Citat:
Ursprungligen postat av
PhDSalander
Det kommer bli den största rättegången sen Breivik , fullt pådrag och grymt bevakat så hoppas allt i åtalet blir tillgängligt i skrift i god tid innan, vad tror ni?
Själv är jag lite kär i Jacob så kanske ska jag ta Madsen som täckmantel för att kunna få uppleva Jake live, ang närvara i rätten el inte 😊✌🏼, mvh en åklagarkramare.
Jag skulle också gärna vilja vara med på en av dagarna, men är det realistiskt att man ska få en plats? Måste man inte typ stå i kö hela natten eller något? Känns som jag är för gammal för sådant...
Hur kan man bli kär i Jeppe förresten - en blek och snipig kontorsnisse..?
Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Vid förvaring tror jag att jag läste att han blir isolerad nåt år. Kan ha fel där. Men om han inte blir det, så blir det nog ingen större fara för honom. I det fängelse han hamnar sitter drägget, de jävligaste danska brottslingarna, så han lär känna sig som hemma. Tyvärr.
Vad skulle M ha gemensamt med dem, menar du? Vad skulle de kunna prata om? Till 99 procent lär det vara muslimer, ryssar/öststatare och infött WT. Personer som börjat skolka, missbruka och begå småbrott redan i tolvårsåldern, som har dyslexi och ADHD och knappt har gått ut grundskolan. Knappast några man pratar om världsalltet och stjärnorna med...
Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
http://www.skd.se/2018/01/23/madsen-band-och-torterade-sitt-offer/
Under tisdagen blev stämningsansökan i målet offentlig, enligt dansk praxis, och därmed släpptes flera detaljer kring åtalet.
Mordet ska ha skett mellan den 10 augusti klockan 22.00 och den 11 augusti cirka klockan 10.00 står det angivet i åtalet.
Så kanske man kan få tag på stämningsansökan i alla fall?
Förundersökningen, det vill säga själva utredningen med bland annat alla förhör, promemorior och fotografier offentliggörs inte förrän när rättegången börjar i Byretten i Köpenhamn den 8 mars.
FUPen släpps tydligen den 8 mars. YES!
Enligt Diva (tror jag att det var), som har insikt i danskt rättsväsende, så släpps aldrig FUP:en. Och absolut inte innan rättegången är avslutad, eftersom juryn ska mötas av färska uppgifter i rättssalen, och inte ha kunnat läsa på innan. Jag skulle således inte tro allt för mycket på en svensk tidning - men
om det är sant, så är det ju alldeles fantastiskt!
Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag har också tittat på bilder. Den bilden då både han och Kim pratar med de i den mindre båten så ställer mannen en fråga till Peter typ "har du dykt?" Peter svarar "nej, men snart och pekar mot Mittelfortsgrundet" sedan vänder sig Madsen sig, närmast demonstrativt ryggen åt sällskapet. Just där och då tog fantasierna helt överhanden. Han fokuserade helt på nästa steg i handlingen. Tror han dök i samband med att kryssningsfartyget passerade med en gir kring ubåten. Allt fokus från land var på fartyget. Sedan var ubåten puts väck.
Han vände sig bort för att prata i sin mobil. Inte mer mystiskt än så...
Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
I en artikel i dansk tidning skriver man att t o m Madsens (f.d!) gode vän Jens Falkenberg säger att detta inte kan vara något spontant, utan att han planerat.
Det går inte att kopiera, och det är en betalartikel, men så pass mycket lyckades jag läsa i ingressen innan texten blurrades.
Ja, den där artikeln skulle man vilja läsa... Men jag tycker att det är hemskt fult av Jens att hänga ut sin gamle vän, som han hailade som "min Kapitäjn" på sin Facebook...
Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Citat BT
”De stik er efter anklagemyndighedens opfattelse blevet påført hende, mens hun var i live. Der er ifølge anklageskriftet tale om 10 stik på ydersiden af hendes kønsdele og fire stik inde i hendes vagina med kniv eller skruetrækker. ”
han hade medvetet filat(?) skruvmejslarna så att de blev än mer spetsiga.
Edit: under denna tiden som tråden levt har jag en mängd gånger observerat dina smileysar. Jag finner det motbjudande och för mig en omöjlighet att använda. De finns inte på kartan, ändå använder du dem. Det fattar jag faktiskt inte. Åtminstone inte nu. Idag.
Men säg då också åt dem som räknar upp på vilka vis M bör torteras i fängelset, och avslutar med en smiley... Jag skojar ibland med andra skribenter här, men jag skulle aldrig skoja med någon av parterna i målet.