2018-01-26, 00:46
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjosansa
Det där har förbryllat mig sen dag ett. Kunde inte förstå varför polisen startade en massiv sökning på en gång. Finns det teorier om det?

Jupp, intuition av duktig dansk polis. Dom kände av honom direkt och såg på honom att han hade något att dölja. Dessutom en pojkvän som meddelat att hon slutat vara kontaktbar efter 22.00 ca.- Så klart som fan dom dra igång sökuppbådet. Det är inte Sverige vet du där det tar ett år innan dom hittar rätt brottsplats.
Citera
2018-01-26, 00:48
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Det där har förbryllat mig sen dag ett. Kunde inte förstå varför polisen startade en massiv sökning på en gång. Finns det teorier om det?

Jag har gjort det, tidligare i tråden.(Fikk ingen respons ) Jag tror Madsen stod på polisens "lista" över skumma personer. En dom ansåg kapabel at göra något galet.
Citera
2018-01-26, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag skulle säga att planen inte alls är så dum och mycket väl kunde gått hem. Tänk dig följande:

Väldigt känd dansk raketingenjör gör en kort intervju med med en journalist och släpper av henne sent på kvällen i en erkänt farlig och mörk hamn. Av någon anledning kommer hon inte hem ordentligt på kvällen, och hennes pojkvän gör en anmälan på natten efter att ha blivit orolig.
Nästa morgon börjar polisen leta efter henne men finner henne ingenstans. Man kontaktar Madsen som yrvaket öppnar sin lägenhetsdörr. Han intygar att han släppt av henne på kvällen dagen innan som avtalat.
Polis och media börjar försöka kartlägga KW:s sista timmar och det står snabbt klart att Madsen uppträtt exemplariskt och professionellt mot henne från första stund. Flera personer vittnar om att de var glada när de åkte ut med ubåten, och det finns även flera bilder på en leende KW i tornet på ubåten.
Ingenting tyder på att Madsen ligger bakom försvinnandet, tvärt om så framstår han som fullständigt oskyldig.
Tiden går. Polisen plockar in mängder av skumma personer som rör sig nere i hamnkvarteren, men ingen har hört av KW och inga spår dyker upp. Med tiden bleknar minnet av KW och fallet hamnar i bunten ”saknade personer”, stämplat ”spaningsuppslag saknas”.

Varför blev det då inte som Madsen planerat?
1. Han undervärderade hur otroligt snabbt man skulle börja söka efter KW. Kollar man på Crime Night på Discovery så börjar de aldrig leta med en gång - de säger istället till den som anmäler att vänta några timmar och se om personen kom hem av sig själv. Madsen hade säkert räknat med att hinna sanera ubåten och hinna krypa ner i sin säng innan KW ens anmäldes försvunnen.

2. Han var med ubåten i U-läge när polis och kustbevakning försökte kontakta honom på mobil och radio. Signalerna nådde inte fram eftersom båten var under vatten, och kustbevakning/polis trodde därför att ubåten sjunkit och började leta efter den. Hela detta scenario hade Madsen missat. Eftersom han inte ens tänkt att man skulle börja leta efter henne på natten, hade han över huvud taget inte tänkt att han själv skulle kunna hamna i polisens sökljus så tidigt.

3. Hela hamnen påstods vara täckt av kameror från en restaurant som kunde bevisa att han inte varit där. Om detta stämmer så hade han missat att hans påstående om att han släppt av henne skulle kunna skjutas i sank av kamerabeviset. Men det kan lika gärna vara så att detta med kamerorna var något som polis hittade på för att syna Madsens kort. I mina ögon är det inte helt troligt att en restaurang i hamnen har 100% av hamnområdet täckt. Tvärt om kan det mycket väl vara så att det finns obevakade luckor i hamnen och att Madsen mycket väl visste var dessa fanns. Luckorna mellan kamerornas täckning skulle sedan kunna tala till Madsens fördel när han visar var han lagt till med ubåten för att släppa av KW.

4.Han sänkte torson med för lite vikter, eller så gick något annat fel (någon större vikt som gled av eller liknande). Rent slarv från Madsens sida.

Jo, han hade kunnat lyckats. Det är skrämmande, minst sagt.

Han såg också till att han syntes dels av kryssningsfartyget ca 20.30 och lastfartyget 24.00, det tror jag var medvetet. Liksom den glada avfärden och kontakter med folk på sjön.

Gissning. Sk. problemet med ballasttanken började där (20.30), sedan släppte han av Kim. Sedan fortsatte problemen, han kämpade på med reparationerna så att han höll på att krocka med lastfartyget (24.00), men lyckats lösa det, tuffat hem till kajen och efter nattens mödor just somnat (tapper kapten). Men tillmötesgående och oroad över sin gäst ... jag kan hjälpa till och söka på djupet.

Ubåten är städad och fläckfri. Inte ett spår av Kim Wall.

Om det inte var för de små detaljerna .....

Han är en riktig Fullblodspsykopat.
Uppenbart har det inte heller undgått dom som undersökt Madsen, han är farlig. Riktigt Farlig, enligt mig.
Citera
2018-01-26, 01:07
Medlem
Citat:

Att polisen satte in resurser direkt var säkert att det kommit in rapporter om en dåre med en ubåt utan strålkastare som utgjorde stor fara och låg i kollisionskurs med andra farkoster.
Citera
2018-01-26, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Verkar onekligen som att han inte vill missa sitt eget "party". Han är 100% redo att iscensätta sin sadistfantasi och vill ju inte missa det pga att det utvalda offret hinner flytta. Han som alltid vill vara huvudpersonen, vad passar honom bättre än att lyckas lura till sig offret från hennes och pojkvännens avskedsfest?

Lura sitt byte i fällan, vara "storsint" och utlova en intervju - typ NU eller aldrig.
Samtidigt som han hela tiden har fasansfullt grymma scenarion i skallen om vad han ska göra med henne.

Han måste ha känt sig otroligt målmedveten, fokuserad och upphetsad när han planerat detta och ringde samtalet till Kim.
Nu var han på gång, fick ny energi och självkänslan var på topp.
Snart så var alla bekymmer för honom som bortblåsta, bara han fick göra "det där".
Det han väntat på, det han längtat efter, det som trängde på.

När han fick bli Gud för en stund, med all makt.
Eller, Djävulen - den liknelsen passar honom betydligt bättre.
Han ÄR Djävulen när han stiger i land - välmående och pratsam - efter att ha sänkt tortyr och slakt- brottsplatsen.
Vad jag fatt det som så var det ett missförstånd. Hon var inte i verkstan innan. Det var ihopblandat med några andra som var där. Men det är bara vad jag läste nånstans här tror jag.
Citera
2018-01-26, 01:57
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kvinnor i allmänhet klär sig för sin egen skull, inte med tanke på vad karlar ska tycka. Det är bara männen själva som vill tro att man klär upp sig för just dem.

Nja,,, hemma går ni i tofs och t-shirt!
När ingen ser. Så det är inte bara för er själva
Citera
2018-01-26, 02:02
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Fjälltur. Då behöver man inte ens hålla reda på att sitta med benen i kors, bara rävarna kan se dig.

Om man hade kommit utan top då? hade det ökat eller minskat chanserna att få ett pervo på snuskiga tankar? Pedagogisk fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Spelar det någon roll ?

Borde inte göra,, men gör.
Finns ju nåt som heter "klädkoder". Prova att komma till arbetsintervju i pyamas ska du se.
Eller naken om så vill . . .
Citera
2018-01-26, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Verkar onekligen som att han inte vill missa sitt eget "party". Han är 100% redo att iscensätta sin sadistfantasi och vill ju inte missa det pga att det utvalda offret hinner flytta. Han som alltid vill vara huvudpersonen, vad passar honom bättre än att lyckas lura till sig offret från hennes och pojkvännens avskedsfest?

Lura sitt byte i fällan, vara "storsint" och utlova en intervju - typ NU eller aldrig.
Samtidigt som han hela tiden har fasansfullt grymma scenarion i skallen om vad han ska göra med henne.

Han måste ha känt sig otroligt målmedveten, fokuserad och upphetsad när han planerat detta och ringde samtalet till Kim.
Nu var han på gång, fick ny energi och självkänslan var på topp.
Snart så var alla bekymmer för honom som bortblåsta, bara han fick göra "det där".
Det han väntat på, det han längtat efter, det som trängde på.

När han fick bli Gud för en stund, med all makt.
Eller, Djävulen - den liknelsen passar honom betydligt bättre.
Han ÄR Djävulen när han stiger i land - välmående och pratsam - efter att ha sänkt tortyr och slakt- brottsplatsen.

Ja, hade han kunnat hade han visslat en glad truddelutt, nu fick det duga med "tummen upp" och ett glatt nöjt smil "det är bra".

Den villfarelsen varade inte många meter efter att bryggan tog slut.

Undrar hur hans Ego mår nu? När "Kejsaren" verkligen är Naken i all sin vedervärdiga ONDSKA. Alla vet vad han gjort med Kim Wall.
Senast redigerad av Remark 2018-01-26 kl. 02:13. Anledning: Tillägg
Citera
2018-01-26, 02:07
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Man kan undras över vad som hadde händt om Kim hadde tackat nej til en intervju med Madsen. Var han så besatt av just Kim at han hadde kidnappat/ attackerat henne, äller hadde han släppt iveg henne til Kina? Han verkade ganska desperat på att få just henne om bord på båten. Värdt att fundera lite över.
PS: jag tror inte på någon skum förbindelse mellan Kim och Madsen.
Jag tror inte att han skulle ha attackerat/kidnappat henne för att få henne till ubåten om hon nobbat hans erbjudande den kvällen, däremot skulle han ha varit väldigt intensiv i sina försök att få henne till sin utvalda tortyr/mordplats, ubåten, de närmsta dagarna.
En del av njutningen i hans verkställandefas består ju i hur han lurar sitt intet ont anande offer till platsen för tortyren och avrättningen.

Ingår i den sexualsadistiska njutningen att få uppleva rädslan och paniken hos offret när hon plötsligt, utan förvarning, övermannas och binds fast - utan möjlighet att försvara sig.
Känna offrets rädsla, se paniken i hennes ögon med både hans och hennes vetskap om att hennes lidande endast börjat.

Lockandet till den utvalda platsen ingår i hans spel. Vissa sexualsadister kan ha "övat" på just den biten flera månader i förväg i sin förberedelsefas, övat med andra kvinnor bara för att känna att han klarar det och att han skull kunna fortsätta med det han sen gör mot Kim, om han vill.

Finns en njutning och upphetsning bara i att prova detta - inför kommande makabra dåd.
Likväl finns också njutning i att ta de saker han behöver för dådet till ubåten.
Bära dit det han behöver, tänka på vad han ska använda det till, exakt var i ubåten det ska ske.

Han vill vara väl förberedd, såväl mentalt som med det praktiska. Förberedd och laddad.

Det här är vad jag tror och hittills har det - tyvärr - verkat stämma ganska bra överens med vad som hittills framkommit. Jag önskar att det inte vore så, önskar att sanningen varit mer barmhärtig.
Men, ju mer detaljer vi får veta, desto djupare sjunker Madsen ner i ett avgrundshål av osannolik grymhet och ondska.

Jag tror absolut inte heller på någon "skum förbindelse" mellan Kim och Madsen.
Det är enbart några få skribenters osmakliga försök till att skuldbelägga och smutskasta offret.
Dessa ser en "skum förbindelse" som sin sista, desperata utväg - för Mördar-Madsens skull.
Otäckt.
Citera
2018-01-26, 02:13
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, det anses väldigt oetiskt, för sådant beteende drar ner hela kåren.

Nej det gör det inte, snälla gå och lägg dig nu.
Citera
2018-01-26, 02:31
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, hade han kunnat hade han visslat en glad truddelutt, nu fick det duga med "tummen upp" och ett glatt nöjt smil "det är bra".

Den villfarelsen varade inte många meter efter att bryggan tog slut.

Undrar hur hans Ego mår nu? När "Kejsaren" verkligen är Naken i all sin vedervärdiga ONDSKA. Alla vet vad han gjort med Kim Wall.
Den "Nakne Kejsaren" är förbannad. Förbannad för att han missbedömde sin egen briljans. Förbannad över att "packet" misstänkte och avslöjade honom. Han, den "store" Raket-Madsen mot dessa "trögtänkta och lättlurade" poliser som han nog trodde skulle imponeras av hans storhet. Nu var det istället polisen som fick briljera, naturligtvis.
Som en tillfredsställd sexualsadist med allvarliga drag av psykopati och narcissism är det lätt att ta ut segern i förskott - och göra tummen upp.

Ser fram emot rättegången när Madsen blir pressad av åklagaren - och helvetet utbryter för äcklet.
Citera
2018-01-26, 02:45
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tänk istället att dansk kriminalpolis inte är några gröngölingar, så du får vara betydligt mer intelligent när det gäller plan B dvs när hans historia om att han släppte av Kim W inte höll. Och för att inte tala om ubåtsöppningens lock. Ehh, nej för fan han kunde aldrig någonsin varit i närheten av att komma undan. Visserligen drog man in svenska likhundar, men det är inte konstigt eftersom vi har erkänt duktiga kriminalhundar. Men jag trodde nog att han var såpass intelligent att det skulle hålla med en skada i huvudet tex. Och att han hade bättre sagor än det här. Mannen är en dåre en nolla när det gäller sitt agerande. Möjligtvis pga att han då sexuellt inte kunde styra sina impulser längre och inte sina fantasier. Men du vet att det här var det mest hopplöst korkade på länge.
Men Sarumans beskrivna scenario handlar ju om MADSENS EGEN syn på sig själv som oövervinnelig och oantastlig, dvs psykopatens egen upphöjda, kejserliga, sjukligt uppblåsta självbild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in