2018-01-23, 20:44
Medlem
Don.Cs avatar
Övertygad om att KWs artikel om BDSM triggat honom. Han har läst den om och om igen, tittat på bilder på henne och tillslut var nog lockelsen alldeles för stor.

Spekulerats i om det skulle vara hans första mord eller inte. Det har jag ingen kunskap om att bedöma. Dock har han förmodligen, i och med sitt intresse för BDSM, erfarenhet av att tillfoga andra människor smärta (om än under kontrollerade former) och uppleva hur 'offret' lider. Inte omöjligt att han, likt beskrivet i. KWs artikel, har sysslat med 'lekar' som involverar knivar, blod, kvävning etc. Den enda skillnaden är väl att det i ubåten inte fanns några 'safe words' (och att han var tvungen att stycka kroppen efteråt). Utifrån det perspektivet (och med den erfarenheten han hade) är det nog inte omöjligt att det var första gången. Steget var nog inte så stort som det ter sig för de som inte sysslar med den typen av lekar?
Citera
2018-01-23, 20:46
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför sket du inte bara i mitt svar? Om det var irrelevant.

Vet du skillnaden på straffskalan gällande normaltypen av mord i Danmark? Om inte så kanske det kan få dig att fundera över vad åklagaren är ute efter för straffpåföljd. Det handlar inte om normaltypen mord utan försvårande omständigheter som ska ge livstid eller förvaring. Så vill du fortsätta diskutera fällande dom för mord?
Citera
2018-01-23, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Övertygad om att KWs artikel om BDSM triggat honom. Han har läst den om och om igen, tittat på bilder på henne och tillslut var nog lockelsen alldeles för stor.

Spekulerats i om det skulle vara hans första mord eller inte. Det har jag ingen kunskap om att bedöma. Dock har han förmodligen, i och med sitt intresse för BDSM, erfarenhet av att tillfoga andra människor smärta (om än under kontrollerade former) och uppleva hur 'offret' lider. Inte omöjligt att han, likt beskrivet i. KWs artikel, har sysslat med 'lekar' som involverar knivar, blod, kvävning etc. Den enda skillnaden är väl att det i ubåten inte fanns några 'safe words' (och att han var tvungen att stycka kroppen efteråt). Utifrån det perspektivet (och med den erfarenheten han hade) är det nog inte omöjligt att det var första gången. Steget var nog inte så stort som det ter sig för de som inte sysslar med den typen av lekar?

Jag tror att han blivit avtrubbad av alla tortyrfilmer och äkta-mord-filmer under lång tid. Detta skall då adderas med långvarigt bdsm. Å andra sidan är det ju långt till att göra detta i verkligheten. Han är verkligen sjuk. Rubbad. Fullständigt galen. Att visa upp ett blodigt ansikte framför kamerorna och verka helt oskyldig är så vidrigt äckligt. Och det kommer också ligga honom i fatet. Det finns inte en människa som kan vara helt objektiv i det här ärendet tyvärr. Hela Danmark har följt händelsen i över fem månader och förfasats. Han är så jävla körd.
Citera
2018-01-23, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vet du skillnaden på straffskalan gällande normaltypen av mord i Danmark? Om inte så kanske det kan få dig att fundera över vad åklagaren är ute efter för straffpåföljd. Det handlar inte om normaltypen mord utan försvårande omständigheter som ska ge livstid eller förvaring. Så vill du fortsätta diskutera fällande dom för mord?

Det vet jag faktiskt och åtalet innehåller särskilt försvårande omständigheter. Där åklagaren följdriktigt yrkar på livstid alt förvaring.

Att vi skulle diskutera annat än Madsens åtal föll mig aldrig in.
Citera
2018-01-23, 20:55
Medlem
Veckans Brott kl 21.00 SVT1

GW skall bl.a. ta upp detta då, liksom dubbelmordet i Bjärred.
Citera
2018-01-23, 20:57
Medlem
Citat:

Det var egentligen inte så många och dom få som fanns har nog backat sedan länge. Den envisaste har nog det egna nättrollet här varit. Som nu tystnat.

Så är det kanske, jag tänkte främst på det här uppslaget där PM:s bror uttalar sig tvärsäkert.

https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-bror-gw-persson-har-fel/

Citat:
Leif GW Persson tror att Kim Wall dött på Peter Madsens ubåt och att uppfinnaren gömt kroppen.
– Jag förstår varför han tror det, men han känner inte min brors personlighet

Citat:
–Det andra är det känslomässiga. Han är en person som alltid hittar empati för andra människor så om något gick fel, varför skulle han förvandlas till en cynisk mördare som vill dölja sina spår?
Citera
2018-01-23, 20:58
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Det vet jag faktiskt och åtalet innehåller särskilt försvårande omständigheter. Där åklagaren följdriktigt yrkar på livstid alt förvaring.

Att vi skulle diskutera annat än Madsens åtal föll mig aldrig in.

Ok, talar Träskmark något om straffpåföljden eller talar han bara om att Madsen fälls för mord?
Citera
2018-01-23, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ja, lite missvisande men menar alltså han håller armarna utsträckta o bildar en slags halvcirkel runt henne men inte med kroppskontakt. Däremot hans ansiktsuttryck stämmer inte överens med Kims,

Kan jag tänka mig. KW och PM var på två olika planeter, och deras utstrålning och mimik lirade inte ihop alls. PM var på väg mot ett pervomord, och KW var på ännu ett av sina intressanta skrivuppdrag. Och självklart var KW en quality target, någon som var extra häftig att ge sig på, ett riktigt fynd. Om KW var hans första offer är PM verkligen speciell. Det bör krävas mkt övning och brottslighet innan ett sådant här brott, som skedde helt öppet.
Citera
2018-01-23, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Så är det kanske, jag tänkte främst på det här uppslaget där PM:s bror uttalar sig tvärsäkert.

Hadde varit intressant att veta hur han tänker i dag...
Citera
2018-01-23, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror att han blivit avtrubbad av alla tortyrfilmer och äkta-mord-filmer under lång tid. Detta skall då adderas med långvarigt bdsm. Å andra sidan är det ju långt till att göra detta i verkligheten. Han är verkligen sjuk. Rubbad. Fullständigt galen. Att visa upp ett blodigt ansikte framför kamerorna och verka helt oskyldig är så vidrigt äckligt. Och det kommer också ligga honom i fatet. Det finns inte en människa som kan vara helt objektiv i det här ärendet tyvärr. Hela Danmark har följt händelsen i över fem månader och förfasats. Han är så jävla körd.

Jag kommer ihåg när jag såg bilden på honom, jag stelnade till för det såg ut som han hade ett litet blodigt sår vid näsan. Tänkte direkt att han dödat henne.
Jag undrar vilka tankar som kom över polisen som pratade med honom på plats? Väcktes misstankarna direkt, där och då?
Senast redigerad av Artefakta 2018-01-23 kl. 21:16.
Citera
2018-01-23, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindome

När Kim Walls torso dök upp tog hans bror bestämt avstånd från Peter. Sorgligt hur dåligt man kan känna ett halvsyskon.
Citera
2018-01-23, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Dom kunde väl inte visa upp det allra värsta helt öppet ens på en BDSM-kongress. Men alla fattar ju ändå vart det skulle leda, efter att ridån föll ner...

I artikeln står att mannen och kvinnan som gillade knife-play varit ihop i typ 10 år. Rimligen har han inte knullat henne med en kniv på varenda bdsm-fest de varit på, ens efter att ”ridån föll ner”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in