2018-01-20, 19:15
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Jag har varit vid villan idag och det var tuffare än jag trodde. Det var tyst och lugnt i området och jag träffade endast på några fåtal personer. Två kvinnor stod på plats när jag kom varav den ena grät. Kanske en lärare eller bekant. Det var mycketblommor, gosedjur, godis, choklad och en del skrivna kort. Noterade ett kort från Oscars arbetskamrater med vita vackra rosor.

Läste inte allt men såg inget till mamman men kan ha missat det. Nära till grannar och på baksidan var staketet lägre och fri insyn för den som bor där. Nerrullat noterade jag.
Tog två foton jag laddar upp men ser ut som de i tidningen. Tänker att det är tufft för alla grannarna att bli påmind och de hemska blå/vita bandet som lyser runt hela huset😢
Ja detta tog och känns.

https://minfil.org/85z402deb1/78680AD9-D3ED-4B91-BEE0-7EC7D589B2A4.jpeg
https://minfil.org/A3z907d9b3/219D8308-98F5-4836-94C3-056B4C761E15.jpeg
Det var strongt gjort att våga sig dit! Måste vara oerhört plågsamt för grannarna att veta vad som hänt i det huset. Kommer stå tomt länge är jag övertygad om. Tveksamt ifall någon överhuvudtaget kommer våga flytta in där i framtiden
Citera
2018-01-20, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
ME är väl inte dödlig, det är väl heller inte något som medför direkt fysisk smärta eller plåga?
Jo, ofta. I varierande omfattning och grad dock.
Citera
2018-01-20, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
I så fall måste man bortse ifrån läkarintyg och utredningar som ligger till grund för hemundervisning som bara ges till barn som är för sjuka för att vara i skolan och samtliga vittnesmål från kollegor och myndighetspersoner. Men det kan man iofs göra om det strider mot den sanning man själv har skapat.

Rektorn yttrade insiktsfullt att vi kanske har litat för mycket på föräldrarna. Andra myndigheter verkar inte varit inblandade.
Citera
2018-01-20, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Bara för att du har råkat ut för sån gubbe (beklagar såklart) så innebär det inte att ALLA gubbar är sådana.
Om man väljer att lyssna på dig, så är nog Oskar och alla andra män psykopater.
Väljer man att lyssna på vänner och kollegor till Oskar, så var han en rätt hyvens kille.
Jag känner honom inte personligen heller.
Men jag går nog på vänner och bekantas uppfattning.

Med tanke på att MÅNGA tycker att O verkade konstig osv så har jag rätt denna gången med, men vi får se i slutändan.
En hyvens kille mördar inte sina barn, jäkla skämt. Så säg fan inte att han var en hyvens och schysst kille. Älskar man sina barn så dödar man dom inte, oavsett vad. Man ger aldrig upp! Capish!
Citera
Medlem
Citat:
Ja fast oavsett diagnos så är det för mig ganska bisarrt att någon som är frisk ens tänker tanken att bedöma "livskvalitet" hos någon annan som är sjuk, det är väl inte ens säkert att personen som gör omdömet vet vad hen själv skulle anse om hen själv blev svårt sjuk?

Det har diskuterats ME, samma som Henrik Berggren (sångaren i Broder Daniel, om jag nu minns namnet rätt).

Det finns ett fall där en pappa tog livet av sin son. Sonen var inte extremt sjuk. Pappan menar att han själv var påverkad av en medicin mot depression, ett SSRI-preparat. Andra tror också att det är en rimlig förklaring.

https://www.youtube.com/watch?v=dwJ1TJSa7Ao
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Sant
Tack, vi verkar tänka lika.

I min värld finns massor föräldrarna kunde gjort i sin desperation och hopplöshet, framför allt tagit stöd och hjälp av samhällets alla resurser och de egna familjemedlemmarna.

Att de inte gjort det tyder på att de själva varit psykiskt sjuka, tillhört någon sekt och upplevt att de inte blivit lyssnade på i den vanliga vården. Eller förstås att de haft något förfärligt att dölja.

Det finns inte på kartan att mord var den enda utvägen. SKÄMS alla ni som ens försöker antyda att det är försåeligt!!!
Citera
2018-01-20, 19:22
Medlem
[quote=charkoal|62977967]Jag har varit vid villan idag och det var tuffare än jag trodde. Det var tyst och lugnt i området och jag träffade endast på några fåtal personer. Två kvinnor stod på plats när jag kom varav den ena grät. Kanske en lärare eller bekant. Det var mycketblommor, gosedjur, godis, choklad och en del skrivna kort. Noterade ett kort från Oscars arbetskamrater med vita vackra rosor.

Läste inte allt men såg inget till mamman men kan ha missat det. Nära till grannar och på baksidan var staketet lägre och fri insyn för den som bor där. Nerrullat noterade jag.
Tog två foton jag laddar upp men ser ut som de i tidningen. Tänker att det är tufft för alla grannarna att bli påmind och de hemska blå/vita bandet som lyser runt hela huset😢
Ja detta tog och känns.

https://minfil.org/85z402deb1/78680AD9-D3ED-4B91-BEE0-7EC7D589B2A4.jpeg
https://minfil.org/A3z907d9b3/219D8308-98F5-4836-94C3-056B4C761E15.jpeg[/QUOTE

Sorgligt. Fadern verkar haft ett spännande jobb, många resor och vänner. Mamman inget av detta?
Citera
2018-01-20, 19:22
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det kan knappast röra sig om något annat än folie ā deux om det där avskedsbrevet är autentiskt och rättvisande återgivet. Som det har skrivits i tråden är ME vidare ovanlig i tonåren och i princip okänd före puberteten. Jag känner mig speciellt olycklig inför de yngsta flickans insjuknande, som mycket väl kan vara det som knuffade föräldrarna över kanten. I familjer med ett allvarligt sjukt eller handikappat barn blir ju mer eller mindre med naturnödvändighet det sjuka eller handikappade barnet och dess problem familjens huvudprojekt, som övriga familjemedlemmar, inklusive friska syskon, äger att underkasta sig. Kan det ha varit så att lillasyster - medvetet eller undermedvetet - såg utvecklande av egna symptom som den enda chansen att få det utrymme i familjen hon behövde?

Du har en poäng där, det kan mycket väl ha varit på det viset. Speciellt om det är så att denna omtalade sjukdom INTE debuterar innan pubertet.
Citera
2018-01-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercy
Det var strongt gjort att våga sig dit! Måste vara oerhört plågsamt för grannarna att veta vad som hänt i det huset. Kommer stå tomt länge är jag övertygad om. Tveksamt ifall någon överhuvudtaget kommer våga flytta in där i framtiden
Det var värre än jag kunde ana. Ville lägga blommor från mig men även en annan skribent som hörde av sig. Fint av denna!
Jag lider med grannarna för det är hus på alla kanter runt om och huset kändes så stort och det kom emot mig på något konstigt sätt.
Nej vem vill köpa det huset😢 Det blir svårt att sälja. Kanske en Dansk som inte vet så noga var det hänt.
Citera
2018-01-20, 19:24
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det kan knappast röra sig om något annat än folie ā deux om det där avskedsbrevet är autentiskt och rättvisande återgivet. Som det har skrivits i tråden är ME vidare ovanlig i tonåren och i princip okänd före puberteten. Jag känner mig speciellt olycklig inför de yngsta flickans insjuknande, som mycket väl kan vara det som knuffade föräldrarna över kanten. I familjer med ett allvarligt sjukt eller handikappat barn blir ju mer eller mindre med naturnödvändighet det sjuka eller handikappade barnet och dess problem familjens huvudprojekt, som övriga familjemedlemmar, inklusive friska syskon, äger att underkasta sig. Kan det ha varit så att lillasyster - medvetet eller undermedvetet - såg utvecklande av egna symptom som den enda chansen att få det utrymme i familjen hon behövde?

Hua, ja det är höljt i dunkel gällande den yngsta som var orolig att komma efter i skolarbetet, och som beskrivs ambitiös och social. I juni 2017 misstänkte föräldrarna att den yngsta flickan hade samma sjukdom som den äldre systern. Hösten 2017 hade båda anpassa studiegång.
Kanske fick hon lite mer uppmärksamhet av föräldrarna. Det som en kollega skrev om OH att tragedin som inte fick ske.. indikerar på att det gällde den yngre flickan.
Citera
2018-01-20, 19:25
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
En del har ju framhålligt hur duktig fadern var. Meningen är inte alls obegriplig. Handlingen motiveras med externa orsaker i brevet och försöker argumentera barmhärtighetsmotiv. Och att bägge skrivit under, ett gemensamt ansvar.

Vi vet ju inte exakt vad som stod i brevet, eller? För mig är meningen obegriplig eftersom vi inte vet vad som stod i brevet..och vad skulle han kunnat skriva som hade ändrat något? Egoist är ju snarare någon som begår självmord och lämnar barn eller familj efter sig
Citera
2018-01-20, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Rektorn yttrade insiktsfullt att vi kanske har litat för mycket på föräldrarna. Andra myndigheter verkar inte varit inblandade.

Och rektorn har ju främst haft kontakt med OH. Antar att rektorn känner sig lurad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in