Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
20-08-04, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapeguden
ska ta e för första gången snart med en kompis men är sjukt nojig att jag ska få en jävla psykos elr nåt haha. vi vet ungefär hur mycket vi ska ta osv men grejen är att jag snackade med en kompis (som tagit dom flesta drogerna) och hon sa att när hennes kompis tog de så behövde han bli uppstartad med hjärtstartare så självklart blev vi helt freaked out. vi båda är 18 år och väger båda ca 50 kg och jag har läst på MASSOR men är ändå nojig liksom. vill verkligen göra de för de verkar helt fantastikt. men har nyligen slutat på Sertralin också. slutade för en månad sedan men har gått på det i minst ett år. vet inte hur länge det håller i sig? hur länge borde jag vänta med att ta e? och borde jag ens det om jag är grovt deprimerad. kanske låter helt efter men första gången som sagt så klart jag har massa dumma frågor haha

Du bör verkligen undvika att ta E/MDMA om du är deprimerad. Extra viktigt att låta bli nu när du precis klivit av din medicin. Det tar längre än en månad för kroppen att hitta rätt balans efter att man brukat SSRI och att mitt i den läkande processen ta droger som fuckar med serotoninet är verkligen INTE att rekommendera. Dessutom så bör du vara extremt försiktig eftersom dagarna efter E/MDMA kan vara riktigt jobbiga rent psykigt. Jag som mår väldigt bra i övrigt och inte har några psykiska besvär kan lätt känna mig väldigt nedstämd och deprimerad. Att blanda in detta när du redan lider av svår depression och kliver av din medicin är verkligen jättedumt.

Om du någon gång ska lyssna på en främling på flashback, så är det nu. Låt kroppen bli helt återställd och vänta tills du mår bättre psykiskt innan du börjar fundera på att ta E/MDMA (eller andra droger för del delen heller).

Väl mött!
Citera
20-08-06, 00:32
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapeguden
ska ta e för första gången snart med en kompis men är sjukt nojig att jag ska få en jävla psykos elr nåt haha. vi vet ungefär hur mycket vi ska ta osv men grejen är att jag snackade med en kompis (som tagit dom flesta drogerna) och hon sa att när hennes kompis tog de så behövde han bli uppstartad med hjärtstartare så självklart blev vi helt freaked out. vi båda är 18 år och väger båda ca 50 kg och jag har läst på MASSOR men är ändå nojig liksom. vill verkligen göra de för de verkar helt fantastikt. men har nyligen slutat på Sertralin också. slutade för en månad sedan men har gått på det i minst ett år. vet inte hur länge det håller i sig? hur länge borde jag vänta med att ta e? och borde jag ens det om jag är grovt deprimerad. kanske låter helt efter men första gången som sagt så klart jag har massa dumma frågor haha
Jag instämmer i kören som avråder, att ta mdma när man är deprimerad och nyligen klivit av antidepressiva är en dålig idé.

Argumenten som nämnts stämmer, avvakta tills du känner dig mer stabil. Du har gott om tid på dig att utforska substansernas värld, det finns ingen anledning att stressa - du kommer tacka dig själv om du väntar.

Även personer som mår bra gynnas av att vänta tills de blir äldre, när man är 18 är hjärnan inte färdigutvecklad och kan därför ta mer stryk av drogintag.

//Tripportreat
Citera
20-08-11, 20:10
Medlem
Jag fattar verkligen inte hajpen kring den här drogen. Om man röker ganja samtidigt så är det ganska najs någon enstaka gång ibland kan jag hålla med om, men ta bort ganjan ur bilden och ruset är inte skönt alls. Dessutom har det stora nackdelar, speciellt om man tar det för ofta, tomma serotoninnivåer bland annat. Jag har testat flera olika batches, men även de allra bästa man kommit över har inte varit så jävla najs som många verkar tycka - bästa tänkbara känslan enligt många. Nej jag tror faktiskt jag har brukat min sista mdma för gott... Gräs, svamp och eventuellt tjack är tusen gånger trevligare.
Citera
20-08-12, 13:53
Medlem
Alltså hur vet jag om MDMA kristallerna är MehDMA? Vill liksom inte slösa hjärnan på skitknark! Hatar besvikelsen av dåligt knark. Finns inget värre.
Citera
20-08-12, 14:04
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MushiShroomi
Alltså hur vet jag om MDMA kristallerna är MehDMA? Vill liksom inte slösa hjärnan på skitknark! Hatar besvikelsen av dåligt knark. Finns inget värre.

finns testkit att köpa online
Citera
20-08-12, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
finns testkit att köpa online
Ett sådant test ska vara otillräckligt.

https://amp.reddit.com/r/MDMA/comments/gcwyyz/youre_not_losing_the_magic_the_uncovering_of/
Citera
20-08-13, 11:37
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MushiShroomi

Jag har tagit rätt mycket mdma i mitt liv och har aldrig stött på en dålig batch, för tillfället är mdma dessutom billigt så du ska behöva stöta på en riktigt girig säljare om denne ska lura på dig nåt annat skit.

Ecstasy är lite mer osäkert men köper man kristaller får man ofta det man ska.

//Tripportreat
Citera
20-08-14, 01:18
Medlem
Någon som vet om mdma är skadligt för levern eller s.k levergiftigt? Eller är de som en alvedon typ?
Citera
20-08-14, 02:19
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Någon som vet om mdma är skadligt för levern eller s.k levergiftigt? Eller är de som en alvedon typ?
Det är inte skadligt för organen vid normal användning, det blir dock neurotoxiskt vid högre doser. Du behöver dock köra på rätt bra för att orsaka några permanenta skador.

Hög användning kan även påfresta psyket så tänk på det.

//Tripportreat
Citera
20-08-14, 03:34
Medlem
>Deprimerad
>Har inte sovit inatt
>Tog e för en månad sedan

Är det någon idé att knäppa en knapp nu på morgonkvisten eller kommer detta bara försvåra min depression ännu mer? Jag känner mig sugen på molly men har lite affe här annars att roa mig med.
Citera
20-08-17, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av concertasoc
Du kan inte ta MDMA/E så ofta och förvänta dig att få samma effekt. Speciellt inte när du tar så mycket som 3 st ena helgen och sen nästa helg tar 1. Du måste låta kroppen vila mellan gångerna. Helst 3 månader vid regelbundet bruk.
Jag är fullt medveten om att det inte slår lika hårt, men jag frågade varför det tog nästan 3 timmar innan det blev effekt, och effekten var bra så vad menar du?
Citera
20-08-19, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Det är inte skadligt för organen vid normal användning, det blir dock neurotoxiskt vid högre doser. Du behöver dock köra på rätt bra för att orsaka några permanenta skador.

Hög användning kan även påfresta psyket så tänk på det.

//Tripportreat
Tack för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in