2018-01-22, 10:19
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiruna2044
Att flickan i fotbollslaget är Agnes är klart men frågan är om Agnes (agnesisbored) på Instagram är samma flicka.

Jag har skrivit om detta Instagramkonto tidigare och hur jag hittade det. Men nu gör jag en "for dummies" version.

Googla äldsta dotterns förnamn+efternamn utan mellanrum. Då får ni upp en kommentar hon gjort via Instagram. Kopiera länkadressen, googla och visa den cachade versionen. Datum och klockslag stämmer överens för kommentaren.

Bild hur det ser ut.

Hon har taggat en kille som vid en google sökning visar sig bo en dryg km från hennes hus i Bjärred och som oxå är född 2003.

Men det är klart: kan ju vara ngn i hennes närhet som startat ett Instakonto i hennes namn, byter sedan ut efternamnet och laddar upp bild på en helt annan tjej...
Senast redigerad av rubbergirl 2018-01-22 kl. 10:30. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-01-22, 10:23
Medlem
[quote=Gummizone|62992369]Detta fall är helt ofattbart.

Men att det skulle vara sjukdom för flickorna som gjort att man väljer detta tror jag inte. De försöker få sin handling att se god ut men det gör det inte.

Får jag själv tänka fritt tror jag mamman i denna familjen mått dåligt under lång tid. Personer son mår dåligt är experter på att dölja sitt mående och tankar.
Dottern har mått dåligt och mamman "gör" sjukdomen. Barn som får höra att de är sjuka kan mycket lätt manipuleras till sjukdom. Mammans mående kan därför tas ut på dottern. Inte hon som mår dåligt utan dottern. Och då blir all fokus på dotterns hälsa. Pappa är fullkomligt förblindad av mamman och litar på allt. Eftersom mamman mår dåligt av "situatuonen" tar pappan på sig den drivande rollen utåt för att mamma ska fokusera hemma.
Yngsta dottern känner sig oviktig och bortglömd. Börjar även hon visa tecken på att må dåligt. Mamman bekräftar att även hon nu är sjuk. Pappan blir förtvivlad.
Hemma har mamman en deprimerad och negativ inställning. Barnen känner av detta och blir även de deprimerade. Om de inte varit sjuka hade inte mamma behövt må dåligt. Allt är deras fel.
Pappan får dagligen höra när han kommer hem om hur dåligt barnen mått. Hur mörkt allt är. Hur ledsen mamman är
Tillslut har båda barnen blivit helt sjuka av mammans på tryck och pappan har även han blivit djupt deprimerad av att hans familj går under. Mamman som inte fått hjälp blir mer och mer deprimerad och är nu på gränden för att livet inte är värt mer. Då pappan förstår att barnen har ingen framtid och mamman har inget att leva för om hennes barn inte får leva inser att han kommer förlora alla sina tre tjejer. Mamman pratar om att inget är värt mer. De borde dö alla och det vore det mest skonsamma. Pappan blir nerdragen och börjar nu känns detsamma.
De väljer att avsluta allas liv med mammans påtryckning

Eller så är det bara så att det visar sig att föräldrarna hade en mörk hemlighet som de misstänkte att de inte kunde hålla gömd mer. Och för att slippa skammen tänker de ta livet av sig. Hellre döden än skammen. Men ska de dö tar de barnen med sig för att vara tillsammans och undvika att barnen får gå igenom sorg och skam

För ingen förälder oavsett barns sjukdom väljer att mörda båda barnen och sig själva. Detta är inget barmhärtighet försvarbar tragedi. Det är mord av barn och självmord för att slippa konsekvenser.

Usch får rysningar av det du skriver hoppas verkligen inte det stämmer att de stackars barnen blivit så misshandlade psykiskt 😢
Citera
2018-01-22, 10:27
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du tror alltså inte att flickorna var sjuka? Har du nåt som stödjer din teori. Hur fick dom hemundervisning och läkarintyg till två friska barn?

Utan att djuploda i saken (IANAD) kan man ju påminna sig att ME definieras via symptom. Det ger goda öppningar för att bedöma barnen som "sjuka" utan att det finns så mycket objektiva undersökningar som kan göras för att verifiera sjukdomen.
Citera
2018-01-22, 10:35
Medlem
growingpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gummizone
Detta fall är helt ofattbart.

Men att det skulle vara sjukdom för flickorna som gjort att man väljer detta tror jag inte. De försöker få sin handling att se god ut men det gör det inte.

Får jag själv tänka fritt tror jag mamman i denna familjen mått dåligt under lång tid. Personer son mår dåligt är experter på att dölja sitt mående och tankar.
Dottern har mått dåligt och mamman "gör" sjukdomen. Barn som får höra att de är sjuka kan mycket lätt manipuleras till sjukdom. Mammans mående kan därför tas ut på dottern. Inte hon som mår dåligt utan dottern. Och då blir all fokus på dotterns hälsa
. Pappa är fullkomligt förblindad av mamman och litar på allt. Eftersom mamman mår dåligt av "situatuonen" tar pappan på sig den drivande rollen utåt för att mamma ska fokusera hemma.
Yngsta dottern känner sig oviktig och bortglömd. Börjar även hon visa tecken på att må dåligt. Mamman bekräftar att även hon nu är sjuk. Pappan blir förtvivlad.
Hemma har mamman en deprimerad och negativ inställning. Barnen känner av detta och blir även de deprimerade. Om de inte varit sjuka hade inte mamma behövt må dåligt. Allt är deras fel.
Pappan får dagligen höra när han kommer hem om hur dåligt barnen mått. Hur mörkt allt är. Hur ledsen mamman är
Tillslut har båda barnen blivit helt sjuka av mammans på tryck och pappan har även han blivit djupt deprimerad av att hans familj går under. Mamman som inte fått hjälp blir mer och mer deprimerad och är nu på gränden för att livet inte är värt mer. Då pappan förstår att barnen har ingen framtid och mamman har inget att leva för om hennes barn inte får leva inser att han kommer förlora alla sina tre tjejer. Mamman pratar om att inget är värt mer. De borde dö alla och det vore det mest skonsamma. Pappan blir nerdragen och börjar nu känns detsamma.
De väljer att avsluta allas liv med mammans påtryckning

Eller så är det bara så att det visar sig att föräldrarna hade en mörk hemlighet som de misstänkte att de inte kunde hålla gömd mer. Och för att slippa skammen tänker de ta livet av sig. Hellre döden än skammen. Men ska de dö tar de barnen med sig för att vara tillsammans och undvika att barnen får gå igenom sorg och skam

För ingen förälder oavsett barns sjukdom väljer att mörda båda barnen och sig själva. Detta är inget barmhärtighet försvarbar tragedi. Det är mord av barn och självmord för att slippa konsekvenser.

Det är basta sammanfattning hittills. Jag har haft insyn i "liknande" familjeförhållanden både i arbetslivet och privat och kan bara bekräfta att väldigt ofta är det någon av föräldrarnas psykiska labilitet som drar med sig resten av familjen. Jag har haft känslan från början att mammans osynliga roll var inget annat än att överlämna ansvaret på resten av familjen. Det finns inte möjlighet för utomstående att reagera eller ingripa. Den som är orsak har oftast en mycket god förmåga att göma sigg bakom de andra....Pappan i detta fallet måste ha haft en gigantisk börda att bära som brast till sist.......Flickornas tillstånd har troligen varit en emotionell stresspåverkan med diverse fysiska symptomer. Detta var mord på två barn
Citera
2018-01-22, 10:39
Medlem
CoopColas avatar
Det snackas ganska mycket om att de kanske var scientologer ett par sidor bak. Vet att nån skrev om det ett inlägg tidigt i tråden, men varför har det tagits upp nu igen? Nya källor?
Citera
2018-01-22, 10:46
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonatanmw
(...)
Finns det en markant skillnad på förbrukningen låter detta mer (s)om huvudbrytare/strömavbrott.
Kanske de först bestämt sig för att åka någonstans, t.ex. för att ta in på ett hotell eller ett pensionat på en fridfull plats, och där genomföra det hemska? Men så insåg de att det vore taskigt för personalen och hotellägarna att stället skulle gå till historien som "dödens hotell" och bestämde sig för att åka tillbaka hem.
Bara en tanke. Men de som har möjlighet att gräva i detta och känner till vilka etablissemang som kunde vara lämpliga, kanske kan kolla upp bokningar osv på dessa ställen?
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ljusbehandling kan vara effektivt mot trötthetssymptom.
Citat:
Ursprungligen postat av Drlacan
Nu vet jag inte om det alls är sant att de var i Belgien - men om - så finns en av de mest välkända läkarna som arbetar med ME i Belgien : dr Kenny De Meirleier
Enligt expressens artikel ska de, enligt en anonym granne, ha gjort minst två resor till Tyskland för dessa ljusbehandlingar.
Ljusbehandlingar går emellertid att få även i Sverige, så jag tippar helt sonika att Tysklandsresorna - om resorna nu verkligen gick dit - var dimridåer för något annat och/eller för att fixa läkarintyg från mindre seriösa kvacksalvare.

Sorry ifall detta redan har avhandlats under det senaste dygnet. Men jag har nu 45 sidor att läsa ikapp. (Är sjuk och hemma från jobbet idag och ska snart inta sängläge och sova ett tag, men återkommer senare ifall någon tar dessa diskussioner vidare.)
Citera
2018-01-22, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Det snackas ganska mycket om att de kanske var scientologer ett par sidor bak. Vet att nån skrev om det ett inlägg tidigt i tråden, men varför har det tagits upp nu igen? Nya källor?

Jag har också fått information om att de var scientologer! Och de tror inte på en själslig död utan man bara byter kropp...

Sen förstår jag inte heller alla diskusssioner om sjukdomen, ja klart man undrar och vill veta vad de led av. MEN det är oavsett vad inte ens för en halv sekund en ursäkt till att de mördat sina barn.
Citera
2018-01-22, 10:57
Medlem
Citat:

Nån fick ett nytt PM igår vilket gjorde h*n "övertygad om scientologi-spåret", eller nåt. Följde knappt tråden igår så kan ha missat något väsentligt, men det känns mest som lösa spekulationer, alltjämt.

Citat:
Ursprungligen postat av Luddesudde
Sen förstår jag inte heller alla diskusssioner om sjukdomen, ja klart man undrar och vill veta vad de led av. MEN det är oavsett vad inte ens för en halv sekund en ursäkt till att de mördat sina barn.

Om barnen led är det väl en jävligt viktig pusselbit i att kunna nödga förståelse? Om man nu vill förstå och inte bara bidra med substanslösa kommentarer som att "mord är mord".
Senast redigerad av hicku 2018-01-22 kl. 11:08.
Citera
2018-01-22, 11:02
Medlem
Rodjas avatar
Fel om CoopCola

Citat:
Ja, det böljar vissa scenarier i den här tråden, och jag tror att det beror på att det berör många.
Inflödet på kommentarer är högt.
Men varför det tagits upp igen, beror nog också på att alla orkar inte skriva eller läsa hela tiden och jag själv tog upp scientologin några sidor tillbaka, hade läst lite i tidigare inlägg, inte för att jag har bevis eller källor, men för att förstå något så måste man ju få lov att beskriva ett scenario man kan anta vara en del av det här till synes oförståeliga dådet, som är rätt ovanligt. Idag finns dokumentärer som är väldigt talande beroende av att fd "höga" tidigare medlemmar av sekten har hoppat av.

Många har fått skit här för att de skrivit "kallt och empatilöst", vilket är helt fel, när de bara försöker dra i vissa möjliga tåtar. Om jag ser rätt så är det här ditt första inlägg i det här fallet, varsågod och börja på inlägg #1.

Det finns några vettiga som skriver här. Lycka till!

Förlåt CoopCola, såg fel, du har skrivit mycket mer!
Senast redigerad av Rodja 2018-01-22 kl. 11:05. Anledning: Sakfel
Citera
2018-01-22, 11:03
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Om nu föräldrarna höll på med alternativa behandlingsmetoder, hade upprepade möten med skolan, förespråkade hemundervisning etc etc i den omfattning som verkar ha skett så kan ju den typen av inställning få det friskaste barn att känna sig sjukt.

Tänker då främst på den yngsta dottern.

Kanske var det så, att en eller båda föräldrarnas inställning till föräldraskap och uppfostran var litet udda och inte alls fungerade i praktiken?

Inte utan att tanken snuddar vid hjärntvätt.
Om man har avvikande tro, tankesätt kring barnens uppfostran, frihet och minutiöst ska styra barnet efter sin egen uppfattning och regelverk, är inte Sverige det optimala landet. De första grundskoleåren är väl någolunda "smärtbefriade", men sen kommer frigörelsen och barnet är inte så lätt att kontrollera längre. Även mindre saker, som att mamma och pappa inte längre är idolerna, kan leda till krockar. Lockelsen utanför familjen växer.
Förr brukade man säga att en hel by fostrade barnen, man la sig i och fann inga bekymmer med att huta åt grannens barn om dessa inte fanns nära. Vet inte om man kan kalla det hjälp, men barnen hade ögon på sig iaf. Barn såg vuxna på ett annat sätt. Så är det inte längre.
Nu är det individualismen som genomsyrar familjer, var och en tänker på sig själv och sin utveckling. Man polerar sina egon.
Om föräldraparet ansåg att barnen skulle följa dem, tänka likadant, var barnen, helt naturligt, på kollisionskurs gentemot föräldrarna, vilka la till med nya styrelement. Som sjukdom via hjärntvätt.
Får dock en känsla av de var bihang till sina lyckade föräldrar och att dessa fortfarande kom i första rummet.

Att de varit i Tyskland för behandling, hur vet vi det egentligen? Finns det några berättelser, foton från resan?
Saknar dessutom föräldrarnas fight via sociala medier för sina barn, för grupper finns för alla tillstånd, namnsunderskrifter för motioner mm.
Citera
2018-01-22, 11:16
Medlem
https://youtu.be/-l2Ai7F2SjY

Kan detta vara O.H?
Citera
2018-01-22, 11:17
Medlem
Men guuuuud, kan ni inte bara släppa scientologispåret?
Om barnen varit så sjuka att de sökt både vård utomlands och alternativa behandlingar så är det väl inte så konstigt om scientologerna slunkit med i den högen? Jag kan väl inte vara den enda som tänker så?

Det var ju t.o.m. någon som kom in i tråden, som sa sig ha insikt (och jag väljer att lita på det) och sa att de haft samröre med scientologerna men var inte medlemmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in