2018-01-24, 13:45
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag tror han släppte alla djävlar lösa den här gången och gav fan i hur det skulle gå sedan. Kanske planerade han verkligen självmord. Men modet svek när det kom till hans eget liv.
Jag har varit inne på den linjen tidigare. Inte just självmord - det är han nog för feg och egenkär för - men att han faktiskt ansåg upplevelsen av att tortera en kvinna till döds och stycka kroppen ombord på sin älskade plåtburk som "värt det".
Hans misslyckade karriär var redan över, inga pengar och ingen framtid. Han kunde lika gärna uppfylla sin stora dröm och skita i konsekvenserna. Att åklagarna även går på "planerat mord" tyder på det. För det fanns ju inte ens en teoretisk chans att han skulle ha klarat sig undan rättvisan. Ingen skulle kunna vara så dum att man tror på det.
Det är lite som att det är mycket vanligt, nästan legio för seriemördare att eskalera riskerna gradvis, att lämna fler och fler ledtrådar. För de vet innerst inne att de kommer att åka fast till slut. De vill åka fast.
Madsen tror jag inte är en seriemördare, utan han gick till sin "grand finale" direkt.
Citera
2018-01-24, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Funderar på om Kim Wall efter så många uppdrag och resor hade en intuition om faror och säkerhet?
KW har besökt många platser som kräver säkerhetstänk,inte minst som kvinna.
Uganda t ex. Att åka med en ubåt i närliggande köpenhamn är väl inget att vara rädd för.Det var synd att det inte var med en fotograf på ubåten,KW tog ju bra foto själv men om inte hade varit så..

Hur kände KW när hon åkte iväg med PM i ubåten? Hur snart visade PM sitt rätta jag.
Instängd i en ubåt var hon chanslös. I andra sammanhang skulle det fungerat med att fly t ex.
Kanske de gick runt en liten stund och KW ställde frågor och PM skröt om sina projekt,
det blir mer närgående och intimt i en sådan miljö till skillnad från om reportaget gjorts i PM:s verkstad.
Det är något vi aldrig får veta antagligen hur förloppet gick till.

Om det kom som en blixt från klar himmel för KW att hon var instängd med en galen psykopat och hur KW kanske ville avbryta tidigare,KW kanske sa ifrån att hon var nöjd med det hon fått reda på och bad att PM skulle ta henne in till land och det kanske blev en obehaglig stämning där på ubåten, eftersom det är en sådan annorlunda intervjuplats,kanske det blev då som PM såg sin chans och överrumplade KW? Det är tusen frågor man vill ha på hur det gick till.

Och det är äckligt att se PM göra tummen upp till en journalist som ropar på honom om hur det är med honom ,om allt är bra,då nickar han och gör tummen upp efter det att han kommit iland.
En iskall människa utan nån form av empati och samvete.

En galen dansk uppfinnare.Helt i sin egen värld.Fy så vidrig människa.
En feg usling som ser klen och ynklig ut,PM skulle inte haft en chans mot en man i ett slagsmål,inte ens i armbrytning. PM ska inte ges chansen ens en millimeter att få ta sitt eget liv.
PM ska få sona sitt brott under lång tid.Både psykiskt och fysiskt.

På en av hennes reportageresor hade hon besökt Idi Amins tortyrkammare
Citera
2018-01-24, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Hon var nyfiken på det som var annorlunda. Det är jag också. Nu hade hon förmånen att t o m få skriva om dessa obskyra ställen hon besökte. Det innebär ju inte att hon ansåg att hon var i direkt fara så länge hon tog det lite försiktigt. Hon har varit i Uganda, i Nord-Korea och precis överallt. Och ändå blev hon mördad på sin egen bakgård av en liten ful otäck parasit till hobbybyggare.
Citera
2018-01-24, 14:11
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Man kan ska vara försiktig när man leker med elden och kittlar alla möjliga perversa galningar..

“BDSM is currently where LGBT was 30 years ago,” she says. “Our struggles are parallel to those experienced decades ago when gay people were also thought to be suffering from a ‘mental illness’ that needed to be cured.”

Jaja. Det är för sent att ångra artikeln, men verkligheten visade sig vara mer komplex än Kim anade.. Det finns faktiskt riktigt sjuka människor bland dessa knivvässare..

Instämmer och vi kan väl hoppas att pervers sexuell sadism aldrig blir mainstream.
Citera
2018-01-24, 14:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Hon hade gjort mycket oförsiktigt och naivt, och levde egentligen redan på övertid. Att hennes liv ändade just på Nautilus - och att Idi Amins son, i stället för att skicka sina gorillor att utplåna henne, fick skriva "R.I.P." på hennes Facebooksida - var nog bara en slump.
Citera
2018-01-24, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hon hade gjort mycket oförsiktigt och naivt, och levde egentligen redan på övertid. Att hennes liv ändade just på Nautilus - och att Idi Amins son, i stället för att skicka sina gorillor att utplåna henne, fick skriva "R.I.P." på hennes Facebooksida - var nog bara en slump.

Skäms på dig. Vadå "övertid"? Är du så avundsjuk på denna människa att du tycker att det är berättigat att lägga tid på att förtala en avliden? Dessutom till förmån för en komplett knäppgök.

Det är många turister, och journalister, som exempelvis besökt anläggningen i Uganda. Knappast oförsiktigt eller naivt.

Du har nu i månad ut och månad in försökt driva tesen att KW får skylla sig själv, att hon var oförsiktig, naiv eller gud vet vad. Egentligen vet jag inte varför jag ens bryr mig om att svara då din människotyp ofta får energi av att få mothugg och du är nog ett "obotligt" case, vilket är mest tråkigt för dig själv, men i anständighetens namn är det inte mer än rätt att du blir synad från tid till annan.

Det är MÅNGA journalister/reportrar (vilket du borde veta) som dagligen ägnar sig åt betydligt med riskfyllda åtaganden än de Kim hade eller företog sig. Det är deras JOBB vilket de också accepterat och gladeligen genomför. Vilket vi ska vara ytterst tacksamma för.
Citera
2018-01-24, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Instämmer och vi kan väl hoppas att pervers sexuell sadism aldrig blir mainstream.
Jag är inte alls säker på att Kims artikel hade något med mordet att göra. Så vitt jag förstått av Kims arbetsmetoder så gör hon research, ringer för intervju och därefter bokar hon och motparten tid. Jag är inte övertygad om att Madsen ens gjorde sig mödan att kolla upp hennes bakgrund. Tror han ansåg sig så otroligt berömd och upphöjd att folk inte är värda hans uppmärksamhet - men nedlåter sig till att ge intervjuer.

Däremot tror jag han bildgooglade henne för att se hur hon såg ut. Han ville ha en snygg tjej i ubåten. Så hon var totalkörd så fort han fått se hennes bild.

Han ville bli berömd. Numera kommer han endast bli ihågkommen som en bestialisk mördare. Ökänd. Ces´t la vie.
Citera
2018-01-24, 14:45
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Skäms på dig. Vadå "övertid"? Är du så avundsjuk på denna människa att du tycker att det är berättigat att lägga tid på att förtala en avliden? Dessutom till förmån för en komplett knäppgök.
Av personen ifrågas inläggshistorik att döma sticker det antagligen i ögonen på honom/henne att Kim Wall mördades av en dansk arisk man.
Citera
2018-01-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
PTSD drabbar inte bara soldater, all räddningspersonal o polis har alltid förebyggande och bearbetande terapi. PTSD gör inte att folk blir konstiga så det syns och jag tror inte det drabbar alla.
Vad jag tror är att han har funktionsstörning med allvarlig empatistörning, ihop med BDSM blir det en livsfarlig cooktail. BDSM bygger på att känna av partnerns gränser och gå på kanten eller lite över gränsen och det kräver säkert massor av inlevelse och komunikation. Om man saknar inlevelse, sympati och självkontroll så blir det sexualsadistiskt mord av det hela.

Ja, BDSM passade PM synnerligen illa då han egentligen är i total avsaknad av viktiga egenskaper som är en förutsättning för dessa rollspel.
Citera
2018-01-24, 15:18
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Numera är det väl närmast ett museum. Inte konstigare än att besöka Ausvischshc....hur det nu stavas, ni vet vad jag menar 😃
Citera
2018-01-24, 15:24
Medlem
aliasjomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Visst finns det dom som tar risker för meningsfulla journalistiska projekt. Men detta med Idi Amin t.ex. var ju redan överspelat sedan decennier. Inga människor kommer att undgå tortyr för att K retade upp Idi Amins söner. Och reportagen om sexualsadister, folk som har gosedjur som fetischer och "mänskliga vampyrer" var bara sjuka, de hade ingen samhällsnytta alls. (Eller möjligen kommer de nu efter hennes död och denna rättegång, att bli ett wake-up call, men inte på det sätt som hon själv hade föreställt sig.)

hört talas gonzojournalistik?

för övrigt framstår du som en hemsk, hemsk människa.
Citera
2018-01-24, 15:31
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag är inte alls säker på att Kims artikel hade något med mordet att göra. Så vitt jag förstått av Kims arbetsmetoder så gör hon research, ringer för intervju och därefter bokar hon och motparten tid. Jag är inte övertygad om att Madsen ens gjorde sig mödan att kolla upp hennes bakgrund. Tror han ansåg sig så otroligt berömd och upphöjd att folk inte är värda hans uppmärksamhet - men nedlåter sig till att ge intervjuer.

Däremot tror jag han bildgooglade henne för att se hur hon såg ut. Han ville ha en snygg tjej i ubåten. Så hon var totalkörd så fort han fått se hennes bild.

Han ville bli berömd. Numera kommer han endast bli ihågkommen som en bestialisk mördare. Ökänd. Ces´t la vie.

Det kan vara så och det kanske till och med är det troligaste, men jag har en vag känsla av det finns mer bakom det hela. Jag vill tro det, eftersom alternativet gör mordet ännu mer tragiskt.

Ett exempel är att PM varit högst delaktig i den alternativa kulturen i Köpenhamn; Ett ämne som KW varit uppenbart intresserad av, och som i kombination med geografin borde göra att dom åtminstone har gemensamma kontakter av olika slag. Var hennes intresse verkligen bara att dokumentera en affärsmässig tvist gällande ubåtar och raketer, eller hade hon hittat andra ingångar?

Sen kan iaf inte jag släppa parallellerna mellan PM och Parsons och vad det kan ha för betydelse gällande de sexuella motiven. Jag är dock medveten om att det är rejält konspiratoriskt och att jag är ute på hal is med den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in