2018-01-19, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke

Tillåt mig tvivla på att du är rätt person att bedöma vad som är OT och vad som inte är det.

Så du hävdar att du inte har kallat oss judar. I ett inlägg som du sedan avslutar med att mer eller mindre kalla oss för judar?

ja dit tvivel är nog rimligt, jag är ganska säker att det va ontopic dock.om det är tillåtet kan jag säga ungefär hur inlägget gick och vilken tråd?

jag mins inte att jag kallat just dig jude? har du ljugit för mig?
Citera
2018-01-20, 02:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du får skriva ut innebörden av den kod du nu vill använda. I det här fallet får du till exempel skriva att "Juden BigFatCone är en jävla judejävel", givetvis i den mån min person är topic för tråden,

Fast all form av kodspråk är förbjudet. Du får inte skriva på rövarspråket till exempel.
Innebär det att jag kan skriva trippelparentes-ord-trippelparentes i ett on-topic inlägg utan att det tas bort?

Citat:
Alla inlägg som inte hör till en tråds topic blir censurerade, det har inget med judar att göra. Sen att judekritiker är butthurt över att dom inte har allt samlat i en liten lekstuga, det må så vara. Jag skulle snarare vilja påstå att genom att låta trådar om judisk makt få existera i det ämne som man menar att dom har makt, så legitimerar vi åsikterna. Det är mycket lättare för folk att visa på att många judekritiker är knäppa när allt är samlat på samma plats.

Och om det nu är så att vi går en judisk agenda till mötes, så är det för att det råkar sammanfalla med våra egna planer, som aldrig - repeterar aldrig - är för någon egen agenda än forumets. Sen kommer ju folk i vilket fall som helst svamla om att vi är styrda av judarna. Eller nazisterna. Eller kommunisterna. Eller Rymdödlorna. Och så vidare.
Det finns solklar evidens i att inlägg blir borttagna pga att man inte får "diskutera judar som grupp", fastän inlägget är on-topic. Hur tydligare kan det bli?

Citat:
Vad är i din bok "övertygande skäl" då?
Argument, resonemang och evidens som ger skäl till att revidera sin ståndpunkt.
Jag har inte sett något sådant hittills.
Citera
2018-01-20, 02:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Innebär det att jag kan skriva trippelparentes-ord-trippelparentes i ett on-topic inlägg utan att det tas bort?
I mina forum så hade det raderats som OT men det beror på att det i stort sett aldrig är nödvändigt att dra upp judefrågan där.

Citat:
Det finns solklar evidens i att inlägg blir borttagna pga att man inte får "diskutera judar som grupp", fastän inlägget är on-topic. Hur tydligare kan det bli?
Korrelation innebär inte nödvändigtvis kausalitet.

Citat:
Argument, resonemang och evidens som ger skäl till att revidera sin ståndpunkt.
Jag har inte sett något sådant hittills.
Jag sa ju att sanningen inte skulle vara tillräckligt för dig.
Citera
2018-01-20, 03:03
Avslutad
Citat:
I mina forum så hade det raderats som OT men det beror på att det i stort sett aldrig är nödvändigt att dra upp judefrågan där.
Då är det alltså inte "kodspråk" som är förbjudet, utan det är begrepp som förbjuds. Hur bedriver forumet INTE en agenda när dom förbjuder begrepp?

Citat:
Korrelation innebär inte nödvändigtvis kausalitet.
Irrelevant. Mod har uttryckligen sagt (i mitt exempel) att man inte får diskutera judar som grupp, det är DÄRFÖR(kausalitet) som mitt inlägg blev censurerat, fastän det var on-topic.

Citat:
Jag sa ju att sanningen inte skulle vara tillräckligt för dig.
Såhär definierar Platon kunskap/vetskap:
1. Man ska tro på påståendet.
2. Man ska ha goda skäl för påståendet.
3. Påståendet ska vara sant.

Jag singlar slant:
Du TROR att det är klave.
Det är SANT att det är klave.
Men du kan inte ge GODA SKÄL till att det är klave.
Då VET du inte att det är klave.

Alltså är sanning i sig inte tillräckligt för att ge kunskap om ett påstående/tillstånd.
Citera
2018-01-20, 03:06
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Då är det alltså inte "kodspråk" som är förbjudet, utan det är begrepp som förbjuds. Hur bedriver forumet INTE en agenda när dom förbjuder begrepp?
Nej, det är för att judefrågan inte hör hemma i så många av trådarna som finns i mina forum.

Citat:
Irrelevant. Mod har uttryckligen sagt (i mitt exempel) att man inte får diskutera judar som grupp, det är DÄRFÖR(kausalitet) som mitt inlägg blev censurerat, fastän det var on-topic.
Du får diskutera judar som grupp men inte var som helst.

Citat:
Såhär definierar Platon kunskap/vetskap:
1. Man ska tro på påståendet.
2. Man ska ha goda skäl för påståendet.
3. Påståendet ska vara sant.

Jag singlar slant:
Du TROR att det är klave.
Det är SANT att det är klave.
Men du kan inte ge GODA SKÄL till att det är klave.
Då VET du inte att det är klave.

Alltså är sanning i sig inte tillräckligt för att ge kunskap om ett påstående/tillstånd.
Jag säger som det är, det är allt jag kan göra.

Jag tror på det jag säger.
Jag har väldigt torrt på fötterna.
Det är sant.

Sen om du inte vill tro på det så kan inte jag göra något åt saken. Jag slutar inte ha svarta jeans på mig bara för att du inte tror på mig.

Jag tackar för vår tid här i tråden, du och jag kommer inte att komma längre än så här.
Citera
2018-01-20, 03:14
Avslutad
Citat:
Nej, det är för att judefrågan inte hör hemma i så många av trådarna som finns i mina forum.
Nu var frågan om man skriver trippelparentes-ord-trippelparentes i ett ON-TOPIC inlägg, kommer det bli borttaget?

Citat:
Du får diskutera judar som grupp men inte var som helst.
Nej, man får inte diskutera judar som grupp i en tråd som avhandlar mångkultur - alltså i en tråd som avhandlar etniciteter i grupp:
(FB) Censurerad i mediekriget om mångkultur, IGEN!

Citat:
Jag säger som det är, det är allt jag kan göra.

Jag tror på det jag säger.
Jag har väldigt torrt på fötterna.
Det är sant.

Sen om du inte vill tro på det så kan inte jag göra något åt saken. Jag slutar inte ha svarta jeans på mig bara för att du inte tror på mig.
Om du har väldigt torrt på fötterna så kan du meddela oss andra vad denna torrhet beror på. Vad är dina skäl för att du har dina fötter på det torra?

Citat:
Jag tackar för vår tid här i tråden, du och jag kommer inte att komma längre än så här.
Som vanligt slutar agenda-modsen att svara på mina inlägg. Jag tolkar det som att ni bedriver en agenda eftersom ni inte kan bemöta de övertygande argumenten i att ni faktiskt bedriver en agenda.
Citera
2018-01-20, 13:20
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Aldrig funderat ett varv till på varför det sker?
Jodå men jag tycker att det är lika onödigt att yla om det i varenda tråd som det är att yla om nazzar.
Finns trådar där man kan ta upp saken utan att det då riskerar att bli ot.
Handlar tråden om tex Stefan löfven och någon vill styra den frågan oavkortat mot Judarna eller Nazzarna så kan jag, som själv har problem med att sväva ut i trådarna, ändå se att tråden ändrar fokus.
Eller när någon moderator påpekar att vi är ot få mig en tankeställare och skärper till mig och försöker gå tillbaka till ämnet.
Reglerna är till för att förhindra oss utsvävare att sväva ut och att hålla oss i skinnet och inte ta över tråden och göra en ny tråd i tråden och alltså inte någon "agendaregel"
Så tänker jag om det hela.
Citera
2018-01-20, 13:54
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:

Som vanligt slutar agenda-modsen att svara på mina inlägg. Jag tolkar det som att ni bedriver en agenda eftersom ni inte kan bemöta de övertygande argumenten i att ni faktiskt bedriver en agenda.

Ja, de är klart du har ju rätt, det går inte argumentera mot det då. Blir som admin5 skrev i din klagotråd ”Enka svaret är att moderatorn har tolkningsföreträde” eller vad det nu var, som man troligen fattat om man sett inlägget raderat och frågar varför.

Dess enkla uppgift är att kolla ”är detta rätt eller fel hanterat” och vad var i ditt fall, förbud mot tala judar i grupp?
Däremot tvekar jag på hur många som vet hur den judiska (sionistiska egentligen) agendan ser ut

Likadant coincidence detektorn, om du kollar hur många ord som uppstått på Flashback. Med paranteser, så många! där gick gränsen! (Idioti)
Citera
2018-01-20, 14:07
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Det finns ett jätteenkelt skäl till det. Det är nämligen den som påstår någonting som har bevisbördan. Eftersom det inte finns någon agenda, mer än yttrandefrihet, bakom modereringen av forumet så kan vi givetvis inte bevisa något annat. Vi kan inte bevisa att det inte finns någon judisk agenda. Vi kan inte heller bevisa att det inte finns en nazistisk, scientologisk eller islamistisk agenda. Därför går det inte heller att bemöta dina och andras hittepåargument om något som inte finns på något annat sätt än att säga att det är fel och att ingen sådan agenda finns. Det är det lika ointressanta som självklara svaret. Att du envist fortsätter att mala på om samma sak påverkar inte det faktumet överhuvudtaget. Det är inte den som orkar argumentera i cirklar längst som har rätt, utan om vem som kan bevisa sitt påstående.
Citera
2018-01-20, 14:13
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Nu var frågan om man skriver trippelparentes-ord-trippelparentes i ett ON-TOPIC inlägg, kommer det bli borttaget?
En sådan detaljfråga hör inte hemma i denna tråden att reda ut, det hör hemma här: (FB) Är det förbjudet att använda trippelparenteser på Flashback?
Red ut frågan där först, därefter kan du använda det som argument här om du vill.

Citat:
Nej, man får inte diskutera judar som grupp i en tråd som avhandlar mångkultur - alltså i en tråd som avhandlar etniciteter i grupp:
(FB) Censurerad i mediekriget om mångkultur, IGEN!
Det är här du missförstår Flashbacks struktur med avgränsningar för diskussioner.

Just den tråden ligger i politik inrikes, vilket innebär att alla diskussioner är avgränsade till inrikespolitik.
Rubriken avgränsar diskussionen ytterligare, och just den tråden avgränsar diskussionen till ett mediekrig. Dock inte till mediekrig i allmänhet, utan ett mediekrig om mångkulturen.
Därefter, inom dessa avgränsningar, ger trådstarten underlaget för diskussionen.

Lägger man då ihop avgränsningar så får man att diskussionen ska avhandla mediekriget om mångkultur inom den inrikespolitiska sfären.

Tråden ska alltså inte avhandla etniciteter i grupp, alldeles oavsett vilken etnisk grupp man vill diskutera.

Citat:
Om du har väldigt torrt på fötterna så kan du meddela oss andra vad denna torrhet beror på. Vad är dina skäl för att du har dina fötter på det torra?

Det du ser som en "judisk agenda" är enbart att moderatorena modererat efter Flashbacks struktur, dvs efter hur avgränsningarna är uppbyggda.
Det innebär ju inte att du inte får lov att diskutera du vill, bara att du inte får lov att gå utanför avgränsningarna.

Det är ju därför du fått rådet att starta en ny tråd där avgränsningar inte hindrar dig för att diskutera det du vill.
Citera
2018-01-20, 14:41
Medlem
Nostradumbasss avatar
Det är busenkelt:

1. Först tar man bort judeforumet
2. Sen hävdar man att man kan prata om judar överallt
3. Sen säger man att man inte får prata om judar i trådar som inte handlar om judar
4. Sen säger man att judetrådar ska vara i konspirationsforumet.

Det är så att Flashback vill ha alla judetrådar i "konspirationer" så att man kan avfärda judiska maktanspråk som "antisemitiska konspirationsteorier". Detta är i sig en agenda. Judiskt inflytande genom ägande eller agendasättande eller politiskt inflytande ska inte synliggöras i trådar som handlar om politik eller ägandeförhållanden av media exempelvis.

Det ska avhandlas med foliehattarna bland Assange (som ligger i konspirationer av samma anledning som att judetrådar ska ligga där), ödlor och flat-earthers. Då är det lättare att osynliggöra och avfärda som foliehattande, trots att ekonomiskt och politiskt judeinflytande inte är några konspirationsteorier. Vissa vill kunna avfärda det förhållandet som om det vore konspirationer dock.

Makten nöjda. Flashback nöjda. Debattörerna missnöjda, och moderatorerna som publikt ska försvara regimlakejfasonerna som Flashback tillgodosett, inmålade i ett hörn. Det är därför debatten ser ut som den gör i dom här trådarna.

Hade Flashback varit ett litet forum hade "judefrågan" diskuterats i alla forum, men nu når vi skribenter i populära trådar en för stor mängd läsare - så kan vi redpilla för många Svenssons så förlorar makten makten. Och det går inte för sig. Judetrådar och "för makten farliga trådar" ska begravas i konspirationsforumet.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-01-20 kl. 15:23.
Citera
2018-01-20, 16:52
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
En sådan detaljfråga hör inte hemma i denna tråden att reda ut, det hör hemma här: (FB) Är det förbjudet att använda trippelparenteser på Flashback?
Red ut frågan där först, därefter kan du använda det som argument här om du vill..
Han pratar om hur den judiska agendan på Flashback see ut. Efter 64 sidor eller vad det nu är i tråden om införandet av parantesförbudet så finns inte direkt mycket att säga och hela PARANTESFÖRBUDET är onekligen en del i denna Agenda

Men folk fortsätter vilja segla på höga hästar om Ytrandefrihet på riktigt. I mina öron låter det som prat med munnen full av förhudar.

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är busenkelt:

1. Först tar man bort judeforumet
2. Sen hävdar man att man kan prata om judar överallt
3. Sen säger man att man inte får prata om judar i trådar som inte handlar om judar
4. Sen säger man att judetrådar ska vara i konspirationsforumet.

Det är så att Flashback vill ha alla judetrådar i "konspirationer" så att man kan avfärda judiska maktanspråk som "antisemitiska konspirationsteorier". Detta är i sig en agenda. Judiskt inflytande genom ägande eller agendasättande eller politiskt inflytande ska inte synliggöras i trådar som handlar om politik eller ägandeförhållanden av media exempelvis.
Tochè!
Där satt den, bästa inlägget jag läst i år.
Så enkelt drev dom det. +1 och två tummar upp 👍🏼👍🏼
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in