Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-11, 22:52
  #853
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jag hoppas att Ann Heberlein läser här ibland och distanserar sig tydligt från drägget.

Det kan du vara säker på att hon gör. Det var ju aldrig någon överraskning vad hon skulle landa i för huvudtes. Om AH är vår dissident är det kört för Sverige.

Men våldtäktsproblematiken kommer att öka.
Citera
2018-07-11, 22:54
  #854
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Impulskontroll, konsekvenstänk, empatiförmåga och testosteron-nivåer lär spela in kraftigt hos de etniciteter som är överrepresenterade vid grova sexualbrott. Det är genetiska faktorer. Om det sedan tillkommer kulturella och religiösa bestämmelser som tillåter en man att dominera en kvinna såsom han behagar kommer det också ha betydelse i sättet han handlar.

Om män som biologisk varelse är kvinnors största fara, vilket det går att argumentera för att det är så, finns det rimligtvis grader i det helvetet också. Vissa grupper av män är mycket mer benägna att behandla kvinnor illa än andra. Sedan handlar det om utveckling, individuella synsätt och värderingar i tiden. Men trots att många invandrare är födda och uppväxta i Sverige i nutid fortsätter de att brutalt våldföra sig på kvinnor, i synnerhet i grupp. Det är nämligen något som går djupare än kultur och socioekonomiska förklaringar. Välfärdssystemet kommer inte att fixa detta.

Det är väl upprörande, antar jag, att höra för PK att deras mångkulturella dröm egentligen är en mardröm kapad av misogyni, våld och barbari, som till stor del är rasligt betingat.

Jisses. Det här är inte vetenskap. Jag skriver det inte för att försöka övertyga dig, det vet jag inte går, utan för att det är sorgligt om unga människor läser här och kanske tror att det finns några som helst belägg för att konsekvenstänk, empatiförmåga, testosteronnivå, impulskontroll är 1. genetiskt betingade och olika mellan olika "raser", och 2. Kopplade till våldtäkt.

Trist alltså. Men eftersom tråden handlar om AH, som du uppenbarligen hatar för att hon inte är rasist,
får jag nöja mig med att säga att jag inte tror att Våldtäkt och kultur innehåller såna tokiga idéer, hur tokig hon än kan verka annars.
Adjö på dig.
Citera
2018-07-11, 22:55
  #855
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Har någon läst Våldtäkt och kultur? Har den kommit ut än?

Nej, jag har inte läst den men ska göra det. Vet faktiskt inte om den har kommit ut än eller blivit recenserad?
Citera
2018-07-11, 22:59
  #856
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Nej, jag har inte läst den men ska göra det. Vet faktiskt inte om den har kommit ut än eller blivit recenserad?

Har googlat men inte hittat några recensioner.
Citera
2018-07-11, 23:20
  #857
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jisses. Det här är inte vetenskap. Jag skriver det inte för att försöka övertyga dig, det vet jag inte går, utan för att det är sorgligt om unga människor läser här och kanske tror att det finns några som helst belägg för att konsekvenstänk, empatiförmåga, testosteronnivå, impulskontroll är 1. genetiskt betingade och olika mellan olika "raser", och 2. Kopplade till våldtäkt.

Trist alltså. Men eftersom tråden handlar om AH, som du uppenbarligen hatar för att hon inte är rasist,
får jag nöja mig med att säga att jag inte tror att Våldtäkt och kultur innehåller såna tokiga idéer, hur tokig hon än kan verka annars.
Adjö på dig.

Ingen behöver vara rasist om man inte vill. Men att helt utesluta biologiska och genetiska faktorer är inte seriöst, det är tillrättalagt. Tyvärr är forskning i västvärlden starkt präglad av politisk korrekthet och vänsterstyrning. Man bestämmer på förhand ungefär vad svaret på frågeställningen är, sedan formar man forskningen kring det svaret oavsett vad den faktiskt visar (eller så undersöker man inte fler sidor och ställer medvetet fel frågor). Vissa områden har man helt slutat forska i och det är svårt att få anslag för forskning kring "känsliga ämnen", bland annat genetiska skillnader mellan etniciteter och folkgrupper och genetiska faktorer som förklaring bakom kriminalitet.
__________________
Senast redigerad av GenesisP 2018-07-11 kl. 23:35.
Citera
2018-07-12, 00:01
  #858
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Ingen behöver vara rasist om man inte vill. Men att helt utesluta biologiska och genetiska faktorer är inte seriöst, det är tillrättalagt. Tyvärr är forskning i västvärlden starkt präglad av politisk korrekthet och vänsterstyrning. Man bestämmer på förhand ungefär vad svaret på frågeställningen är, sedan formar man forskningen kring det svaret oavsett vad den faktiskt visar (eller så undersöker man inte fler sidor och ställer medvetet fel frågor). Vissa områden har man helt slutat forska i och det är svårt att få anslag för forskning kring "känsliga ämnen", bland annat genetiska skillnader mellan etniciteter och folkgrupper och genetiska faktorer som förklaring bakom kriminalitet.

Det här med att olika etniciteter har olika hög testosteronnivå t.ex. Vad bygger du det på? Eller olika grad av empati?

Har någon läst Heberleins bok, kan sammanfatta ungefär vad hon skriver?
Citera
2018-07-17, 23:46
  #859
Medlem
Ren galenskap.
Citera
2018-10-27, 20:40
  #860
Medlem
GenesisPs avatar
Genetiskt annorlunda individer med en kulturell och religiös förkärlek för gruppknull av typen tvång. Beter sig genuina flyktingar så? Hela beteendet vittnar om invasion och övertagande.

https://samnytt.se/tonaring-gruppval...t-sina-vanner/

Citat:
Tonåring gruppvåldtagen av åtta män varav sju syrier efter att gärningsmannen ”ringt sina vänner”

Citat:
Den 18-åriga kvinnan attackerades först av en man som drog in henne i buskarna utanför en nattklubb i Freiburg, Baden-Wuerttemberg, Tyskland. Därefter kom hans ”vänner”.

Citat:
Åtta personer har gripits av tysk polis, varav sju är så kallade flyktingar och en har tyskt medborgarskap.

Citat:
Händelsen har återigen eldat på invandringskritiker i Tyskland, som accepterat mer än en miljon invandrare sedan 2015, vilket lett till motstånd runt om i landet.

En person skrev sarkastiskt på Twitter att ”Det är uppenbarligen ren slump att det väldigt mångkulturella Freiburg får rubrikerna om och om igen på grund av de väldigt brutala sexbrotten”

Citat:
Andra var chockerade av fräckheten i brotten.

En våldtäktsman skulle ”normalt” sett snabbt smita iväg skamsen från våldtäkten. Men denna syrier ringde sina vänner. Vem kan ens förstå det?

Citat:
Det tyska invandringskritiska partiet Afd fördömde också överfallet och kritiserade mångkulturalismen:

Vad mer behöver hände i vårt land innan man erkänner att mångkulturalismen inte är något som är rätt? Alla förövarna var kända av polisen…men får härja fritt och gängvåldta en försvarslös kvinna”, sa de ha twittrat.
Citera
2018-10-27, 20:47
  #861
Medlem
GenesisPs avatar
Man kan säga att stora delar av Europa håller just nu på att få en intensivkurs i raslära.
Citera
2018-10-27, 22:37
  #862
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jisses. Det här är inte vetenskap. Jag skriver det inte för att försöka övertyga dig, det vet jag inte går, utan för att det är sorgligt om unga människor läser här och kanske tror att det finns några som helst belägg för att konsekvenstänk, empatiförmåga, testosteronnivå, impulskontroll är 1. genetiskt betingade och olika mellan olika "raser", och 2. Kopplade till våldtäkt.

Det finns forskning som visar att bl.a dålig impulskontroll, som är en av orsakerna till sexbrott, är ärftligt. Dvs kan överföras genetiskt.

Citat:
Risk att sexbrott går i arv i familjen

Nära anhöriga till personer som dömts för sexuella övergrepp löper ökad risk att begå liknande brott. Orsaken tycks främst vara genetisk, snarare än gemensamma miljöfaktorer inom familjen.

Ärftliga riskfaktorer
Finns det en sexbrotts-gen?

– Nej absolut inte, det rör sig om riskfaktorer som är ärftliga. Till exempel dålig impulskontroll, benägenhet att tycka jag har rätt att göra som jag vill på andras bekostnad, sexuell upptagenhet och så vidare. Det här är sånt som vi vet är genetiskt betingade

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap...arv-i-familjen

Huruvida det finns en genetiskt skillnad mellan raserna vet jag inte, men det är å andra sidan väldigt icke-PK att forska om sådant, så just denna info kan vara lite svår att hitta på PK-sajter.

Men att dålig impulskontroll, och andra egenskaper som leder till sexbrott, är ärftligt, det verkar även PK-sajter erkänna att det ligger till så.
Citera
2018-11-11, 02:00
  #863
Medlem
EnGodForlorares avatar
Här är hennes 189-sidors bok på Bokus:

https://www.bokus.com/bok/9789198488...h-sexualbrott/

Fem recensioner har den fått, alla ger den fem stjärnor. Här är den första:
Citat:
Otroligt intressant om ett omtalat ämne som inte lämnar någon oberörd. Just detta att så många lägger ner så mycket energi på att förneka problemen gör sådana här böcker desto viktigare. Det märks att Anne gjort en utförligt undersökning och hennes kunskaper i etik gör slutresultatet både fylligare och unikt.

Malka tycker boken var intressant och att "Anne" gjort en utförlig undersökning. Fast vad boken handlar om får vi inte reda på. Nästa då:
Citat:
En bok som alla borde läsa! Ett dokument om resultatet av en inkompetent och ansvarslös migrationspolitik!
Författaren har gjort arbetet som BRÅ borde har gjort!

Jan tycker också om boken, men inte heller han kan säga vad den handlar om. Kan Per göra det:
Citat:
I ett samhälle där 'bilden av Sverige' är viktigare än ren fakta är denna bok helt nödvändig. Boken berör och är svår att ta sig igenom just för att den berör, inte med känslofloskler, utan med ren otäck fakta.

Tack Ann!

Vi är gärna med och stöttar igen om du åter i framtiden vid något tillfälle hindras redovisa viktig samhällsfakta.

Boken "berör" men vad 17 handlar den om? Lars tycker hon sätter ord på det "folket" redan vet:
Citat:
Hon sätter ord på sådant som en stor del "folket" vetat ända sedan vi började få hit folk från de här områdena och som den styrande eliten försökt dölja och tystat ner.

Lars är glad för Ann bekräftar hans fördomar? Madeleine tycker att boken fokuserar på fakta:
Citat:
Fokusering på fakta och vad som är sant.
Förlösande då dagens debatt i området mest är relativisering, känslor och vad som är politiskt korrekt att säga.

Varför får jag intrycket av att inte någon läst mer än baksidestexten av denna mycket omtalade bok?
Citera
2018-11-12, 01:43
  #864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Ingen behöver vara rasist om man inte vill. Men att helt utesluta biologiska och genetiska faktorer är inte seriöst, det är tillrättalagt. Tyvärr är forskning i västvärlden starkt präglad av politisk korrekthet och vänsterstyrning. Man bestämmer på förhand ungefär vad svaret på frågeställningen är, sedan formar man forskningen kring det svaret oavsett vad den faktiskt visar (eller så undersöker man inte fler sidor och ställer medvetet fel frågor). Vissa områden har man helt slutat forska i och det är svårt att få anslag för forskning kring "känsliga ämnen", bland annat genetiska skillnader mellan etniciteter och folkgrupper och genetiska faktorer som förklaring bakom kriminalitet.


Nån genetisk skillnad måste det ju trots allt vara, eftersom en somaliers skalle ryms i en kupad näve.
Man skulle kunna ta deras skalle uppifrån som en handboll ungefär
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback