2018-01-26, 09:15
Medlem
Bymyselfs avatar
Att kisseriproblem gång på annan kommer att accepteras som orsak till att utebli från en rättegång tror jag inte. Läkarintyg lär avkrävas T och mig veterligt finns det ingen diagnos där man måste kissa var 5:e (30:e ?) minut, bara vid uvi och en sån botas oftast rätt kvickt med antibiotika. Nä, tror det blir poliseskort medelst blöja för T!
2018-01-26, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Har fått ett till pm från den anonyma användaren:

Så tidslinjen är följande:

- Slutet av 2016 separerar hon och Joel
- Våren 2017 bor hon ihop med Jimmy.
- Våren 2017 börjar hoten och beskyllningarna mot Joel.
- Juni 2017 eller senare börjar hon på Röda Korset.
- På jobbet springer hon inte hela tiden på toaletten.

Någon som vet om bussen som hon åkte med från Jörn har toalett?

Jag är ganska så säker på att det här med kissande var 5:e minut pga våldtäkter utförda av Joel, bara är ett sätt att undkomma rättegången. Jag är ganska så säker på att han aldrig våldtagit henne. Det är bara ännu ett sätt för henne att svärta ner honom och få sympati.

Rätta mig om jag tänker fel i tidslinjen.
Det är nog så att man inte ska ta "var 5:e minut" bokstavligt i det här fallet. Men det vore intressant (lite grand i alla fall ) att få veta mer om det där intyget som skall finnas på att T måste kuta på dass i tid och otid. Vem skrev ut det? Vad säger intyget?
2018-01-26, 10:23
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Det är nog så att man inte ska ta "var 5:e minut" bokstavligt i det här fallet. Men det vore intressant (lite grand i alla fall ) att få veta mer om det där intyget som skall finnas på att T måste kuta på dass i tid och otid. Vem skrev ut det? Vad säger intyget?

Intyget har hon med största sannolikhet skaffat sig igår på akuten. Domaren ska ha in ett giltigt intyg som styrker att hon var för sjuk igår att närvara. Det går alltså inte att komma med ett intyg där det står att man sovit dåligt utan man ska ha varit så pass sjuk att det inte varit fysiskt möjligt.
Ett sådant intyg ska in senast efter en vecka, om jag inte missminner mig.
2018-01-26, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Intyget har hon med största sannolikhet skaffat sig igår på akuten. Domaren ska ha in ett giltigt intyg som styrker att hon var för sjuk igår att närvara. Det går alltså inte att komma med ett intyg där det står att man sovit dåligt utan man ska ha varit så pass sjuk att det inte varit fysiskt möjligt.
Ett sådant intyg ska in senast efter en vecka, om jag inte missminner mig.
Som inlägget skrevs fick jag mer känslan att detta skall vara ett intyg T fått för länge sedan och haft ett tag. Jag menar, vilken läkare på akuten kan avgöra om en patient behöver kissa "var femte minut, eventuellt var trettionde minut" på ett snabbt besök dagen innan rättegång? Detta skrevs dessutom igår mitt på dagen.

I stort sett direkt från akuten till FB "Aktuella brott och kriminalfall" då med infon om intyget?

(FB) Anmälde sitt ex för grova mail/inlägg som hon själv gjort i hans namn (Skellefteå)
"Terese har intyg på de problem att hon kissar var femte min evunelltg 30 min"
2018-01-26, 10:48
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Som inlägget skrevs fick jag mer känslan att detta skall vara ett intyg T fått för länge sedan och haft ett tag. Jag menar, vilken läkare på akuten kan avgöra om en patient behöver kissa "var femte minut, eventuellt var trettionde minut" på ett snabbt besök dagen innan rättegång? Detta skrevs dessutom igår mitt på dagen.

I stort sett direkt från akuten till FB "Aktuella brott och kriminalfall" då med infon om intyget?

(FB) Anmälde sitt ex för grova mail/inlägg som hon själv gjort i hans namn (Skellefteå)
"Terese har intyg på de problem att hon kissar var femte min evunelltg 30 min"

Eftersom man ändå satt en rättegångsdatum för henne så har man gjort bedömningen att hon kan närvara, annars hade det ju inte ens varit på tal. Så att komma med ett gammalt intyg och som inte är från gårdagens datum kan tyvärr resultera i dryga böter för Therese.
2018-01-26, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Eftersom man ändå satt en rättegångsdatum för henne så har man gjort bedömningen att hon kan närvara, annars hade det ju inte ens varit på tal. Så att komma med ett gammalt intyg och som inte är från gårdagens datum kan tyvärr resultera i dryga böter för Therese.
Jag tror Arlighet123 menar att T sedan länge har någon slags intyg på att hon behöver kissa hela tiden. Inte att detta intyg ska vara direkt kopplat till rättegången men det kommer väl till pass nu.

Men det vore intressant att få veta vem som skrivit intyget och vad det står i det.
2018-01-26, 10:59
Medlem
Har hon inte kommit på första så lär hon inte komma på andra heller
Hon tror hon ska kunna skylla på saker mm
Innan Detta är klart blir det nog Polis hämtning

Hon Terese skämmer bara ut sig själv mer och mer.Hon tänker då verkligen inte på barnen
Efter detta så kan hon inte ens vara i en byhåla som Jörn längre

Som sagt detta är inte över förrän det blir Polis hämtning
2018-01-26, 11:25
Medlem
Fezziks avatar
Citat:
Men det vore intressant att få veta vem som skrivit intyget och vad det står i det.

Intyget ska ju lämnas in till domstolen och då blir det en offentlig handling, så den som är sugen kan alltid begära ut det.

I ett liknande fall här på Flashback där ett intyg på missad rättegång krävdes in, så visade sig att det krävs inte så värst mycket i "intygsväg" för att blidka domstolen. Det liknande mest ett papper på att person x varit på akuten den dagen och den tiden. (Se nedanstående länk och bläddra sedan längst upp)
(FB) Järnabon Catrin Hedlund som bla sålde falska biljetter, fälld för bedrägeri
2018-01-26, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hittade detta inlägg hos Lawline skrivet nu i januari av en med lindrig utvecklingsstörning som gjort sig skyldig till olovlig identitetsanvändning och vill veta av en advokat vad straffet blir (jag vet inte om detta inlägg nämnts tidigare i tråden). Sannolikheten för att ännu en person med lindrig utvecklingsstörning just nu är orolig för att bli straffad för olovlig identitetsanvändnig känns otroligt liten, så förlåt mig om jag till 100 % tror att det är T som skrivit detta och att hon faktiskt erkänner sig skyldig.
Citat:
Hej.Jag står åtalad för Olovlig Identitetsanvändning.Är ostraffad och har en lindrig utvecklingsstörning.Vad kommer jag dömas till?Böter?Är så rädd för att hamna i fängelse för ett misstag jag gjorde.
http://www.lawline.se/answers/vad-blir-min-eventuella-pafoljd-for-olovlig-identitetsanvandning
Såvida det inte finns ytterligare någon förståndshandikappad som står åtalad för olovlig identitetsanvändning (och det är ju inte omöjligt att kolla upp), så är det där ett pinsamt tydligt erkännande. Med tanke på att det är tekniskt möjligt att ta reda på varifrån inlägget är skrivet, så är det här en promenadseger för åklagaren (vilket det ju är redan innan).

Ratsit kan man utläsa att hon står under förvaltning, så min gissning är att man kommer bedöma det som att det föreligger fängelseförhinder, och hon döms till psykiatrisk vård.
Hennes totala oförmåga att erkänna, eller ens inse, sin skuld talar också för att psykvård är en lämplig påföljd. Hennes nekanden bidrar, under alla omständigheter, inte till att rätten ska se förmildrande på hennes handlingar.

Är hennes förståndshandikapp ärftligt betingat? Hennes mamma jobbar (enl. egna uppgifter på Facebook) på Samhall, och har en c/o-adress som jag gissar går till en god man.

Om jag hade möjlighet, så skulle jag hänga på låset för att närvara vid tingsrättsförhandlingen. Men jag får sätta mitt hopp till att andra FB-are sköter bevakning och direktrapportering.
Var det tisdagen den 30/1 kl. 8.30 som förhandlingen hade flyttats till?
2018-01-26, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av loffen70
Kan säga så här att bussen mellan Jörn och Skellefteå har toalett. Sen är det jävligt märkligt att hon kan spela innebandy och sånt utan att behöva springa på toa och dom matcherna håller på i 20 min. Tänk istället Terese vad du gjort mot Joel och ta ditt ansvar. För både jag och du Terese vet att du inte behöver springa på toa var 5 min. Så ta och erkänn den 31/1 så blir det inte så pinsamt för dig om du kommer till Nolia den 3/2 på innebandy cupen

För de mästa går hon varje femte minut men hon kan gå även varje 30 minut gå o kissa Terese ha inget gjort Joel men Joel ha varit på t med våld hon ha inget att erkänna för Terese har ingenting gjort hon kommer säg sanningen på rättegång att hon är oskyldig
2018-01-26, 12:44
Medlem
[quote=Arlighet123|63035370]För de mästa går hon varje femte minut men hon kan gå även varje 30 minut gå o kissa Terese ha inget gjort Joel men Joel ha varit på t med våld hon ha inget att erkänna för Terese har ingenting gjort hon kommer säg sanningen på rättegång att hon är oskyldig[/QUO
Om det är som du skriver!
Varför håller sig Terese undan rättegången då?
Om hon är oskyldig.Om hon är oskyldig lär det inte ta lång stund
2018-01-26, 12:45
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arlighet123
För de mästa går hon varje femte minut men hon kan gå även varje 30 minut gå o kissa Terese ha inget gjort Joel men Joel ha varit på t med våld hon ha inget att erkänna för Terese har ingenting gjort hon kommer säg sanningen på rättegång att hon är oskyldig

Går hon upp var femte eller trettionde minut på natten för att kissa också?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in