Citat:
Men Herregud, se upp! Du kan ju tappa ledningen i envishetsligan! Jo, ungifär så. Men du menar att Det velade lite där då, någonstans mellan att Det bar ner sågen till ubåten och fram tills Det nog i alla fall tyckte det var en bra idé, och skred till handling. Fast PM framstår i många andra sammanhang som en väldigt beslutsam imitation (dålig sådan) av människa. Att vela verkar inte vara något som ligger för Det. Som jag uppfattar Det, efter otaliga youtubeklipp. Jag tror faktiskt att Kims öde var beseglat i samma ögonblick som intervjun bestämdes. Jag tror ju också att Det mördat förut.
Visst. Så här tror jag, efter det som har framkommit: PM hade säkert "dukat upp" i sitt sinne för att förverkliga sin sjuka dröm förr eller senare. Men som du tror, han bestämde att just KW skulle bli hans perfekta offer strax innan, då KW tog kontakt för en vanlig jävla intervju och då han visste att KW skulle komma dit så tog han ner sågen till sin fula jävla ubåt.
Han ville heller inte ta vilken kvinna som helst - han bodde ju på Istergade, som är ökänt, så om det bara handlade om vem-som-helst kunde han ha skaffat sitt offer därifrån. Nej, han ville ha någon speciell.
Visst kan han ha mördat förr, men det är inget vi vet nu. Bara vad vi kan spekulera om. Men det skulle inte förvåna mig om det är så. Polis och åklagare har nog finkammat och hört sig för hos polisen i Skandinavien och resten av Europas för att se om det finns ett sånt "Modus Operandi" i liknande ouppklarade fall.
Men det kan också vara PMs debutmord. Inte mycket har läckt från danska polisen om sånt.
Detta får vi veta så småningom.
)