2018-01-20, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Men Herregud, se upp! Du kan ju tappa ledningen i envishetsligan! Jo, ungifär så. Men du menar att Det velade lite där då, någonstans mellan att Det bar ner sågen till ubåten och fram tills Det nog i alla fall tyckte det var en bra idé, och skred till handling. Fast PM framstår i många andra sammanhang som en väldigt beslutsam imitation (dålig sådan) av människa. Att vela verkar inte vara något som ligger för Det. Som jag uppfattar Det, efter otaliga youtubeklipp. Jag tror faktiskt att Kims öde var beseglat i samma ögonblick som intervjun bestämdes. Jag tror ju också att Det mördat förut.

Visst. Så här tror jag, efter det som har framkommit: PM hade säkert "dukat upp" i sitt sinne för att förverkliga sin sjuka dröm förr eller senare. Men som du tror, han bestämde att just KW skulle bli hans perfekta offer strax innan, då KW tog kontakt för en vanlig jävla intervju och då han visste att KW skulle komma dit så tog han ner sågen till sin fula jävla ubåt.

Han ville heller inte ta vilken kvinna som helst - han bodde ju på Istergade, som är ökänt, så om det bara handlade om vem-som-helst kunde han ha skaffat sitt offer därifrån. Nej, han ville ha någon speciell.

Visst kan han ha mördat förr, men det är inget vi vet nu. Bara vad vi kan spekulera om. Men det skulle inte förvåna mig om det är så. Polis och åklagare har nog finkammat och hört sig för hos polisen i Skandinavien och resten av Europas för att se om det finns ett sånt "Modus Operandi" i liknande ouppklarade fall.

Men det kan också vara PMs debutmord. Inte mycket har läckt från danska polisen om sånt.

Detta får vi veta så småningom.
Citera
2018-01-20, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Visst. Så här tror jag, efter det som har framkommit: PM hade säkert "dukat upp" i sitt sinne för att förverkliga sin sjuka dröm förr eller senare. Men som du tror, han bestämde att just KW skulle bli hans perfekta offer strax innan, då KW tog kontakt för en vanlig jävla intervju och då han visste att KW skulle komma dit så tog han ner sågen till sin fula jävla ubåt.

Han ville heller inte ta vilken kvinna som helst - han bodde ju på Istergade, som är ökänt, så om det bara handlade om vem-som-helst kunde han ha skaffat sitt offer därifrån. Nej, han ville ha någon speciell.

Visst kan han ha mördat förr, men det är inget vi vet nu. Bara vad vi kan spekulera om. Men det skulle inte förvåna mig om det är så. Polis och åklagare har nog finkammat och hört sig för hos polisen i Skandinavien och resten av Europas för att se om det finns ett sånt "Modus Operandi" i liknande ouppklarade fall.

Men det kan också vara PMs debutmord. Inte mycket har läckt från danska polisen om sånt.

Nautilus har ju stått på landbacken ca 7 år och nyss hamnat i vattnet igen. Jag är ganska säker på att Nautilus ingick i hans fantasier dvs att det var där fantasin skulle förverkligas, själva brottsplatsen.

Apropå ev tidigare brott så har han ju rest på BDSM-möte med DK, fick för mig att det var en utlandstripp. Behöver alltså inte handla om Europa.
Citera
2018-01-20, 23:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Så vad har PM sysslat med då? Undersökt om det går att slipa sitt slöa knivblad i en död kvinnas vagina?

Man kan inte våldta en död. Vad det än är man gör med en död, så är det inte en våldtäkt. Snarare "kränkning av griftefriden" eller liknande, (jämförelsevis) smärre brott.
Citera
2018-01-20, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nautilus har ju stått på landbacken ca 7 år och nyss hamnat i vattnet igen. Jag är ganska säker på att Nautilus ingick i hans fantasier dvs att det var där fantasin skulle förverkligas, själva brottsplatsen.

Apropå ev tidigare brott så har han ju rest på BDSM-möte med DK, fick för mig att det var en utlandstripp. Behöver alltså inte handla om Europa.

Det är ju riktigt, men kanske lite långsökt? Fast han har väl haft andra ubåtar innan, eller har jag drömt det?

Det ska bli oerhört intressant att följa rättegången framöver. Om PM erkänner (vilket jag i.o.f.s inte tror) så kommer han nog berätta precis allt han har gjort, inte bara mordet på KW.
Citera
2018-01-20, 23:25
Medlem
Citat:
Men Herregud, se upp! Du kan ju tappa ledningen i envishetsligan! Jo, ungifär så. Men du menar att Det velade lite där då, någonstans mellan att Det bar ner sågen till ubåten och fram tills Det nog i alla fall tyckte det var en bra idé, och skred till handling. Fast PM framstår i många andra sammanhang som en väldigt beslutsam imitation (dålig sådan) av människa. Att vela verkar inte vara något som ligger för Det. Som jag uppfattar Det, efter otaliga youtubeklipp. Jag tror faktiskt att Kims öde var beseglat i samma ögonblick som intervjun bestämdes. Jag tror ju också att Det mördat förut.
En förklaring till varför han inte använt sin materialkännedom samt yrkeskunskaper i "planeringen" bara.
Han har ju klantat som den värsta amatören vilket är konstigt med tanke på hans bakgrund.
Men det var kanske halvplanerat. (Vi kan väl mötas på halva vägen iallafall fram tills rättegången och vi får VETA vad polisen har för teknisk bevisning. )
Om PM mördat förut? Så här säger Sten Levander;
Personen distanserar sig alltså från brottet, upplever det som en dröm eller en fantasi.
(Det var därför han talade om sig själv i tredje person. PM distansierade sig från brottet.)
- Bakom alltihop finns ett tvångsmässigt tryck. Ett övergrepp kan föregås av fantasier under lång tid utan att något händer. Sedan kan övergrepp utlösas i perioder av svaghet, säger Sten Levander.
(Kim hade otur. Hade intervjun varit några månader tidigare hade hon säkert överlevt.)
I mellantiden kan personen leva ett utåt sett normalt liv.

(Det är väl lite sent för ett debutmord vid 46 års ålder. Eller?)
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-20 kl. 23:32.
Citera
2018-01-20, 23:27
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:

Det skulle vara oerhört intressant att veta hur långt innan intervjun var planerad. Tänker mig att Det då googlade Kim och byggde upp fantasier kring henne och hennes reaktioner i olika sammanhang. ”Såhär ser hon nog ut när hon börjar bli nervös” ”Såhär ser hon nog ut när hon är rädd” ..”skräckslagen”, ..”har ont”, ..”skriker”, ...”dör”. Må Satan ha tråkigt tills Det dör om 40 år, för det är nog det värsta straffet för Det. Inga pennor, papper, dator. Må Det få sy korsstygnstavlor tills döden befriar Det. Sedan väva trasmattor i evigheters evighet.
Citera
2018-01-20, 23:31
Medlem
Citat:
Det är ju riktigt, men kanske lite långsökt? Fast han har väl haft andra ubåtar innan, eller har jag drömt det?

Det ska bli oerhört intressant att följa rättegången framöver. Om PM erkänner (vilket jag i.o.f.s inte tror) så kommer han nog berätta precis allt han har gjort, inte bara mordet på KW.

Jo, den första står på ett museum och den andra sänkte han i ren ilska efter att ha juridiskt förlorat tvisten med vB. Dvs vid sänkningen var det inte hans u-båt längre. Den ligger fortfarande på botten besöks bara av amatördykare.

Den första rymde nog bara en person och den andra var nog endast marginellt större.
Citera
2018-01-20, 23:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Svårt att minnas något när man är delad i sex bitar och dumpad i vattnet. Om du nu inte menar att hon ska minnas saken i något slags liv efter döden, fast där känns det inte så troligt att det åker omkring mordiska ubåtskaptener.

Vore Kim Wall pengagirig hade hon knappast blivit frilansjournalist.

Det finns många som tror att man kan bli rik på det, för att vissa tidningar betalar mycket för en artikel. Men det är ju inte så att man kan göra en artikel om dagen, fem dagar i veckan - så mycket är man inte bokad, och det finns alltid lösa ändar att ta tag i, och mycket kringarbete som tar sin tid också. Samt att man måste betala alla försäkringar och sådant också själv.

Citat:
Då när endast torson hittats, var man osäker vilket framgår via före, under eller efter.

Nu är man säker däremot och mest troligt har även minst en ytterligare bedömning genomförts av annan rättsläkare.

Rätten avgör.

Fast återigen: de kan inte ha sett på de andra kroppsdelarna, om hon var död när han stack henne i underlivet. Hur menar du att man ska kunna se det?

Citat:
Ironi går inte alltid hem på internet, har jag själv märkt. Inte bara här på F-back

Man måste uppenbarligen vara mycket försiktig med vad man skriver. Eller övertydlig.

Ja, fast O var inte ironisk.

Citat:

Det här har jag aldrig hört förr! Källa?
Citera
2018-01-20, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Man kan inte våldta en död. Vad det än är man gör med en död, så är det inte en våldtäkt. Snarare "kränkning av griftefriden" eller liknande, (jämförelsevis) smärre brott.
“14 knivstick runt och i hennes könsdelar, så kallade pikeringsskador, har en mycket bestämd innebörd i såna här sammanhang, det är typiska tortyrskador vid vissa typer av sexuella övergrepp.”
Leif GW Persson Veckans brott
EDIT:Man kan inte tortera en död.
Citera
2018-01-20, 23:40
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
En förklaring till varför han inte använt sin materialkännedom samt yrkeskunskaper i "planeringen" bara.
Han har ju klantat som den värsta amatören vilket är konstigt med tanke på hans bakgrund.
Men det var kanske halvplanerat. (Vi kan väl mötas på halva vägen iallafall fram tills rättegången och vi får VETA vad polisen har för teknisk bevisning. )
Om PM mördat förut? Så här säger Sten Levander;
Personen distanserar sig alltså från brottet, upplever det som en dröm eller en fantasi.
(Det var därför han talade om sig själv i tredje person. PM distansierade sig från brottet.)
- Bakom alltihop finns ett tvångsmässigt tryck. Ett övergrepp kan föregås av fantasier under lång tid utan att något händer. Sedan kan övergrepp utlösas i perioder av svaghet, säger Sten Levander.
(Kim hade otur. Hade intervjun varit några månader tidigare hade hon säkert överlevt.)
I mellantiden kan personen leva ett utåt sett normalt liv.

(Det är väl lite sent för ett debutmord vid 46 års ålder. Eller?)

Ja, ett debutmord med sexuella motiv vid 46 års ålder känns osannolikt. (Av andra skäl kan folk förstås mörda en gång och aldrig mer av alla möjliga orsaker - göra sig av med affärskompanjonen, eller arvtanten, eller dotterns elake make, eller...)
Citera
2018-01-20, 23:42
Medlem
Citat:
Det skulle vara oerhört intressant att veta hur långt innan intervjun var planerad. Tänker mig att Det då googlade Kim och byggde upp fantasier kring henne och hennes reaktioner i olika sammanhang. ”Såhär ser hon nog ut när hon börjar bli nervös” ”Såhär ser hon nog ut när hon är rädd” ..”skräckslagen”, ..”har ont”, ..”skriker”, ...”dör”. Må Satan ha tråkigt tills Det dör om 40 år, för det är nog det värsta straffet för Det. Inga pennor, papper, dator. Må Det få sy korsstygnstavlor tills döden befriar Det. Sedan väva trasmattor i evigheters evighet.

Det är ungefär så jag har föreställt mig att det har gått till.

KW var ett helt ovetande offer för en sexualsadistgalnings fantasier och hade naturlightvis inte en susning om vad som var på gång att hända. Såna sjuka individer är så ytterst lömska att ingen ens kan ana något innan det är för sent. Heller har KW ingen som helst egen skuld i det som hände, som vissa i tråden vill göra gällande att hon hade, av olika skumma anledningar.

Då hade hon ju självklart inte åkt ut med honom i den fula jävla ubåten.
Senast redigerad av zilvereko 2018-01-20 kl. 23:45.
Citera
2018-01-20, 23:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
“14 knivstick runt och i hennes könsdelar, så kallade pikeringsskador, har en mycket bestämd innebörd i såna här sammanhang, det är typiska tortyrskador vid vissa typer av sexuella övergrepp.”
Leif GW Persson Veckans brott
EDIT:Man kan inte tortera en död.

Jag har slutat lyssna på GW i det här fallet. Som har konstaterats tidigare här i tråden: han har ofta rätt p.g.a. att han går på statistiken - gissar det som är mest statistiskt sannolikt och då får han rätt i en majoritet av gångerna. Men detta fallet är utom all statistik, och då vet han inte bättre än du eller jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in