Numera är det väl närmast ett museum. Inte konstigare än att besöka Ausvischshc....hur det nu stavas, ni vet vad jag menar 😃
Det är en cementgång, en halvmeter över marken finns 3-4 "kammare". Ser inte mycket ut för världen. Det finns att kika på tuben.
Kim klev ner i sin tortyrkammare i tron av trevlig båttur och reportage. Hon blev torterad. Hon också. Det finns likheter mellan Idi Amin och Peter Madsen. Två galna män som anser de har rätt att ta liv. På det ena vidriga sättet efter det andra. Vi kan skriva in några fler namn. Madsen är inte alls unik i sin blodtörst. Men unik pga ubåten.
Jag är inte alls säker på att Kims artikel hade något med mordet att göra. Så vitt jag förstått av Kims arbetsmetoder så gör hon research, ringer för intervju och därefter bokar hon och motparten tid. Jag är inte övertygad om att Madsen ens gjorde sig mödan att kolla upp hennes bakgrund. Tror han ansåg sig så otroligt berömd och upphöjd att folk inte är värda hans uppmärksamhet - men nedlåter sig till att ge intervjuer.
../..
Han kanske trodde att hon var mycket mer okänd än hon defacto var. Och att han därmed underskattade den snabba uppmärksamhet som hennes försvinnande fick.
Visst finns det dom som tar risker för meningsfulla journalistiska projekt. Men detta med Idi Amin t.ex. var ju redan överspelat sedan decennier. Inga människor kommer att undgå tortyr för att K retade upp Idi Amins söner. Och reportagen om sexualsadister, folk som har gosedjur som fetischer och "mänskliga vampyrer" var bara sjuka, de hade ingen samhällsnytta alls. (Eller möjligen kommer de nu efter hennes död och denna rättegång, att bli ett wake-up call, men inte på det sätt som hon själv hade föreställt sig.)
Det tyckte de uppenbarligen inte på Harper's Magazine, som för övrigt inte är vilken dussintidning som helst. Hade du haft den förmågan i ditt eget journalistiska arbete hade du kanske sluppit ha ett annat jobb.
Dumt. När jag läser om aktiviteter i fängelset hörs det nästan lite mysigt ut. Av wikipedia verkade det vara värre i det andra.
Haha, ja att ha mysigt är väl det absolut sista man önskar Byfånen. Må Det bli mobbad och utstött. Må Det ha det för varmt i en liten cell utan fönster. Må Det få skabb. Må Det leva tills Det är 90 år i tristess och klåda.
Haha, ja att ha mysigt är väl det absolut sista man önskar Byfånen. Må Det bli mobbad och utstött. Må Det ha det för varmt i en liten cell utan fönster. Må Det få skabb. Må Det leva tills Det är 90 år i tristess och klåda.
Det händer ju inte i norden. Dom får lära saker (bygga ubåtar?), gå till psykolog för att samtala, träna etc.
Inte behöver dom betala hyra heller. Rena lyxlivet kontra vad dom gjort.
Ja, jag väljer att tro tillsvidare att detta var Peters första mord. Kanske ett lite "sent" uppvaknande för honom.
Detta pga hans "lösa mun" : pratar om att dumpa kroppar i köge-bukten, sedan se på film med andra på "varvet". Han har inte vart tyst om sina tankar, det är dit jag vill komma. Kanske ha sökt någon form av bekräftelse för sina sneda tankegångar bland kolleger ?
Men.., jag tror inte att Peter skulle ha "stannat" med Kim, utan flera offer skulle ha kommit i framtiden.
Han kanske trodde att hon var mycket mer okänd än hon defacto var. Och att han därmed underskattade den snabba uppmärksamhet som hennes försvinnande fick.
Det är troligt.
Madsens påtagliga intelligens var defekt, och han missbedömde nog inte bara tekniska detaljer (han dumpade bla kroppsdelarna på ett dumt vis).
Att han på ett friskt sätt kunde hålla koll på känslor, stämningar och sociala mönster långt utanför den egna autistbubblan, det kan nog uteslutas.
Nej, han hade nog bara en diffus aning om Walls sociala värde och funktion.
Icke-empatiska människor har notoriskt svårt att bedöma kännande, friska människor, och kan manipulera och låtsas, och det är allt.
Wall var ett ting såklart, inte människa.
Att hon var ung, attraktiv och journalist räckte nog i hans hjärna. Hon var en quality target, men några djupare tankar hade han nog inte.
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-01-24 kl. 16:02.
Anledning: Felskrivning
Bara dom håller honom vid liv till rättegången så är jag nöjd.
En vän till en vän sa att hon sett Wall i en film från båten som låg ute i en BDSF grupp på darknet!
Inget är dock omöjligt, dock har kag svårt att tro att han filmat och lagt upp detta i denna grupp.
En vän till en vän sa att hon sett Wall i en film från båten som låg ute i en BDSF grupp på darknet!
Inget är dock omöjligt, dock har kag svårt att tro att han filmat och lagt upp detta i denna grupp.
Men i helvete!! Måste ingen andra sjuka perversa jävlar förlusta sig i hennes hemska död 😭
Du får säga til din vän av din vän - att om detta är sant måste polisen få veta.
Lite svårt att tro på din vän av din vän ändå. Eller är detta mer bevis som polisen inte vill gå ut med til media?
Och hur får en vän av en vän tag på sånt material?
Senast redigerad av Lulle333 2018-01-24 kl. 16:26.
Alltså hur jävla sjuk i huvudet är inte denna Madsen.... Läst lite detaljer om vad han gjorde med henne.. hoppas han blir dömd till förvaring som Breivik.
Jag är inte alls säker på att Kims artikel hade något med mordet att göra. Så vitt jag förstått av Kims arbetsmetoder så gör hon research, ringer för intervju och därefter bokar hon och motparten tid. Jag är inte övertygad om att Madsen ens gjorde sig mödan att kolla upp hennes bakgrund. Tror han ansåg sig så otroligt berömd och upphöjd att folk inte är värda hans uppmärksamhet - men nedlåter sig till att ge intervjuer.
Däremot tror jag han bildgooglade henne för att se hur hon såg ut. Han ville ha en snygg tjej i ubåten. Så hon var totalkörd så fort han fått se hennes bild.
Han ville bli berömd. Numera kommer han endast bli ihågkommen som en bestialisk mördare. Ökänd. Ces´t la vie.
Hur ska det gå nu, det jag vill spekulera i riskerar att dra igång troll(et), hoppas inte. Det finns ingen som helst anledning att smutskasta ett brottsoffer och det är inte min avsikt. Kan vi höja oss lite över den nivån? Jag spekulerar i VAD som hänt HUR och VARFÖR - inte vems fel det är, för det vet vi. Men kan det vara så att KW sökte upp PM just för att intervjua honom om SM, hon var en bra journalist som förståss viste allt om honom efter en research. Redan vid telefonsamtal bestämmer han sig för att visa henne i verkligheten. Om hon var förberedd eller inte på båtresan vet bara hennes närmaste.
Om hon trodde att han var mästaren på BDSM och själv var nyfiken, kan det faktiskt legat samtycke bakom att göra den här absurda resan.
Jag tror inte att KW var van utövare själv, i hennes artikel kan man läsa om varningar och försiktighet som hon själv inte iakttog, OM det nu var så att hon besöker Danmarks BDSM- profil och kommer överens om en teståkning.
Men hon var lite insatt och hade kontakter i miljön. Kan tänkas att hon ville expimentera. OBS det gör henne INTE till en dålig människa, inte heller dum i huvudet. Men lite för våghalsig.
Att han var en störd galning visste hon förståss inte, och inte hans andra vänner heller. Han var ett orginal, en liten pojke som lekte med avancerad teknik och pratade så att folk trodde att han visste vad han gjorde. Spännande och säkert inte utan charm.
De här delarna av det som kan ha varit upprinnelsen till katastrofen, vill alla hålla tyst om och ligga lågt med för det skulle skada KW och framförallt hennes anhöriga. Inte så konstigt om familjen inte känner till ens sexliv i detalj.
Framförallt vill åklagarsidan hålla sådana ideer borta.
Men man har INTE sig själv att skylla för att man följer med en karl hem och man har rätt att gå levande därifrån.
Att PM skulle komma undan ansvar för mord, oavsett hur han lurade ner henne i tunnan, vore absurt. Vad är dödsorsaken om man binder fast någon och sticker vassa föremål i henne tills döden inträder - spelar det någon roll? Nej om hon kvävdes eller förblödde eller vad som hände så är han ansvarig för planerat mord. Även om hon bad om det. Han får inte mörda henne ändå.
Han har inte gjort en enda åtgärd för att förhindra att hon avled, skaffa hjälp eller meddela vad som hänt. Skyldig och livsfarlig.