2018-01-24, 12:50
Medlem
Det är hit han kommer?

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Politig%C3%A5rdens_F%C3%A6ngsel

Eller hit? https://no.m.wikipedia.org/wiki/Anstalten_ved_Herstedvester
Senast redigerad av Lulle333 2018-01-24 kl. 12:53.
Citera
2018-01-24, 12:51
Medlem
Jofs avatar
Har svårt att förstå tanken att han ev bara kan bindas till styckning och därmed släppas efter något år i fängelse.

Vem skulle annars att dödat henne?
Tänker man så här:
Hon skulle ha kunnat fått en stroke ex v och dött utan Madsens förskyllan. Man måste då kunna utesluta ALLA tänkbara alternativ. Hon skulle kunna tagit sitt eget liv. Kvävt sig med en plastpåse. Dränkt sig. Blivit biten av en skeppsråtta. ??

Bortom att tvivel, ska det vara.
Men ensam med en frisk ung människa som han våldtar och styckar ensam och isolerad utan andra möjliga gm i närheten.
DET räcker tydligen inte.
Vanlig logik får sig en törn. M A O

Eller har jag missuppfattat allt???
Citera
2018-01-24, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Det är hit han kommer?

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Politig%C3%A5rdens_F%C3%A6ngsel
Nej, troligen på Herstedvester fengsel där 30 av Danmarks farligaste fångar sitter. Det har varit ett reportage om just det i Danmark sent i höstas.
Citera
2018-01-24, 12:57
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Har svårt att förstå tanken att han ev bara kan bindas till styckning och därmed släppas efter något år i fängelse.

Vem skulle annars att dödat henne?
Tänker man så här:
Hon skulle ha kunnat fått en stroke ex v och dött utan Madsens förskyllan. Man måste då kunna utesluta ALLA tänkbara alternativ. Hon skulle kunna tagit sitt eget liv. Kvävt sig med en plastpåse. Dränkt sig. Blivit biten av en skeppsråtta. ??

Bortom att tvivel, ska det vara.
Men ensam med en frisk ung människa som han våldtar och styckar ensam och isolerad utan andra möjliga gm i närheten.
DET räcker tydligen inte.
Vanlig logik får sig en törn. M A O

Eller har jag missuppfattat allt???
Bortom allt rimligt tvivel är det. Det är därför han kommer dömas för mord, så du kan vara lugn.
Men det finns vissa här i tråden som vägrar förstå det.
Citera
2018-01-24, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, troligen på Herstedvester fengsel där 30 av Danmarks farligaste fångar sitter. Det har varit ett reportage om just det i Danmark sent i höstas.
Edit: blev något fel i hur många som sitter där. 150 st har man kapacitet för. Vet inte hur många som finns där i dagsläget. Det KAN vara så lågt som 30 - men ska kolla upp.
Citera
2018-01-24, 13:00
Medlem
Citat:

Dumt. När jag läser om aktiviteter i fängelset hörs det nästan lite mysigt ut. Av wikipedia verkade det vara värre i det andra.
Citera
2018-01-24, 13:00
Medlem
Citat:
Edit: blev något fel i hur många som sitter där. 150 st har man kapacitet för. Vet inte hur många som finns där i dagsläget. Det KAN vara så lågt som 30 - men ska kolla upp.

Edit 2: Ca 35 per är dömda för förvaring i detta fängelse.
Citera
2018-01-24, 13:08
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dusamter
När man pratar om "sjuka" personer (inte nödvändigtvis att Madsen är sinnessjuk) så anser jag att det kan finnas friska sidor och mer förvridna sidor.

För att passera denna gräns att mörda och tortera krävdes det nog en person som inte haft en tillräckligt kärleksfull relation till sin familj, kanske har personen varit svårmottaglig eller det helt enkelt inte funnits tillräckligt med uppmärksamhet och kärlek från familjen. Detta är det inledande steget.

Skulle inte förvåna mig om Madsen mördat förr, speciellt i ung ålder eftersom hans moral inte var riktigt befäst. Kanske kanaliserade han senare sin drivkraft åt "rätt" håll så gott det gick, tyder också på viss moral. Tyvärr föll moralen till slut, kanske på grund av svårigheter i övrigt i sitt liv? Tyder verkligen på att stöttepelarna empati och norm var bortblåsta och moralen var den sista pelaren som höll upp fasaden.
Jag håller inte helt med dig. Det alla studier av människor som varit i krig visar, soldater som dödat i aktiv strid, att när man förmåtts gå över gränsen att döda så trubbas man av och det blir lättare. Det är snarare så att få människor behåller sin moraliska kompass och sympati för fienden, de flesta deltar under grupptryck i tortyrliknande grymheter. Så den där gränsen att inte döda går att träna bort, därför börjar sadister med djur.
Visst kan de bete sig normalt hemma sedan men personer som står dem nära märker att de avtrubbats, att något fattas. Men det är en villfarelse att utomstående tror sig se om någon är en mördare. Det har väl det här fallet blivit en verklig ögonöppnare för oss alla. Jag erkänner att jag inte trodde att han mördat henne när jag såg honom i landstigningsfilmen. Aldrig att det just skett ett så bestialiskt mord. Men nu vet vi bättre!
Citera
2018-01-24, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag håller inte helt med dig. Det alla studier av människor som varit i krig visar, soldater som dödat i aktiv strid, att när man förmåtts gå över gränsen att döda så trubbas man av och det blir lättare. Det är snarare så att få människor behåller sin moraliska kompass och sympati för fienden, de flesta deltar under grupptryck i tortyrliknande grymheter. Så den där gränsen att inte döda går att träna bort, därför börjar sadister med djur.
Visst kan de bete sig normalt hemma sedan men personer som står dem nära märker att de avtrubbats, att något fattas. Men det är en villfarelse att utomstående tror sig se om någon är en mördare. Det har väl det här fallet blivit en verklig ögonöppnare för oss alla. Jag erkänner att jag inte trodde att han mördat henne när jag såg honom i landstigningsfilmen. Aldrig att det just skett ett så bestialiskt mord. Men nu vet vi bättre!
Är det inte så att det är vanligt att man drabbas av PTSD om man är en fullständigt normal människa som dödar i krig? Efter en händelse som Madsen "varit med om" borde han ha både mardrömmar och ångest om han var normal. Vilket han ju inte är - KAN inte vara.
Citera
2018-01-24, 13:13
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Bortom allt rimligt tvivel är det. Det är därför han kommer dömas för mord, så du kan vara lugn.
Men det finns vissa här i tråden som vägrar förstå det.

Känns lite bättre. Just ordet Rimligt. Viktigt ord.
Sen vet man ju inte vad dom tycker är rimligt.
En subjektiv bedömning av orsakerna. En kreativ försvarsadvokat skulle kunna hitta på en alternativ inte helt orimlig anledning till hennes hädanfärd.
Mer rimlig än bett av skeppsråtta och stroke då.
Min fantasi tryter dock.

För mig och många borde detta vara en closed case.
Citera
2018-01-24, 13:19
Medlem
Citat:
Är det inte så att det är vanligt att man drabbas av PTSD om man är en fullständigt normal människa som dödar i krig? Efter en händelse som Madsen "varit med om" borde han ha både mardrömmar och ångest om han var normal. Vilket han ju inte är - KAN inte vara.

Han kommer njuta det ljuvliga minnet resten av sitt liv. I min önsktänkning blir PM därför kastrerad så han inte får njuta längre.
Citera
2018-01-24, 13:22
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Både svensk, dansk och norsk myndighet har kört DNA-matchning och man har inte kunnat få någon träff. Jag vill minnas att även tyskarna gjort det. Ingen matchning där heller. Så antingen har man inte hittat någon kropp, med dna-bsudlingar, som han är ansvarig för att ha dödat, eller så är detta faktiskt han första mord. Fan vet.
Eller så har han varit skicklig i att inte lämna spår eftersig. Om det stämmer som skrivits så har han inte lämnat sperma i detta fall. Han var nog inte intresserad av penetration. Jag tror han kan ha mördat förut. Har han varit försiktigare förr så är det inte dna fynd som binder honom. Jag tror han släppte alla djävlar lösa den här gången och gav fan i hur det skulle gå sedan. Kanske planerade han verkligen självmord. Men modet svek när det kom till hans eget liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in