2018-01-22, 16:56
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Igår kväll fanns ett inlägg på youtube om denna kvinna bakom filmen.
Ett inlägg som handlade om att kvinnan först ville samla in pengar till
en film om biopolaritet 2013,men eftersom folk inte var intresserade av att
donera pengar till henne, kom detta med ME upp i stället...
Pengarna rasslade snabbt in, för folk som har denna diagnos vill gärna
lyfta fram den så att den ska bli seriös.
Det fanns mer info, som jag sedan inte kunde hitta imorse, borttaget ?

Under sekelskiftet kallade man det för asteni och hysteri då folk svimmade av
trötthet.
Antar att det är liknande människor som betraktar sig som elallergiker,
oralgallvanismare etc som har ME dvs man orkar inte att hänga med i samhällsutvecklingen, de behöver ett lugnare tempo och vill ha en medicinsk förklaring till sina symptom.Det verkar vara en vanlig diagnos hos de som har ASD.
Har du sett dokumentären?
Citera
2018-01-22, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det är inte fråga om förståelse för brottet utan om att försöka FÖRSTÅ vad som ledde till detta hemska.
Precis. Men många verkar likställa det. Vilket inte är riktigt klokt.
Citera
2018-01-22, 17:02
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Har du sett dokumentären?

Vilken dokumentär? Den som fokuserar på allt negativt? Det finns annat att studera också när det gäller omtalad sjukdom. Så inom några år kanske det finns mediciner? Du vet de amerikanska sjukförsäkringsbolagen sätter press på forskningen, så visst är det uppmärksammat. Vissa prövar mediciner med resultat och får man evidens så lär man få det hos läkaren också.
Citera
2018-01-22, 17:07
Medlem
Citat:
Det är inte fråga om förståelse för brottet utan om att försöka FÖRSTÅ vad som ledde till detta hemska.
Tyvärr går det nog inte att förstå galenskap. En psykiskt sjuk människa är fullkomligt oförutsägbar i många få.

Också är det mänskligt att vilja hitta syndabockar i fall som detta. Kommunen skolan socialtjänsten vården ja t o m scientologerna. Dessvärre verkar ju detta ha varit en högst dysfunktionell familj som var extremt bra på att dölja det och maskera galenskapen genom isolering, sjukdomspåståenden etc. De verkade helt enkelt normala. Hur ska någon kunna se igenom detta? Som inte är synsk och kan se igenom väggar?
Citera
2018-01-22, 17:10
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:

Ingen som är frisk i huvudet kan "förstå vad som ledde till detta hemska". Ni som försöker förstå det är lika rubbade som dessa mördare!!
Citera
2018-01-22, 17:11
Medlem
Wierdandsweets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahcg
https://mobile.twitter.com/D0minicM0rgan/status/667463764455923712

OH och HB?
Det är inte Hanna Brenton från Bjärred utan den du har på bild är en känd reporter.
https://mobile.twitter.com/hannahcbrenton
Citera
2018-01-22, 17:30
Medlem
Citat:

Många tycks inte begripa att i just förståelsen för vad som ledde fram till handlingen ligger möjligheten att förhindra att detta upprepas i framtiden.

Det är inte liktydigt med att acceptera handlingen/brottet som sådant.
Senast redigerad av Remark 2018-01-22 kl. 17:35.
Citera
2018-01-22, 17:34
Medlem
Läs på! sjukdomen ME som kallas porten till helvetet. Sluta tjata om sekter, alla var så trötta och hamnade i bättre värld.
Citera
2018-01-22, 17:35
Medlem
Lördagens morgon TV4 besöktes av en man som vårdat sin sambo som varit sjuk i ME och sängliggande i 8 år. Hon blev sjuk efter Svininfluensavaccin.
Besökare var också en läkare som forskade i ME. De har kunnat påvisa kemiska förändringar och reaktioner i celler. Han hoppades på hjälp mot sjukdomen om ett par år.

Detta bevisar att ME inte ska jämställas med el - allergi eller oral galvanisk o dyl, som jag läste någon här skrev.
Citera
2018-01-22, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Exakt!
Vidriga föräldrar. Övertygad om att deras beteende gjort barnen så utmattade och trötta att de inte orkade med att gå i skolan. Besvären började komma när de skulle frigöra sig, i tonåren... Att de betraktade barnens liv som deras egendom är uppenbart.

Hoppas verkligen du inte har rätt för då är det fruktansvärt vilken terror töserna utsatts för, dessvärre tror jag på den versionen att de inte passat in i de två självupptagna kräkens högpresterande liv, tar med sina tjejer in i döden för de känner förakt mot sig själva....det är så man blir ilamående
Senast redigerad av Denstorakritikern 2018-01-22 kl. 17:41.
Citera
2018-01-22, 17:41
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Ingen som är frisk i huvudet kan "förstå vad som ledde till detta hemska". Ni som försöker förstå det är lika rubbade som dessa mördare!!

Tja. Men. Det man inte förstår, kan man ha hypoteser om. Så går det till. Det är rimligt allmänt och i denna tråd.
Att bara skriva och förfasa sig däremot tåpeligt, som norrmännen säger. Fånigt, patetiskt alltså.

Själv lutar jag åt depression hos barnen. Utmattningssymptom och som nån sa här. Det som en gång i tiden kallades asteni eller hysteri. Man orkar inte riktigt med krav inifrån och utifrån.
Fast det räcker inte för att ge en HYPOTETISK förklaring av förloppet i sin helhet. Förstås.
Föräldrarna bör också kunna diagnostiseras. Återstår.
Citera
2018-01-22, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiruna2044
Nej, jag tvivlar också på att det är samma flicka.

Jag tycker att det är helt uppenbart samma flicka, jag var skeptisk när jag bara sett ”agnesisboredbilden” men de andra bilderna bekräftade att det är samma flicka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in