Citat:
Ursprungligen postat av
Lapapp
Jag såg bara de sista minuterna av klippet, men det gjorde mig inte särskilt imponerad. Jämförelsen med humrarna haltar i och med att serotonin inte är något specifikt för varken humrar eller människor, det finns även hos de djur som inte har klara hierarkiska strukturer. Men det var lite kul när han påpekade hennes lustiga hopp till humrarna med "well, that's quite a segue". Lite irriterande att de båda avbröt varandra hela tiden.
Se till att kolla på hela klippet då.
Angående humrarna kan jag inte uttala mig så mycket om. Jag utgår dock ifrån att J P ALLTID kommer att basera sina uttalanden på fakta. I en annan intervju nämner han att det är bevisat att humrar får, vid intag av antidepressiva likadan effekter som människor. Jag tror att han valde "The Lobster" som sitt första kapitel i sin nya bok för att engagera läsaren från början och få det att kännas som något nytt och roligt.
Yes, det var lite irriterande. Men det viktiga är att J P inte blev irriterad, utan lät henne bestämma vad de ska prata om. Tror att han "avbröt" hennes försök till att avbryta honom 3-4 gånger, annars höll han tyst medan hon pratade.
Titta på hela klippet

Speciellt runt 23:e minuten