Citat:
ska ta e för första gången snart med en kompis men är sjukt nojig att jag ska få en jävla psykos elr nåt haha. vi vet ungefär hur mycket vi ska ta osv men grejen är att jag snackade med en kompis (som tagit dom flesta drogerna) och hon sa att när hennes kompis tog de så behövde han bli uppstartad med hjärtstartare så självklart blev vi helt freaked out. vi båda är 18 år och väger båda ca 50 kg och jag har läst på MASSOR men är ändå nojig liksom. vill verkligen göra de för de verkar helt fantastikt. men har nyligen slutat på Sertralin också. slutade för en månad sedan men har gått på det i minst ett år. vet inte hur länge det håller i sig? hur länge borde jag vänta med att ta e? och borde jag ens det om jag är grovt deprimerad. kanske låter helt efter men första gången som sagt så klart jag har massa dumma frågor haha
Du bör verkligen undvika att ta E/MDMA om du är deprimerad. Extra viktigt att låta bli nu när du precis klivit av din medicin. Det tar längre än en månad för kroppen att hitta rätt balans efter att man brukat SSRI och att mitt i den läkande processen ta droger som fuckar med serotoninet är verkligen INTE att rekommendera. Dessutom så bör du vara extremt försiktig eftersom dagarna efter E/MDMA kan vara riktigt jobbiga rent psykigt. Jag som mår väldigt bra i övrigt och inte har några psykiska besvär kan lätt känna mig väldigt nedstämd och deprimerad. Att blanda in detta när du redan lider av svår depression och kliver av din medicin är verkligen jättedumt.
Om du någon gång ska lyssna på en främling på flashback, så är det nu. Låt kroppen bli helt återställd och vänta tills du mår bättre psykiskt innan du börjar fundera på att ta E/MDMA (eller andra droger för del delen heller).
Väl mött!