Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-21, 21:19
Medlem
Theloveforthemusics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limE86
Skulle testa E första gången för nån vecka sedan, drygt 100 mg MDMA. Hände NADA.
Kan man ha naturligt hög tolerans mot det?

Lägg på 50-100mg så ska du se att det händer mer än nada
Citera
2016-03-22, 10:00
Medlem
Guldvaskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Du bad om råd och fick ett svar. Ville du bara höra "visst - kasta i dig några knappar" så tänker jag inte vara den som säger det.

Lycka till, vad du än beslutar dig för.
Jag hoppades på en motivering också.
Citera
2016-03-22, 11:53
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvaskarn
Jag hoppades på en motivering också.
Motiveringen är att det är för ofta för att vara säkert.
Citera
2016-03-22, 12:31
Medlem
Guldvaskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Motiveringen är att det är för ofta för att vara säkert.
Vad innebär säkert, eller rättare sagt, riskerna? Permanenta skador på serotoninreceptorerna? Ökad risk för neurotoxicitet? Serotonergt syndrom?
Citera
2016-03-22, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvaskarn
Vad innebär säkert, eller rättare sagt, riskerna? Permanenta skador på serotoninreceptorerna? Ökad risk för neurotoxicitet? Serotonergt syndrom?

Några skador är jag tveksam till att du får, iallafall permanenta.

Klart du får värre AT desto oftare du tar MDMA, tar ju ett tag att fylla på depåerna.

Den största tabben med att ta så pass ofta enligt mig är att magin försvinner tillslut och med tanke på att du har knaprat på friskt förut så kommer det nog gå ännu snabbare den här gången.

Men visst, om du kan hantera att få lite hårdare AT (lite mer deprimerad) så kör på, du kommer inte dö eller få några permanenta skador.
Citera
2016-03-22, 13:29
Medlem
Guldvaskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theloveforthemusic
Några skador är jag tveksam till att du får, iallafall permanenta.

Klart du får värre AT desto oftare du tar MDMA, tar ju ett tag att fylla på depåerna.

Den största tabben med att ta så pass ofta enligt mig är att magin försvinner tillslut och med tanke på att du har knaprat på friskt förut så kommer det nog gå ännu snabbare den här gången.

Men visst, om du kan hantera att få lite hårdare AT (lite mer deprimerad) så kör på, du kommer inte dö eller få några permanenta skador.
Jag menade mer med att 700mg ~ 1g mdma, under en tremånadersperiod, samt ytterligare tre månaders uppehåll till midsommar. Alltså 1g slaget över ett halvår inte kan betraktas som några avsevärda mängder?
Citera
2016-03-22, 14:30
Medlem
Punklivs avatar
Tror ni att cirka 150 mg skulle bli för mycket för en väldigt kort, ganska smal, väger 55 kg, tjej i tjugoårsåldern med liten erfarenhet av droger - hon är van cannabisrökare och har testat amfetamin utan någon vidare effekt en gång - första gången? Jag tog min MD-oskuld på 130 mg kristaller och mådde bättre än någonsin förr, blev lite väl överväldigande när jag började peaka men annars var det inga problem, men jag är också väldigt lättpåverkad av det mesta. Det skulle vara tråkigt om hon blev besviken, för påfyllningar gör väl inte så mycket på MDMA om jag minns rätt? Hur mycket som är för mycket är ju självklart omöjligt att säga eftersom det är så individuellt, men tror ni att 150 mg är en dos som lätt skulle kunna bli lite obehaglig för en nybörjare?

När hon testade tjack tog hon en dos som borde gjort henne väldigt påtänd men hon märkte inte så mycket. MDMA och vaket verkar ju på olika sätt, men jag tänkte att eftersom båda är centralstimulantia så kanske det kan vara så att hon behöver mer än vanligt även på det här? Omöjligt att säga säkert hur det ligger till även här, men tänkte om någon har erfarenhet? Är själv bara erfaren av tjack, MD och metylfenidat när det kommer till uppåt och är lättpåverkad av alla.
Citera
2016-03-22, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Tror ni att cirka 150 mg skulle bli för mycket för en väldigt kort, ganska smal, väger 55 kg, tjej i tjugoårsåldern med liten erfarenhet av droger - hon är van cannabisrökare och har testat amfetamin utan någon vidare effekt en gång - första gången? Jag tog min MD-oskuld på 130 mg kristaller och mådde bättre än någonsin förr, blev lite väl överväldigande när jag började peaka men annars var det inga problem, men jag är också väldigt lättpåverkad av det mesta. Det skulle vara tråkigt om hon blev besviken, för påfyllningar gör väl inte så mycket på MDMA om jag minns rätt? Hur mycket som är för mycket är ju självklart omöjligt att säga eftersom det är så individuellt, men tror ni att 150 mg är en dos som lätt skulle kunna bli lite obehaglig för en nybörjare?

När hon testade tjack tog hon en dos som borde gjort henne väldigt påtänd men hon märkte inte så mycket. MDMA och vaket verkar ju på olika sätt, men jag tänkte att eftersom båda är centralstimulantia så kanske det kan vara så att hon behöver mer än vanligt även på det här? Omöjligt att säga säkert hur det ligger till även här, men tänkte om någon har erfarenhet? Är själv bara erfaren av tjack, MD och metylfenidat när det kommer till uppåt och är lättpåverkad av alla.

Ja du, 150mg kan nog vara en hög startdos. Speciellt för någon så liten.

Men om ni bara ska sitta hemma så är det NOG lugnt. Du är ju erfaren också och kan hjälpa till att lugna ner om det skulle bli för mycket.

Mitt tips till nybörjare är alltid: Om det börjar bli för mycket och du bli illamående, gå och spy istället för att hålla igen, så kommer du må bättre.

Om du känner att du har koll, är säker på drogen och tror att du skulle kunna hantera situationen väl om "det blir för mycket" för henne så kör på 150mg. Att ha en klippa brevid sig när man tar något för första gången och känner att oj, shit, nu smäller det på, är guld och brukar alltid lugna ner personen.
Det är iallafall mina erfarenheter.

Det är ju alltid onskvärt att flyga iväg långt, så hellre lite för mycket än för lite, om man nu är van vid att lugna ner folk som kanske svävar iväg lite väl långt.

Om du känner att du tror att det är lite mycket så är nog 120mg en rätt bra dos, tror nog hon kommer känna av det.

Angående påfyllning så fungerar det om man tajmar det hela rätt. Om ni ska fylla på så fyll på efter cirka 1 timme, max 1,5. Dosen ska vara ungefär 50% av det ni tog från början (mer om man är erfaren och vill bli helt, såklart), alltså 60mg om hon tar 120 från början.

Hoppas ni får en fet kväll och att allt går bra!
Citera
2016-03-22, 16:16
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theloveforthemusic
Ja du, 150mg kan nog vara en hög startdos. Speciellt för någon så liten.

Men om ni bara ska sitta hemma så är det NOG lugnt. Du är ju erfaren också och kan hjälpa till att lugna ner om det skulle bli för mycket.

Mitt tips till nybörjare är alltid: Om det börjar bli för mycket och du bli illamående, gå och spy istället för att hålla igen, så kommer du må bättre.

Om du känner att du har koll, är säker på drogen och tror att du skulle kunna hantera situationen väl om "det blir för mycket" för henne så kör på 150mg. Att ha en klippa brevid sig när man tar något för första gången och känner att oj, shit, nu smäller det på, är guld och brukar alltid lugna ner personen.
Det är iallafall mina erfarenheter.

Det är ju alltid onskvärt att flyga iväg långt, så hellre lite för mycket än för lite, om man nu är van vid att lugna ner folk som kanske svävar iväg lite väl långt.

Om du känner att du tror att det är lite mycket så är nog 120mg en rätt bra dos, tror nog hon kommer känna av det.

Angående påfyllning så fungerar det om man tajmar det hela rätt. Om ni ska fylla på så fyll på efter cirka 1 timme, max 1,5. Dosen ska vara ungefär 50% av det ni tog från början (mer om man är erfaren och vill bli helt, såklart), alltså 60mg om hon tar 120 från början.

Hoppas ni får en fet kväll och att allt går bra!

Alright, ja, 150 mg vore nog ganska dumdristigt... men kände att jag lika gärna kunde fråga. Börjar nog på 120-130 mg för henne och runt 130-150 själv.

Ja, fick själv ett lite obehagligt påslag som jag inte riktigt var beredd på och då var det skönt med en mer erfaren vän med som snackade med mig om sin första gång, hur underbart jag skulle må om några minuter, gav mig lite vatten och satte på musik. Inom någon minut kom jag på mig själv med världens leende på läpparna!

Tusen tack!

Segt att vänta nästan två veckor nu bara...
Citera
2016-03-26, 02:20
Medlem
Kan man anta att knapparna är bankade med skit när dom typ smular sönder när man ska dela dom? Gula warner bros i gbg men de är väldigt lätt gula och trycket är inte alls fint.
Citera
2016-03-26, 02:25
Medlem
flaouapaouas avatar
Ska ge ecstasy en chans i morgon, för första gången, i sällskap av goda vänner. Har läst någonting om att det rekommenderas att tas på tom mage för att minska risken att spy och därmed gå miste om hela ruset.

Stämmer detta?
Citera
2016-03-26, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaouapaoua
Ska ge ecstasy en chans i morgon, för första gången, i sällskap av goda vänner. Har läst någonting om att det rekommenderas att tas på tom mage för att minska risken att spy och därmed gå miste om hela ruset.

Stämmer detta?

Nja, inte direkt.

Poängen är väl att det ska slå hårdare och snabbare.

Men jag tycker du ska äta så du är mätt. Enligt mig är det helt onödigt att fasta bara för mig ska ta droger. Bättre att vara mätt, glad och full av energi istället för hungrig och energilös.

Och om det nu skulle vara så att du börjar må illa och så en stund efter intag (30-60 min) eller under ruset så gå bara och spy. Mår du dåligt så kommer allt ändras när du har spytt.

När jag var nybörjare på MDMA spydde jag nästan jämt när det började kicka på som fan, många vänner lika så. Man mår riktigt uselt, ögonen studsar runt, man är snurrig, kallsvettig och mår illa, ingen vidare upplevelse.

Däremot om du går och spyr när du mår illa istället för att hålla det inne så kommer allt det där försvinna. Kanske tar en liten stund men jag lovar att det blir bättre (i 99 fall av 100).

Man ska inte vara rädd för att spy på MDMA, snarare ska man vara glad när man känner att det trycker på för det betyder att om 5-15 minuter så kommer du må som en KUNG.

Trust me.

Have fun

Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Kan man anta att knapparna är bankade med skit när dom typ smular sönder när man ska dela dom? Gula warner bros i gbg men de är väldigt lätt gula och trycket är inte alls fint.

Inte nödvändigtvis, kan bara vara dåligt tryckta knappar. Haft liknande som har varit bra men också som har varit skit.

Däremot när "märkesknappar" beter sig på det viset så kan man utgå från att det är kopior och allt som oftast så är kopior skräp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in