2018-01-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja det kan ligga något i det, men samtidigt får ju inte dumheten ta över oavsett vilka spännande äventyr han sökte. Sexuellt drivet mord är väl kanske inte riktigt som att sitta i en raket som man pillar med eller en skorv till ubåt som han lekte runt på ytan med. Nej, men han är överskattad och det tyckte jag direkt i princip med den upphöjande texten om hans jävla raket och ubåt. Ehh, en random dvärg som gjort sig ett namn som raket madsen, och som man kan tolka som halvtokig byfåne.

Det var Madsen själv som såg till att skapa den bilden. Hur många filmer på Madsen låg inte ute på youtube? Massor.

Inte för att han var hjärnan bakom företaget? Snarast för att han var en manipulatör av stora mått.

vBengtsson och företaget gör däremot stora framsteg sedan dom avyttrade PM 2014.
Citera
2018-01-25, 23:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Och det kopplar du till det här mordet förstår jag eller är det en lömsk agenda du har gentemot mordoffret? Jag vet inte riktigt vad du egentligen vill säga eftersom jag aldrig läser dina inlägg, men jag kan direkt säga att vill du citera mig och svara så krävs det något intressant, och jag kan inte begripa vad det har med mordet att göra. Frilansjournalister säljer till en hel del även om dom aldrig hört deras namn. Det är kvalitén på arbetet som avgör om dom vill köpa storyn.

Jo, men hon ljög för M att det redan var klart med Wired. För att få intervjun. Och det är inte ett normalt förfarande. Alls.
Citera
2018-01-26, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, men hon ljög för M att det redan var klart med Wired. För att få intervjun. Och det är inte ett normalt förfarande. Alls.

Jag skulle hävda att det tvärtom är väldigt vanligt att frilansare skarvar lite och hävdar att en potentiell artikel redan är insåld till en viss tidning, för att få objektet att gå med på intervjun
Citera
2018-01-26, 00:04
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
19.00 ser pojkvännen och vänner ubåten glida i väg och dom vinkade och hon vinkade tillbaka.
Så idioten planerade trots uppenbara vittne? För att säga att han släppte av henne.
Näe, fan har han planerat detta så är han ju förpassade till IQ fiskmås.
Jag skulle säga att planen inte alls är så dum och mycket väl kunde gått hem. Tänk dig följande:

Väldigt känd dansk raketingenjör gör en kort intervju med med en journalist och släpper av henne sent på kvällen i en erkänt farlig och mörk hamn. Av någon anledning kommer hon inte hem ordentligt på kvällen, och hennes pojkvän gör en anmälan på natten efter att ha blivit orolig.
Nästa morgon börjar polisen leta efter henne men finner henne ingenstans. Man kontaktar Madsen som yrvaket öppnar sin lägenhetsdörr. Han intygar att han släppt av henne på kvällen dagen innan som avtalat.
Polis och media börjar försöka kartlägga KW:s sista timmar och det står snabbt klart att Madsen uppträtt exemplariskt och professionellt mot henne från första stund. Flera personer vittnar om att de var glada när de åkte ut med ubåten, och det finns även flera bilder på en leende KW i tornet på ubåten.
Ingenting tyder på att Madsen ligger bakom försvinnandet, tvärt om så framstår han som fullständigt oskyldig.
Tiden går. Polisen plockar in mängder av skumma personer som rör sig nere i hamnkvarteren, men ingen har hört av KW och inga spår dyker upp. Med tiden bleknar minnet av KW och fallet hamnar i bunten ”saknade personer”, stämplat ”spaningsuppslag saknas”.

Varför blev det då inte som Madsen planerat?
1. Han undervärderade hur otroligt snabbt man skulle börja söka efter KW. Kollar man på Crime Night på Discovery så börjar de aldrig leta med en gång - de säger istället till den som anmäler att vänta några timmar och se om personen kom hem av sig själv. Madsen hade säkert räknat med att hinna sanera ubåten och hinna krypa ner i sin säng innan KW ens anmäldes försvunnen.

2. Han var med ubåten i U-läge när polis och kustbevakning försökte kontakta honom på mobil och radio. Signalerna nådde inte fram eftersom båten var under vatten, och kustbevakning/polis trodde därför att ubåten sjunkit och började leta efter den. Hela detta scenario hade Madsen missat. Eftersom han inte ens tänkt att man skulle börja leta efter henne på natten, hade han över huvud taget inte tänkt att han själv skulle kunna hamna i polisens sökljus så tidigt.

3. Hela hamnen påstods vara täckt av kameror från en restaurant som kunde bevisa att han inte varit där. Om detta stämmer så hade han missat att hans påstående om att han släppt av henne skulle kunna skjutas i sank av kamerabeviset. Men det kan lika gärna vara så att detta med kamerorna var något som polis hittade på för att syna Madsens kort. I mina ögon är det inte helt troligt att en restaurang i hamnen har 100% av hamnområdet täckt. Tvärt om kan det mycket väl vara så att det finns obevakade luckor i hamnen och att Madsen mycket väl visste var dessa fanns. Luckorna mellan kamerornas täckning skulle sedan kunna tala till Madsens fördel när han visar var han lagt till med ubåten för att släppa av KW.

4.Han sänkte torson med för lite vikter, eller så gick något annat fel (någon större vikt som gled av eller liknande). Rent slarv från Madsens sida.
Citera
2018-01-26, 00:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Jag skulle hävda att det tvärtom är väldigt vanligt att frilansare skarvar lite och hävdar att en potentiell artikel redan är insåld till en viss tidning, för att få objektet att gå med på intervjun

Nej, det anses väldigt oetiskt, för sådant beteende drar ner hela kåren.
Citera
2018-01-26, 00:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag skulle säga att planen inte alls är så dum och mycket väl kunde gått hem. Tänk dig följande:

Tänk istället att dansk kriminalpolis inte är några gröngölingar, så du får vara betydligt mer intelligent när det gäller plan B dvs när hans historia om att han släppte av Kim W inte höll. Och för att inte tala om ubåtsöppningens lock. Ehh, nej för fan han kunde aldrig någonsin varit i närheten av att komma undan. Visserligen drog man in svenska likhundar, men det är inte konstigt eftersom vi har erkänt duktiga kriminalhundar. Men jag trodde nog att han var såpass intelligent att det skulle hålla med en skada i huvudet tex. Och att han hade bättre sagor än det här. Mannen är en dåre en nolla när det gäller sitt agerande. Möjligtvis pga att han då sexuellt inte kunde styra sina impulser längre och inte sina fantasier. Men du vet att det här var det mest hopplöst korkade på länge.
Citera
2018-01-26, 00:12
Medlem
Citat:

Vad du tycker om det hela har ingen betydelse i sammanhanget. Jag är väl förtrogen med branschen och känner många frilansare. I många fall har man pratat med en tidning om de skulle vara intresserade av ett visst reportage sen nyttjar man det ev intresse till att övertala objektet. Det är ju inte lögn, bara lite skarvning av sanningen.

Men i just detta fall har vi ingen som bestämt hävdat att hon påstått något annat än att hon planerat att sälja in reportaget till Wired.
Citera
2018-01-26, 00:14
Medlem
why123s avatar
Citat:

Men snälla du, vad vet du om det?
Citera
2018-01-26, 00:14
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Flåt att jag är tjatig, har läst i artikeln och behöver / vill ha mer klarlagt. Sms kontakt om vju nån månad innan. Ringer han FÖRE festen och bjuder på te? Är pojkvännen med då? För hittills har jag uppfattat det som om kim med sällskap var hos Pm i verkstaden före båtturen och att hon då hade sällskap. Det har stått pojkvän eller fotograf.
Gick kim isf hem igen efter teet? Hade hon redan då planen att åka båt? För jag läser att första gästen hade kommit när peder ringer och säger att nu blir det båttur. Att kim då frågar om killen vill åka med.
Eller var både kim o vännen i verkstaden på te och intervju på eftermiddagen. De berättade kanske om festen och den planerade resan. De går hem o några timmar senare kommer gäster, PM ringer och vill ubåta nu meddetsamma.
Verkar onekligen som att han inte vill missa sitt eget "party". Han är 100% redo att iscensätta sin sadistfantasi och vill ju inte missa det pga att det utvalda offret hinner flytta. Han som alltid vill vara huvudpersonen, vad passar honom bättre än att lyckas lura till sig offret från hennes och pojkvännens avskedsfest?

Lura sitt byte i fällan, vara "storsint" och utlova en intervju - typ NU eller aldrig.
Samtidigt som han hela tiden har fasansfullt grymma scenarion i skallen om vad han ska göra med henne.

Han måste ha känt sig otroligt målmedveten, fokuserad och upphetsad när han planerat detta och ringde samtalet till Kim.
Nu var han på gång, fick ny energi och självkänslan var på topp.
Snart så var alla bekymmer för honom som bortblåsta, bara han fick göra "det där".
Det han väntat på, det han längtat efter, det som trängde på.

När han fick bli Gud för en stund, med all makt.
Eller, Djävulen - den liknelsen passar honom betydligt bättre.
Han ÄR Djävulen när han stiger i land - välmående och pratsam - efter att ha sänkt tortyr och slakt- brottsplatsen.
Citera
2018-01-26, 00:19
Medlem
why123s avatar
Citat:

Vill du berätta lite om ditt journalistiska arbete, eftersom du sågar Kim och till och med säger att Styckmadsen skriver stilistiskt bättre..

Sedan är det uppenbart att du inte förstår att är det något Styckmadsen ville så var det att bli omskriven. Få uppmärksamhet! Du inser att det var i Danmark han var känd? Utanför sitt hemland var han en nobody, möjligen att någon specialintresserad visste vem han var.

Det blir minst sagt tramsigt när du försöker förminska Kim och ska tillrättavisa henne, typ som ni var arbetskolleger..Vi har ju diskuterat det innan att man är/blir inte en journalist för att man får in en insändare i Avpixlat eller Realisten. Faktiskt inte heller om man sitter och knåpar ihop en artikel i dessa blaskor.
Senast redigerad av why123 2018-01-26 kl. 00:36. Anledning: .
Citera
2018-01-26, 00:31
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Verkar onekligen som att han inte vill missa sitt eget "party". Han är 100% redo att iscensätta sin sadistfantasi och vill ju inte missa det pga att det utvalda offret hinner flytta. Han som alltid vill vara huvudpersonen, vad passar honom bättre än att lyckas lura till sig offret från hennes och pojkvännens avskedsfest?

Lura sitt byte i fällan, vara "storsint" och utlova en intervju - typ NU eller aldrig.
Samtidigt som han hela tiden har fasansfullt grymma scenarion i skallen om vad han ska göra med henne.

Han måste ha känt sig otroligt målmedveten, fokuserad och upphetsad när han planerat detta och ringde samtalet till Kim.
Nu var han på gång, fick ny energi och självkänslan var på topp.
Snart så var alla bekymmer för honom som bortblåsta, bara han fick göra "det där".
Det han väntat på, det han längtat efter, det som trängde på.

När han fick bli Gud för en stund, med all makt.
Eller, Djävulen - den liknelsen passar honom betydligt bättre.
Han ÄR Djävulen när han stiger i land - välmående och pratsam - efter att ha sänkt tortyr och slakt- brottsplatsen.

Man kan undras över vad som hadde händt om Kim hadde tackat nej til en intervju med Madsen. Var han så besatt av just Kim at han hadde kidnappat/ attackerat henne, äller hadde han släppt iveg henne til Kina? Han verkade ganska desperat på att få just henne om bord på båten. Värdt att fundera lite över.
PS: jag tror inte på någon skum förbindelse mellan Kim och Madsen.
Citera
2018-01-26, 00:41
Medlem
Citat:
Varför blev det då inte som Madsen planerat?
1. Han undervärderade hur otroligt snabbt man skulle börja söka efter KW. Kollar man på Crime Night på Discovery så börjar de aldrig leta med en gång - de säger istället till den som anmäler att vänta några timmar och se om personen kom hem av sig själv. Madsen hade säkert räknat med att hinna sanera ubåten och hinna krypa ner i sin säng innan KW ens anmäldes

Det där har förbryllat mig sen dag ett. Kunde inte förstå varför polisen startade en massiv sökning på en gång. Finns det teorier om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in