2018-01-21, 21:56
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimbo7
Alltså... "varför de gör det". Du förstår alltså inte att det är rasism?
Du sällar dig till gruppen som inte förstått begreppet rasism.

Det är ett odiskutablelt faktum att vissa folkgrupper är mer benägna att begå våldtäkt och andra allvarliga brott, det vet vi från tidigare undersökningar i Sverige samt mer aktuella studier från jämförbara länder.

Överrepresentationen skiljer sig markant mellan olika grupper, så det går inte att skylla på endast socioekonomiska faktorer. Kulturen de kommer ifrån - och delvis lever i här - har självklart betydelse. Att konstatera detta är inte rasistiskt.

Knepigare blir det när man beaktar att allt som formar en individ är arv och miljö. Om inte kultur endast kan förklara läget behöver man överväga genetiska faktorer. Du är inte ensam om att tycka detta är obehagligt. Dock är det inte rasism per se att överväga genetiska skillnader, eller ens konstatera att dessa föreligger. Dock är detta en integrerad del av rasismen, men fullödig rasism lägger ytterligare idéer, uppfattningar och praxis därtill.

Svåra frågor detta, men vill vi inte veta? Kan kunskap vara negativt?
Senast redigerad av Psilosopher 2018-01-21 kl. 22:06.
Citera
2018-01-21, 22:14
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Somalier är inte en del av vårt samhälle och kommer aldrig bli. Du kan prioritera dem men räkna inte med att dina känslor blir besvarade, själv bryr jag mig mer om att oskyldiga slipper drabbas av grovt våld.

För dig finns det alltså inga oskyldiga somalier, och somalier är inte ens en del av Sverige.
Det är rasism, inte så förvånande här på Flashback. Men det kommer verkligen leda helt åt fanders om såna som ni får inflytande via Heberlein.
För övrigt känner jag en del somalier. Gör du?
Citera
2018-01-21, 22:30
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Du sällar dig till gruppen som inte förstått begreppet rasism.

Det är ett odiskutablelt faktum att vissa folkgrupper är mer benägna att begå våldtäkt och andra allvarliga brott, det vet vi från tidigare undersökningar i Sverige samt mer aktuella studier från jämförbara länder.

Överrepresentationen skiljer sig markant mellan olika grupper, så det går inte att skylla på endast socioekonomiska faktorer. Kulturen de kommer ifrån - och delvis lever i här - har självklart betydelse. Att konstatera detta är inte rasistiskt.

Knepigare blir det när man beaktar att allt som formar en individ är arv och miljö. Om inte kultur endast kan förklara läget behöver man överväga genetiska faktorer. Du är inte ensam om att tycka detta är obehagligt. Dock är det inte rasism per se att överväga genetiska skillnader, eller ens konstatera att dessa föreligger. Dock är detta en integrerad del av rasismen, men fullödig rasism lägger ytterligare idéer, uppfattningar och praxis därtill.

Svåra frågor detta, men vill vi inte veta? Kan kunskap vara negativt?

Rasism är ett begrepp som inte endast inbegriper idén om mänskliga raser och påstått medfödda skillnader mellan dem. Det handlar även om att kollektivt döma människor utifrån deras utseende eller deras ursprung. Det här borde även Flashbacks lågpannor känna till, liksom de mer polerade rasister som givit Flashback dess dåliga rykte.
Ja, det finns överrepresentation inom vissa grupper. Men det ger dig inte rätten att säga att någon ur en folkgrupp är mer "våldtäktsbenägen" än andra. Det har rakt ingenting med kunskap att göra.

Nåväl, Heberlein ska alltså slarva ihop en undersökning om "värderingar". Det är tydligt vad det är för ena hon riktar sig till.
Citera
2018-01-21, 22:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ja, det finns överrepresentation inom vissa grupper. Men det ger dig inte rätten att säga att någon ur en folkgrupp är mer "våldtäktsbenägen" än andra.
Jo, fakta ger mig rätt att säga exakt det.
Citera
2018-01-21, 22:51
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Rasism är ett begrepp som inte endast inbegriper idén om mänskliga raser och påstått medfödda skillnader mellan dem. Det handlar även om att kollektivt döma människor utifrån deras utseende eller deras ursprung. Det här borde även Flashbacks lågpannor känna till, liksom de mer polerade rasister som givit Flashback dess dåliga rykte.
Ja, det finns överrepresentation inom vissa grupper. Men det ger dig inte rätten att säga att någon ur en folkgrupp är mer "våldtäktsbenägen" än andra. Det har rakt ingenting med kunskap att göra.
Du rör till det litegrann.

Självklart är det orättvist att bedöma en individ utifrån härkomst, hudfärg etc. En individ bedömer man utifrån individuella egenskaper.

Men att konstatera överrepresentation hos en folkgrupp, eller att betrakta folkgrupper och deras kulturer utifrån hur kompatibla eller inte de är med ett västerländskt samhälle är inte fel, utan nödvändigt.

Detta då det inte går att integrera/assimilera stora folkgrupper, det funkar endast på familjer eller individer som kommer hit.

Betänk fenomenet romer. Där har vi ett integrationsproblem som pågått 500 år, och det råder fortfarande motsättningar mellan dessa och andra svenskar. Och det rör sig endast om c:a 50 000 individer, om man bortser från nytillskottet av eu-migranter.

Muslimerna är mångdubbelt fler, och växer i antal. Deras kultur skiljer sig radikalt från vår, mer än romernas. Räkna med svåra motsättningar, lång tid framöver.
Citera
2018-01-21, 22:52
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jo, fakta ger mig rätt att säga exakt det.

Nej, du kan inte säga att individer ur en folkgrupp är mer "våldtäktsbenägna". Det är inte att hålla sig till fakta. Det är rasism.

Det återstår givetvis att se vad Heberlein vaskar fram för värderingar ur materialet - och hur moderaterna ser på det.
Citera
2018-01-21, 22:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Nej, du kan inte säga att individer ur en folkgrupp är mer "våldtäktsbenägna". Det är inte att hålla sig till fakta. Det är rasism.
Trams, vi talar om mätdata, inte åsikter.
Citera
2018-01-21, 22:55
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Du rör till det litegrann.

Självklart är det orättvist att bedöma en individ utifrån härkomst, hudfärg etc. En individ bedömer man utifrån individuella egenskaper.

Men att konstatera överrepresentation hos en folkgrupp, eller att betrakta folkgrupper och deras kulturer utifrån hur kompatibla eller inte de är med ett västerländskt samhälle är inte fel, utan nödvändigt.

Detta då det inte går att integrera/assimilera stora folkgrupper, det funkar endast på familjer eller individer som kommer hit.

Betänk fenomenet romer. Där har vi ett integrationsproblem som pågått 500 år, och det råder fortfarande motsättningar mellan dessa och andra svenskar. Och det rör sig endast om c:a 50 000 individer, om man bortser från nytillskottet av eu-migranter.

Muslimerna är mångdubbelt fler, och växer i antal. Deras kultur skiljer sig radikalt från vår, mer än romernas. Räkna med svåra motsättningar, lång tid framöver.

Här hamnar vi utanför ämnet, så jag tar det snabbt: "muslimerna" är inte en homogen grupp. De flesta har flytt från islamism. Och det går inte att tala om "deras kultur".

Men nu får ni hållas för er själva här. Fy satan.
Citera
2018-01-21, 22:57
Medlem
Kimbo7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Trams, vi talar om mätdata, inte åsikter.

Mätdata. Hahahahaha....
Du är nog ganska våldtäktsbenägen själv, din gamla fascist.
Citera
2018-01-21, 23:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Mätdata. Hahahahaha....
Du är nog ganska våldtäktsbenägen själv, din gamla fascist.
Det har gjorts en sammanställning, eller mätning om man så vill, på vilka nationaliteter som döms för våldtäkt. Utifrån det kan man jämföra olika nationaliteters våldtäktsbenägenhet. Svårare än så är det inte. Men jag förstår att du betraktar detta som "Hatfakta" som borde hemlighållas & förtigas.

Det rör sig alltså om verifierbara fakta, inte om åsikter. Vad är det du inte begriper?
Citera
2018-01-21, 23:05
Avslutad
Citat:
Se där, lite öppen rasism.
Tack för inlägget - det ger en tydlig bild av Heberleins nya fanclub.
Frågan är hur mycket hon kan fortsätta flirta med rasister innan moderaterna sätter stopp för hennes kandidatur.

Fanclub?

Jag var rasist långt innan AH kom in i bilden och nu försöker hon radera bort sina år som ultra-PK och medlöpare till samhällsförfallet orsakat av massinvandringen, där invandrarnas våldtäktsbenägenhet, våldtäktskultur och allmänt glorifierade våldskapital och krigiska mentalitet, är en stor del till varför jag utvecklade ett rasistiskt sinne.

Men främst blev jag rasist när politiska och vänsterideologiska krafter tvingade fram en jämförelse och rankning mellan olika folkgruppers livsätt - deras och mitt. I stället för att låta det vara och på allvar bevara etniska och kulturella särdrag, och låta människor och kulturer mötas på rättvisa villkor, där ingen är förpliktigad att ta hand om den andre på ett eller annat sätt, tvingad att ge upp sig hela sig själv och utplånas, eller fösas ihop likt packade sillar i ett perverst och högst artificiellt samhällsexperiment kallat "mångkultur", designat för att själsligt uppfylla uttråkade rikemansbarn, åldrande batikhäxor och giriga kapitalister som drömmer om världsherravälde och genetisk utblandning av vita.

Kort och gott; på avstånd är det lättare att uppskatta det främmande - tycka att det har rätt till sin plats på jorden lika mycket som någonting annat. Eftersom det hotar inte mig och jag hotar inte dem.

AH är en billigare variant av någon annan, som redan sagt och gjort det hon håller på med och fått betala det sociala och ekonomiska priset som en konsekvens. Dessutom är hon narcissist.

Det komiska är att ni rasisttrumpetare inte vill inse att Mena/musliminvandrarna är 10 gånger mer rasistiska än någon svensk är. Det är en rasism som man aldrig hör er prata om eller ondgöra er över.
Senast redigerad av GenesisP 2018-01-21 kl. 23:23.
Citera
2018-01-21, 23:17
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Här hamnar vi utanför ämnet, så jag tar det snabbt: "muslimerna" är inte en homogen grupp. De flesta har flytt från islamism. Och det går inte att tala om "deras kultur".

Men nu får ni hållas för er själva här. Fy satan.
Klart de inte är homogena, har jag aldrig påstått.

Jag märker att du duckar frågor, och hellre uttrycker hat mot de som väcker dem. Jag hör inte till nån gruppering, och jag drivs sannerligen inte av hat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in