Citat:
Ursprungligen postat av
Punkliv
Tror ni att cirka 150 mg skulle bli för mycket för en väldigt kort, ganska smal, väger 55 kg, tjej i tjugoårsåldern med liten erfarenhet av droger - hon är van cannabisrökare och har testat amfetamin utan någon vidare effekt en gång - första gången? Jag tog min MD-oskuld på 130 mg kristaller och mådde bättre än någonsin förr, blev lite väl överväldigande när jag började peaka men annars var det inga problem, men jag är också väldigt lättpåverkad av det mesta. Det skulle vara tråkigt om hon blev besviken, för påfyllningar gör väl inte så mycket på MDMA om jag minns rätt? Hur mycket som är för mycket är ju självklart omöjligt att säga eftersom det är så individuellt, men tror ni att 150 mg är en dos som lätt skulle kunna bli lite obehaglig för en nybörjare?
När hon testade tjack tog hon en dos som borde gjort henne väldigt påtänd men hon märkte inte så mycket. MDMA och vaket verkar ju på olika sätt, men jag tänkte att eftersom båda är centralstimulantia så kanske det kan vara så att hon behöver mer än vanligt även på det här? Omöjligt att säga säkert hur det ligger till även här, men tänkte om någon har erfarenhet? Är själv bara erfaren av tjack, MD och metylfenidat när det kommer till uppåt och är lättpåverkad av alla.
Ja du, 150mg kan nog vara en hög startdos. Speciellt för någon så liten.
Men om ni bara ska sitta hemma så är det NOG lugnt. Du är ju erfaren också och kan hjälpa till att lugna ner om det skulle bli för mycket.
Mitt tips till nybörjare är alltid: Om det börjar bli för mycket och du bli illamående, gå och spy istället för att hålla igen, så kommer du må bättre.
Om du känner att du har koll, är säker på drogen och tror att du skulle kunna hantera situationen väl om "det blir för mycket" för henne så kör på 150mg. Att ha en klippa brevid sig när man tar något för första gången och känner att oj, shit, nu smäller det på, är guld och brukar alltid lugna ner personen.
Det är iallafall mina erfarenheter.
Det är ju alltid onskvärt att flyga iväg långt, så hellre lite för mycket än för lite, om man nu är van vid att lugna ner folk som kanske svävar iväg lite väl långt.
Om du känner att du tror att det är lite mycket så är nog 120mg en rätt bra dos, tror nog hon kommer känna av det.
Angående påfyllning så fungerar det om man tajmar det hela rätt. Om ni ska fylla på så fyll på efter cirka 1 timme, max 1,5. Dosen ska vara ungefär 50% av det ni tog från början (mer om man är erfaren och vill bli helt, såklart), alltså 60mg om hon tar 120 från början.
Hoppas ni får en fet kväll och att allt går bra!