2018-01-21, 13:30
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Jag håller med dig i vissa delar. Hade du t.ex bytt ut "invandringen" mot "bristande integration" i den fetmarkerade meningen så hade jag hållit med dig till 100%.

Problemet med vårt svenska system är idag, precis som det alltid har varit under hela mitt liv, den förändringströghet som existerar. Vi svenskar klarar inte av att ta snabba beslut. Därav att värdelösa betygssystem lever kvar i 30 år innan de ändras, att många kassa, orättvisa och kontraproduktiva lagar och regelvärk lever kvar aldeles för länge.

Vi svenskar är ett konsensusfolk. Allt ska beslutas via konsensus och därav att uppenbara brister får leva kvar obehandlade alldeles för länge. Invandrare har själva klagat över dålig integration sedan 70-talet. Men ingen har lyssnat. Först nu.. när gemene svenne riskerar att börja drabbas lite - så börjar det uppmärksammas. Fast inte för invandrarens skull - utan för den räddhågade svennens skull.

Invandringen är här för att stanna. Alla, med minst en fungerande hjärncell, inser att det inte går att vända globaliseringen. Så om man verkligen vill göra sitt och dra sitt strå till stacken för att hjälpa - så börjar man med att bistå i integrationsproblematiken.

Dvs.. prata med alla invandrare ni möter. Ta en dialog om alla dessa saker ni uppfattar som problem, diskutera moderna västerländska värderingar, anställ invandrare och hjälp dem bli en del. Bjud in somalier till söndagsmiddagarna.

Att stänga dem ute, eller att försöka repatriera folk, löser inga problem. Problemen sitter nämligen lika mycket hos svenskar som hos andra. Och lösningen sitter i att agera mot dessa problem. Inte mot invandringen i sig.

Dina skyddslingar är i farten igen:https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dzGoR/explosion-i-lagenhet-i-goteborg Synd att det inte var i din bostad.
Citera
2018-01-21, 13:31
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Fel, fel, fel - ditt lilla troll. Majoriteten är lika anständiga och omtänksamma som gemene man. De har helt enkelt insett att det inte finns något rasistiskt i SD:s politik, efter att ha läst deras partiprogram samt följt deras riksdagsarbete. De lågpannade rasistmupparna ute i småkommunerna plockas bort en efter en då de inte hör hemma i partiet. Enda anledningen att de fanns där till att börja med är att det är ett förhållandevis nytt parti som haft för lite fotfolk, och då attraherat miffon som trott de kunnat driva en rasistisk agenda inom partiet. Den tiden är förbi.

Vad sägs om dessa rasistiska, småfittiga svennefegisar förresten:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-okar-kraftigt-bland-utrikes-fodda

Eller hur?

Den dagen:

- JÅ, Jomtjåff och de andra mupparna är väck
- SD proklamerar att Sverige behöver invandring
- SD's aktivister bedriver kampanj FÖR humanitära värden istället för MOT invandrare
- Alla rassetomtar slutar skandera "SD, SD, SD!"

.. då kan vi ta en diskussion om det här igen.

Tills dess.. vem tror du att du lurar?
Citera
2018-01-21, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Fel, fel, fel - ditt lilla troll. Majoriteten är lika anständiga och omtänksamma som gemene man. De har helt enkelt insett att det inte finns något rasistiskt i SD:s politik, efter att ha läst deras partiprogram samt följt deras riksdagsarbete. De lågpannade rasistmupparna ute i småkommunerna plockas bort en efter en då de inte hör hemma i partiet. Enda anledningen att de fanns där till att börja med är att det är ett förhållandevis nytt parti som haft för lite fotfolk, och då attraherat miffon som trott de kunnat driva en rasistisk agenda inom partiet. Den tiden är förbi.

Vad sägs om dessa rasistiska, småfittiga svennefegisar förresten:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-okar-kraftigt-bland-utrikes-fodda

Du kan tvätta en gris och du kan kamma en gris, det förblir i alla fall en gris.
Citera
2018-01-21, 17:57
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är bra, även för P Jonasson, att ha en annan oberoende undersökning som bekräftar hans siffror.

Fast han bifogar ju hela källmaterialet i sin undersökning.
Det är ju solklart hur det ligger till. De som behöver förstå kommer ändå att titta bort. Man har inte förstått någonting om man tror att fakta skall ändra något. Antirasismen är en religion och religösa skiter i vilka fakta som läggs fram.
Citera
2018-01-21, 17:58
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Eller hur?
Jag förutsätter att du anser Heberleins undersökning rasistisk as well? Nu är det du som kilar och anmäler dig till en kurs i etymologi om du vill diskutera vidare med mig. Gör dig inte besvär innan du är godkänd.
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du kan tvätta en gris och du kan kamma en gris, det förblir i alla fall en gris.
I stället för att langa platta metaforer kan du kanske bemöta/kommentera resonemang och länk, men det är inte din grej får jag förmoda.
Citera
2018-01-21, 18:13
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2

Dina egna kelgrisar hjälper det inte ens om man sandblästrar.https://samnytt.se/har-ar-invandrarganget-som-misshandlade-och-ranade-97-ariga-elsa/
Citera
2018-01-21, 19:06
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Hade vi "tillämpat sverigedemokratisk invandringspolitik sedan 80-talet" så hade vi inte heller varit i närheten så framgångsrika som vi är inom många områden. Och vi hade inte heller haft den ekonomiska framgång vi haft.

Det fokus du sätter på gängkriminalitet och problem i förorten är inte proportionerligt mot de fördelar vi fått genom invandringen."..........

Ursäkta att jag hoppar in i er diskussion men detta kan inte få stå oemotsagt.
För att ett folkslag ska anses tillföra värde till landet så behöver gruppen ha högre självförsörjningsgrad och lägre kriminalitet än referensgruppen etniska svenskar.
Att du kan hitta laglydiga och självförsörjande asylinvandrare på individnivå förändrar ingenting.
Betraktat som grupp är det katastrof.
Asylinvandring är svindyr och skitdålig. Det gör Sverige till ett sämre land. Det förbättrar heller inte "shithole countries" att vi avlastar dem från deras befolkningsöverskott. Hur mycket bättre är Somalia idag jämfört med hur det såg ut innan mängder med somalier blev fördrivna därifrån på grund av att landets förmåga att producera kolhydrat inte matchar landets tal för födslar per kvinna.

Att hävda att Sverige haft framgång pga den invandring vi haft sedan åttiotalet är psykiskt sjukt.

Invandringsrelaterade kostnader dränerar offentliga budgetar (och svenska skattebetalares plånböcker) på mer än 400 miljarder årligen.
7.500 våldtäkter anmäldes förra året. På sjuttiotalet anmäldes i snitt 400 per år i en i princip etniskt homogen befolkning.

Det finns inget positivt över huvudtaget i de senaste fyrtio årens asylinvandring för Sverige och svenskarna. För asylbedragare och asylprofitörer har det varit positivt. Du positionerar dig genom att hävda att det är en bra idé.

Att 900 st självförsörjande bergsmän och metallurger från trakterna kring Liege i dåvarande Vallonien flyttade till Sverige mellan år 1600-1640 var positivt för Sverige. Men det var inte arbetskraftsinvandring du talade om va?

Heberleins undersökning kommer visa det P Jonassons visat.
96% av alla överfallsvåldtäkter begås av utomeuropeiska män.
85% av alla grova våldtäkter begås av utomeuropeiska män.
90% av alla våldtäkter med fler gärningsmän (gruppvåldtäkt) begås av utomeuropeiska män.
Citera
2018-01-21, 19:16
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Stoppa REVA var helt fel såklart.

Vad gäller resterande delar av ditt inlägg så diskuterade jag varför SD:are kallas rasister. Inte om en specifik folkgrupp i något sammanhang i stor utsträckning besitter kulturella värderingar som inte är önskvärda eller förenliga med vår samhällssyn.

Att det är skillnad på värderingar och folkgrupper förstår ju de flesta. Eller hur?
Värderingar och folkgrupper ja, men inte beteenden och folkgrupper. Olika beteenden är mer eller mindre vanliga i olika folkgrupper. Sen kan man mer eller mindre lyckat argumentera för att beteendens vanlighet hos en folkgrupp ger upphov till de värderingar gruppen har. Om vänlighet, tillbakadragenhet och feghet är vanligt hos en viss grupp kan jag redan i förväg garantera att världsvana värderas lägre än konformitet i.a.f jämfört med hur det är i andra folkslag som inte är lika vänliga, tillbakadragna och fega.

Så ja, det är skillnad på dem, men de hänger ändå samman. Självklart kan man ta individer från kulturen och låta dem växa upp någon annanstans och de kommer anpassa sig till den nya kulturen så gott de kan. De kommer dock aldrig bli lika anpassade till kulturen som det folkslag som givit upphov till den eftersom invandrarnas egenskaper inte är likadana som det folkets.

Men det behövde jag nog inte berätta för dig, för det förstår ju de flesta.
Citera
2018-01-21, 19:41
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Hade vi "tillämpat sverigedemokratisk invandringspolitik sedan 80-talet" så hade vi inte heller varit i närheten så framgångsrika som vi är inom många områden. Och vi hade inte heller haft den ekonomiska framgång vi haft.

Det fokus du sätter på gängkriminalitet och problem i förorten är inte proportionerligt mot de fördelar vi fått genom invandringen. Det faktum att du, trots detta, fokuserar på gängen och förorten är allt annat än "smart".
Jag har tydligen inte hängt med riktigt i hur den ekonomiska utvecklingen har varit. Kan du inte ta och göra en liten lista på de framgångar som invandringen har medfört?

Ta inte till för mycket, det räcker med de tio mest utmärkande framgångarna.
Citera
2018-01-21, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
Ursäkta att jag hoppar in i er diskussion men detta kan inte få stå oemotsagt.
För att ett folkslag ska anses tillföra värde till landet så behöver gruppen ha högre självförsörjningsgrad och lägre kriminalitet än referensgruppen etniska svenskar.
Att du kan hitta laglydiga och självförsörjande asylinvandrare på individnivå förändrar ingenting.
Betraktat som grupp är det katastrof.
Asylinvandring är svindyr och skitdålig. Det gör Sverige till ett sämre land. Det förbättrar heller inte "shithole countries" att vi avlastar dem från deras befolkningsöverskott. Hur mycket bättre är Somalia idag jämfört med hur det såg ut innan mängder med somalier blev fördrivna därifrån på grund av att landets förmåga att producera kolhydrat inte matchar landets tal för födslar per kvinna.

Att hävda att Sverige haft framgång pga den invandring vi haft sedan åttiotalet är psykiskt sjukt.

Invandringsrelaterade kostnader dränerar offentliga budgetar (och svenska skattebetalares plånböcker) på mer än 400 miljarder årligen.
7.500 våldtäkter anmäldes förra året. På sjuttiotalet anmäldes i snitt 400 per år i en i princip etniskt homogen befolkning.

Det finns inget positivt över huvudtaget i de senaste fyrtio årens asylinvandring för Sverige och svenskarna. För asylbedragare och asylprofitörer har det varit positivt. Du positionerar dig genom att hävda att det är en bra idé.

Att 900 st självförsörjande bergsmän och metallurger från trakterna kring Liege i dåvarande Vallonien flyttade till Sverige mellan år 1600-1640 var positivt för Sverige. Men det var inte arbetskraftsinvandring du talade om va?

Heberleins undersökning kommer visa det P Jonassons visat.
96% av alla överfallsvåldtäkter begås av utomeuropeiska män.
85% av alla grova våldtäkter begås av utomeuropeiska män.
90% av alla våldtäkter med fler gärningsmän (gruppvåldtäkt) begås av utomeuropeiska män.
Det torde vara självklart för vem som helst (som vill se) nu att den förda invandringspolitiken varit en katastrof.
Ständigt dessa Valloner, det var snarast omvänt mot i dag, de hade ett visst överskott av den kompetensen i Belgien på den tiden och de rekryterades för sin kompetens av begynnande svensk metallindustri. Bergsmännen och metallurgerna flyttade till en mer efterbliven del av Europa mot att få bättre betalt. Motsvarigheten i dag är snarast kompetens härifrån som åker och arbetar i "shithole countries" mot bra betalning.

Anmälda brott per 100k inv rån
https://s26.postimg.org/tcmqovc6x/ran.png
Anmälda brott per 100k inv misshandel
https://s26.postimg.org/qjtj4ubuh/misshandel.png
Anmälda brott per 100k inv våldtäkt
https://s26.postimg.org/6dumjp5kp/valdtakt.png
Citera
2018-01-21, 19:47
Medlem
Citat:
Jag håller med dig i vissa delar. Hade du t.ex bytt ut "invandringen" mot "bristande integration" i den fetmarkerade meningen så hade jag hållit med dig till 100%.

Problemet med vårt svenska system är idag, precis som det alltid har varit under hela mitt liv, den förändringströghet som existerar. Vi svenskar klarar inte av att ta snabba beslut. Därav att värdelösa betygssystem lever kvar i 30 år innan de ändras, att många kassa, orättvisa och kontraproduktiva lagar och regelvärk lever kvar aldeles för länge.

Vi svenskar är ett konsensusfolk. Allt ska beslutas via konsensus och därav att uppenbara brister får leva kvar obehandlade alldeles för länge. Invandrare har själva klagat över dålig integration sedan 70-talet. Men ingen har lyssnat. Först nu.. när gemene svenne riskerar att börja drabbas lite - så börjar det uppmärksammas. Fast inte för invandrarens skull - utan för den räddhågade svennens skull.

Invandringen är här för att stanna. Alla, med minst en fungerande hjärncell, inser att det inte går att vända globaliseringen. Så om man verkligen vill göra sitt och dra sitt strå till stacken för att hjälpa - så börjar man med att bistå i integrationsproblematiken.

Dvs.. prata med alla invandrare ni möter. Ta en dialog om alla dessa saker ni uppfattar som problem, diskutera moderna västerländska värderingar, anställ invandrare och hjälp dem bli en del. Bjud in somalier till söndagsmiddagarna.

Att stänga dem ute, eller att försöka repatriera folk, löser inga problem. Problemen sitter nämligen lika mycket hos svenskar som hos andra. Och lösningen sitter i att agera mot dessa problem. Inte mot invandringen i sig.

Jag bor i Malmö, "de" skulle betrakta mig som idiot om jag började bete mig så. :-)
Citera
2018-01-21, 20:00
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd

Jag bor i Malmö, "de" skulle betrakta mig som idiot om jag började bete mig så. :-)

Tja... det beror förstås kanske på hur du gör det. Testa att prata med folk, och inte till folk.. så kommer du kanske upptäcka att det går bättre.

Jag är f.ö också uppväxt i Malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in