2018-01-25, 20:32
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Terese är rädd. Rädd för Tingsrättsmiljön och straffet.

Det hon sysslar med är en form av säkerhetsbeteende, att bli "sjuk" minskar ångestnivån strax innan rättegången, men egenrligen skjuter hon bara upp eländet.Alla människor utan funktionshinder fattar det.

Tråden visar att Terese har så pass omfattande funktionsnedsättning att det inte kan bli tal om fängelse och det lär rätten märka. Hon är bångstyrig och resonerar som ett barn.

Ja, det är uppenbart att Terese är rädd. Och hon uppför sig definivt som en tonåring. ”Jag har inte gjort något, jag lovar”, ”det var han som började”, ”han har gjort värre saker än vad jag gjort”, ”mamma, jag har ont i magen. Kan jag inte få stanna hemma från skolan idag?”

Det är 2 saker Terese antingen inte förstår eller inte vill förstå:

1) att ångesten och rädslan inte alls minskar för att rättegången skjuts upp.
2) att allt detta med hot i Joels namn och låtsashackande av hennes Facebook måste sluta.

Kommer hon inte till rättegången hämtar polisen henne till slut och hon måste åka polisbil till domstolen istället för med sina nära och kära. Och fortsätter hon att dra in Joel i sina hot och låtsashackande, blir det ännu en rättegång. Och ännu en och ännu en, ända tills den dagen hon lägger av. Och även om hon är förståndshandikappad ökar risken för fängelsestraff för varje rättegång. Att stjäla någons identitet, hota i den andres namn och förstöra för en annan person på detta grymma sätt är allvarligt. Men jag är inte säker på att hon fattat just det, fattat allvaret. Hennes impulskontroll är mer på en tonårings nivå - om ens det.
2018-01-25, 20:52
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
I FUPen så går det att läsa via ett polisförhör angående att hon skulle vara den som skickar dödshot till socialtjänsten, så uppger Therese att hon och Joel separerade i slutet av 2016.

Har fått ett till pm från den anonyma användaren:

Citat:
Terese började på rk senare halvan av förra året.

Så tidslinjen är följande:

- Slutet av 2016 separerar hon och Joel
- Våren 2017 bor hon ihop med Jimmy.
- Våren 2017 börjar hoten och beskyllningarna mot Joel.
- Juni 2017 eller senare börjar hon på Röda Korset.
- På jobbet springer hon inte hela tiden på toaletten.

Någon som vet om bussen som hon åkte med från Jörn har toalett?

Jag är ganska så säker på att det här med kissande var 5:e minut pga våldtäkter utförda av Joel, bara är ett sätt att undkomma rättegången. Jag är ganska så säker på att han aldrig våldtagit henne. Det är bara ännu ett sätt för henne att svärta ner honom och få sympati.

Rätta mig om jag tänker fel i tidslinjen.
2018-01-25, 21:24
Medlem
var länge sen jag läst något så underhållande som denna tråd..

Blir intressant hur kissandet blir när det blir polishämtning. för det lär det bli.

För att inte behöva vara på sin rättegång krävs det väldigt särskilda anledningar.. att man är toanödig är inte en av dom.
2018-01-25, 21:27
Bannlyst
Inga undan kommande hon ha sina problem med kissblåsan hon kissa varje 5 min o 30min så äre bara på jobbgick hon med ofta ingen kan ha koll om hon gick på toa eller gick hämta något. Lägg ner me skit snacket
2018-01-25, 21:33
Medlem
Iseliljas avatar
Om hon är inkontinent, så finns det vuxenblöjor för det. Hon lär ju ha kissat ner sig på stan tillräckligt många gånger nu till att det skall kunna kännes som en bättre lösning. Det är inget man avbokar en rättergång för.
2018-01-25, 21:37
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arlighet123
Inga undan kommande hon ha sina problem med kissblåsan hon kissa varje 5 min o 30min så äre bara på jobbgick hon med ofta ingen kan ha koll om hon gick på toa eller gick hämta något. Lägg ner me skit snacket

Om man jobbar med någon som springer på toa var 5:e minut så minns man det. Det är så ovanligt att det skulle undgå få.
2018-01-25, 21:42
Medlem
henki420s avatar
Hur många dagar har hon på sig att lämna in läkarintyg? Om rätten inte godtar det blir det böter. Det är också ett sätt att se till att polisen hämtar henne till nästa datum, vilket kan vara nog otrevligt. I det långa loppet leder det här beteendet till att hon hamnar i fängelse, oavsett om hon kissar var femte minut eller inte.
2018-01-25, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iselilja
Om hon är inkontinent, så finns det vuxenblöjor för det. Hon lär ju ha kissat ner sig på stan tillräckligt många gånger nu till att det skall kunna kännes som en bättre lösning. Det är inget man avbokar en rättergång för.
ja det är ju knappast något nytt.

Så det är inga som helst problem att lösa. och man kan ju knappas kissa mer än vad man intaget i vätska så det är ett självreglerande problem.
även om viss läckage kan finnas av olika anledningar så lär det inte vara så att man kan kissa 3liter var 5min.. så en vuxenblöja bör lösa det mer än väl.
2018-01-25, 21:49
Medlem
Citat:

Hon får
2018-01-25, 21:49
Bannlyst
[quote=Growe|63029895]var länge sen jag läst något så underhållande som denna tråd..

Blir intressant hur kissandet blir när det blir polishämtning. för det lär det bli.

För att inte behöva vara på sin rättegång krävs det väldigt särskilda anledningar.. att man är toanödig är inte en av dom.[/QU

Om polis hämtar få dom ju stanna då t behöver femte min 30 min gäller samma på rätt gång de får apcentera hon går ofta punkt slut hon går varje femte minut för de mesta. O varje trettionde min då då men hon ha problem blåsa
2018-01-25, 21:55
Medlem
Citat:

Hon får helt enkelt dricka mindre än vanligt kvällen före rättegången och ta på sig inkontinensskydd ifrån Apoteket. Är det verkligen bättre att polisen hämtar henne eller hon får böta tusenlappar för att hon blir kissnödig ibland? Är det värt det?

Terese måste förstå att rätten kommer inte att specialbehandla henne, utan hon kommer behandlas som andra som smiter ifrån rätten: med polishämtning!
2018-01-25, 21:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Om polis hämtar få dom ju stanna då t behöver femte min 30 min gäller samma på rätt gång de får apcentera hon går ofta punkt slut hon går varje femte minut för de mesta. O varje trettionde min då då men hon ha problem blåsa

Det är nog inga problem för polisen. Inget som Terese behöver oroa sig föri alla fall. Deras jobb är att skjutsa Terese till rättegången. Om det betyder att de måste låta henne sitta vid E4:an med rumpan bar mitt i vintern vart 5:e minut så gör de det. För som jag sa tidigare - det är deras jobb.

Och de har med all säkerhet papper att torka rumpan med och våtservetter eller nåt annat att tvätta händerna med. Fast enklast är ju om hon själv tar sig till rättegången och slipper åka polisbil alldeles ensam utan nära och kära i många, många mil.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in