2018-01-22, 17:46
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lydiasvensson
Läs på! sjukdomen ME som kallas porten till helvetet. Sluta tjata om sekter, alla var så trötta och hamnade i bättre värld.

Men vi vet ju inte om flickorna hade sjukdomen!
Det är ju snarare föräldrarnas livssituation fram till morden som ska förklaras och få sin lösning, men framförallt förhindra framtida dåd.
Citera
2018-01-22, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men vi vet ju inte om flickorna hade sjukdomen!
Det är ju snarare föräldrarnas livssituation fram till morden som ska förklaras och få sin lösning, men framförallt förhindra framtida dåd.

Det står extra vad tjejerna hade drabbats av det hymlas inte med det längre.
Googla så kommer du in på en av Sveriges största blaskor där står det exakt.....
Citera
2018-01-22, 17:57
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Vad är en suppressiv person?
Här står om det: https://www.scientologi.se/faq/scientology-attitudes-and-practices/what-is-a-suppressive-person.html
Citera
2018-01-22, 18:00
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Annars är min uppfattning att OH var på gång att bli befordrad professor, om nu inte, etc etc.

Att vara sökande till en professur, är inget för ömtåliga personer. Det förekommer ofta en del mindre vänliga synpunkter.
Citera
2018-01-22, 18:04
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denstorakritikern
Det står extra vad tjejerna hade drabbats av det hymlas inte med det längre.
Googla så kommer du in på en av Sveriges största blaskor där står det exakt.....

Har de släppt diagnosen idag? Annars kan du skriva det direkt.
Citera
2018-01-22, 18:09
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Sorry såg att jag skrivit totalt fel menar givetvis att det har inte har undgått någon eller att ingen har missat denna tragiska händelse. Mitt fel och jag hoppas verkligen de flesta förstod vad jag menade
Ah, okej, det var verkligen inte meningen att vara någon som klagar på ett uppenbart fel. Trodde du menade att detta var en perifer händelse.
Citera
2018-01-22, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Men du minns väl vad du skrivit, läs ovan, så kanske du förstår vad jag svarade på? Hur kommer det sig att pappan vill ta på sig mord på sina barn om det var en olycka? Du minns kanske att föräldrarna skrivit ett brev?

Ja, jag var nog otydlig med hur jag tänkte. O & H skrev brevet, försökte ta sina egna och barnens liv med kolosförgiftning. Det fungerade inte som de tänkt. Barnen dog, O & H förlorade medvetandet men var fortfarande liv. O vaknade så småning upp och inser att det inte gick som planerat. Han "hjälper" den fortfarande medvetslösa H, över till andra sidan och tar sitt eget liv.
Citera
2018-01-22, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Det snackas ganska mycket om att de kanske var scientologer ett par sidor bak. Vet att nån skrev om det ett inlägg tidigt i tråden, men varför har det tagits upp nu igen? Nya källor?

Det kom upp med anledning av att det borde behövas en annan orsak för ett gemensamt beslut än att de satt vid matbordet en kväll och tog upp diskussionen om sin livskvalitee.

I början av tråden nämndess också en adress i Arlöv som ett ställe familjen besökte, där även Scio håller till. Men det gick snabbt förbi i mängden av inlägg.

Men har nu kommit upp igen och jag tycker inte det riktigt har klargjorts om det är ett riktigt spår eller ej.

Om det som stått i tråden on Scio stämmer med uteslutning och hur scio ser på sjukdomar, så sätter det hyllningarna som postats i ett annat perspektiv. Där nämns inte ett enda ord om familjen i övrigt, bara O är med i båda texterna.
Citera
2018-01-22, 18:40
Medlem
11300 inlägg och ingen verkar veta något om vare sig familjen, eventuellt vilken/vilka sjukdomar döttrarna haft, eller någonting alls om familjen. Bor det verkligen ingen i Bjärred som kände familjen alls?
Måste vara ett FB rekord detta!
Citera
2018-01-22, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmazingMilla
Sågs familjen utomhus? De måste ju också ha handlat ibland? Matkasse till dörren? Levde de ett normalt liv i Göteborg? Hade/har de depression i släkten?

Kan undra varför pappan lämnade in taktpinnen istället för att gå vidare i sin karriär och bli mer känd. Fast å andra sidan blev han ju en snackis på nätet nu med, sorgligt nog.

Står i tråden att ett av barnen med fadern setts i affären i mellan dagarna. De har också badat i poolen i sommras.

Tycker också det är märkligt att han skulle ställa upp på gemensamt beslut om att mörda barnen med tanke på hur när sitt mål att bli proffessor som har verkar ha varit. Hans nedgång med endast 10% i arbetet för att stödja sina sjuka barn i visar också hur fokuserad han var på sitt jobb.
Citera
2018-01-22, 18:50
Medlem
Nedanstående länk fick jag av användaren Memmajemma där hon ber mig lägga ut den pga egen okunskap att göra det. Jag har fått tillåtelse att meddela vad hon skrev till mig. Jag vet inte om detta är Agnes eller ej, men nån annan kanske kan avgöra.

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=296429624105389&id=100012150618878& set=ecnf.100012150618878&source=49

Memmajemma skriver: jag gick och kikade på L*sa H*nkows FB-profil, hon är ju mamma till L*nnea H*din. Så kikade på Linneas vänlista och hon är vän med M*tilda H*din som ser ut som hennes syster. Då hittade jag bilderna. Under en bild så står det ” Det är jag och Agnes”. Därför jag tror det kan vara hon, vad tror du? 🤔
/M
Citera
2018-01-22, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Har de släppt diagnosen idag? Annars kan du skriva det direkt.

De här tjejerna fick inte vara trötta utan tvingades nog med i föräldrarnas höga tempo i vardagen, ingen tid skulle lämnas åt vila och återhämtning.
Man hade orealistiska krav på barnen när det gäller prestation och när barnen inre orkade så brast det för föräldrarna som ville skryta om sina barn.
De drabbades väl av ME/CFS något annat har jag inte läst.
Dessa barn var nog alla andra till viss del nämligen tröttna och slitna helt enligt vad som hör dagens lite för häftiga fart och krav på barn.
Det kommer snart att visa sig mer eftersom yngre mår allt sämre o sämre och det är inte något jag förvånas över då det finns äldre föräldrar som anser att kommer man ingenstans så är man inget och det vill man undvika sen hur man mår innerst inne är ovesentligt så länge man lever upp till normen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in