2018-01-19, 02:02
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Intervjuaren Cathy Newman blir darrig på rösten av upprördhet när hennes feministiska världsbild blir ifrågasatt. Så mycket för hennes "mångfald", den är totalitär och tål inte att bli utmanad med fakta...

Exakt. Det är det som är det roliga, men samtidigt kusliga. Så fort man skrapar lite på ytan faller hela ideologin ihop, men så fort man skrapar på ytan faller ens sociala liv och karriär ihop! Kul när åsiktspoliserna i samhället blir allt fler och extremare
Citera
2018-01-19, 02:04
Medlem
Readyfreddies avatar
Hahahaha... 23:00 in.
Där ser man hur polletten till sist faller ner hos den gamla feministen.

Jordan verkar vara en riktig stjärna, tack för tipset.
Citera
2018-01-19, 02:06
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Hon är ett typexempel på människor som inte riktigt förstår vad det är dom propagerar för. Dom har ingen djupare insikt alls. Enkelspåriga ideologer är dom, som inte klarar av att greppa koncept som multivariat analys, som säger att det finns en mängd olika faktorer som bidrar till lönegapet mellan män och kvinnor som inte beror på diskriminering, patriarkat osv. I hennes värld är det endast pga patriarkatet. En dum kossa rent ut sagt, som dom flesta feminister. Det är busenkelt för Peterson att klä av sådana. Trött man blir.

Men det har inte varit enkelt för honom, han har gått in för djupt i sina debatter. Men han har lyckats hitta balansen, nu får han med mycket information(men inte all information) i några lite längre meningar och sen går han vidare till nästa fråga. Han har även blivit grym med att ställa extrema motfrågor där motståndaren tvingas visa sitt riktiga jag.

Dock måste vi också förstå att han hittills inte deltagit i så många debatter mot "vänstern". Det är lite som en skyddsmekanism för dem att inte bjuda in honom till shower, särskilt inte nu efter den här uppvisningen. Han lär nog i framtiden bara hålla till bland andra "höger"-youtubare och likasinnade.

Hans medverkan i The Rubin Report var också grym! Rubin är "vänster", men samtidigt värnar han om yttrandefrihet och debatter. Titta på det klippet.
Citera
2018-01-19, 02:07
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Hahahaha... 23:00 in.
Där ser man hur polletten till sist faller ner hos den gamla feministen.

Jordan verkar vara en riktig stjärna, tack för tipset.

Jag hoppas innerligt, och verkligen TROR att det lilla klippet på 5 sekunder kommer bli den nästa MEMEn vid KO:s. Så jävla fantastiskt. Smart som hon är tog det henne ändå 10 sekunder att inse sitt nederlag.
Citera
2018-01-19, 02:10
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ketaminkillen1
Minst sagt vältalig och saklig person. Är faktiskt med i någon slags svensk fanpage för Jordan B Peterson på Facebook haha. Vet inte riktigt hur jag hamnade där, men jag har nog inte kollat in honom så mycket som jag borde.

Om det är av något intresse så får du gärna skicka ett PM, då jag tror att de försöker skrapa ihop pengar för att bjuda hit honom till Sverige för att föreläsa!

Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
Länk till den facebookgruppen tack... Letade men hitta inget då, 6mån sedan

Yes, skriv ut länken här. Jag har dock avvikit från Facebook efter att det uppdagades vilken totalitär makt det faktiskt är och att de driver igenom sina agendor via Facebook samt censurerar oliktänkande.

Jag kommer garanterat att komma på hans föreläsning, efter så mycket gratismaterial han gett oss på sin kanal och diverse intervjuer råder det ingen tvekan om att en liten ersättning är på sin plats
Citera
2018-01-19, 02:13
Medlem
AoE3#1s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=PXJeghw-cRk&t=3052s

Sargon of Akkad bryter ner intervjun och går igenom hela intervjun. Han länkar till studier och bevis som J. P. yttrat sig om i "intervjun". Där kan vi se att "löneskillnaderna" på BBC som "intervjuaren" nämnde helt enkelt beror på att killarna i topp har avsevärt större publik än brudarna. Som sagt. Skrapar man lite på ytan faller allt ihop, men på köpet faller ens sociala liv och karriär ihop.

Länge leve individualismen & yttrandefriheten.
Citera
2018-01-19, 02:15
Medlem
Knucklehugss avatar
Han är en av väldigt få som jag hyser stor respekt för. Jag har alltid gillat Jordan, han är ganska rak på sak
Citera
2018-01-19, 02:16
Moderator
Lapapps avatar
Jag såg bara de sista minuterna av klippet, men det gjorde mig inte särskilt imponerad. Jämförelsen med humrarna haltar i och med att serotonin inte är något specifikt för varken humrar eller människor, det finns även hos de djur som inte har klara hierarkiska strukturer. Men det var lite kul när han påpekade hennes lustiga hopp till humrarna med "well, that's quite a segue". Lite irriterande att de båda avbröt varandra hela tiden.
Citera
2018-01-19, 02:30
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lapapp
Jag såg bara de sista minuterna av klippet, men det gjorde mig inte särskilt imponerad. Jämförelsen med humrarna haltar i och med att serotonin inte är något specifikt för varken humrar eller människor, det finns även hos de djur som inte har klara hierarkiska strukturer. Men det var lite kul när han påpekade hennes lustiga hopp till humrarna med "well, that's quite a segue". Lite irriterande att de båda avbröt varandra hela tiden.

Se till att kolla på hela klippet då.

Angående humrarna kan jag inte uttala mig så mycket om. Jag utgår dock ifrån att J P ALLTID kommer att basera sina uttalanden på fakta. I en annan intervju nämner han att det är bevisat att humrar får, vid intag av antidepressiva likadan effekter som människor. Jag tror att han valde "The Lobster" som sitt första kapitel i sin nya bok för att engagera läsaren från början och få det att kännas som något nytt och roligt.

Yes, det var lite irriterande. Men det viktiga är att J P inte blev irriterad, utan lät henne bestämma vad de ska prata om. Tror att han "avbröt" hennes försök till att avbryta honom 3-4 gånger, annars höll han tyst medan hon pratade.

Titta på hela klippet Speciellt runt 23:e minuten
Citera
2018-01-19, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Se till att kolla på hela klippet då.

Angående humrarna kan jag inte uttala mig så mycket om. Jag utgår dock ifrån att J P ALLTID kommer att basera sina uttalanden på fakta. I en annan intervju nämner han att det är bevisat att humrar får, vid intag av antidepressiva likadan effekter som människor. Jag tror att han valde "The Lobster" som sitt första kapitel i sin nya bok för att engagera läsaren från början och få det att kännas som något nytt och roligt.

Yes, det var lite irriterande. Men det viktiga är att J P inte blev irriterad, utan lät henne bestämma vad de ska prata om. Tror att han "avbröt" hennes försök till att avbryta honom 3-4 gånger, annars höll han tyst medan hon pratade.

Titta på hela klippet Speciellt runt 23:e minuten

Det fetmarkerade, varför det? Källkritik är alltid viktigt, speciellt om man inte har så bra koll.
Citera
2018-01-19, 03:25
Medlem
Herrejävlar, 22:20. Han krossar henne.
Citera
2018-01-19, 03:33
Medlem
BroderOmegas avatar
Jordan Peterson har mycket vettigt att säga. Jag uppskattar att han inte verkar vara ute efter att provocera, utan låta fakta och sunt förnuft tala.

Kan varmt rekommendera avsnitten med Jordan Peterson på podcasten "The Joe Rogan Experience". Mycket av det han säger går visserligen över huvudet på Joe, men det får man ta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in