2018-01-18, 03:46
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Och jag skrev minst två trådar som GM varit väldigt delaktig och flitiga PMskrivare. Kan nog finnas flera ? men inte som jag har följt.
I tråden om mordet på Malin Lindström är jag ganska säker på att det vidriga äcklet till mördare skriver flitigt.(Det måste man väl få skriva, jag pekar ju inte ut någon?)
Senast redigerad av emileflournoy 2018-01-18 kl. 03:52.
Citera
2018-01-18, 04:43
Medlem
Så förbaskat tråkigt att fallet Helena återigen avstannat. Inget nytt i tidningarna, inget från radio skaraborg, ingen information ifrån familjen men framförallt inget nytt ifrån polisen. Tom denna tråd har gått i stå. Jag anser att detta var sista chansen och det är ju jävligt tråkigt att de som kunde legat på nu inte gjorde det. Grattis GM, dönickarna orkade inte fullfölja denna gången heller...
Citera
2018-01-18, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Jo jag är medveten om vad den officiella versionen är, men ska vi bara nöja oss med den?

Vi vänder ju ut och in på alla andra i den här tråden, så varför inte dessa grabbar?? Så fort man nämnt något om dom har man ignorerats eller så har någon/några vänt tråden i en annan riktning.

Ponera att det skulle vara dessa grabbar som är GM´s, då blir ju vittnet med hundens observationer en sanning och vi kan förmodligen avskriva den vita bilen med avhugget bakparti. Dessutom skulle ju tillgången till bil varit extremt nära, för det måste den ju ha varit oavsett GM.

Låt mig spåna lite, säg att dessa grabbar inte alls satt i någon bil utan på lekplatsen eller nära skogsstigen och "tjuvrökte". Helena kommer fram ur skogen, det blir ordväxling och något går väldigt snett, grabben som då bor på samma gata som Helena smyger hem till morsan och farsan och snor bilnycklarna(om han nu inte redan har dem) dom forslar iväg Helena och hittar på historien med att dom trots den varma sommarnatten satt i föräldrarnas bil med stängda rutor och lyssnade på musik?!

Dom har ju sagt att dom just därför inte hörde något, men dom såg bilen? Om dom inte hörde något hur kunde dom då titta i just den riktningen när den vita bilen kom, för jag antar att bilen dom satt i inte var riktad åt det hållet om den stod parkerad på uppfarten?!

Vända ut och in är bra men det vore väl ändå en polisiär total katastrof om man inte hade lyckats avslöja 2 unga grannar i en bil bredvid förmodad brottsplats.
Citera
2018-01-18, 07:57
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Allvarliga anklagelser ? Isåfall eftersom du tror" på allt som skrivs här ?

Jag tror definitivt inte på allt som skrivs här? (att du ens kan tänka den tanken?). Är helt övertygad att gm skriver här i tråden men lägger ner diskussionen nu, har tillräckligt med varningar.
Citera
2018-01-18, 07:58
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Vända ut och in är bra men det vore väl ändå en polisiär total katastrof om man inte hade lyckats avslöja 2 unga grannar i en bil bredvid förmodad brottsplats.

Det kallar jag för huvudet på spiken.
Citera
2018-01-18, 10:42
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Allvarliga anklagelser ? Jag förmodar att du läser i tidningar där det dagligen står att människor blivit lurad av folk , falska sms , falska telefon samtal och mail ! att då sedan lita blint på en flashback skribent som varit tydligen väldigt pigg på att skicka privata PM ? Förstår du inte det själv då vad jag menar? annars ber jag dig vara uppmärksam på allt som florerar i bedrägeri syften. Och vad menar du med rädda mig själv ? Skulle jag på något sett vara inblandad i Helenas försvinnande tror du ? Isåfall eftersom du tror" på allt som skrivs här ? eller ska jag skicka ett privat OM ? Nej behöver inte rädda mig själv . Bor i Jämtland och var tyvärr bara 13 år när detta skedde , är kvinna och har fem barn varav ett är allvarligt hjärtsjuk . Nu har du lite bakgrundsfakta om mig . Om du syftar på Prinzezzans PM kontakt med " någon så är det inte en allvarlig anklagelse jag gjort ! Har inte skrivit något namn och de finns fler som fått PM . Du verkar helt enkelt inte fattat vad jag menade med min fundering ? Stavar till dig på en enkel nivå ...... Om man får massa PM från en person som varit nämnd här många ggr
då är man säker att denne person är / var oskyldig , för den var så trevlig ?
Och nej tyvärr har inga idéer vem som mördat Helena ... har du ?

Du har så rätt. Detta privata pm:ande som några håller på med och lägger ut i tråden, är löjeväckande. Ok att man kan göra det NÅGON gång. Men alla namn som kommit genom p.m från "säker" källa... Herregud. Jag tror inte hälften är sant. Ugglan och Prinzezzan har ju vart de som sysslat med detta mest. Jag tycker det är mycket märkligt. Jag ger inte ett piss för mänskligheten tyvärr. JAG bedömer själv vad jag ska tro på. Jag har inget behov av att lägga ut p.m- konversation i tråden. Jag lever efter konceptet att tro alla om ont, tills dom bevisar motsatsen. Det funkar rätt bra. Man ska ALLTID vara misstänksam. Hellre det än blåögd och naiv.
Citera
2018-01-18, 12:00
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
PR blev misstänkt bl a p g a Leif GW:s första gärningsmannaprofil. GW och polisen menade att han passade in på den (liksom en hel del andra killar också gjorde. Dessutom stämde den inte in helt.).

PR hade fått reda på av någon delvis insatt i utredningen att han sågs som misstänkt. Han hade också blivit förhörd samt hans kompisar osv hade tillfrågats om honom. Han kände sig alltså vara i en prekär situation. Han var på gång att starta krog/restaurangverksamhet och tipsade om sig själv, för att bli helt "clearad", så att det inte skulle bli problem senare.

Det jag undrat mkt över är just den biten ovan.
Med den infon han hade om rådande intresset för honom som misstänkt, samt att han blivit förhörd, skulle det inte varit mer givande att i det läget varit ärlig mot utredarna?
Förklarat sitt intresse att bli granskad och på så vis rentvådd. Tillkännage att han visste om deras granskning av honom som ev misstänkt och det i sin tur skapade framtida problem i hans planer på krogverksamhet. De skulle utan tvivel nappat på erbjudandet att han tilläts bli frivilligt utredd. Det i sin tur skulle inte ha inverkat missledande på utredningen som hans anonyma tips om sej själv gjorde....
Förstår inte att han valde den tuffaste vägen att bli rentvådd på via en lögn som dessutom bidrog till att vilseleda utredarna. Och han fortsatte gäcka dem med attityd som fick dem att hålla sej kvar.
Samtidigt har jag förstått att han skulle gjort allt han kunde för fam Andersson i att få fallet löst...
Han verkade varit intelligent och koll på vad han gjorde.
Får inte ihop det....
Hur kunde han tro att han hjälpte fam Andersson med att medvetet med en lögn, försvåra utredningen?
När han istället enkelt kunde ha erbjudit dem frivilligt att utreda honom..
Tacksam för dina tankar kring detta, Prinzezzan.

Jag håller med dig! Han valde den "tuffaste vägen" i stället för att diskutera detta med utredarna.

Detta var en av de saker som han sa sig ångrade. Jag tror att han inte tänkte på vad följden skulle/kunde bil. Du och jag skulle säkerligen inte agerat som han gjorde, men han valde att göra så - och han förstod inte vad det skulle komma att innebära för honom. Naivt och inte det smartaste att göra, men det är svårt att sätta sig in i en ung mans tankar. Han skulle dock aldrig ha agerat så "i dag", sa han. Men då, tidigare, ledde detta förfarande enbart till problem för honom.
Senast redigerad av Prinzezzan 2018-01-18 kl. 12:09.
Citera
2018-01-18, 12:05
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Kände Runeberg PU, PN, ER m.fl?
Borde inte tillhöra samma umgängeskrets men Mariestad är/var litet.

Din fråga var riktad till Ugglan. Men jag vet inte om h*n svarade? Jag tar mig friheten att ge dig ett svar.

PR tillhörde inte denna umgängeskrets och han kände inte dessa personer. Om han stötte på dem i baren på Statt? Det kan han mycket väl ha gjort, men det var inga han umgicks med. Han umgicks med BW och personer runt denne.
Citera
2018-01-18, 12:08
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Enligt LGWP och efterlyst (från 1996) så var det så att PR hade erkänt mordet för vänner, vilka i sin tur hade tipsat polisen

Detta var ett av de sex (?) anonyma tips som lämnades in. Ingen gav sig till känna. LGWP har ändrat inställning om PR sedan -96.
Citera
2018-01-18, 12:13
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brixham
En annan sak. Fastnat för inlägget 20160613 10:06. Sidan 890.
”Som sagt, i kväll/natt har det gått 24 år sedan Helena försvann. Tänker på Helenas familj och vänner! <3

Det finns någon som ska ha sett vad som hände, i alla fall en del av skeendet. Jag förstår om du känner skam för att du inte berättat tidigare. Men du har inte gjort något fel, vilken anledning du än haft för detta, och det är aldrig försent! Du verkar ha en vilja att berätta; hör av dig till polisen och berätta det du sett. Det kan vara av betydelse!!!

Snälla du, om du läser detta, gör Helenas familj denna tjänst! Du kände ju delar av denna.”

Läser det som att Prinzezzan fått pm från någon. Kan det ha varit ett vittne som ledde till förhöret i maj -17?

Hej!

Det var i mail, inte PM. Uppgiften är vidarebefordrad av källan, och ingen av oss vet om det gav något. Jag lovade källan att inte skriva något ytterligare om detta.
Citera
2018-01-18, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Detta var ett av de sex (?) anonyma tips som lämnades in. Ingen gav sig till känna. LGWP har ändrat inställning om PR sedan -96.

Ja, åtminstone officiellt...
Citera
2018-01-18, 12:26
Medlem
åter igen, jag tycker alla ska ta en funderare kring dessa PM som skickas, men som absolut inte får spridas vidare.

- Varför väljs vissa personer ut som mottagare för dessa PM?
- Varför får de inte skicka informationen vidare?
- Vad är då syftet/meningen med att skicka ett sådant PM?
- Fundera över begreppet "nyttig idiot"

Den (för det lär vara samma eller ett ytterst fåtal personer) som ägnar sig åt att så dessa fröer genom sitt målmedvetna PM:ande lyckas verkligen med sitt syfte. Dvs att styra bort fokus från det som är relevant. Tro inte att dessa PM har något annat syfte. Annars skulle så klart denna information lämnats till polisen och inte till en tangentbordsryttare på flashback.

Som sagt "nyttig idiot", det är dessa personer GM och hans allierade utnyttjar här på flashback.

keep on trolling
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in