Citat:
Ursprungligen postat av
Skilly
Hade vi "tillämpat sverigedemokratisk invandringspolitik sedan 80-talet" så hade vi inte heller varit i närheten så framgångsrika som vi är inom många områden. Och vi hade inte heller haft den ekonomiska framgång vi haft.
Nej. Det hade sannolikt inte varit någon nämnvärd skillnad. Dvs om vi ser på utvecklingen från 90-talet och framåt.
Fram till år 1990 fanns det en generell arbetskraftbrist i Sverige, men sedan dess har det inte varit så, med undantag i vissa branscher. Därför har många av invandrarna som kommit efter 1990 haft det svårt att få ett riktigt arbete. Och därför har även problemen i förorterna eskalerat. Väldigt många av dem som kommit sedan 90-talet är egentligen överflödiga på arbetsmarknaden.
Undantag är europeiska invandrare, inkl. invandrare från fd. Jugoslavien. Här tror jag Sverige tjänat på dem. Men inte när det gäller den utomeuropeiska flyktinginvandringen under samma tidsperiod.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skilly
Det fokus du sätter på gängkriminalitet och problem i förorten är inte proportionerligt mot de fördelar vi fått genom invandringen. Det faktum att du, trots detta, fokuserar på gängen och förorten är allt annat än "smart".
Det var bara ett par exempel på problem som drabbat Sverige pga invandringen, dock högaktuella då man pratat mycket om dessa problem på senare tid. Och de dominerar rubrikerna i tidningarna.
Andra problem är den enorma bostadsbristen (pga invandringen) och våldtäktsepidemin. Båda anmälda våldtäkter och verkliga/upplevda våldtäkter ökar kraftigt, enligt BRÅ. Och bostadsbristen ska vi inte tala om... Till och med i en problemkommun som Botkyrka är kötiden för bostad över 8 år...
Citat:
Ursprungligen postat av
Skilly
Som sagt... rassar.

Och folk här förvånas över stämpeln?
Men du vet att jag har rätt. Du kan omöjligen hitta någon samhällsvinst här. Eller hur?
Det är du som gillar att prata om nyttan av dagens invandring. Här visade jag att när det gäller dagens invandring så finns det stora grupper där det inte går att hitta någon nytta. Istället får du hitta på andra argument.