2018-01-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InflatableBoppo
Citat:
Jag kommer att göra en kvantitativ och kvalitativ analys, det handlar alltså inte bara om att räkna antalet ur kategori x och y, utan att undersöka de värderingar som ligger bakom handlingen genom att analysera fuppar och domslut.
https://mobile.twitter.com/AnnHHeberlein/status/953942062990286848
Det här kan bli rätt så intressant. Oavsett om Ann väljer att låta gränsen för "svensk" gå vid första eller andra generationens invandrare, lär denna undersökning avslöja att svenska män i chockerande hög utsträckning numera värderar kvinnor ungefär lika högt som åsnor och anser att analsex med 12-åriga pojkar (gärna i grupp) faktiskt inte är sex på riktigt...

Är Ann måhända en trojan för MP?
Citera
2018-01-19, 21:46
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Jag hänger inte med.. Varför gör denna Ann Heberlein detta nu? Det var väl nån privatperson som gjorde detta för flera månader sedan och kom fram till att verkligheten var precis lika illa som alla fördomsfulla flashbackdödsknarknazister befarade? Är hon, vem hon nu är, inte lite sent ute på bollen?
Hon är doktor i etik, författare, journalist och välprofilerad sammhällsdebattör. Kandiderar dessutom i riksdagsvalet för moderaterna 2018.

Väger lite tyngre än en helt okänd butiksföreståndare skulle jag tro. Men visst kommer hon få mothugg.
Citera
2018-01-19, 21:54
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Om zigenare slår upp ett husvagnsläger på en plätt av ön och somalier får fylla upp en länga modulhus på en annan - och så gifter de sig och lever inom sina egna små enklavliknande samhällen i sju generationer - är det därefter rimligt att betrakta den yngsta generationen som gutar?

De Rinkebybor som förekommer i det här korta klippet - spelar det någon roll om de är första eller tionde generationens invandrare? Hur många norrmän, danskar eller britter skulle nicka instämmande om någon definierade dessa som svenskar?

Skulle du?

https://www.youtube.com/watch?v=aoyXbd5-XXI

OK, jag förstår vart du vill komma. Vissa blir aldrig svenskar. Hur många generationer man än räknar med. Ok, jag köper det. Hur många kan dom vara? Kan det vara majoriteten tror du?
Citera
2018-01-19, 21:57
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Hon är doktor i etik, författare, journalist och välprofilerad sammhällsdebattör. Kandiderar dessutom i riksdagsvalet för moderaterna 2018.

Väger lite tyngre än en helt okänd butiksföreståndare skulle jag tro. Men visst kommer hon få mothugg.
Ah.. Moderaterna alltså? Suddenly it makes sense.. De vill väl ta tillbaks så många väljare som möjligt från SD innan valet..
Det lär ju tyvärr (för moderaterna) inte hända. För helvete, de hade 8 år på sig och vad gjorde de? Fullkomligt öste in somalier och araber som nu är de som står för i princip alla gruppvåldtäkter. Hur kan nån inte hålla dem (och andra partier som varit i regeringen de senaste 15 åren) ansvariga för alla svartskallar som springer runt och kastar handgranater på våra gator?
Citera
2018-01-19, 22:00
Medlem
Citat:
Jag hänger inte med.. Varför gör denna Ann Heberlein detta nu? Det var väl nån privatperson som gjorde detta för flera månader sedan och kom fram till att verkligheten var precis lika illa som alla fördomsfulla flashbackdödsknarknazister befarade? Är hon, vem hon nu är, inte lite sent ute på bollen?
Gränsen är redan sprängd - hon slipper springa gatlopp som rasisten som släppte grisen ur säcken. Nu kan hon istället stämpla sitt och Moderaternas namn på "ett något mer seriöst initiativ" och försöka vinna politiska poäng på det hela.
Citera
2018-01-19, 22:11
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ah.. Moderaterna alltså? Suddenly it makes sense.. De vill väl ta tillbaks så många väljare som möjligt från SD innan valet..
Det lär ju tyvärr (för moderaterna) inte hända. För helvete, de hade 8 år på sig och vad gjorde de? Fullkomligt öste in somalier och araber som nu är de som står för i princip alla gruppvåldtäkter. Hur kan nån inte hålla dem (och andra partier som varit i regeringen de senaste 15 åren) ansvariga för alla svartskallar som springer runt och kastar handgranater på våra gator?
Både Hanif Bali och Ann Heberlein skulle passa bättre in hos SD, kan man hoppas att de byter parti? SD behöver förövrigt tillskott av erfarna politiker och slipade debattörer.

Ingen "hård" retorik i världen kan skyla över moderaternas svek. Eller jo, förresten - folk är både glömska och pantade.
Citera
2018-01-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
OK, jag förstår vart du vill komma. Vissa blir aldrig svenskar. Hur många generationer man än räknar med. Ok, jag köper det. Hur många kan dom vara? Kan det vara majoriteten tror du?
Jag tycker att fixeringen vid att så snabbt som möjligt få in alla i svenskmappen är trams och ren idioti. Vad har en undersökning med missvisande resultat för värde? Det sägs att mångkultur är något positivt - ändå ska vi utgå ifrån att alla ska och vill vara svenskar så fort som möjligt. Svenska myndigheter & media agerar som om alla invandrare skäms över sitt ursprung efter att ha kommit hit.

Av praktiska skäl behöver man ju dra gränsen någonstans, men kort sagt tycker jag att man i betydligt större utsträckning än vad som görs idag ska redovisa etnicitet på förövare så att vi får så korrekt statistik som möjligt.
Citera
2018-01-19, 23:07
Medlem
Lagerthas avatar
Vore intressant att se statistiken där förövaren är okänd av BO. I Norge visar statistiken att 98% av förövarna är afrikaner.

Alla får själv fundera över hur troligt det är att vår statistik är snarlik men skulle man inte kunna hävda att vi har rätt att få information om hur vi enkelt skulle kunna identifiera potentiell fara?
Citera
2018-01-19, 23:36
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Hela tiden dyker detta argument upp. Förstår inte folk bättre?

P Jonasson har gjort en bra rapport, men han är en öppen och okänd sverigedemokrat. Därför håller väldigt många för ögon och öron när denna rapport nämns. "Alla vet ju att sverigedemokrater bara ljuger och kör med fake news!". Dessutom har få hört talas om honom sedan tidigare.

Ann Heberlein är en moderat och känd från media och för media sedan tidigare. Hon har arbetat för PK-media. Både för tidningar och för TV. Hon är även en författare och har gett ut böcker. Hon är välutbildad.

Det är ju självklart att om hon tar fram något så får det mer tyngd och sannolikt mer spridning.

Dessutom ska hon inte göra en kopia på Jonassons arbete utan hon ska titta närmare på gruppvåldtäkter och göra en djupare analys av gärningsmännen, t.ex deras kultur och värderingar.
Citera
2018-01-19, 23:45
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Hon är förmodligen mer Ann Heberlein än en moderat. Hon blev en moderatpolitiker ganska nyligen. Men att hon är en moderat är bra. Det ger henne en större trovärdighet jämfört med om hon blivit en sverigedemokrat.

Citat:
Det lär ju tyvärr (för moderaterna) inte hända.

Det har redan hänt. Moderaterna har ökat med flera procentenheter samtidigt som Sverigedemokraterna har tappat flera procentenheter.

Sedan om det håller i sig till valet vet väl ingen.
Citera
2018-01-20, 00:30
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hon är förmodligen mer Ann Heberlein än en moderat. Hon blev en moderatpolitiker ganska nyligen. Men att hon är en moderat är bra. Det ger henne en större trovärdighet jämfört med om hon blivit en sverigedemokrat.

Det har redan hänt. Moderaterna har ökat med flera procentenheter samtidigt som Sverigedemokraterna har tappat flera procentenheter.

Sedan om det håller i sig till valet vet väl ingen.
Ingen vet, men jag förlitar mig till statistiken som säger att SD fördubblas varenda riksdagsval där de är det enda riksdagspartiet som är emot massinvandring och mångkultur.
Citera
2018-01-20, 00:35
Medlem
Rick.Jamess avatar
Kapitalet lär hon ju få ihop rätt så snabbt. Finns ju trots allt en och annan välbärgad patriot som tröttnat på multikult träsket och alla skjutningar och våldtäkter som medföljer.

Tror SvD eventuellt kommer att belysa det, medans förrädare på AB och DN knappt lär våga nämna det, kanske en debattartikel på sin höjd - iaf så får man hoppas det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in