Citat:
Ursprungligen postat av
kugutt
Man kan undras över vad som hadde händt om Kim hadde tackat nej til en intervju med Madsen. Var han så besatt av just Kim at han hadde kidnappat/ attackerat henne, äller hadde han släppt iveg henne til Kina? Han verkade ganska desperat på att få just henne om bord på båten. Värdt att fundera lite över.
PS: jag tror inte på någon skum förbindelse mellan Kim och Madsen.
Jag tror inte att han skulle ha attackerat/kidnappat henne för att få henne till ubåten om hon nobbat hans erbjudande den kvällen, däremot skulle han ha varit väldigt intensiv i sina försök att få henne till sin utvalda tortyr/mordplats, ubåten, de närmsta dagarna.
En del av njutningen i hans verkställandefas består ju i hur han lurar sitt intet ont anande offer till platsen för tortyren och avrättningen.
Ingår i den sexualsadistiska njutningen att få uppleva rädslan och paniken hos offret när hon plötsligt, utan förvarning, övermannas och binds fast - utan möjlighet att försvara sig.
Känna offrets rädsla, se paniken i hennes ögon med både hans och hennes vetskap om att hennes lidande endast börjat.
Lockandet till den utvalda platsen ingår i hans spel. Vissa sexualsadister kan ha "övat" på just den biten flera månader i förväg i sin förberedelsefas, övat med andra kvinnor bara för att känna att han klarar det och att han skull kunna fortsätta med det han sen gör mot Kim, om han vill.
Finns en njutning och upphetsning bara i att prova detta - inför kommande makabra dåd.
Likväl finns också njutning i att ta de saker han behöver för dådet till ubåten.
Bära dit det han behöver, tänka på vad han ska använda det till, exakt var i ubåten det ska ske.
Han vill vara väl förberedd, såväl mentalt som med det praktiska. Förberedd och laddad.
Det här är vad jag tror och hittills har det - tyvärr - verkat stämma ganska bra överens med vad som hittills framkommit. Jag önskar att det inte vore så, önskar att sanningen varit mer barmhärtig.
Men, ju mer detaljer vi får veta, desto djupare sjunker Madsen ner i ett avgrundshål av osannolik grymhet och ondska.
Jag tror absolut inte heller på någon "skum förbindelse" mellan Kim och Madsen.
Det är enbart några få skribenters osmakliga försök till att skuldbelägga och smutskasta offret.
Dessa ser en "skum förbindelse" som sin sista, desperata utväg - för Mördar-Madsens skull.
Otäckt.