2018-01-20, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det är väl precis det som de flesta av oss hävdat att föräldrarna var deprimerade! Läs om och läs rätt.
Jag har läst och läst... fortfarande kan jag inte se annat än att halva tråden fokuserar på flickornas påstådda sjukdomsbild. Och att det skulle rättfärdiga mördande!

För egen del fortsätter jag tills vidare tro att problemet främst låg hos föräldrarna, deras egna psykiska problem och egocentriska tankar om hur karriärfamiljen borde se ut, samt destruktiva och dysfunktionella familjemönster som inte passar in på sjukdom i familjen. Åtminstone tills jag ser bevis på att döttrarna led av en så pass svår sjukdom att det innebar döden inom kort.
Citera
2018-01-20, 19:04
Medlem
Jag har varit vid villan idag och det var tuffare än jag trodde. Det var tyst och lugnt i området och jag träffade endast på några fåtal personer. Två kvinnor stod på plats när jag kom varav den ena grät. Kanske en lärare eller bekant. Det var mycketblommor, gosedjur, godis, choklad och en del skrivna kort. Noterade ett kort från Oscars arbetskamrater med vita vackra rosor.

Läste inte allt men såg inget till mamman men kan ha missat det. Nära till grannar och på baksidan var staketet lägre och fri insyn för den som bor där. Nerrullat noterade jag.
Tog två foton jag laddar upp men ser ut som de i tidningen. Tänker att det är tufft för alla grannarna att bli påmind och de hemska blå/vita bandet som lyser runt hela huset😢
Ja detta tog och känns.

https://minfil.org/85z402deb1/78680AD9-D3ED-4B91-BEE0-7EC7D589B2A4.jpeg
https://minfil.org/A3z907d9b3/219D8308-98F5-4836-94C3-056B4C761E15.jpeg
Senast redigerad av charkoal 2018-01-20 kl. 19:06.
Citera
2018-01-20, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Ja, jag är jävligt bitter och sur över att två oskyldiga flickor mördats av sina föräldrar! Det borde du också vara i stället för att "försöka förstå" föräldrarna i hundratals inlägg – om och om igen utan att ha något nytt att komma med.

Nej, det har du rätt i.
Jag kommer inte lägga in nått nytt, för jag blir så trött på bemötandet från sånna som dej.
Om jag hade stått på plats och filmat händelsen, och visat hur det gått till så hade bittra personer som du, ändå gnällt.
Så min info och 2 källor håller jag för mig själv.
Och nu slipper du mej ett tag...... för telefonen måste laddas.
Citera
2018-01-20, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag har tagit upp det flera gånger, att jag misstänker att ingen orosanmälan har gjorts. Tvärtemot vad många tror så är det lag på att skolan ska upprätta en sådan när barn inte mår bra, det är enbart socialen som får göra en bedömning på om det är något de måste utreda, och nog tror jag de hade lagt det åt sidan. Men skolan får inte bedöma att detta inte ska utredas och undanhålla anmälan.

Det är svårt att veta, men barnen hade kommit till tals i alla fall. Nu uppfattar man ju att de inte haft ens en chans att någon ens kunnat hjälpa dem i den svåra hemsituationen som rådde. Är sånt vuxenperspektiv i hela eländet att man vill gråta. Må hända att föräldrarna har varit goa o vänliga o sorgsna o sökt botemedel men vem fasen har hjälpt barnen att mentalt hantera deras situation??? Tjatar vidare om min dåliga känsla av hur deras sista tid var o vad uppfattade de innan de blev dödade??? Jobbar med utsatta barn hela dagarna så för mig är hela denna historia helt obegriplig. Tror inte jag blivit så illa berörd av nåt fast det handlar om, för mig, en helt främmande familj.
Citera
2018-01-20, 19:06
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
"Till sitt öde"? Vilket land lever du i?
Vi har ett skyddsnät i det här samhället. Dessutom hade barnen släktingar.

Herre gud vilken naivitet.
Citera
2018-01-20, 19:07
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det är inte bekräftat alls att de led av ME/CSF.

Nej men grundat på fakta blir det en logisk slutsats man kan dra.
Citera
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Jag har läst och läst... fortfarande kan jag inte se annat än att halva tråden fokuserar på flickornas påstådda sjukdomsbild. Och att det skulle rättfärdiga mördande!

För egen del fortsätter jag tills vidare tro att problemet främst låg hos föräldrarna, deras egna psykiska problem och egocentriska tankar om hur karriärfamiljen borde se ut, samt destruktiva och dysfunktionella familjemönster som inte passar in på sjukdom i familjen. Åtminstone tills jag ser bevis på att döttrarna led av en så pass svår sjukdom att det innebar döden inom kort.

Håller med, tror mer en avancerad form av Münchhausens hos föräldrarna och någon världsfrånvänd verklighetsuppfattning. Har ju hittills inte framkommit nått som bevisar en såpass svår sjukdomsbild, snarare tvärtom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
De var ju verkligen med dem in i det sista.
Vilket j-a sjukt tankesätt! Alla normala anhöriga är med in i det sista vad gäller att kämpa, hitta botemedel, lindra osv. Här har vi ett par föräldrar som väljer att mörda sina barn medan de ännu är så pass friska att de följer med och handlar i affären.

Fy fan, man blir själv sjuk av att följa denna tråd.
Citera
2018-01-20, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Den länken säger att bägge gemensamt fattade detta beslut

Det inlägget jag ifrågasatte skrev du själv "Om vi nu utgår från att pappan var drivande. Vilket var hans motiv?"

Jag vände på det och frågade om H hade varit drivande?

Fick till svar
Nej, det kan det inte. Läs på.

Nej, du skrev:

"Tänk tanken att det kanske varit mamman som varit drivande. Vad vet vi? det kan lika gärna vara så."

Vi vet att det är mer sannolikt att det är OH. Däremot kan man inte utesluta att det är mamman.
Citera
2018-01-20, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Bara för att du har råkat ut för sån gubbe (beklagar såklart) så innebär det inte att ALLA gubbar är sådana.
Om man väljer att lyssna på dig, så är nog Oskar och alla andra män psykopater.
Väljer man att lyssna på vänner och kollegor till Oskar, så var han en rätt hyvens kille.
Jag känner honom inte personligen heller.
Men jag går nog på vänner och bekantas uppfattning.

Om vi alltid går på vänner och bekantas uppfattning så fanns inga mördare. Läs här på FB vad vännerna sade om den unga man som bundits mha DNA till mordet i Ulricehamn. Omtänksam och snäll. Eller denna bok om en omtyckt läkare som verkligen är en ögonöppnare för dem som tror att man alltid kan lita på magkänslan. http://www.albertbonniersforlag.se/Bocker/deckare/d/doktor-romand/
Citera
2018-01-20, 19:10
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Pst.... jag tror det var så.
Nån källa skrev att mamman varit drivande till detta sätt att avsluta.
Skall se om jag kan hitta det igen.

Aj aj nu blir det kortslutning hos belackarna. Tanken slog mig faktiskt iom O sökt professuren.
Citera
2018-01-20, 19:12
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natsas
Har inte någon med insyn i familjen skrivit att de har sökt hjälp överallt och reste utomlands (Tyskland tror jag) för att försöka få experthjälp?
Det känns som att många av inläggen har med klassförakt att göra.

Precis så känns det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in