2018-01-21, 18:42
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
https://twitter.com/jordanbpeterson

Här är några minst sagt onödiga citat från hans twitter:
"Called in 'security experts' " does not constitute evidence of credible threat.... Let me repeat that: "called in 'security experts' " does not constitute evidence of credible threat.
-------------------
..her transformation into victim is almost complete @cathynewman and that is a precursor to what you are warning about..
--------------------
From reporter of dubious scrupulousity, to victim, to heroine in the panoply of martyrs in three rapid steps.... we are indeed in surreal, perilous times.
--------------------
Now my attempts to moderate the discussion surrounding the channel 4 interview with are being used as proof that she is a victim. Is this how you want this to go, Cathy @cathynewman ? Are you going to stand forth as a victim?

Fast han har ju helt rätt! I vanlig ordning försöker PK-rörelsen vinna debatten genom att göra sig till offer. Det är ju en del av deras strategi.

1) Associera motdebattören med alt-right/sverigedemokraterna/nazister

1) Utmåla motdebattören som ond genom att använda alla tänkbara härskartekniker under själva debatten

OM 1) fungerar så har motdebattören framgångsrikt framställts som ond

OM 2) inte fungerar så fokusera till 100% på alla kommentarer/mail/tweets som droppar in från triggade alt-right/sverigedemokrater/nazister och framställ dem som onda (och indirekt motdebattören, eftersom denne redan i ett tidigare skede associerats tidigare nämnd grupp)

Det handlar alltid om att visa hur god man själv är genom att visa upp hur ond någon annan är.
Citera
Medlem
Citat:
Så du håller inte med om att det hade varit oändligt mycket värdigare av Peterson att bara vara tyst?
Själv tycker jag han riskerar sin pondus på ett fruktansvärt onödigt sätt, detblir lite sandlåda över det hela.
Han gör helt rätt.
Han är inte intresserad av sin egen värdighet i detta fallet.
Senast redigerad av rylle63 2018-01-21 kl. 18:54.
Citera
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
är du rolig eller allvarlig nu ??

EDIT: missuppfattat helt och hållet
Citera
2018-01-21, 18:58
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Tycker han ger ett lite instabilt intryck. Får vibbar av medelålderskris eller någon annan form av problematik. Psykologer har ofta problem, det är därför de överhuvudtaget dras till psykologin. Naturligtvis har han mycket vettigt att säga men ibland agerar lite väl aningslöst och impulsivt i sociala medier. Han är i grunden en känslomänniska.

Robert Bly är en amerikansk författare och debattör som i flera årtionden fört fram ungefär samma idéer som JP, men han är ju gammal och inte lika sexig i videoformat. Rekommenderar boken "Syskonsamhället" (1996) för de som är intresserade.

Han är ju instabil av sig, aggressiv, emot allt som inte är god kristendom men vill helst inte säga om han tror på gud eller inte för det "can be used to put me in a box", så han är helt enkelt paranoid med. Han framstår ju som påläst och kunnig, och som vi ser i tråden här har han ju många fans beredda att deep throata honom, men jag tror att hans galenskap kommer bli allt mer snart.

Något jag märkt är att han verkar vara så explosiv och då kan agera sjukt irrationellt.
Citera
2018-01-21, 18:59
Medlem
Citat:
https://twitter.com/jordanbpeterson

Här är några minst sagt onödiga citat från hans twitter:
Han har dock också bett sina följare att hålla en god ton:
Citat:
If you're threatening her, stop. Try to be civilized in your criticism. It was words. Words, people, words. Remember those? "C4 calls in security experts after presenter suffers online abuse."

Jag anser att hans ilska inte riktas mot henne utan snarare mot medias bevakning.

En intressant iakttagelse gjordes också i den här tweeten:
Citat:
Entertaining ourselves with all of the angry tweeters on @cathynewman's Twitter feed, while we wait for the police to come back from a visit.
https://twitter.com/HarwoodAli/status/955021842678452226
Original-tweeten har raderats (varför kan man nog fråga sig?)

Cathy har alltså gått från att ha en god skratt med sin kollega över "arga tweets" till att känna sig livshotad inom bara 2 dygn.
Citera
2018-01-21, 19:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Fast han har ju helt rätt! I vanlig ordning försöker PK-rörelsen vinna debatten genom att göra sig till offer. Det är ju en del av deras strategi.

1) Associera motdebattören med alt-right/sverigedemokraterna/nazister

1) Utmåla motdebattören som ond genom att använda alla tänkbara härskartekniker under själva debatten

OM 1) fungerar så har motdebattören framgångsrikt framställts som ond

OM 2) inte fungerar så fokusera till 100% på alla kommentarer/mail/tweets som droppar in från triggade alt-right/sverigedemokrater/nazister och framställ dem som onda (och indirekt motdebattören, eftersom denne redan i ett tidigare skede associerats tidigare nämnd grupp)

Det handlar alltid om att visa hur god man själv är genom att visa upp hur ond någon annan är.

Så ifall Cathy har bemötts med en shitstorm på internet - vilket även Jordanverkar antyda på sin twitter ("When white men feel they are losing power, any level of nastiness is possible..."),
så är det mest hennes eget fel och hon ska bara ta emot och hålla tyst? Är det så du tänker?
Citera
2018-01-21, 19:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmon
Han har dock också bett sina följare att hålla en god ton:
Jag anser att hans ilska inte riktas mot henne utan snarare mot medias bevakning.
Jag hoppas du har rätt - jag förstår bara inte varför han ska ta upp det alls. Hade det inte varit värdigare att bara be sina följare hålla god ton, och därefter låta det vara?

Citat:
En intressant iakttagelse gjordes också i den här tweeten:
https://twitter.com/HarwoodAli/status/955021842678452226
Original-tweeten har raderats (varför kan man nog fråga sig?)
Cathy har alltså gått från att ha en god skratt med sin kollega över "arga tweets" till att känna sig livshotad inom bara 2 dygn.

Det kan ju ha blivit för mycket - först kanske de försökte skratta bort det, men när hela internet exploderade var det väl antagligen inte lika kul att heta Cathy..
Citera
2018-01-21, 19:06
Medlem
Whirls avatar
Citat:
Så ifall Cathy har bemötts med en shitstorm på internet - vilket även Jordanverkar antyda på sin twitter ("When white men feel they are losing power, any level of nastiness is possible..."),
så är det mest hennes eget fel och hon ska bara ta emot och hålla tyst? Är det så du tänker?
Det där var inte hans egna kommentar, utan ett citat från artikeln han länkade i samma inlägg.
Citera
2018-01-21, 19:07
Medlem
Citat:
Så ifall Cathy har bemötts med en shitstorm på internet - vilket även Jordan skriver på sin twitter ("When white men feel they are losing power, any level of nastiness is possible...") så är det mest hennes eget fel och hon ska bara ta emot och hålla tyst? Är det så du tänker?
Det är ju inte han som skrev detta, utan Rachael Revesz i tidningen "The Independent":
http://www.independent.co.uk/voices/cathy-newman-abuse-channel-4-jordan-peterson-metoo-backlash-latest-a8170031.html

Peterson twittrade detta i citationstecken för att ännu en gång visa världen än nyvänsterns ideologi är rasistisk.
Citera
2018-01-21, 19:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whirl
Det där var inte hans egna kommentar, utan ett citat från artikeln han länkade i samma inlägg.

Aha, tack - ja jag tyckte den kändes lite underlig i sammanhanget.. (Jag tydliggjorde i spoilern att jag var osäker på vad han menade - men att det varv ett citat hade jag helt missat...)
Citera
2018-01-21, 19:08
Medlem
Citat:
Jag hoppas du har rätt - jag förstår bara inte varför han ska ta upp det alls. Hade det inte varit värdigare att bara be sina följare hålla god ton, och därefter låta det vara?

Det kan ju ha blivit för mycket - först kanske de försökte skratta bort det, men när hela internet exploderade var det väl antagligen inte lika kul att heta Cathy..
Varför tror du han är så intresserad av sin värdighet?
Citera
2018-01-21, 19:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rylle63
Varför tror du han är så intresserad av sin värdighet?
Med tanke på argumenten han framför, att pojkar måste ta ansvar och växa upp till män, att kvinnor inte har respekt för killar som beter sig som ansvarslösa tonåringar, så borde det väl vara självklart att han inte kan framstå som en butthurt skitunge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in