2018-01-16, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Leif GW Persson övertygad – efter åtalet mot Madsen

https://www.expressen.se/kvallsposten/leif-gw-persson-overtygad-efter-atalet-mot-madsen/

Kommer att nämnas i Veckans Brott ikväll, skall jag tro. Leif GW verkar totalt glömt bort sågen.
Citera
2018-01-16, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han kommer låsas in för evigt, vill jag tro.

Det får vi verkligen hoppas. Jag blir våldsamt upprörd när jag ser Madsens nuna i dagspressen. Det där lilla kräket... Han förtjänar inget annat än bli inlåst och misshandlad fysiskt och psykiskt för resten av hans patetiska liv.
Citera
2018-01-16, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.S Garp
Det får vi verkligen hoppas. Jag blir våldsamt upprörd när jag ser Madsens nuna i dagspressen. Det där lilla kräket... Han förtjänar inget annat än bli inlåst och misshandlad fysiskt och psykiskt för resten av hans patetiska liv.
Jag håller med dig. Ett kryp som han skall överhuvudtaget inte ha nån uppmärksamhet efter rättegången. Lås in honom och låt honom fraternisera med de allra grövsta brottslingarna som även de sitter på särskilt fängelse utanför Köpenhamn. Förhoppningsvis blir han ihjälslagen efter några år av våldtäkter bakifrån.
Citera
2018-01-16, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men käre värld. Hur mycket makt tror du att "vi" har egentligen..? Vi skriver ju inte ens på danska. Och jurymedlemmarna, som får ta del av precis allt material som finns, har ingen anledning att ta intryck av våra gissningar ens OM de skulle läsa här.
Om jag inte har fel för mig så får jurymedlemmarna inte alls ta del av förundersökningen. De ska lyssna på vad som sägs i rättegången, vilka bevis som finns osv. Det är advokater och åklagare som har förundersökningen i sin hand. Kanske det är därför som Danmark inte släpper sina FUP:ar - för att inte juryn ska kunna ta del av hela undersökningen på förhand eller bilda sig en egen klar uppfattning innan rättegången.

Fast jag kan ju helt klart ha fel.
Citera
2018-01-16, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men det är ju klarlagt sen man hittade huvudet. Hur skulle annars huvudet avskiljts från kroppen?

Det skulle han ju kunnat ha skärt av när hon var död redan, men verkar som det kan va så att han dödat henne så, alltså att han skar av halsen när hon var vid liv.
Citera
2018-01-16, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Det skulle han ju kunnat ha skärt av när hon var död redan, men verkar som det kan va så att han dödat henne så, alltså att han skar av halsen när hon var vid liv.
Jaha, det var så du menade. Man gick ju ut ganska tidigt, när man hittade huvudet, att dödsorsaken kunde varit just vid huvudets avskiljande. Så teorin gick ut på att hon levde vid alla dessa knivstick i underlivet för att sen skära halsen av henne. Vi var några stycken här som hade svårt att sova nätterna efter man offentliggjort det.
Tydligen är man fortfarande inte helt klar över förloppet. Det är ju inte konstigt - kroppsdelarna låg länge i saltvatten och mycket förstörs då.

Att han skurit av halsen på henne är ju klarlagt. Bara svinet själv vet i vilken ordning han använde sina knivar. Sticken först och halsen efter. Eller tvärtom.
Citera
2018-01-16, 14:22
Medlem
Citat:
Jaha, det var så du menade. Man gick ju ut ganska tidigt, när man hittade huvudet, att dödsorsaken kunde varit just vid huvudets avskiljande. Så teorin gick ut på att hon levde vid alla dessa knivstick i underlivet för att sen skära halsen av henne. Vi var några stycken här som hade svårt att sova nätterna efter man offentliggjort det.
Tydligen är man fortfarande inte helt klar över förloppet. Det är ju inte konstigt - kroppsdelarna låg länge i saltvatten och mycket förstörs då.

Att han skurit av halsen på henne är ju klarlagt. Bara svinet själv vet i vilken ordning han använde sina knivar. Sticken först och halsen efter. Eller tvärtom.

Det har jag missat, riktigt sjukt.
Citera
2018-01-16, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Det har jag missat, riktigt sjukt.
Vilket hade du missat?
Citera
2018-01-16, 14:26
Medlem
Citat:
Vilket hade du missat?

Att hon eventuellt var vid liv under knivsticken, och sedan fick huvudet avskuret.
Citera
2018-01-16, 14:26
Medlem
Merwinnas avatar
Nåja, än är det inte slut. Åklagaren måste bevisa sina anklagelser också, bortom allt rimligt tvivel! Och efterom det kommer att bli ett jurymål, så har M stora möjlighet att tala direkt till dem och charma dem! Särskilt om det sitter kvinnor där också, och det lär det ju göra.

Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Tidningen har nog missförstått lite vad gäller "forvaring". Det döms inte till "forvaring" för den som anses "sindsyg"/psykiskt sjuk enl paragraf 16 men däremot till den som anses "psykiskt avvikande" och farlig.

Nu fick vi även en förklaring till varför åtalet dröjt. Rättsläkarrådet sammanträde ang fallet först den 15 januari.

Ja, det är fullkomligt meningslöst att läsa svenska tidningar, när det gäller saker som händer i andra länder. Jag förstår inte ens varför folk gör det.

Citat:
Men det är ju klarlagt sen man hittade huvudet. Hur skulle annars huvudet avskiljts från kroppen?

Det kan han ju ha gjort efter döden, precis som med de andra kroppsdelarna. Tänk, lite, tänk!
Citera
2018-01-16, 14:28
Medlem
Citat:

Det kan han ju ha gjort efter döden, precis som med de andra kroppsdelarna. Tänk, lite, tänk!
Det var en retorisk fråga Merwinna.
Citera
2018-01-16, 14:29
Medlem
Citat:
Nåja, än är det inte slut. Åklagaren måste bevisa sina anklagelser också, bortom allt rimligt tvivel! Och efterom det kommer att bli ett jurymål, så har M stora möjlighet att tala direkt till dem och charma dem! Särskilt om det sitter kvinnor där också, och det lär det ju göra.

Ja, det är fullkomligt meningslöst att läsa svenska tidningar, när det gäller saker som händer i andra länder. Jag förstår inte ens varför folk gör det.

Tänk, lite, tänk! Right back at ya..

DU sitter inte i juryn. Alltså lär PM med största sannolikhet inte kunna charma en enda av dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in