Citat:
Ursprungligen postat av
thelybingen
Återigen, vad är det för mening att ens ha en tråd i ett diskussionsforum om detta ämne om folk inte får spekulera? Som jag även skrev att jag gjorde i slutet. Man kan inte skriva OBS! Spekulation! Efter varje mening. Men mamman hade enligt källor (som vi inte heller kan vara säkra på) cancer, jag antar att hon oavsett diagnoskod hade symtom i form av trötthet. Och vet du vad, ett symtom på depression är trötthet. Likaså koncentrationsförlust, initiativförmåga osv. Trötthet är ett symtom på de flesta sjukdomarna. Med det sagt menar jag att vi kan inte vara säkra på ett skit, men OBVIOUSLY mådde de inte bra. Synd att det skulle till barnmord. Folk som försöker få föräldrarna att framstå som fina människor som mördade av barmhärtighet; jag hoppas nån annan får besluta om ni ska få leva eller inte! Det finns en anledning till alla lagskärpningar och att barnkonventionen ska införas i svensk lag, för att stärka barns rättighet! Barn är egna människor med rätt till liv, hälsa och skydd från föräldrar efter behov. Barn är inte "en del i familjen" enbart utan även egna individer. Även efter att de mördats fick de skulden av föräldrarna; det var "deras fel" att hela familjen var tvungna att dö. Med andra ord levde inte flickorna upp till föräldrarnas krav, och Då föräldrarna inte orkade mer så tyckte de att de hade rätt att avsluta sina barns liv.
Fy fan säger jag bara. Jag förstår vad folk menar, vrängd verklighetsuppfattning kan komma med djupa depressioner, och bara för att jag inte ser föräldrarna som barmhärtighetsmördare innebär inte det att jag inte fattar. Men det är att smutsa ner begreppet "psykisk ohälsa", att håna barnen, att på något sätt ens försöka befria föräldrarna från denna skulden enligt mig. De mördade sina barn för sin egen skull. De kunde planera dådet, skriva avskedsbrev, framställa det som ett rationellt beslut etc. vilket inte tyder på en psykos eller vrängd verklighetsuppfattning eller i den grad många försöker få det till. De tog ett välplanerat beslut att mörda sina barn, och sig själva, för att DE inte ORKADE. Hur fan kan man ens skylla på barnens sjukdom? Det handlar snarare om att DE varken hade ork eller lust att kämpa vidare så de gjorde det enkelt för SIG SJÄLVA. Men 2 barn har mist sitt liv. De hade en framtid. Men den valde föräldrarna bort åt dem.
Det ligger mycket i det du säger.
Och att vi ska ha FÖRSTÅELSE för att någon har mördat sina barn, som många här i tråden förfäktar, är skrämmande, och därför så provocerande.
Har man förståelse för det är man inte frisk i huvudet, anser jag.
Däremot behöver vi få en FÖRKLARING. Därav alla spekulationer, naturligtvis. Vi behöver veta exakt hur förklaringen ser ut, just för att det är så totalt obegripligt och OFÖRSVARBART.