2018-01-23, 20:14
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Duger alldeles utmärkt.

"Per-Ole Träskman, professor emeritus i straffrätt vid Lunds universitet, säger till SVT Nyheter att han inte tror att det kommer att vara några svårigheter att få Peter Madsen fälld för mord.
Det är framförallt den medicinska undersökningen som tydligt har visat att Peter Madsen band, misshandlade och knivskar Kim Wall."
Källa: svtskåne

Det läste jag också, låter troligt.
Citera
2018-01-23, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jag såg den bilden förut men hittar den inte igen. Denna däremot som väl är tagen i samma sekvens (?)tycker jag är riktigt läskig där han liksom omsluter Kim med hela sig och har en väldigt konstig blick
och tittar bakåt bakom en leende och vinkande Kim.
https://www.google.se/search?client=safari&channel=iphone_bm&biw=1024&bi h=672&tbm=isch&sa=1&ei=84VnWo_sFMyasgHU-4bwDw&q=madsen+ubåt&oq=madse&gs_l=mobile-gws-img.1.1.0l5.4404.13915.0.17526.16.15.0.1.1.0.318.2 890.1j5j8j1.15.0....0...1c.1.64.mo bile-gws-img..8.8.1585.1..41j0i67k1.0.wxGhc8ct-Sg#imgrc=n7zIx2CRuzGN2M:

RIP Kim❤️
Omsluter? Det finns rejält med luft mellan dem där i ubåtstornet, under bar himmel. Jag ser inget suspekt i det fotot. (Däremot borde den jäveln slås ihjäl för det bestialiska mordet.)
Citera
2018-01-23, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Var stod "borrmaskin"?

Han har inte gjort något sådant tidigare, vad man vet.

Det stod skruvdragare..tror du han skulle skruva ombord.?
Svårt att göra nån illa med en skruvdragare...däremot om man sätter i ett borr i skruvdragaren så blir det andra grejer.
Citera
2018-01-23, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det stod skruvdragare..tror du han skulle skruva ombord.?
Svårt att göra nån illa med en skruvdragare...däremot om man sätter i ett borr i skruvdragaren så blir det andra grejer.
Nej, från dansk översättning till svensk blir det skruvmejsel. Så en skarpslipad skruvmejsel. Inte en vanlig skruvmejsel - han har suttit och filat på den länge länge i sin lilla verkstad.
Citera
2018-01-23, 20:24
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Omsluter? Det finns rejält med luft mellan dem där i ubåtstornet, under bar himmel. Jag ser inget suspekt i det fotot. (Däremot borde den jäveln slås ihjäl för det bestialiska mordet.)

Ja, lite missvisande men menar alltså han håller armarna utsträckta o bildar en slags halvcirkel runt henne men inte med kroppskontakt. Däremot hans ansiktsuttryck stämmer inte överens med Kims,
Citera
2018-01-23, 20:29
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Citat BT:

” Sådan lyder de uhyggelige detaljer i tiltalen i det anklageskrift, som anklagemyndigheden ved Københavns Politi netop har givet pressen og offentligheden indblik i.”

Edit: Jag tolkar det som att vi kan få tillgång till den, eller så menar de att vi får tillgång via pressen? Osäker nu.

Tror översatt blir ungefär:

Så lyder de ohyggliga detaljer i åtalet, som åklagarmyndigheten vid Köpenhamnspolisen nu delgett pressen och allmänheten.
Citera
2018-01-23, 20:32
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Helt ofattbart att någon kan göra något så fruktansvärt mot en annan människa. Det finns verkligen rakt igenom onda människor. Stackars stackars tjej. Och stackars stackars familj och nära. Vila i frid söta Kim.

Det finns många grymma sadistmördare genom historien.
Som Jeffrey Dahmer,Ted Bundy,Richard Kuklinski,Ivan Milat,Ed Gein,Marc Dutroux
och kanske den jag tycker är den läbbigaste Andrej Tjikatilo.
Peter Madsen har en plast på den listan,även om det bara är 1 mord som PM är skyldig till
(personligen tror jag det är fler som kommer nystas upp under resans gång,märkligt och kanske historiskt ovanligt att börja vid 46 år med ett fall som detta,vad vet jag,nån annan kan nog vedifiera bättre)
Inget annat mord i Norden kan anses lika brutalt och ovanligt.
Kanske finns men inget jag kommer på nu,ett vanligt mord är det inte.
Tänk att vara instängd i en ubåt med en sadistisk psykopat,utan chans att fly.

Inte så troligt Kim Walls vänner och släktingar läser här inne men ni ska i så fall veta att vi är många som tänker på Kim och innesluter henne i våra böner,nu är Kim på en bättre plast.
Frid över hennes minne.

PM är inte värd att nämna men rättvisan måste ha sin gång.
PM ska låsas in,nycken ska slängas i havet. Sedan kan PM ruttna där inne,både invärtes och utvärtes.
Citera
2018-01-23, 20:34
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan ju vara så, har riktigt dålig koll på dansk offentlighet.

Ja, den är långt ifrån Sveriges. Men jag tror att polisens handlingar kanske avgörs av åklagaren och i ett uppmärksammat fall som detta så kanske man väljer att släppa FU till journalister, men det skulle förvåna mig om man öht släppte något till allmänheten.

http://www.domstol.dk/om/publikationer/HtmlPublikationer/Vejledninger/Vejledning%20om%20aktindsigt%20ved%20domstolene/kap11.htm
Citera
2018-01-23, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Duger till vad? Läs mina inlägg svara sen annars blir jag riktigt förbannad.

Jag läste ditt inlägg och svarade på det. Här gäller det åtal som rör Madsen. Åtalets bärighet svarade jag på via att citera en professor em från Lunds universitet.

Jag tänker inte börja leta bakåt för att förstå vad du egentligen menar.
Citera
2018-01-23, 20:38
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag läste ditt inlägg och svarade på det. Här gäller det åtal som rör Madsen. Åtalets bärighet svarade jag på via att citera en professor em från Lunds universitet.

Jag tänker inte börja leta bakåt för att förstå vad du egentligen menar.

Men ge då fan i att svara med en idiotlänk som inte har samband med mina inlägg.
Jag talade om mer än mord som ska räcka till livstid eller förvaring det gör inte ett normal mord och när det gäller fällande dom har jag skrivit om i dag tidigare. Du kanske behöver sova?

Allt detta hysteriska om fällande dom för mord kom i och med detta inlägg-.
Står det någon info om det här? Nä, just det. Det är direktcitat från åklagarens stämning.
Citat:
Peter Madsen misstänkts på okänt sätt ha dödat Kim Wall står det i stämningsansökan. Och möjligtvis genom att skära henne i halsen eller att ha strypt henne. Men det står tydligt att man inte vet det.

Planeringen skrivs som att han ska ha tagit med sig en rad föremål. Tidsspannet är 10 aug kl 22.00 fram till 11 augusti klockan 10.00. Alltså ingen exakt tid för när Kim Wall dog eller hur hon dog.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-23 kl. 20:41.
Citera
2018-01-23, 20:42
Medlem
Citat:
Men ge då fan i att svara med en idiotlänk som inte har samband med mina inlägg.
Jag talade om mer än mord som ska räcka till livstid eller förvaring det gör inte ett normal mord och när det gäller fällande dom har jag skrivit om i dag tidigare. Du kanske behöver sova?

Varför sket du inte bara i mitt svar? Om det var irrelevant.
Citera
2018-01-23, 20:44
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Det finns många grymma sadistmördare genom historien.
Som Jeffrey Dahmer,Ted Bundy,Richard Kuklinski,Ivan Milat,Ed Gein,Marc Dutroux
och kanske den jag tycker är den läbbigaste Andrej Tjikatilo.
Peter Madsen har en plast på den listan,även om det bara är 1 mord som PM är skyldig till
(personligen tror jag det är fler som kommer nystas upp under resans gång,märkligt och kanske historiskt ovanligt att börja vid 46 år med ett fall som detta,vad vet jag,nån annan kan nog vedifiera bättre)

Men det finns en sak som skiljer Peter gentemot de du nämner, tror jag. Nämligen att Peter "skyltar sig" med offret (Kim) innan dådet. De blir fotograferade tillsammans på Ubåten (där de är ensamma), snackar med vittnen på sjön..

Peter har nog en grandios bild utav sig själv. Lite "Hannibal Lecter" typ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in