2018-01-23, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Hur gick det med samkörningen av PMs DNA och andra svenska mordoffer i november?
Blev det inga träffar?
Var Kim Wall PMs första offer eller har en längre karriär av att plåga och mörda kvinnor?

Inga träffar. Innebär ju inte att detta är hans första mord. Det är det första där han gjorde bort sig. Rejält. Jag tvivlar på att han gjort det förr dock. Då hade han inte varit så klantig. T o m blod i ansiktet och runt nagelbanden. Idiot. Men vad kan man förvänta sig av en sadist som inte kan kontrollera sig.
Citera
2018-01-23, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det tror jag också. PM hade inte alls räknat med det. Det enda han tänkte på var att utföra de vidrigheter han så hett hade önskat sig under en längre tid, hetsat sig själv med de mest osmakliga snuffilmer man kan tänka sig (finns ju bevisat att han hade såna i sin dator, men han skyller på ev elever :-( ). Att begå detta mot en kvinna var absolut inget som han kom plötsligt fick lust att göra. Hade inte KW varit där så hade han gjort det vidriga mot någon annan kvinna.

Absolut. Helst ngn han inte kände sedan tidigare. Ubåten var komplett rustad för Kapten Madsens böjelser att utföras.

Vem som blev Bytet/Offret var mer en slump. Åter detta behov av spänning.

Han behöver spänning till max för att över huvud taget KÄNNA något, tycks det mig. Som många andra psykopater.
Citera
2018-01-23, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Ja, då hade du varit tyst, eller i värsta fall apologetisk som i tråden om den mamman som offrade sin dotter till just en "färgad man."

Kom inte in i tråden med en massa rasistiska åsikter. Dem kan du i så fall torgföra någon annanstans, om du känner behov av det.

Nu handlar det om KWs fruktansvärda död, begånget av en uppenbar sexualsadistisk och galen mördare. Men inte tillräckligt galen för att bedömas som psykiskt sjuk vid brottstillfället. Han visste precis vad han gjorde och ska dömas för det.
Citera
2018-01-23, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Psykopater är inte psykotiska och därmed så är de inte heller galna i lagens mening. Så ser det ut i de flesta länderna. Inga konstigheter alls.

Precis så, orden är lite likartade, men många begriper inte det och borde kanske läsa på. Det finns massor av länkar att besöka. Bl.a www.psykopati.se/
Efter det kan man googla på sexualsadism.
Sen kan man också googla på psykoser.
Då, om inte förr, kanske man begriper skillnaden.
Citera
2018-01-23, 22:52
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.dr.dk/nyheder/indland/video-amatoerastronaut-goer-klar-til-rumfart-i-raketcentrifuge#!/

Kollade på mitt favvisklipp med Madsen igen. Det går inte att tro att den här glade, trevlige, entusiastiske, "oskyldige" (för jag jag får en bild av barnslig oskuld när han och hans fru pussar varandra) har gjort det som han nu åtalats för. Jag kan inte tro det. Kan ni andra verkligen få ihop de två bilderna..?

En annan tanke: sexualsadism har genom tiderna varit något som rika, lättjefulla, dekadenta män (och några få kvinnor) sysslat med. Själva ledan har drivit dem. När det inte räcker med det otal kvinnor de har tillgång till längre i egenskap av fursten, borgherren, patronen etc. - så går de över till ynglingar. När ynglingarna inte ger någon kick länge, blir det kanske småpojkar... eller sadomasochism. SM, homosexualitet, pedofili med flera perversioner, har hårt arbetande män aldrig sysslat med! Så detta stämmer inte heller med M, som arbetade 14 timmar om dygnet, och dessutom med något som han var entusiastisk inför. Varför skulle det inte räcka? Varför skulle han behöva sjuka sexuella kickar dessutom..?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du stod lågt i kurs innan. En SD:are som du, som dessutom ser ner på människor som drabbats av dyslexi och ADHD- och du raljerar över dom. Med tanke på alla dina inlägg här så anser jag dig själv WT, så även du hade säkert hittat nån polare bland dem du räknar upp ovan.

Nu inse jag vad du är för något. Det tackar jag för, och kräks.

Fast jag raljerade inte med folk som har ADHD och dyslexi. Jag konstaterar fakta. Det finns tre ting som nästan alla interner som sitter för våldsbrott, narkotikabrott, grövre tillgreppsbrott o.s.v. har gemensamt: a) de har dyslexi, b) de har ADHD, c) de har vuxit upp utan sin biologiske far. Inget av detta stämmer på M, och han kommer att ha absolut noll gemensamt med sina fängelsekamrater. Dessa tre ting är något som skolan och samhället måste bli bättre på att känna igen tidigt, och stötta de barnen (vanligen pojkar). Om man inte får tala om riskfaktorer för brottslighet, så kan vi ju inte heller få tag i ungarna innan de växer upp till brottslingar. Eller håller du inte med..?

Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Hur gick det med samkörningen av PMs DNA och andra svenska mordoffer i november?
Blev det inga träffar?
Var Kim Wall PMs första offer eller har en längre karriär av att plåga och mörda kvinnor?

Det blev inga träffar. Jag tvivlar starkt på att han gjort ett liknande brott förr, för då hade han vetat hur mycket blod och kladd det blir, och varit bättre förberedd. OM han har gjort det här, så tror jag att han själv överrumplades av hur svårt det blev att städa efter.
Citera
2018-01-23, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är så gräsligt att t.o.m en garvad yrkesperson som jag bli helt förfärad. Stum av äckel.
Kan bara instämma.Så fruktansvärt för hennes närmaste att genomlida detta kan inte föreställa mig hur dom känner och hur dom överlever det. All styrka till er . R.I.P Kim Wall
Må du vila i frid vi glömmer dig aldrig.

PM Må du ruttna i fängelset och aldrig mer få friheten tillbaka ditt jäkla sadistiska svin! Hoppas du får samma behandling länge och väl i fängelset som du gav Kim
Citera
2018-01-23, 22:56
Medlem
svarta-madames avatar
Känns som att försvararen griper efter halmstrån, och inte har så mycket att komma med:

"Forsvarer Betina Hald Engmark mener ikke, at der er en bestyrket mistanke mod hendes klient. Hun mener fortsat, at han skal løslades.

Hun hæfter sig ved, at der i obduktionsrapporten er et blåt mærke på Kim Walls bagdel.

Det indikerer, at der kan være sket en ulykke: Altså at Wall er død som følge af at være blevet ramt i hovedet af en ubådsluge og et efterfølgende fald, sådan som Peter Madsen har forklaret."

https://www.fyens.dk/modules/mobile/article?articleid=3190852
Citera
2018-01-23, 22:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarta-madame
Känns som att försvararen griper efter halmstrån, och inte har så mycket att komma med:

"Forsvarer Betina Hald Engmark mener ikke, at der er en bestyrket mistanke mod hendes klient. Hun mener fortsat, at han skal løslades.

Hun hæfter sig ved, at der i obduktionsrapporten er et blåt mærke på Kim Walls bagdel.

Det indikerer, at der kan være sket en ulykke: Altså at Wall er død som følge af at være blevet ramt i hovedet af en ubådsluge og et efterfølgende fald, sådan som Peter Madsen har forklaret."

https://www.fyens.dk/modules/mobile/article?articleid=3190852

Det där yttrandet är ju flera månader gammalt. Luckteorin är överspelad sedan polisen hittade K:s huvud.
Citera
2018-01-23, 22:59
Medlem
Tror inte alls att Kim var ett random offer! Han har läst hennes artikel p g a sitt ”specialintresse”. Eller så har någon inom hans BDSM kretsar gjort honom medveten om hennes existens. Kanske rentav var det någon av de personer som förekom i artikeln som snackat om den här spännande tjejen. Denna extrema värld är nog liten och ”alla känner alla” även internationellt.
Senast redigerad av Artefakta 2018-01-23 kl. 23:03.
Citera
2018-01-23, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.dr.dk/nyheder/indland/video-amatoerastronaut-goer-klar-til-rumfart-i-raketcentrifuge#!/

Kollade på mitt favvisklipp med Madsen igen. Det går inte att tro att den här glade, trevlige, entusiastiske, "oskyldige" (för jag jag får en bild av barnslig oskuld när han och hans fru pussar varandra) har gjort det som han nu åtalats för. Jag kan inte tro det. Kan ni andra verkligen få ihop de två bilderna..?

De allra flesta här i tråden fick ihop det redan tidigt. Det finns gott om "helylle"-familjefäder som är mördare, pedofiler och gud vet vad. I din förvridna lilla värld där du kallar folk för skäggapor och lever i någon slags nazi-lik värdering av nordiska människor så är det självklart att du får svårt att få ihop bilden av Madsen. Ditt enda sätt att mentalt hantera att även "vita" människor kan begå brott är att kalla dem WT, ett epitet du själv kanske ska fundera över i term av "kasta sten i glashus".

I de allra flesta fall med mord, våldsbrott som sker utanför "gängkulturen" är det "helt vanliga" människor som begår brotten. Sådana som pussar sin respektive hejdå när de går till jobbet, sådana som åker på utlandssemestrar, sådana som oroar sig för barnen när de är sjuka o.s.v.

Du vet redan vad jag i övrigt anser om din värderingsgrund m.m. så jag låter bli att fördjupa mig i den.
Senast redigerad av TheKeymaker 2018-01-23 kl. 23:10.
Citera
2018-01-23, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Tror inte alls att Kim var ett random offer! Han har läst hennes artikel p g a sitt ”specialintresse”. Eller så har någon inom hans BDSM kretsar gjort honom medveten om hennes existens. Kanske rentav var det någon av de personer som förekom i artikeln som snackat om den här spännande tjejen. Denna extrema värld är nog liten och ”alla känner alla” även internationellt.

Vi tror olika. BDSM var bara en spänningshöjare, ett förspel han pysslade med .... Det Peter Madsen fantiserade om fanns inte i den världen med samtycke mellan parterna. Icke alls.
Citera
2018-01-23, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det har jag tänkt på många gånger och det är så jävla sjukt att det framstår som totalt rubbat. Nu var han ju inte rubbad och det begriper jag inte heller.

Kallas ren och skär ondska. En medveten djävulsk utstuderad handling, utanför vanliga människors fattningförmåga hur en person kan göra sånt mot en annan människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in