tackade pojkvännen nej till att själv följa med ombord. Han kunde inte lämna gästerna, berättar han i dokumentären.

EDIT: om hon tackat nej till "intervjun" hade Kim levt idag. Om pojkvännen hängt med, hade hon levt idag. Vilken jävla tragedi.
Senast redigerad av Picasso2 2018-01-26 kl. 14:19.
Citera
2018-01-26, 14:33
Medlem
Om det är nån som missat. Från 23/1-2017, Sydsvenskan.

https://www.sydsvenskan.se/2018-01-23/ett-pussel-av-vidriga-detaljer-ska-falla-madsen
Citera
2018-01-26, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror inte PM hade en aning om att det skulle bli så mycket blod när han styckade kroppen - och hur fruktansvärt svårt det är att torka upp så mycket blod.

Nej, det tror inte jag heller. Det var därför han med känsla beskrev hur otroligt mycket blod det blev (visserligen då hon slog ihjäl sig efter att ha ramlat), det slaska om hans fötter. Jag reagerade för att det lät som en äkta beskrivning som han upplevde som äckligt. Nej, det var inget som framgick av de tortyr och våldsfilmer han tittat på. Mest troligt framgick inte heller den lukt av blod och död som också uppstår i ett trångt utrymme.
Citera
2018-01-26, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, det tror inte jag heller. Det var därför han med känsla beskrev hur otroligt mycket blod det blev (visserligen då hon slog ihjäl sig efter att ha ramlat), det slaska om hans fötter. Jag reagerade för att det lät som en äkta beskrivning som han upplevde som äckligt. Nej, det var inget som framgick av de tortyr och våldsfilmer han tittat på. Mest troligt framgick inte heller den lukt av blod och död som också uppstår i ett trångt utrymme.
Jag VET hur mycket blod det blir av ett fall där huvudet spräcks. Det blir ett par deciliter. När man sen dör stannar blodtillförseln. Det blod som blivit efter tortyren, skärskadorna i vagina och i buken, inkl huvudavskiljandet - det är MYCKET blod vi talar om! Inte bara en spräckt skalle.
Senast redigerad av Picasso2 2018-01-26 kl. 14:46.
Citera
2018-01-26, 14:46
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Det är jag övertygad om, även om hon har många manliga drag.
Jag har läst någonstans att D...re var man tidigare. Hittar det inte nu. Någon som vet? Hon/Han har lite för manliga drag i mitt tycke för att vara 100% kvinna.
Citera
2018-01-26, 14:47
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Är det någon som vet om KW är till utseendet lik PM:s biologiska mor
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Madsens mor hadde rött hår, det finns en bild någonstans här i tråden.
Fy vilken galen vändning, om det är så. Är det många rödhåriga kvinnor anmälda som saknade i Danmark?
Citera
2018-01-26, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Jag har läst någonstans att D...re var man tidigare. Hittar det inte nu. Någon som vet? Hon/Han har lite för manliga drag i mitt tycke för att vara 100% kvinna.
Fel, fel, fel . Trådsanning. Hon har lite grova drag. Men det kan vara genetiskt. Tycker illa om när man börjar uttrycka sig ang folks utseende (även om jag anser att Madsen ser ut som en missbildad räka :-))
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in