För det första så är det att räkna som grovt rasistiskt att göra så här mot Kineserna.
För det andra kommer detta aldrig gå igenom, det finns ingen chans.
Skulle det mot allt förmodan ändå göra det så är det hur lätt som helst att komma förbi.
Kineserna startar helt enkelt mellanhänder i andra länder, paketen skickas dit, packas om med ny leveransadress till Sverige, förslagsvis ett EU land med fri moms och tull. Svårare än så är det inte.
Enda nackdelen är en något förlängd leveranstid samt aningens högre porto då det skickas till två länder.
Alternativ två är att som privatperson ha en mellanhand i ett land utan denna importskatt och straffpåslag som skickar varan vidare som gåva till dig.
Haha där trodde dom att dom var smarta.