2018-01-19, 17:34
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejr
Men jag tycker det är förjävla fult att hon tigger pengar för att kopiera en annan persons arbete.

Fast som jag förstått det så blir det inte en kopia utan hon ska dels koncentrera sig på en viss typ av våldtäkter (gruppvåldtäkter) och dels lägga in egna analyser i sin bok. Bland annat ska hon ta upp kultur och värderingar och hur det har påverkat gärningsmännens beteende:

Citat:
"Utvecklingen måste stoppas – och första steget till att lösa ett problem är att finna upphovet till problemet. Varför ökar våldtäkterna? Vem ligger bakom dem? Vilka är deras bevekelsegrunder? Vilka föreställningar, värderingar och normer styr förövarnas beteende?

Sanningen bakom det eskalerande sexuella våldet mot kvinnor i Sverige måste belysas. Först när vi vet hur det ligger till kan vi föreslå rätt lösningar. Därför håller jag på att kartlägga samtliga gruppvåldtäkter där dom fallit mellan 2012 och 2017: Förövarnas ålder, etnicitet och värderingar så som de uttrycks i domslutet analyseras. Det är mitt bidrag till sanningen – och för att gå i land med det behöver jag ert stöd.

Därför öppnar jag idag en crowdfunding för att finansiera projektet ”Våldtäkt och kultur – En kartläggning av gruppvåldtäkter i Sverige 2012-2017”. Resultatet kommer att presenteras i en bok på Greycat Publishing House i samband med årets Almedalsvecka."

Man kan alltså se det som ett komplement till P Jonassons rapport. Inte en kopia.
Citera
2018-01-19, 18:40
Medlem
flygandeflaxs avatar
AH beskylls för att ha bytt åsikt lika ofta som man byter kalsingar. För det första tycker jag att det vittnar om en person som söker, analyserar, inte benhårt biter sig fast vid ett visst parti. Hon har heller inte verkat som politiker utan som universitetslektor och skribent (nu är hon dock engagerad i M vad jag vet?). Om man nu skall prata om kvinnor som tar plats och har mycket att säga till om, där har ju AH lyckats. Hon är naturligtvis bannlyst på de flesta håll, då och då dyker det upp en krönika i "gammelmedia" men de försöker hålla henne stången, och ju mer hon skriver på alternativa sidor desto mer puttas hon väl bort från "fin-media". Men hon är en lite för god skribent, lite för bildad för att avfärdas helt och hållet. Så jag tycker hon är spännande och många gånger vettig. I samband med me too lyfte hon det som jag också tänkte på... JA, det ÄR fruktansvärt med gubbväldet och trakasserier inom teater, media, film etc etc. Men ett långt mycket värre problem är dessa kulturer som vi nu tampas med i och med massinvandring. Gruppvåldtäkter och överfall och en kvinnosyn som faktiskt är värre och mer spridd än enstaka svin i mediabranschen. Me too har fungerat som en dimridå för att "slippa" prata om invandring islam och MENA-folks syn på sexualitet och kvinnor. Men det är ju samtidigt där det håller på att braka ihop fullständigt, det är ju där det stora hotet finns.
Detta skrev AH om i höstas. Ingen mainstream media journalist har ens uppehållit sig vid frågan från denna synvinkel. Det handlar om patriarkala strukturer hos SVENSKA MÄN, men det är ju en droppe i havet... titta lite utanför medelklassens vita män och vi ser en hel paralllellbefolkning som är både kvinnohatande, svensk hatande och älskar patriarkala strukturer. De ser t o m ner på det svenska samhället som är för mesiga på detta området.
Siffror talar sitt tydliga språk. En råhet gentemot (svenska) kvinnor finns det så det räcker och blir över, om bara alla me too-anhängare kan sätta sin fot i någon av våra förorter kan även de inse att det inte går att blunda för.
Citera
2018-01-19, 19:16
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Mer fakta och kunskap kan aldrig vara ett problem.
Utom för dem som lever på narrativet att de gjort ett bra jobb och en god gärning.

För våldtäktsmännen kanske, men inte för det Svenska folk som valde dem.

Ingen avkräver ansvar eller avsätter de här sjuka jävlarna.
De lallar på som om inget hänt.
Citera
2018-01-19, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygandeflax
JA, det ÄR fruktansvärt med gubbväldet och trakasserier inom teater, media, film etc etc. Men ett långt mycket värre problem är dessa kulturer som vi nu tampas med i och med massinvandring. Gruppvåldtäkter och överfall och en kvinnosyn som faktiskt är värre och mer spridd än enstaka svin i mediabranschen. Me too har fungerat som en dimridå för att "slippa" prata om invandring islam och MENA-folks syn på sexualitet och kvinnor. Men det är ju samtidigt där det håller på att braka ihop fullständigt, det är ju där det stora hotet finns.

Ja, #Metoo har faktiskt fungerat som en dimridå. Når #Metoo-debatten var som intensivast, så ringde en kvinna till radions Ring P1 och sa att nu är det bevisat att det är vita män som våldtar! Och varför sa hon det? Jo, för det var ju mest (eller enbart) vita män som namngavs i MSM under #Metoo. Därför drog den har kvinnan slutsatsen att det faktiskt var de vita männen som begick sexövergreppen, och allt prat om att invandrare skulle vara överrepresenterade var var bara rasistiska lögner.

Det är därför Ann Heberleins granskning är så angelägen.
Citera
2018-01-19, 19:39
Medlem
kebafcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandeflax
AH beskylls för att ha bytt åsikt lika ofta som man byter kalsingar. För det första tycker jag att det vittnar om en person som söker, analyserar, inte benhårt biter sig fast vid ett visst parti. Hon har heller inte verkat som politiker utan som universitetslektor och skribent (nu är hon dock engagerad i M vad jag vet?). Om man nu skall prata om kvinnor som tar plats och har mycket att säga till om, där har ju AH lyckats. Hon är naturligtvis bannlyst på de flesta håll, då och då dyker det upp en krönika i "gammelmedia" men de försöker hålla henne stången, och ju mer hon skriver på alternativa sidor desto mer puttas hon väl bort från "fin-media". Men hon är en lite för god skribent, lite för bildad för att avfärdas helt och hållet. Så jag tycker hon är spännande och många gånger vettig. I samband med me too lyfte hon det som jag också tänkte på... JA, det ÄR fruktansvärt med gubbväldet och trakasserier inom teater, media, film etc etc. Men ett långt mycket värre problem är dessa kulturer som vi nu tampas med i och med massinvandring. Gruppvåldtäkter och överfall och en kvinnosyn som faktiskt är värre och mer spridd än enstaka svin i mediabranschen. Me too har fungerat som en dimridå för att "slippa" prata om invandring islam och MENA-folks syn på sexualitet och kvinnor. Men det är ju samtidigt där det håller på att braka ihop fullständigt, det är ju där det stora hotet finns.
Detta skrev AH om i höstas. Ingen mainstream media journalist har ens uppehållit sig vid frågan från denna synvinkel. Det handlar om patriarkala strukturer hos SVENSKA MÄN, men det är ju en droppe i havet... titta lite utanför medelklassens vita män och vi ser en hel paralllellbefolkning som är både kvinnohatande, svensk hatande och älskar patriarkala strukturer. De ser t o m ner på det svenska samhället som är för mesiga på detta området.
Siffror talar sitt tydliga språk. En råhet gentemot (svenska) kvinnor finns det så det räcker och blir över, om bara alla me too-anhängare kan sätta sin fot i någon av våra förorter kan även de inse att det inte går att blunda för.
Bara en notis, när dagens befolkning i Sverige ändå kallas gubbar och horor är gubbvälde med trakasserier enda alternativet till horvälde med falska sexanklagelser, välj. Fruktansvärt ? nja beror på vem man frågar.
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Ja, #Metoo har faktiskt fungerat som en dimridå. Når #Metoo-debatten var som intensivast, så ringde en kvinna till radions Ring P1 och sa att nu är det bevisat att det är vita män som våldtar! Och varför sa hon det? Jo, för det var ju mest (eller enbart) vita män som namngavs i MSM under #Metoo. Därför drog den har kvinnan slutsatsen att det faktiskt var de vita männen som begick sexövergreppen, och allt prat om att invandrare skulle vara överrepresenterade var var bara rasistiska lögner.

Det är därför Ann Heberleins granskning är så angelägen.
Visar bara vilka lättmanipulerade flockdjur det finns
Citera
2018-01-19, 20:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Ann Heberlein får själv ta fram?! Det säger väl något om hur sjukt vårt samhälle är. Det finns liksom inga i Sverige som blivit gruppvåldtagna av svenskar. Det är det första hon kommer få fram. Utöver det de flesta i Sverige som sitter inne pga våldtäkt är icke-svenskar. 9 av 10 på ett ungefär. Det i SVERIGE! Det är ju hur sjukt som helst att man inte talar mer om detta. Vi har ju här en väldigt enkel lösning till att minska antalet våldtäkter strypa invandring och skicka ut direkt de invandrare som gör sig skyldig till en (för de kommer säker inte stanna vid en). Hur sjukt är svenska folket att man inte ens tar upp detta enkla faktumet?
Citera
2018-01-19, 20:44
Medlem
Ifatree-FUCK-YOUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ann Heberlein får själv ta fram?! Det säger väl något om hur sjukt vårt samhälle är. Det finns liksom inga i Sverige som blivit gruppvåldtagna av svenskar. Det är det första hon kommer få fram. Utöver det de flesta i Sverige som sitter inne pga våldtäkt är icke-svenskar. 9 av 10 på ett ungefär. Det i SVERIGE! Det är ju hur sjukt som helst att man inte talar mer om detta. Vi har ju här en väldigt enkel lösning till att minska antalet våldtäkter strypa invandring och skicka ut direkt de invandrare som gör sig skyldig till en (för de kommer säker inte stanna vid en). Hur sjukt är svenska folket att man inte ens tar upp detta enkla faktumet?

Och dina källor för dina påståenden? Som vanligt bortser jag kategoriskt från påståenden utan källor. Man kan påstå att jorden är rund, att gravitationen fungerar som Newton och Einstein beskrev den, att mammor älskar sina barn, men inte mycket annat om man inte anger källor. Förutsatt att man vill bli tagen på allvar, det vill säga.
Citera
2018-01-19, 20:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ifatree-FUCK-YOU
Och dina källor för dina påståenden? Som vanligt bortser jag kategoriskt från påståenden utan källor. Man kan påstå att jorden är rund, att gravitationen fungerar som Newton och Einstein beskrev den, att mammor älskar sina barn, men inte mycket annat om man inte anger källor. Förutsatt att man vill bli tagen på allvar, det vill säga.

Ja vi hade en snubbe helt nyligen som granskade varenda jävla dom de senaste åren och kom fram till just detsamma. Om vi hade ett BRÅ som redovisade stat hade de kommit fram till detsamma. Om du besöker ett svenskt fängelse och vill träffa alla som sitter inne för våldtäkt kommer du liksom om du inte är blind komma fram till samma slutsats. Du kommer få svårt att t.ex hitta en svensk som sitter inne för gruppvåldtäkt och svenskar överhuvudtaget kommer vara sällsynta i brott som de allra flesta och i synnerlig utsträckning sexualbrott. Det skulle liksom BRÅ kunnat visat dig om de inte har ett syfte för att dölja detta faktum.
Citera
2018-01-19, 21:00
Medlem
Citat:

Källorna blir väl de domar och FUP:ar hon granskar?
Citera
2018-01-19, 21:02
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/https://pjjonasson.files.wordpress.com/2017/11/sexualbrottslighet_bland_man_fodda_i_sverige_och_i _utlandet_v4.pdf

Edit: Knasade när jag kopierade länken, du kan hitta den här.

En inofficiell sammanställning gjord av en lekman, då myndigheterna underlåter att göra detta. Inte statistiskt behandlad, utan endast procent på olika sexualbrott utifrån etnicitet rätt upp och ned. Detta är verifierbara siffror, och som talar sitt tydliga språk.

Vill du ha officiella siffror får du gå tilbaka till brå2005, eller kolla undersökningar från våra grannländer, eller Tyskland som har en jämförbar kultur och flyktingmottagning. Senaste undersökningen från Niedersachsen är mycket talande.
Senast redigerad av Psilosopher 2018-01-19 kl. 21:09.
Citera
2018-01-19, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
"Meningslösa definitionsdiskussioner om svenskhet" är nog det man skall börja med att diskutera. Hur många generationer är "andra generationen"? När blir man svensk? Hur ska man annars kunna diskutera om var och en har en egen definition? Det går inte. Nån ordning får det väl ändå vara. OK, om gutarna kör med sju generationer "rena gutar" för att vara riktig gute så varför inte köra efter samma mall?
Om zigenare slår upp ett husvagnsläger på en plätt av ön och somalier får fylla upp en länga modulhus på en annan - och så gifter de sig och lever inom sina egna små enklavliknande samhällen i sju generationer - är det därefter rimligt att betrakta den yngsta generationen som gutar?

De Rinkebybor som förekommer i det här korta klippet - spelar det någon roll om de är första eller tionde generationens invandrare? Hur många norrmän, danskar eller britter skulle nicka instämmande om någon definierade dessa som svenskar?

Skulle du?

https://www.youtube.com/watch?v=aoyXbd5-XXI
Citera
2018-01-19, 21:26
Medlem
NickSonnys avatar
Jag hänger inte med.. Varför gör denna Ann Heberlein detta nu? Det var väl nån privatperson som gjorde detta för flera månader sedan och kom fram till att verkligheten var precis lika illa som alla fördomsfulla flashbackdödsknarknazister befarade? Är hon, vem hon nu är, inte lite sent ute på bollen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in