2018-01-17, 09:57
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saft11
Hej har nyss provat rövpanna med mdma för första gången. tog 200mg mdma kristaller krossa så fint jag kunde koka upp lite vatten blanda mdmaet med 2 ml varmt vatten, löste sig direkt typ. drog upp det i en apoteks pump lite hudkräm salva o sen in. gick väldigt smidigt, svider inget eller andra obehag. slår bättre än oralt eller snorta helt klart kände av det efter ca 5 min har nu gått 20min till o ruset är ganska starkt och behagligt.

var mycket lättare Än att ta tempen när man var lite, vilket jag tyckte var obehagligt men en varm lite plast spruta gick väldigt lätt

Låter spännande! För egen del skall det dock krävas att ruset av någon anledning slår väsentligt via rövpanna jämte oralt.

Läser gärna en kort utvärdering sen nu när ruset (förhoppningsvis haha) har lagt sig
Citera
2018-01-18, 12:02
Medlem
Har missbrukat E - Inga bieffekter?

För ca. 4 månader sen prövade ja E första gången o blev förälskad i det. Har sen dess tagit de runt 30 gånger på 4 måndader. Oftast konsumerade jag 1 piller per gång men hände ibland att man fyllde på så ibland blev de 2-3st istället. Jag har flera gånger tagit det 3 gånger på en vecka och en vecka blev de 5 gånger, men nu har jag märkt att kicken inte är som den ska va längre, ingen eufori eller lyckokänsla. Blir bara lite skön i kroppen o musiken blir nice. Har nu bestämt mig för att ta en paus och har inte tagit det på 2 veckor, vet att det inte är så mycket men brukade ta det minst en gång i veckan så för mig är det ändå ett framsteg.

Trots det så har jag fortfarande inte märkt några riktiga bieffekter, och har hört att man ska ta E typ två gånger per år för att undvika bieffekter men det låter extremt överdrivet då jag fortfarande mår lika bra som gjorde innan. En viss ökning i min HPPD är det ända jag märkt men det kan lika gärna bero på all syra som jag tagit.
Många av mina polare har tagit det nästan lika mycket som jag och dom säger också att dom inte har märkt några bieffekter förutom att man kan va lite nere dagen efter men sen är allt bra igen.
Vet hursomhelst att det inte är bra att ta så mycket E som jag gjort därför tar jag en paus med det. Men hur kommer det sig att jag inte fått några bieffekter efter så många gånger samtidigt som jag har att folk är deprimerande i flera veckor efter en enstaka gång? Handlar det bara om inställning kanske?
Citera
2018-01-18, 12:10
Medlem
En direkt konsekvens av ditt ökade intag är en s.k toleransutveckling. En bieffekt...
Citera
2018-01-18, 12:16
Medlem
Ylleskjortas avatar
Mycket handlar om inställning och personlighet, ja.

Men som du säger så upplever du inte samma kick längre vilket är en bieffekt.
Frekvent E-användande leder ju till att du tömmer dig på seratonin vilket du inte har obegränsat utav. Låter du inte lagret fyllas på kan inte heller samma mängd utsöndras under rus.
Citera
2018-01-18, 12:20
Medlem
ZyClaves avatar
Är säkert ganska individuellt, och kanske också beror på hur bra E man har fått, samt om det faktiskt ÄR E som man fått. Man kan ju få något skräp som är ohälsosamt trots allt men vars effekter är så pass lika att man knappt märker skillnad ur brukar-perspektivet.

Gjorde för många år sedan någonting liknande men i något mindre utsträckning (1/vecka i typ 2 månader), dock av någon RC, 6-apb tror jag, som troligen är något mer riskfyllt.

Kände inte direkt av några bi-effekter heller, blev bara obekväm med att det började utvecklas till en vana så valde att sluta, och göra det mindre frekvent.

Huvudskälet till att folk ofta rekommenderar att göra det sällan (1 gång / 3 månader är ofta rekommendationen jag brukar höra) har nog mycket att göra med att man bygger upp tolerans och kanske riskerar att skada serotonin-produktionen vid användning alltför ofta, vilket flertalet gånger i veckan definitivt är, såväl som att 'dagen-efter-depressionen' kan utvecklas till att bli 'veckan-efter-depressionen' och så vidare.

Om du lägger av nu och minskar till mer normala nivåer (ett par gånger per år) så bör du inte ha några långsiktiga bi-effekter om du ej känner av dem redan.

Kom dock ihåg att bi-effekter av droger, såväl som beroende, fungerar lite som fabeln om den kokande grodan. Man lever alltid i nuet, från dag till dag, och inom de tidsramarna märker man inte av skillnaden. Det märks först när man jämför tidpunkter med långa avstånd mellan varandra, så om du hade fortsatt dessa vanorna i låt säga två år och jämför startpunkten med detta så hade du säkerligen noterat negativa bi-effekter.

Berusa med omsorg!
Citera
2018-01-18, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bygglivet
För ca. 4 månader sen prövade ja E första gången o blev förälskad i det. Har sen dess tagit de runt 30 gånger på 4 måndader. Oftast konsumerade jag 1 piller per gång men hände ibland att man fyllde på så ibland blev de 2-3st istället. Jag har flera gånger tagit det 3 gånger på en vecka och en vecka blev de 5 gånger, men nu har jag märkt att kicken inte är som den ska va längre, ingen eufori eller lyckokänsla. Blir bara lite skön i kroppen o musiken blir nice. Har nu bestämt mig för att ta en paus och har inte tagit det på 2 veckor, vet att det inte är så mycket men brukade ta det minst en gång i veckan så för mig är det ändå ett framsteg.

Trots det så har jag fortfarande inte märkt några riktiga bieffekter, och har hört att man ska ta E typ två gånger per år för att undvika bieffekter men det låter extremt överdrivet då jag fortfarande mår lika bra som gjorde innan. En viss ökning i min HPPD är det ända jag märkt men det kan lika gärna bero på all syra som jag tagit.
Många av mina polare har tagit det nästan lika mycket som jag och dom säger också att dom inte har märkt några bieffekter förutom att man kan va lite nere dagen efter men sen är allt bra igen.
Vet hursomhelst att det inte är bra att ta så mycket E som jag gjort därför tar jag en paus med det. Men hur kommer det sig att jag inte fått några bieffekter efter så många gånger samtidigt som jag har att folk är deprimerande i flera veckor efter en enstaka gång? Handlar det bara om inställning kanske?

Du gjorde precis så mina ångest känslor försvann över att ta E en gång per månad som jag tycker är för mycket
Citera
2018-01-22, 05:41
Medlem
Mantisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bygglivet

Du måste tagga ner. Visst du kanske inte märker några negativa effekter nu. Men om du fortsätter sådär så kommer du känna effekterna snart. Du kommer nog känna dom ändå eftersom du missbrukat så hårt.
Citera
2018-01-22, 14:13
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smattrarn
Herregud människa. 110-120 mg mdma (som du påstår att dom endast innehåller) ÄR en stor dos. Gå inte runt och säg massa sånt här utan att vara påläst.
Din dos bör vara 1.5mg per kg. Väger du alltså, säg 60 kg så är 90 mg det "optimala" för att inte skada din hjärna.
Nu tvekar jag på att dessa BARA innehåller mdma, jag har inte tagit dom själv men vet många som har tagit dom.

För guds skull knarka säkert.

(Skrev en disclaimer i slutet av inlägget som kan vara värt att ha i åtanke innan du läser, tar till dig av inlägget och innan du hoppar på mig och påstår att jag sprider falsk information eller liknanade)

110-120mg är inte en stor dos, det är en rekommenderad dos för en nybörjare (iallafall i min värld). En lagom-dos som kommer ge dig total eufori och allt som hör till ett bra MDMA-rus.
Säg att en brud väger 50kg, då ska hon alltså ta 70mg för en s.k. "optimal" dos och jag ställer mig tveksam till att hon ens skulle känna speciellt mycket av det då det är en väldigt låg dos.
Då är det väl bättre att man tar 120mg och får ett dunderrus istället för något som ligger och kittlar en i bakgrunden.

Också värt att nämna är att renhetsgraden på MDMA skiljer från batch till batch, vilket påverkar hur starkt ruset blir på x mg. Desto renare desto starkare och vice versa.
Vilka råvaror som har använts är även det en påverkande faktor. Är det syntiserat safrole olja eller den riktiga varianten?

Som du ser är det omöjligt att säga 1.5mg per kg är optimalt pga så många olika variabler.
Antar att det hela har startat från Erowid och deras källor är diverse doktorsavhandlingar (eller något i den stilen). Så man kan anta 1. Dom hade tillgång till riktigt bra prylar och 2. Läkare m.m. lägger sig hellre lägre än högre när det kommer till dosering.
Läser man PiKHAL så kör även han (Shulgin) 120mg men skriver ingenting om hur farligt det skulle vara och ingenting om att en "optimal" dos skulle vara 1.5mg per kroppskilo. Man kan även i detta fall utgå från att hans egen kokta MDMA höll mycket högre klass än "gatumdma".

Att doser över 1.5mg per kg skulle vara extra skadligt får du gärna presentera belägg för.
En hårdare AT och längre återhämntningstid räknar inte jag som bevis på att man "skadar hjärnan" mer. Jag menar permanenta skador.
Och så menar jag ju såklart folk som inte uppenbart överdoserar eller käkar puckar varje fredag/lördag. Missbruk är självklart skadligt.

Att blint stirra sig på 1.5mg per kg fungerar inte för alla. Speciellt inte om man kanske har rullat lite för ofta i sina dagar. Det var en perfekt dos för mitt första rus och ett par därefter men blev snabbt alldeles för lite.

Kan dock ha att göra med att jag snabbt blev introducerad till starkare knappar än så då min "karriär" drog igång på allvar iom Silk Road 1.0 med knappar som Röda Defqon, Blåa Decibel, Gula Triforce m.m. Hade man fortsatt knapra dom Gröna Äpplena så kanske ~120mg hade räckt ett längre tag.

Öppnar man en gång lådan med högre doser är det så klart svårt att nöja sig med ett svagare rus än det du hade senast.

Lite rookie-tips för att väga upp att jag klankar ner på resonabla doseringar:
Något som är värt att nämna dock är att mer är inte alltid bättre då MDMA-ruset förändras vid höga doser och om du fyller på för ofta och med för långa mellan rum. Kroppen omvandlar MDMA till MDA när levern bryter ned MDMA, hur mycket skiljer från person till person (men har läst att det kan handla om upp till 10%). Vill man trippa är det kanske önskvärt men det sliter även mer på dig så du kommer må som du förtjänar dagarna efter.

Mina 2 cent iaf och var djupt nedgrävd i MDMA och dess konsekvenser osv för ett par år sen, men det kanske har kommit nya mer färska studier på senaste eller så läste jag in det jag ville för jag var så frälst av MDMA, hade en viss confirmation bias med andra ord.

Håller för övrigt med dig om att man ska knarka säkert. Är man osäker ska man hellre ta för lite än för mycket. En van användare kan dock med lätthet hantera 200mg+ doser och det kommer inte ge några men för livet så länge man inte gör det till en vana. Vet många som gått ner sig och tagit stryk av droger, vet dock ingen som har fått permanenta skador av just MDMA (och då har jag och andra varit och snokat på doser runt 1g på en kväll, utspritt över många timmar så klart).
Skulle man dock få för sig att poppa höga doser varje helg så kan du nog dock säga hej då till en och annan synaps i hjärnan

För att avsluta detta långa och tråkiga inlägg vill jag nämna att dessa slutsatser är dragna av främst mig själv (som saknar både officell och inofficell profressor-titel ) och bygger på mycket personliga erfarenheter. Detta skall alltså inte tas som 100% fakta, kolla upp saker och känn efter själv och dra sen dina egna slutsatser utifrån den information du har samlat.
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2018-01-22 kl. 14:21.
Citera
2018-01-22, 16:01
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufftoffel
Jag funderar på att testa E, men då jag äter en del mediciner har jag inte vågat ännu. Jag äter lyrica, klozapin och abilify. Har försökt söka men inte hittat något vettigt svar. Någon som har koll på hur dessa preparat går ihop?
Fråga gärna i (FB) "Kan Jag blanda det här"-tråden istället.

/Mod
Citera
2018-01-25, 15:25
Medlem
HentaiMannens avatar
Kommer förhoppningsvis poppa min MDMA-oskuld imorgon (dock gigantiska erfarenheter av andra empatogener, typ hela APB-släktet) med Gröna Heineken. Min fråga är; hur länge bör man vänta efter sista dosen av fentanyl? Effekten av Fentanyl är ju över på en timme, med kanske en timme till afterglow. Är det då lugnt om jag tar Molly 2 timmar efter Fentanyl eller bör jag vänta längre?

Mycket tacksam för svar!
Citera
2018-01-25, 15:38
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Kommer förhoppningsvis poppa min MDMA-oskuld imorgon (dock gigantiska erfarenheter av andra empatogener, typ hela APB-släktet) med Gröna Heineken. Min fråga är; hur länge bör man vänta efter sista dosen av fentanyl? Effekten av Fentanyl är ju över på en timme, med kanske en timme till afterglow. Är det då lugnt om jag tar Molly 2 timmar efter Fentanyl eller bör jag vänta längre?

Mycket tacksam för svar!

Jag hade väntat minst 3 timmar, gärna 4. Ju längre desto bättre såklart
Citera
2018-01-25, 15:42
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag hade väntat minst 3 timmar, gärna 4. Ju längre desto bättre såklart

Du har nog rätt i vad du skriver. Jag gör så att jag väntar minst 4 timmar då. Blir ju mer på den säkra sidan då. Försiktighet är bra. Har alltid varit försiktig, därför har jag aldrig överdoserat någonting eller någonsin behövt besöka sjukhus pga droganvändning. Hållt på i 8-9 år nu.

Tack för ditt svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in