2018-01-20, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Man kan inte våldta en död. Vad det än är man gör med en död, så är det inte en våldtäkt. Snarare "kränkning av griftefriden" eller liknande, (jämförelsevis) smärre brott.

Skadorna har tillkommit medan Kim Wall levde.
Citera
2018-01-20, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Jo, nog har jag märkt det, men tänker att alla Asbergarna här i tråden kanske kan lära sig så småningom. En liten ”ironikurs” att ha nytta av i andra, mer skarpa sammanhang livet! Eller nåt.
Vet du vad. Det är mycket dumt, samt oklokt att sätta amatördiagnoser på folk på distans.Det blir lätt en ful ovana.
Det är bara när man träffar en person,samtalar,utreder,utför tester osv Samt har yrkeskompetens förstås som man kan komma fram till en diagnos. (Det sistnämda utgår jag ifrån att du har givetvis. )
Citera
2018-01-20, 23:57
Medlem
Citat:
Ja, ett debutmord med sexuella motiv vid 46 års ålder känns osannolikt. (Av andra skäl kan folk förstås mörda en gång och aldrig mer av alla möjliga orsaker - göra sig av med affärskompanjonen, eller arvtanten, eller dotterns elake make, eller...)
Det måste nog vara fel på din läsförståelse tror jag nog. "Det är lite sent med ett debutmord vid 46 års ålder"betyder ju att PM har gjort det förut. Det här var nog inte hans debut utan debuten ligger längre tillbaka i tiden, mao. (Läs texten långsamt, Sten Levanders, det fetade).
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-21 kl. 00:05.
Citera
2018-01-21, 00:00
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
En förklaring till varför han inte använt sin materialkännedom samt yrkeskunskaper i "planeringen" bara.
Han har ju klantat som den värsta amatören vilket är konstigt med tanke på hans bakgrund.
Men det var kanske halvplanerat. (Vi kan väl mötas på halva vägen iallafall fram tills rättegången och vi får VETA vad polisen har för teknisk bevisning. )
Om PM mördat förut? Så här säger Sten Levander;
Personen distanserar sig alltså från brottet, upplever det som en dröm eller en fantasi.
(Det var därför han talade om sig själv i tredje person. PM distansierade sig från brottet.)
- Bakom alltihop finns ett tvångsmässigt tryck. Ett övergrepp kan föregås av fantasier under lång tid utan att något händer. Sedan kan övergrepp utlösas i perioder av svaghet, säger Sten Levander.
(Kim hade otur. Hade intervjun varit några månader tidigare hade hon säkert överlevt.)
I mellantiden kan personen leva ett utåt sett normalt liv.

(Det är väl lite sent för ett debutmord vid 46 års ålder. Eller?)
Men jag tror inte alls att Det distanserar sig, Det har ingen anledning till att göra det, eftersom Det inte gjort något fel. Detta grundar jag på det faktum, att jag ser Det som en fullblodspsykopat. Och att tala om sig själv i tredje person, är inte alls ovanligt för Asbergare. Eller narcissister. Annars möts jag gärna på halva vägen, men i just detta Madsenfallet tyvärr lite för säker på mig själv. Lite grann insnöad sådär 🙂.
Citera
2018-01-21, 00:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det måste nog vara fel på din läsförståelse tror jag nog. "Det är lite sent med ett debutmord vid 46 års ålder"betyder ju att PM har gjort det förut. Det här var nog inte hans debut utan debuten ligger längre tillbaka i tiden, mao. (Läs texten långsamt, Sten Levanders).

Eller så var det inte ett mord den här gången heller, så att säga. Hade han styckmördat förr, så hade han vetat hur förbannat blodigt och slabbigt det blir, och förberett betydligt bättre. OM han har styckmördat K, så misstänker jag att han har sett sådana scener på film, där det naturligtvis inte är riktiga människor som styckas, utan där det är tillrättalagt och mer-eller-mindre slabbfritt. Och så trodde han på det, och var inte förberedd på det ångande, stinkande slakthus som det blev av Nautilus.
Citera
2018-01-21, 00:16
Medlem
Citat:
Eller så var det inte ett mord den här gången heller, så att säga. Hade han styckmördat förr, så hade han vetat hur förbannat blodigt och slabbigt det blir, och förberett betydligt bättre. OM han har styckmördat K, så misstänker jag att han har sett sådana scener på film, där det naturligtvis inte är riktiga människor som styckas, utan där det är tillrättalagt och mer-eller-mindre slabbfritt. Och så trodde han på det, och var inte förberedd på det ångande, stinkande slakthus som det blev av Nautilus.
1/ Begick KiM självmord?
2/ PM hade ÄKTA snuffilmer i datorn.Med äkta Mord,äkta Tortyr och äkta Styckning.Vad är det du inte förstår?
Citera
2018-01-21, 00:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
1/ Begick KiM självmord?
2/ PM hade ÄKTA snuffilmer i datorn.Med äkta Mord,äkta Tortyr och äkta Styckning.Vad är det du inte förstår?

1. Det har vi varit igenom tusen gånger

2. Fast jag tror fortfarande inte på att det var "snuffilmer". På beskrivningen lät det som IS-filmer. Och dem kan han - och kanske andra på verkstaden också - ha haft av helt andra (politiska) skäl, det vet vi inte. Sedan gissar jag (men vet inte, jag har inte sett något sådant - heller...), att dom som klipper ihop en snuffilm också redigerar den så att det ska se mer "neat" ut. Inte så slabbigt. Kunderna som köper filmerna, är nog inte intresserade av att tänka på städprocessen efteråt.

Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Nu blir jag garanterat påhoppad, men ett gäng kvinnor utmärker sig i tråden, med outröttlig energi;

Ottoplommon, zilvereko, Remark, Merwinna och Trollet3, det kan vara någon till, som jag missat.

Ni har alla uppemot 1000/ 1000+ kommentarer, och dividerar hela tiden.

Tröttnar ni aldrig, på att cementera era roller, de flesta som följt tråden, vet nog var ni står?

Med den energin, kan ni försöka att föra resonemanget framåt? Nej, ni fastnar i era roller, och upprepar dem igen och igen.....inte mycket nytt framkommer, ge isf. exempel på det! Annars bidrar ni enskilt till en hög kommentarssiffra, ni fem står nog för mer än 10% av allt "dravel" i denna tråd!

Alltså, tråden går på tomgång, och det beror inte bara på oss som du räknade upp. Det behövs mer information, och den kommer ju om två dagar!
Citera
2018-01-21, 00:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det beror inte på någon av er, såklart, men ändå kan ni inte låta bli att "käbbla", det är min poäng....( om ni vill vara "paus-dansare", får ni vara det, men jag tror inte att någon av er vill räkna sig som en sådan...).

Låt oss då avvakta åtalets offentliggörande, kan du och "systrarna" hålla er tills dess, eller behöver ni "käbbla" vidare för att överleva dessa dagar?

Det är ju frivilligt att läsa.

En annan sak som ställer till det är, att i början kunde man hitta nya källor om M, men nu har i stället många tagits bort. Jag hatar sådant - det är ju ingen som beskyller Gammel Dansk t.ex. för att de gav honom priset "Aldrig som de andre" år 2014, för ingen kunde ju veta tre år i förväg vad han ev. skulle göra. Att de censuerar och försöker skriva om sin historia däremot, får mig att tappa all respekt för företaget.
Citera
2018-01-21, 01:03
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ja, ett debutmord med sexuella motiv vid 46 års ålder känns osannolikt. (Av andra skäl kan folk förstås mörda en gång och aldrig mer av alla möjliga orsaker - göra sig av med affärskompanjonen, eller arvtanten, eller dotterns elake make, eller...)
HERREGUD! Äntligen börjat gläntas lite på gardinen !Eller fattar jag det med ”debutmord med sexuella motiv vid 46 års ålder” fel nu kanske. Menar du att det var andra motiv än sexuella? Har jag missat något i er diskussion nu?
Citera
2018-01-21, 01:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
HERREGUD! Äntligen börjat gläntas lite på gardinen !Eller fattar jag det med ”debutmord med sexuella motiv vid 46 års ålder” fel nu kanske. Menar du att det var andra motiv än sexuella? Har jag missat något i er diskussion nu?

Nej. Det är svårt att nå fram här! Jag hoppas ju att M inte har mördat alls, och jag tänker att just det faktum att han var så relativt gammal talar för det. Våldtäkter och andra sexualbrott, även sådana som går för långt och slutar i dödsfall, är en ung mans game. Det är inget en i övrigt skötsam och hårt arbetande man plötsligt börjar med vid 46. Jag la bara till som en passus att man kan debutera som mördare av andra anledningar i vilken ålder som helst, men det var det ju inte tal om här.
Citera
2018-01-21, 01:16
Medlem
Citat:
98%. Och det är väl det som är problemet. För sedan tar propagandasvaren aldrig slut.
Och när åtalet kommer så blir det ännu värre. Så då tar jag semester
Annars får du gärna själv bidra med vad du tror om PMs framtid.

Jag kan inte utvärdera dina "98%", det kan du inte själv heller

När åtalet kommer, blir det något mer att förhålla sig till, inför rättegången.

Jag bidrar gärna med min "tro" om PM's framtid....den ligger bakom honom!!!

Även om det blir ett lindrigt utfall i "tingsrätten", följt av en fastställan i hovrätten ( osannolikt scenario, enligt mig), kommer PM för alltid att vara dömd av "folket" i någon mån, han har INGENTING att komma tillbaka till i ett civilt liv.

Det har han alldeles själv bäddat för, även om det med någon promilles chans är att han faktiskt inte tog KW liv, mördade. I de flestas ögon är han iaf. skyldig, och det skulle återspeglas i ett eventuellt liv i frihet efter något år eller två.

Nej, jag tvivlar inte så mycket på att han blir dömd för mord, och tynar bort i ett fängelse eller i en förvaring. Han är, enligt mig, en mycket vilsen skäl, som gradvis utvecklats till en person, som inte kan samexistera med andra människor i frihet, tyvärr.
Citera
2018-01-21, 10:14
Medlem
powderfuckers avatar
jag fattar inte?? kunde den där båten åka under vatten eller bara lägga sig under vatten? fattar inte har hört olika
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in